Vyriausybės kanclerė įvertino „Via Baltica“ kelio rekonstrukcijos eigą, susitiko su Lietuvos ir Lenkijos pasienio tarnybų atstovais

Vyriausybės kanclerė įvertino „Via Baltica“ kelio rekonstrukcijos eigą, susitiko su Lietuvos ir Lenkijos pasienio tarnybų atstovais

Vyriausybės kanclerė Giedrė Balčytytė ketvirtadienį apžiūrėjo „Via Baltica“ magistralės atkarpoje A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai vykdomus darbus, susitiko su jų eigą pristačiusiais Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir darbus įgyvendinančių įmonių atstovais. 

„Eismo pralaidumas ir saugumas yra itin svarbūs intensyviam žmonių ir prekių judėjimui, kasdien vykstančiam „Via Baltica“ arterija. Šiuo atnaujintu keliu bus mezgami dar glaudesni Lietuvos ir kitų ES šalių prekybiniai, kultūriniai ir žmogiškieji ryšiai. Be to, šiandieniniame geopolitiniame kontekste ypatingą reikšmę įgyja ir karinis mobilumas bei susisiekimas su mūsų strategine partnere Lenkija, kurio svarbi dedamoji yra „Via Baltica“, – sakė Vyriausybės kanclerė G. Balčytytė.

Geresnį ne tik civilinės, bet ir karinės paskirties transporto judumą užtikrinsianti rekonstrukcija tuo prisidės prie didesnio Lietuvos bei viso NATO rytinio flango saugumo. Atsižvelgiant į karinio mobilumo reikalavimus ir infrastruktūrinius standartus, greito NATO sąjungininkų judėjimo poreikius įgyvendinamas visas „Via Baltica“ ruožo rekonstrukcijos projektas. 

Akcentuodama karinio mobilumo dėmens svarbą, Vyriausybės kanclerė pažymėjo projekto įgyvendinimo laiku svarbą.  

Iš viso apie 40 kilometrų „Via Baltica“ ruožo (nuo 56,83 iki 97,06 km) darbų pabaiga numatyta iki 2024 m. pabaigos. 

Būtent karinio mobilumo ir karinės transporto infrastruktūros projektams finansuoti numatytas ir priimtas Laikinojo solidarumo įnašo įstatymas, inicijuotas Finansų ministerijos ir Lietuvos banko. 

Šiuo metu rekonstruojamame „Via Baltica“ ruože transporto apkrova yra viena didžiausių, jo rekonstrukcija pagerins tiek vietinį, tiek ir tarptautinį susisiekimą. Sukūrus sąlygas aktyvesniam komercinio transporto judėjimui, numatoma, ekonominė nauda bus juntama tiek vietos regioniniu, tiek magistralės jungiamų valstybių mastu. Patogesnis susisiekimas ypač aktualus ir pasienio bendruomenėms. 

Magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai rekonstrukcijos projektuose numatytos ne tik papildomos eismo juostos (iš viso 4-ios), bet ir kiti infrastruktūriniai sprendimai, užtikrinsiantys didesnį eismo pralaidumą, saugumą ir patogumą keliaujant – jungiamieji keliai, viadukai, skirtingų lygių sankryžos, triukšmo užtvarai, poilsio aikštelės vairuotojams, tiltai. Laukinės gamtos gerovei užtikrinti pirmąkart Lietuvoje bus įrengiami ir saugios migracijos koridoriai gyvūnams – žalieji tiltai ir tuneliniai praėjimai. 

Šiaurės-Pietų krypties transporto koridorius, kurio dalimi yra „Via Baltica“, yra svarbus ir vystant susisiekimą su Ukraina, padedant organizuoti alternatyvius prekių transportavimo maršrutus, pažymėjo Vyriausybės kanclerė G. Balčytytė. 

Iš viso apie 40 kilometrų „Via Baltica“ ruožo (nuo 56,83 iki 97,06 km) darbų pabaiga numatyta iki 2024 m. pabaigos 

Ketvirtadienį Vyriausybės kanclerė taip pat lankėsi Lietuvos-Lenkijos pasienyje, kur susitiko su abiejų valstybių pasienio tarnybų atstovais. 

Pastarųjų metų iššūkiai, su kuriais susidūrė tiek Lietuva, tiek Lenkija, išryškino pasienio tarnybų svarbą. Jų kontekste ypač svarbus yra artimas dvišalis bendradarbiavimas, kurio sėkmingus pavyzdžius Lietuvos ir Lenkijos institucijos rodo, pridūrė Vyriausybės kanclerė. 

