Vilniuje įsibėgėjant kelių remonto darbams perspėja: kokios dažniausios žalos ir kaip jų išvengti

1

Vilniuje įsibėgėjant kelių remonto darbams perspėja: kokios dažniausios žalos ir kaip jų išvengti

Ruošiantis NATO viršūnių susitikimui Vilniuje gerokai suaktyvėję kelių remonto darbai greičiausiai jau palietė daugumą miesto gyventojų ir svečių. Šie darbai vykdomi svarbiose eismo arterijose, uždarytos eismo juostos, daug kur nugremžtas asfaltas ir galima judėti itin lėtai, vis tai galiausiai nulemia ne tik eismo spūstis, bet ir įvairias žalas. Dalis jų, deja, gali būti susiję ir su sveikatos sutrikdymu. Tad draudimo ekspertas primena, kokie pavojai tyko ir kaip jų išvengti remontuojamuose kelių ruožuose.

Žalos siekia ir tūkstančius

Vien šiemet Vilniuje, skaičiuojama, ištisinio dangos klojimo būdu iš esmės bus atnaujinta 100 kilometrų gatvių. Šiuo metu didžiausias dėmesys skiriamas pagrindinėms miesto transporto arterijoms, kuriomis jau liepos viduryje keliaus į NATO viršūnių susitikimą atvykusių šalių delegacijos, tad nepastebėti vykdomų kelių remonto darbų praktiškai neįmanoma.

Deja, tam, kad vėliau po šalies sostinę galėtume patogiai keliauti automobiliu, dabar gali tekti susitaikyti ne tik su nepatogumais, bet ir incidentais – kasmet kelių remonto darbai susiję ir su įvairia automobiliams padaroma žala. Vienas dažniausių incidentų, kaip teigia ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas, įvažiavimas į didesnę duobę, kuri remontuojamose kelių atkarpoje dar neužlopyta, ar nepastebėjimas, kad priekyje – nugremžtas, gerokai žemiau esantis asfaltas.

„Įvažiavus į šias kliūtis didesniu greičiu gali būti ne tik prakertamos automobilio padangos, bet ir apgadinami ratlankiai, pažeidžiama pakaba, net sulamdomas kėbulas. Priklausomai nuo automobilio modelio ir pagaminimo metų, remonto darbai gali siekti ir tūkstančius eurų. Pasitaiko, kad tokių incidentų metu susižeidžia transporto priemonėse esantys žmonės“, – perspėja ERGO atstovas.

Išblaško vairuotojus

Kitas dažnas pavojus remontuojamuose keliuose – laikinai nutrinamas eismo juostų žymėjimas, dėl ko kartais sunku susigaudyti kelyje, neaišku, ar vis dar esama savo eismo juostoje. R. Bieliauskas tokiose situacijose siūlo orientuotis pagal kitus eismo dalyvius ar asfalto išliejimą – dažnai kelininkai eismo juostas kloja vieną po kitos. Transporto priemonės taip pat apgadinamos į jas atsitrenkus akmenukams, kurie gali apdaužyti kėbulą, įskelti žibintų gaubtus ar priekinį stiklą.

„Pastaroji žala būna itin brangi – net ir dėl mažo akmenuko padarytos žalos tenka keisti visą priekinį stiklą. Negana to, į šią automobilio detalę pataikęs akmenukas taip pat gali išgąsdinti transporto priemonės vairuotoją. Jo instinktyviai staiga nuspaustas stabdžių pedalas ar į šoną pasuktas vairas gali sukelti avarinę situaciją ir baigtis dar didesniais nuostoliais“, – pastebi draudimo ekspertas.

Ragina būti atidesniems

Bieliauskas priduria, kad kai remontuojamuose kelių ruožuose apgadinamos transporto priemonės, galima kaltinti tik save – dažniausiai incidentus nulemia saugaus atstumo nesilaikymas, saugaus greičio nepasirinkimas ir atidumo stoka. Kad automobilį reikėtų prilėtinti ir daugiau dėmesio skirti įvykiams kelyje, dažniausiai aiškiai nurodo kelininkai – jie pažymi, kur prasideda ir baigiasi remontuojami kelių ruožai, pataria sumažinti greitį iki minimalaus.

„Minėtas žalas daugeliu atvejų dengia tik transporto priemonių Kasko draudimas. Žalos atlyginimo iš kitų vairuotojų galima reikalauti tik dėl neatsargaus jų elgesio kelyje, ypač apie akmenukų pavojų įspėjančiuose remontuojamų kelių ruožuose, tačiau įrodyti jų kaltę gali būti itin sunku“, – įspėja draudimo ekspertas.

Jis priduria, kad apgadinus Kasko draustą automobilį remontuojamame kelio ruože, reikėtų nedelsiant  informuoti draudikus. Jei sulaukiama kitų vairuotojų kaltinimų dėl padarytos žalos jų transporto priemonėms, patariama nieko nepasirašinėti ir iškart kviesti policijos pareigūnus.

