Vilnius diskutuos dėl miesto viešojo transporto ateities

Vilnius diskutuos dėl miesto viešojo transporto ateities

Didžiausius Lietuvoje transporto srautų suvaldymo iššūkius patiriančiam Vilniui ketinama paruošti ilgalaikį judumo planą. Šiandien Vilniuje prasidėjo pirmoji tam skirta konferencija „Vilnius 2030: viešojo transporto perspektyvos“, kurioje dalyvauja Vilniaus ir kitų miestų savivaldybės, savivaldybės įmonės „Vilniaus planas“ bei „Susisiekimo paslaugos“, užsienio ekspertai.

 Pasak Vilniaus miesto darnaus judumo plano koordinatorės dr. Kristinos Gaučės, tokia konferencija yra būtina kaip atskaitos taškas ilgalaikėms Lietuvos sostinės permainoms. Taip pat šios permainos – dalis miesto judumo plano, kuris šiemet pradėtas rengti Vilniuje, strategijos.

„Judumo plano tikslas yra ne miesto infrastruktūros pokyčiai, bet miesto gyventojų ir svečių keliavimo įpročių keitimas, tuo pat metu pasiūlant daugiau kompleksinių susisiekimo sprendimų. Akivaizdu, kad patobulintas bei pagerintas viešojo transporto sektorius yra Vilniaus miesto darnaus judumo plano aktyvių veiksmų dalis“, – teigia dr. K. Gaučė.

 Edinburgo „Napier“ universiteto profesorius Tom Rye, konferencijos metu pristatysiantis savo įžvalgas apie Vilniaus viešąjį transportą, mano, kad Lietuvos sostinė per ateinančius dešimt metų turi visas galimybes tapti tokiu miestu, kokį norėtų matyti patys vilniečiai.

 „Vilniuje reguliariai lankausi paskutiniuosius keturiolika metų – nuo 2003-ųjų. Per šį laiką gerai mačiau, kaip vystosi miestas, ir galiu pasakyti, jog tam tikrais atžvilgiais jis niekuo nenusileidžia kitiems Vakarų Europos miestams. Tačiau daug dalykų priklauso nuo to, kokio miesto nori sostinės gyventojai. Pavyzdžiui, jei siekiama labiau šeimoms draugiško miesto, pritaikyto žmonėms, vaikštinėjantiems su vaikais, kuriems reikėtų daug žaidimams skirtos vietos, tuomet čia privalomi radikalūs pokyčiai tarp automobilių ir žmonių vietos paskirstymo prasme“, – išskiria T. Rye.

 Anot eksperto, visi sėkmingi Europos miestai, šiuo metu išskiriami kaip pavyzdiniai, pradėjo nuo aiškios vizijos, ko bus siekiama ir kas bus daroma per artimiausius 10-20 metų.

 „Kalbant apie transporto spūsčių apimtis, tikrai manau, kad yra miestų, kurie savo problemas sprendžia efektyviau. Pavyzdžiui, Štutgartas, kuriame automobilių nuosavybės lygis yra gerokai didesnis, jis, mano nuomone, spūsčių problemą sprendžia geriau. Taip yra todėl, kad į savo viešojo transporto sistemą jie daug investavo metų metus. Palyginti su automobiliais, jų viešasis transportas yra greitas, o jo kainos ir kokybės santykis – geras. Žinoma, gali užtrukti daug laiko, net apie 20-30 metų, kol bus įgyvendintos tokio tipo viešosios politikos sprendimai. Tačiau miestai, kuriems pavyko pasiekti pokyčių, atitinkamą sprendimą irgi priėmė prieš 20 ar 30 metų. Ilguoju laikotarpiu tai davė rezultatų“, – pabrėžia T. Rye.

 SĮ „Susisiekimo paslaugos“ laikinasis vadovas Vaidotas Meškauskas taip pat išskiria Vilniaus darnaus judumo plano naudą: viešojo transporto pokyčiai mieste bus efektyvesni, kai jie bus įgyvendinami dermėje su išsamiu planu bei palaikančiomis iniciatyvomis.

 „Sėkmės formulė, gerinant susisiekimą, paprasta: patogaus viešojo transporto užtikrinimas, geresnė infrastruktūra bevariklių transporto priemonių susisiekimui ir nepatogumai naudojantis automobiliais piko metu, miesto centre, trumpoms kelionėms ir pan. Turėtume galvoti apie infrastruktūrinius pokyčius, tačiau juos vykdyti bendro, strategiškai parengto plano rėmuose. Tai užtikrintų ilgalaikius pokyčius, tačiau jų pasiekti taip pat užtruks atitinkamai daug laiko“, – apibendrina V. Meškauskas.

