Naktimis ir ankstyvais rytais termometro stulpelis kai kuriose Lietuvos vietose jau nukrito žemiau nulio, o dažną vairuotoją ryte pasitinka apšalę automobilio stiklai. Ekspertai įspėja – minusinė temperatūra yra ženklas ruoštis žiemai. Nors iki lapkričio 10-osios, kai įsigalioja reikalavimas naudoti žiemines padangas, liko visai nedaug, nemaža dalis Lietuvos gyventojų delsia iki paskutinės akimirkos.
„Pastebime vis labiau ryškėjančią tendenciją, kad nemaža dalis vairuotojų Lietuvoje delsia keisti vasarines padangas į žiemines iki paskutinių dienų. Ypač neskubama, jei ruduo yra šiltas ir sausas, o sinoptikai dar neprognozuoja pirmojo sniego. Spalio pradžioje padangų keitimu dažniausiai rūpinasi tik ilgamečiai, daug kilometrų nuvažiuojantys vairuotojai, kad išvengtų eilių servisuose ir ramiai pasitiktų naują sezoną“, – pasakoja „Europcar Lietuva“ vadovas Einoras Čiagus.
Pasak jo, dažniausiai šalies vairuotojai renkasi žiemines padangas be dyglių, dar vadinamas frikcinėmis. Jos užtikrina puikų sukibimą su keliu įvairiomis žiemos sąlygomis ir leidžia patogiai važinėti tiek mieste, tiek už jo ribų.
„Frikcinės padangos patogios ir, jei žiemos metu nevengiama kelionių į užsienio šalis. Pavyzdžiui, dygliuotos padangos yra draudžiamos naudoti ne tik kaimyninėje Lenkijoje, bet ir Vokietijoje – išimtis taikoma tik kalnuotose vietovėse prie Vokietijos sienos su Austrija“, – teigia E. Čiagus.
Vadovas atkreipia dėmesį, kad skiriasi ne tik žieminių padangų reglamentavimas, bet ir jų eksploatavimo laikas. Lietuvoje žieminės padangos privalomos nuo lapkričio 10 d., o Latvijoje ir Estijoje – tik nuo gruodžio 1-osios.
Pasak pašnekovo, trumpalaikei ir ilgalaikei nuomai skirti „Europcar Lietuva“ automobiliai dažniausiai komplektuojami su žieminėmis padangomis be dyglių. Ruošiant automobilius žiemos sezonui laikomasi griežtesnių standartų, nei to reikalauja teisės aktai.
„Įprastai atnaujiname žiemines padangas, kai protektoriaus likutis pasiekia 4–4,5 mm, nors teisės aktai leidžia tokias padangas eksploatuoti iki 3 mm protektoriaus likučio. Vasarines padangas keičiame ties 2,5–3 mm riba, nors leidžiama iki 1,6 mm. Saugumas nėra tas dalykas, kurio sąskaita reikėtų taupyti“, – sako E. Čiagus.
Padangų keitimo kaina kasmet auga
Naujos technologijos diegiamos ir gaminant žiemines padangas. Naudojami ne tik modernūs gumos mišiniai, bet ir nauji protektoriaus raštai, leidžiantys padangoms geriau prisitaikyti prie skirtingų kelio dangų bei oro sąlygų.
„Vis dažniau pasitaiko padangų, pasižyminčių specialiomis technologijomis, kurios ženkliai sumažina triukšmo lygį važiuojant. Tobulinamos konstrukcijos mažina pasipriešinimą riedėjimui, todėl automobiliai sunaudoja mažiau degalų. Aukštos kokybės padangos pasižymi ir trumpesniu stabdymo keliu, geresniu sukibimu bet su itin slidžia kelio danga“, – vardina „Europcar Lietuva“ vadovas.
Pasak jo, vis tik žieminių padangų kaina nėra vienintelė dedamoji – renkantis padangas žiemos sezonui pasirinkimą gali nulemti ir jų montavimo kaina.
„Ne visi vairuotojai gali sau leisti turėti du ratlankių su padangomis komplektus ir saugoti kitam sezonui skirtus ratus savo garaže ar sandėliuke. Tai automatiškai išbrangina ir pasiruošimą žiemos ar vasaros sezonui. Vien Vilniuje už padangų montavimą ir pasaugojimą gali tekti susimokėti 60–80 eurų. Servisų paslaugų kainos taip pat auga kartu su kylančiu pragyvenimo lygiu“, – pastebi E. Čiagus.
