Didžiausius Lietuvoje transporto srautų suvaldymo iššūkius patiriančiam Vilniui ketinama paruošti ilgalaikį judumo planą. Šiandien Vilniuje prasidėjo pirmoji tam skirta konferencija „Vilnius 2030: viešojo transporto perspektyvos“, kurioje dalyvauja Vilniaus ir kitų miestų savivaldybės, savivaldybės įmonės „Vilniaus planas“ bei „Susisiekimo paslaugos“, užsienio ekspertai.
Pasak Vilniaus miesto darnaus judumo plano koordinatorės dr. Kristinos Gaučės, tokia konferencija yra būtina kaip atskaitos taškas ilgalaikėms Lietuvos sostinės permainoms. Taip pat šios permainos – dalis miesto judumo plano, kuris šiemet pradėtas rengti Vilniuje, strategijos.
„Judumo plano tikslas yra ne miesto infrastruktūros pokyčiai, bet miesto gyventojų ir svečių keliavimo įpročių keitimas, tuo pat metu pasiūlant daugiau kompleksinių susisiekimo sprendimų. Akivaizdu, kad patobulintas bei pagerintas viešojo transporto sektorius yra Vilniaus miesto darnaus judumo plano aktyvių veiksmų dalis“, – teigia dr. K. Gaučė.
Edinburgo „Napier“ universiteto profesorius Tom Rye, konferencijos metu pristatysiantis savo įžvalgas apie Vilniaus viešąjį transportą, mano, kad Lietuvos sostinė per ateinančius dešimt metų turi visas galimybes tapti tokiu miestu, kokį norėtų matyti patys vilniečiai.
„Vilniuje reguliariai lankausi paskutiniuosius keturiolika metų – nuo 2003-ųjų. Per šį laiką gerai mačiau, kaip vystosi miestas, ir galiu pasakyti, jog tam tikrais atžvilgiais jis niekuo nenusileidžia kitiems Vakarų Europos miestams. Tačiau daug dalykų priklauso nuo to, kokio miesto nori sostinės gyventojai. Pavyzdžiui, jei siekiama labiau šeimoms draugiško miesto, pritaikyto žmonėms, vaikštinėjantiems su vaikais, kuriems reikėtų daug žaidimams skirtos vietos, tuomet čia privalomi radikalūs pokyčiai tarp automobilių ir žmonių vietos paskirstymo prasme“, – išskiria T. Rye.
Anot eksperto, visi sėkmingi Europos miestai, šiuo metu išskiriami kaip pavyzdiniai, pradėjo nuo aiškios vizijos, ko bus siekiama ir kas bus daroma per artimiausius 10-20 metų.
„Kalbant apie transporto spūsčių apimtis, tikrai manau, kad yra miestų, kurie savo problemas sprendžia efektyviau. Pavyzdžiui, Štutgartas, kuriame automobilių nuosavybės lygis yra gerokai didesnis, jis, mano nuomone, spūsčių problemą sprendžia geriau. Taip yra todėl, kad į savo viešojo transporto sistemą jie daug investavo metų metus. Palyginti su automobiliais, jų viešasis transportas yra greitas, o jo kainos ir kokybės santykis – geras. Žinoma, gali užtrukti daug laiko, net apie 20-30 metų, kol bus įgyvendintos tokio tipo viešosios politikos sprendimai. Tačiau miestai, kuriems pavyko pasiekti pokyčių, atitinkamą sprendimą irgi priėmė prieš 20 ar 30 metų. Ilguoju laikotarpiu tai davė rezultatų“, – pabrėžia T. Rye.
SĮ „Susisiekimo paslaugos“ laikinasis vadovas Vaidotas Meškauskas taip pat išskiria Vilniaus darnaus judumo plano naudą: viešojo transporto pokyčiai mieste bus efektyvesni, kai jie bus įgyvendinami dermėje su išsamiu planu bei palaikančiomis iniciatyvomis.
„Sėkmės formulė, gerinant susisiekimą, paprasta: patogaus viešojo transporto užtikrinimas, geresnė infrastruktūra bevariklių transporto priemonių susisiekimui ir nepatogumai naudojantis automobiliais piko metu, miesto centre, trumpoms kelionėms ir pan. Turėtume galvoti apie infrastruktūrinius pokyčius, tačiau juos vykdyti bendro, strategiškai parengto plano rėmuose. Tai užtikrintų ilgalaikius pokyčius, tačiau jų pasiekti taip pat užtruks atitinkamai daug laiko“, – apibendrina V. Meškauskas.