 Konferencijos laikas iki pietų skirtas esamos Vilniaus miesto situacijos bei rengiamo darnaus judumo plano pristatymui. Po pietų pertraukos užsienio specialistai pristatys savo patirtis tobulinant viešojo transporto sistemas, pasidalins teigiamais rezultatais, komentuos dažniausiai pasitaikančias klaidas. Šios dalies pabaigoje numatyta diskusija, kurios metu dalyviai galės aptarti iškilusius klausimu.

 Konferenciją „Vilnius 2030: viešojo transporto perspektyvos“ organizuoja Vilniaus miesto savivaldybė ir Vilniaus miesto darnaus judumo planą rengianti SĮ „Vilniaus planas“, kartu su SĮ „Susisiekimo paslaugos“, Nyderlandų Karalystės ambasada ir Edinburgo Napiero Universitetu.

 Vilniaus darnaus judumo planas (VDJP) – strateginio planavimo dokumentas, kurio paskirtis – tenkinti šiandienos ir rytojaus žmonių mobilumo reikmes, užtikrinant geresnę gyvenimo kokybę Vilniuje ir jo prieigose. Vilniaus darnaus judumo planu siekiama pagerinti keliavimo kokybę, sutrumpinti trukmę, kelionę paversti maloniu potyriu, sumažinti neigiamą poveikį aplinkai ir miesto erdvių perkrovimą automobiliais. DJMP rengia Vilniaus miesto savivaldybės įmonė „Vilniaus planas“. Jį numatyta parengti iki 2018 m. vidurio.

Pranešimą paskelbė : Džolita Adomkienė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
Camper Oruga K200157 Black 014 38
 
Converse Chuck Taylor All Star Hi White/White 36,5
 
Camper Imar Copa K200929 White Natural 36
 
Vagabond Anni 4937-001 Black 37
 
Crocs™ Funlab Unicorn Charm Sandal Kids Lavender 28

Rekomenduojame

Į rekreacines bei kurortines vietoves važiuosime geresniais keliais

Į rekreacines bei kurortines vietoves važiuosime geresniais keliais

Susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevič įsakymu papildomai skirta 9,3 mln. eurų kelių, vedančių į lankytinas ir rekreacines vietoves remontui. Šios investicijos suteikiamos iš Vyriausybės skirtų 150 mln. eurų valstybinės ir vietinės reikšmės kelių infrastruktūrai gerinti.  „Netrukus bus remontuojama ir restauruojama dar daugiau kelių, vedančių į mūsų šalies lankytinas bei kurortines vietoves. Manau, kad turėdami galimybę keliauti […]

Tyrimas: mobiliuoju telefonu vairuodami naudojasi du trečdaliai Lietuvos gyventojų

Tyrimas: mobiliuoju telefonu vairuodami naudojasi du trečdaliai Lietuvos gyventojų

Mobiliuoju telefonu automobilyje naudojasi 65 procentai Lietuvos gyventojų. Beveik pusė – 43 proc. – jų išmanųjį telefoną pasitelkia navigacijai, įjungdami populiariausias kelionių programėles, 34 proc. – skambina ir kalbasi naudodamiesi laisvų rankų įranga, 12 proc. klausosi mėgstamos muzikos. Tačiau net dešimtadalis prisipažįsta vairuodami skambinantys telefonu be laisvųjų rankų įrangos, o dar 10 proc. jų naršo […]

„Volkswagen“ leido žvilgtelėti į naująjį „Arteon“: virtuali pasaulinė premjera įvyks birželio 24-ąją

„Volkswagen“ leido žvilgtelėti į naująjį „Arteon“: virtuali pasaulinė premjera įvyks birželio 24-ąją

Dinamiškasis keturių durų „fastback“ bus ne tik atnaujintas, bet ir siūlomas nauju „shooting brake“ kėbulu Naujomis jėgainėmis, išmaniomis komforto ir vairuotojo pagalbos sistemomis iš esmės atnaujinta modelių gama „Volkswagen“ jau pristatė pirmuosius naujojo „Arteon“ vaizdus. Kartu su iki šiol gamintu „Gran Turismo“ modeliu pasirodys ir naujasis „Shooting Brake“ variantas. „Naujasis „Arteon Shooting Brake“ leido mums […]

Baigtas pirmasis Islandijos plento sutvarkymo projekto etapas

Baigtas pirmasis Islandijos plento sutvarkymo projekto etapas

Baigtas magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 100,47 iki 101,79 km kapitalinis remontas ir tuo pačiu pirmasis Islandijos plento tvarkymo etapas. Darbai šiame etape vyko nuo Kleboniškio tilto iki Sargėnų sankryžos – ruožas yra išplatintas iki 10 eismo juostų, papildomai įrengtos greitėjimo ir lėtėjimo juostos, taip pat įrengta atraminė siena, daugiau nei 1 km ilgio […]