Vilniuje įsibėgėjant kelių remonto darbams perspėja: kokios dažniausios žalos ir kaip jų išvengti

1

Vilniuje įsibėgėjant kelių remonto darbams perspėja: kokios dažniausios žalos ir kaip jų išvengti

Ruošiantis NATO viršūnių susitikimui Vilniuje gerokai suaktyvėję kelių remonto darbai greičiausiai jau palietė daugumą miesto gyventojų ir svečių. Šie darbai vykdomi svarbiose eismo arterijose, uždarytos eismo juostos, daug kur nugremžtas asfaltas ir galima judėti itin lėtai, vis tai galiausiai nulemia ne tik eismo spūstis, bet ir įvairias žalas. Dalis jų, deja, gali būti susiję ir su sveikatos sutrikdymu. Tad draudimo ekspertas primena, kokie pavojai tyko ir kaip jų išvengti remontuojamuose kelių ruožuose.

Žalos siekia ir tūkstančius

Vien šiemet Vilniuje, skaičiuojama, ištisinio dangos klojimo būdu iš esmės bus atnaujinta 100 kilometrų gatvių. Šiuo metu didžiausias dėmesys skiriamas pagrindinėms miesto transporto arterijoms, kuriomis jau liepos viduryje keliaus į NATO viršūnių susitikimą atvykusių šalių delegacijos, tad nepastebėti vykdomų kelių remonto darbų praktiškai neįmanoma.

Deja, tam, kad vėliau po šalies sostinę galėtume patogiai keliauti automobiliu, dabar gali tekti susitaikyti ne tik su nepatogumais, bet ir incidentais – kasmet kelių remonto darbai susiję ir su įvairia automobiliams padaroma žala. Vienas dažniausių incidentų, kaip teigia ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas, įvažiavimas į didesnę duobę, kuri remontuojamose kelių atkarpoje dar neužlopyta, ar nepastebėjimas, kad priekyje – nugremžtas, gerokai žemiau esantis asfaltas.

„Įvažiavus į šias kliūtis didesniu greičiu gali būti ne tik prakertamos automobilio padangos, bet ir apgadinami ratlankiai, pažeidžiama pakaba, net sulamdomas kėbulas. Priklausomai nuo automobilio modelio ir pagaminimo metų, remonto darbai gali siekti ir tūkstančius eurų. Pasitaiko, kad tokių incidentų metu susižeidžia transporto priemonėse esantys žmonės“, – perspėja ERGO atstovas.

Išblaško vairuotojus

Kitas dažnas pavojus remontuojamuose keliuose – laikinai nutrinamas eismo juostų žymėjimas, dėl ko kartais sunku susigaudyti kelyje, neaišku, ar vis dar esama savo eismo juostoje. R. Bieliauskas tokiose situacijose siūlo orientuotis pagal kitus eismo dalyvius ar asfalto išliejimą – dažnai kelininkai eismo juostas kloja vieną po kitos. Transporto priemonės taip pat apgadinamos į jas atsitrenkus akmenukams, kurie gali apdaužyti kėbulą, įskelti žibintų gaubtus ar priekinį stiklą.

„Pastaroji žala būna itin brangi – net ir dėl mažo akmenuko padarytos žalos tenka keisti visą priekinį stiklą. Negana to, į šią automobilio detalę pataikęs akmenukas taip pat gali išgąsdinti transporto priemonės vairuotoją. Jo instinktyviai staiga nuspaustas stabdžių pedalas ar į šoną pasuktas vairas gali sukelti avarinę situaciją ir baigtis dar didesniais nuostoliais“, – pastebi draudimo ekspertas.

Ragina būti atidesniems

Bieliauskas priduria, kad kai remontuojamuose kelių ruožuose apgadinamos transporto priemonės, galima kaltinti tik save – dažniausiai incidentus nulemia saugaus atstumo nesilaikymas, saugaus greičio nepasirinkimas ir atidumo stoka. Kad automobilį reikėtų prilėtinti ir daugiau dėmesio skirti įvykiams kelyje, dažniausiai aiškiai nurodo kelininkai – jie pažymi, kur prasideda ir baigiasi remontuojami kelių ruožai, pataria sumažinti greitį iki minimalaus.

„Minėtas žalas daugeliu atvejų dengia tik transporto priemonių Kasko draudimas. Žalos atlyginimo iš kitų vairuotojų galima reikalauti tik dėl neatsargaus jų elgesio kelyje, ypač apie akmenukų pavojų įspėjančiuose remontuojamų kelių ruožuose, tačiau įrodyti jų kaltę gali būti itin sunku“, – įspėja draudimo ekspertas.

Jis priduria, kad apgadinus Kasko draustą automobilį remontuojamame kelio ruože, reikėtų nedelsiant  informuoti draudikus. Jei sulaukiama kitų vairuotojų kaltinimų dėl padarytos žalos jų transporto priemonėms, patariama nieko nepasirašinėti ir iškart kviesti policijos pareigūnus.