Anot jo, padangų keitimo rūpesčių išvengia tik nuomojantys automobilius pagal veiklos nuomos su paslaugomis modelį. Tokiu atveju automobilio paruošimu žiemos sezonui pasirūpina pats nuomotojas, o vairuotojui nereikia gaišti laiko servisų eilėse.
„Vis daugiau vairuotojų Lietuvoje nori, kad automobilio eksploatavimas nebūtų siejamas su techninės priežiūros rūpesčiais – profilaktiniais apsilankymais servise, padangų keitimu ar technine apžiūra. Tuo pačiu tai leidžia geriau planuoti asmeninius finansus, nes nebūna netikėtų išlaidų automobilio priežiūrai. Pagal mūsų klientų bazę, automobilio veiklos nuoma su įtrauktomis paslaugomis yra aktuali ne vien jaunesniems, bet ir vidutinio amžiaus vairuotojams“, – sako „Europcar Lietuva“ vadovas.
Pranešimą paskelbė: Sigita Macanko, Idea Prima
„Via Lietuva“ informuoja, kad pabaigus pirmo etapo Tarandės tunelio statybos darbus, pradedami antro etapo darbai, todėl nuo spalio 27 d. (pirmadienio) keičiasi eismo organizavimo tvarka – eismas abiem kryptimis vyks automagistralės Vilnius–Panevėžys (A2) dešine puse ir nebus nukreipiamas į lygiagrečiai esantį vietinį kelią. Prieš pradedant tunelio statybos darbus kairėje automagistralės pusėje, spalio 27 d. (pirmadienį) […]
Pirmą kartą Lietuvoje „Via Lietuva“ organizuotame visuotiniame saugaus eismo egzamine žinias pasitikrino daugiau kaip 6 tūkst. dalyvių. Po egzamino vykusioje apklausoje dalyvavę 82 proc. sprendusiųjų egzaminą teigė, kad toks egzaminas padeda skatinti saugesnį elgesį kelyje ir yra gera proga pasitikrinti žinias, o net 90 proc. apklaustųjų saugaus eismo egzamine dalyvautų dar kartą. Svarbiausias egzamino tikslas […]
Kai prieš dešimtmetį biuruose atsirado nemokamos kavos aparatai, tai buvo išskirtinumas. Vėliau darbovietėse siūlomas papildomas sveikatos draudimas. Šiandien tai – savaime suprantamos papildomos naudos. Keliuose augant elektromobilių skaičiui, tarp papildomų naudų darbuotojams atsiranda ir įkrovimo stotelės šalia biuro. Ekspertai svarsto – ar tai taps nauja kava, nauju sveikatos draudimu? Elektromobilių skaičius Lietuvoje beveik kiekvieną mėnesį […]
Susisiekimo ministras Juras Taminskas pristato savo politinės komandos narius. Ministerijoje darbą tęsia viceministras Roderikas Žiobakas, ministerijos kancleris Tomas Daukantas, patarėjai Lukas Paškevičius ir Algirdas Pieniuta. Komandoje darbą pradeda dvi naujos viceministrės – Dovilė Sujetaitė ir Akvilė Danielė. „Džiaugiuosi suformavęs komandą, kurioje puikiai dera naujas požiūris ir patirtys, tuo pat metu užtikrinant pradėtų darbų tęstinumą. Esu […]
„Via Lietuva“ patikėjimo teise valdomuose valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 170 kelių oro sąlygų (KOS) stotelių, kurios realiu laiku renka ir perduoda duomenis apie oro sąlygas ir kelio dangos būklę. Šių stotelių tinklas – svarbi eismo saugos ir kelių priežiūros sistemos dalis, leidžianti tiek kelių priežiūros specialistams, tiek vairuotojams tinkamai pasiruošti kelionėms ir sumažinti rizikas […]
Vilnius, October 22 2025.Šiuolaikiniame pasaulyje mus nuolat pasiekia žinutės, pranešimai ir naujienos. Tačiau kai lėktuvas pakyla, o ryšys dingsta, šis trumpas atsiribojimas gali tapti reta proga pailsėti nuo informacijos srauto ir leisti mintims klajoti. „Skrydis – tai daugiau nei tik kelionė iš taško A į tašką B. Kai atsijungiame nuo telefono ir nuolatinio triukšmo, atsiranda […]