Pranešimą paskelbė: – -, Spaudos tarnyba, Vyriausybės kanceliarija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Logistikos ir sandėliavimo įmonių elektrifikacija: kiek leidžia sutaupyti?

Logistikos ir sandėliavimo įmonių elektrifikacija: kiek leidžia sutaupyti?

Elektriniai krautuvai tapo neatsiejama logistikos, sandėliavimo ir gamybos procesų dalimi. Kaip nurodoma tarptautiniame 2024 metų naudotų krautuvų reitinge, šios technikos gamintojų tarpe lyderio pozicijas užsitikrino Vokietijos įmonė „Linde“. Statistika kalba pati už save: šio gamintojo elektriniai krautuvai užėmė beveik 26 proc. naudotų krautuvų rinkos ir gerokai pralenkė konkurentus. Kuo šio gamintojo technika išsiskiria iš kitų […]


Elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojus numatoma įpareigoti dėvėti šalmus

Elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojus numatoma įpareigoti dėvėti šalmus

2025 m. kovo 20 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimas po svarstymo pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis siekiama patikslinti važiavimo su elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis tvarką. Šiuo metu įstatyme nustatyta, kad jaunesni kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, važiuodami keliu, privalo būti užsidėję […]


Ministras E. Sabutis: „Paštomatų tinklas išaugs bene dvigubai, šimtai jų bus statomi kaimuose ir miesteliuose“

Ministras E. Sabutis: „Paštomatų tinklas išaugs bene dvigubai, šimtai jų bus statomi kaimuose ir miesteliuose“

Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis patvirtino Universaliosios pašto paslaugos (UPP) aprašą, kuriuo Lietuvos pašto paštomatų tinklas iki 2029 m. išaugs bene dvigubai ir perkops 700-us. Naujieji paštomatai bus įrengiami kaimuose ir miesteliuose, kuriuose gyvena bent 500 žmonių. Gyventojai jais galės ne tik siųsti bei gauti tarptautines siuntas, bet ir laiškus.  „Sulaukdavome daug prašymų iš atokesnių vietovių […]


Kelių infrastruktūros finansavimo sistemos reforma: kuriamas Kelių fondas

Kelių infrastruktūros finansavimo sistemos reforma: kuriamas Kelių fondas

Sparčiai blogėjant susisiekimo infrastruktūros – kelių, tiltų ir viadukų – būklei bei sprendžiant nepakankamo finansavimo problemą, nuo kitų metų Lietuvoje turėtų pradėti veikti valstybinis Kelių fondas. Fondo lėšos padės mažinti šalies kelių degradaciją ir užtikrins susisiekimo infrastruktūros saugą. Skaičiuojama, kad jau kitąmet finansavimas šalies keliams, įskaitant šio fondo lėšas, turėtų siekti beveik 1 milijardą eurų.  […]


„Via Lietuva“: prasideda darbų keliuose sezonas – tęsiama Krunos tilto rekonstrukcija, įgyvendinami kiti svarbūs projektai

„Via Lietuva“: prasideda darbų keliuose sezonas – tęsiama Krunos tilto rekonstrukcija, įgyvendinami kiti svarbūs projektai

Pirmadienį, kovo 17 dieną, atnaujinamas darbų keliuose sezonas. Tęsiami intensyvūs Kauno ir Kaišiadorių rajonuose esančio Krunos tilto rekonstrukcijos darbai. Renginyje prie Krunos tilto visuomenei buvo pristatyti tiek šio tilto rekonstrukcijos, tiek kiti didžiausi šiemet suplanuoti įgyvendinti projektai. Tarp jų – Tarandės tunelio statybos, tolesnė „Via Baltica“ ir kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija, kiti numatyti įgyvendinti svarbūs darbai. […]


E. Sabutis dalyvaus neformaliame ES transporto ministrų susitikime

E. Sabutis dalyvaus neformaliame ES transporto ministrų susitikime

Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis kovo 17–18 dienomis dalyvaus Varšuvoje vyksiančiame neformaliame Europos Sąjungos (ES) transporto ministrų susitikime, kurį rengia šį pusmetį ES Tarybai pirmininkaujanti Lenkija. Susitikimo metu ministrai aptars būtinybę didinti transporto sektoriaus atsparumą, numatant papildomas ES investicijas dvejopos paskirties – civilinės ir karinės – infrastruktūros projektams plėtoti. Taip pat daug dėmesio bus skiriama ES […]