Konferencijos laikas iki pietų skirtas esamos Vilniaus miesto situacijos bei rengiamo darnaus judumo plano pristatymui. Po pietų pertraukos užsienio specialistai pristatys savo patirtis tobulinant viešojo transporto sistemas, pasidalins teigiamais rezultatais, komentuos dažniausiai pasitaikančias klaidas. Šios dalies pabaigoje numatyta diskusija, kurios metu dalyviai galės aptarti iškilusius klausimu.
Konferenciją „Vilnius 2030: viešojo transporto perspektyvos“ organizuoja Vilniaus miesto savivaldybė ir Vilniaus miesto darnaus judumo planą rengianti SĮ „Vilniaus planas“, kartu su SĮ „Susisiekimo paslaugos“, Nyderlandų Karalystės ambasada ir Edinburgo Napiero Universitetu.
Vilniaus darnaus judumo planas (VDJP) – strateginio planavimo dokumentas, kurio paskirtis – tenkinti šiandienos ir rytojaus žmonių mobilumo reikmes, užtikrinant geresnę gyvenimo kokybę Vilniuje ir jo prieigose. Vilniaus darnaus judumo planu siekiama pagerinti keliavimo kokybę, sutrumpinti trukmę, kelionę paversti maloniu potyriu, sumažinti neigiamą poveikį aplinkai ir miesto erdvių perkrovimą automobiliais. DJMP rengia Vilniaus miesto savivaldybės įmonė „Vilniaus planas“. Jį numatyta parengti iki 2018 m. vidurio.
Pranešimą paskelbė : Džolita Adomkienė, UAB „Idea Prima”
Elektromobilių įkrovimo infrastruktūra Lietuvoje žengia į naują etapą – nuo paprastos įkrovimo stotelių plėtros pereinama prie patogesnių atsiskaitymo sprendimų ir vartotojų gyvenimą lengvinančių integruotų sistemų diegimo. Lietuvoje jau važinėja per 17 tūkst. grynųjų elektromobilių, o juos naudojantys verslai vis aktyviau ieško būdų, kaip efektyviai išnaudoti augančias galimybes. Žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo […]
Nors šiandien kurjerio paslaugomis kasdien naudojasi tūkstančiai lietuvių, visgi apie šią profesiją sklando daugybė mitų. Ar kurjeris privalo užnešti sunkią siuntą iki pat mūsų durų? O gali jis turi palaukti, kol grįšime iš parduotuvės ir galėsime priimti savo užsakymą? „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila atskleidžia, ko dažnas vis dar nežinome apie kurjerio paslaugas ir […]
Technologijų startuolis „RoadMaster VR“ kartu su viena didžiausių transporto įmonių Lietuvoje „Baltic transline“ pradeda bendradarbiavimą, kuriuo siekiama praktiškai įvertinti ir pritaikyti virtualios realybės (VR) sprendimus vairuotojų mokymuose. Pirmasis VR simuliatorius jau veikia „Baltic transline“ mokymų centre – šiuo metu jį testuoja instruktoriai, o artimiausiu metu naują mokymosi būdą išbandys ir įmonės vairuotojai. „Tai ne vien […]
Vilniaus Gedimino prospekte susirinkusios „Moterų ralio“ dalyvės ruošiasi startui. Ekipažų automobiliai išsirikiavę laukia savo starto eilės, pirmieji jų – jau pajudėjo. Per keletą valandų iš čia išvyks kone 200 ekipažų, beveik 700 moterų, kurios leisis į jaudinančią kelionę po Lietuvą. „Oras gaivus, diena tik prasideda, o dalyvėms prieš akis – daugybė nuotykių ir išbandymų. Startas […]
Pašto rinka Lietuvoje išgyvena spartų virsmą. Siuntiniai tampa pagrindiniu srauto šaltiniu, e. prekyba stiprėja, o popieriniai laiškai traukiasi. Valstybė tuo metu už 2021–2022 m. laikotarpį yra skyrusi apie 7 mln. eurų universaliajai pašto paslaugai finansuoti – nors ši 2024 m. sudarė vos 6,3 proc. rinkos. Ar dabartinis modelis išliks tvarus, kai sektorius vis labiau atveriamas […]
Klaipėdoje – dar viena nauja įkrovimo stotelė. Žaliųjų sprendimų bendrovė „Enefit“ uostamiestyje, šalia Smilytės perkėlos, įrengė itin greito elektromobilių įkrovimo stotelę. Ekspertų teigimu, lokacija pasirinkta neatsitiktinai – tai šiuo metu arčiausiai perkėlos esanti įkrovos vieta, o tai svarbus žingsnis infrastruktūros plėtroje, kuris ženkliai pagerins į Neringą keliaujančių vairuotojų patirtį. Greito įkrovimo stotelėje, kuri įrengta šalia […]