„Svarbiausia suvokti, kad visi šie nepatogumai dėl kelių remonto darbų – laikini, o skubėjimas ir agresyvumas kelyje nieko gero neduos. Kaip tik reikėtų būti supratingesniems ir atidesniems“, – pataria ERGO atstovas.

Daugiau informacijos:

Jolanta Karpuškienė

ERGO komunikacijos projektų vadovė

El. paštas jolanta.karpuskiene@ergo.lt

Mob. +370616 09090

Pranešimą paskelbė: Karolis Adamonis, UAB „INK agency“

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Vilniuje lankysis didžiausių Turkijos įmonių atstovai

Vilniuje lankysis didžiausių Turkijos įmonių atstovai

Vasario 29 – kovo 1 d. Lietuvoje vyks Turkijos ir Lietuvos verslo forumas, kurį organizuoja finansų konsultantų įmonės „iFuture INVESTMENTS“. Renginyje įžvalgomis dalinsis verslininkai iš didžiausio pramonės centro Turkijoje, Bursos regione, Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Vidmantas Janulevičius, Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas Andrius Romanovskis, Lietuvos darbdavių konfederacijos prezidentas Danas Arlauskas, Lietuvos Respublikos Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas […]


Žvyrkelių priežiūrą sunkina permainingi orai

Žvyrkelių priežiūrą sunkina permainingi orai

Dar nesibaigus žiemos sezonui, žvyrkelių būklė kelia rūpesčių tiek kelininkams, tiek gyventojams. Kelininkų teigimu, ši žiema, kaip tampa įprasta, buvo nepalanki dėl vyravusių permainingų oro sąlygų – gausių ir mišrių kritulių, temperatūros pokyčių. Vis dažniau girdint gyventojų skundus dėl prastos žvyrkelių būklės – AB „Kelių priežiūra“ paaiškino, kaip ir kada jie yra prižiūrimi. Kad būtų […]


Po žiemos nusprendėte nusiplauti automobilį? Štai, ką reikėtų žinoti

Po žiemos nusprendėte nusiplauti automobilį? Štai, ką reikėtų žinoti

Traukiantis žiemiškiems orams ir artėjant pavasariui, dažnas vairuotojas džiaugiasi pagaliau nusiplovęs automobilį – saulėtomis dienomis prie plovyklų neretai nusidriekia ilgiausios eilės. Tiesa, dažnai džiaugsmas trunka neilgai. Ankstyvam pavasariui būdinga nekintanti tendencija – 30 proc. išaugęs žalų, užfiksuotų išvažiavus iš plovyklų, skaičius. Visgi skubėti kaltinti plovyklos nereikėtų – neretai nuplovus automobilį tiesiog geriau matomi įvairūs anksčiau […]


Kaip sutaupyti perkant knygas?

Kaip sutaupyti perkant knygas?

Ar jūs mėgstate skaityti knygas? Jei taip, galbūt jums kyla klausimas, kur ir kaip galima įsigyti knygų pigiau. Vienas iš variantų yra pirkti skaitytas knygas. Šiame straipsnyje mes pateiksime kelias priežastis, kodėl tai gali būti naudinga ir kaip tai padaryti. Pirma, pirkti skaitytas knygas yra ekologiška. Knygų gamyba reikalauja daug medžiagų ir energijos, o taip […]


Kodėl paskutiniu metu taip išpopuliarėjo odinės rankinės per petį ?

Kodėl paskutiniu metu taip išpopuliarėjo odinės rankinės per petį ?

Oda, naudojama pasaulinio lygio rankinėms gaminti, nėra įprasta medžiaga. Kokybiško odinio krepšio skirtumą nuo alternatyvių sprendimų galima apibūdinti sekant Edwardu Radzinskiu žodžiais „Paryžiuje iš avižų ryžių nepadarys“. Ši iš pažiūros šnekamoji išraiška puikiai iliustruoja medžiagų svarbą kūrybos procese. Odos meistrai daug metų skyrė tam, kad suprastų, su kokia oda jie dirba kiekvieną dieną. Dėl savo […]


ĮSIGIJUSI NAUJĄJĮ „A321NEO“ ORLAIVĮ, „WIZZ AIR“ SAVO PARKĄ PADIDINO IKI 200 ORLAIVIŲ

ĮSIGIJUSI NAUJĄJĮ „A321NEO“ ORLAIVĮ, „WIZZ AIR“ SAVO PARKĄ PADIDINO IKI 200 ORLAIVIŲ

● Naujasis orlaivis bus bazuojamas Londono Lutono oro uoste ● Vidutinis „Wizz Air“ orlaivių parko amžius yra 4,24 metų. Tai – antras jauniausias orlaivių parkas pasaulyje Vasario 20 d., Vilnius: „Wizz Air“, sparčiausiai auganti ir ekologiškiausia oro linijų bendrovė Europoje*, spartina savo tinklo plėtrą ir pristato 200-ąjį orlaivį. Rekordinio keleivių skaičiaus 2023 m. sulaukusi „Wizz […]