„Svarbiausia suvokti, kad visi šie nepatogumai dėl kelių remonto darbų – laikini, o skubėjimas ir agresyvumas kelyje nieko gero neduos. Kaip tik reikėtų būti supratingesniems ir atidesniems“, – pataria ERGO atstovas.

Daugiau informacijos:

Jolanta Karpuškienė

ERGO komunikacijos projektų vadovė

El. paštas jolanta.karpuskiene@ergo.lt

Mob. +370616 09090

Pranešimą paskelbė: Karolis Adamonis, UAB „INK agency“

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Susisiekimo ministras M. Skuodis apdovanos jubiliejinių „Aurum 1006 km“ lenktynių kvalifikacijos nugalėtojus

Susisiekimo ministras M. Skuodis apdovanos jubiliejinių „Aurum 1006 km“ lenktynių kvalifikacijos nugalėtojus

Penktadienį, liepos 19 d., Palangoje susisiekimo ministras Marius Skuodis apdovanos jubiliejinių, 25-ąjį kartą vykstančių automobilių lenktynių „Aurum 1006 km“ kvalifikacijos nugalėtojus. Šios jau ketvirtį amžiaus vykstančios lenktynės pritraukia automobilių sporto mėgėjus ne tik iš visos šalies, bet ir iš užsienio. M. Skuodis apdovanos automobilių lenktynių „Aurum 1006 km“ kvalifikacijos nugalėtojus. Kvalifikacijos lenktynių metu dalyviai varžosi dėl […]


Elektromobilių įkrovimo stotelių kūrėja „Elinta Charge“ turi naują vadovą

Elektromobilių įkrovimo stotelių kūrėja „Elinta Charge“ turi naują vadovą

Į kitą plėtros etapą elektromobilių įkrovimo stotelių kūrėja ir gamintoja „Elinta Charge“ žengia su nauju vadovu. Įmonės generaliniu direktoriumi paskirtas Vaidas Bielinis, kurio pagrindiniai tikslai bus orientuoti į tvarų bei nuoseklų įmonės augimą, patikimiausių ir technologiškai pažangiausių produktų kūrimą ir kryptingą komandos darbą. Daugiau nei 20 metų verslo plėtros patirtį technologijų ir telekomunikacijų srityse sukaupęs […]


Profesinio mokymo privalumai ir dar vis jį supantys mitai

Profesinio mokymo privalumai ir dar vis jį supantys mitai

Nors profesinis mokymas Lietuvoje sparčiai populiarėja, visuomenėje dar vis vyrauja jį supantys mitai. O tai neretai jauną žmogų nukreipia ne tuo keliu, kurį jis iš tiesų norėtų pasirinkti. „Planuojantys dar šiais metais įstoti į profesinio mokymo įstaigą, tai gali padaryti iki rugpjūčio 5 d. LAMA BPO sistemoje. Tačiau neretai susiduriama su situacijomis, kuomet artimieji bando […]


„Via Baltica“, jūrų ir oro uostų bei kitiems strateginiams transporto projektams Lietuvoje – reikšminga ES parama

„Via Baltica“, jūrų ir oro uostų bei kitiems strateginiams transporto projektams Lietuvoje – reikšminga ES parama

Lietuvos ir tarptautiniam susisiekimui strategiškai svarbaus magistralinio kelio „Via Baltica“ paskutinės atkarpos nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos rekonstrukcijai Europos Komisija (EK) šią savaitę papildomai skyrė 48 mln. eurų Europos infrastruktūros tinklų priemonės (Connecting Europe Facility, CEF) lėšų. Užbaigus šią 12 kilometrų ilgio atkarpą, planuojama, kad automagistralė nuo Kauno iki Varšuvos bus visiškai užbaigta jau 2025 […]


Lietuva steigs transporto atašė pareigybę Ukrainoje

Lietuva steigs transporto atašė pareigybę Ukrainoje

Lietuva steigs transporto atašė pareigybę Ukrainoje. Darbą Kyjive esančioje Lietuvos ambasadoje transporto atašė pradės spalio 1 d. Šiam Susisiekimo ministerijos siūlytam nutarimo projektui šiandien pritarė Vyriausybė. Naujoji pareigybė kuriama siekiant stiprinti atstovavimą Lietuvos ekonominiams interesams užsienyje, kurie vis aktualesni vykstant transporto paslaugų eksporto rinkų diversifikacijai, transporto ir logistikos sektoriaus įmonėms ieškant naujų partnerysčių, tiekėjų, žaliavų […]


BGS ir KSU pradeda siūlyti IATA sertifikuotus kursus aviacijos specialistams

BGS ir KSU pradeda siūlyti IATA sertifikuotus kursus aviacijos specialistams

2024 m. gegužę Tarptautinė antžeminių paslaugų, orlaivių degalų tiekimo ir logistikos paslaugų teikėja „Baltic Ground Services“ (BGS) pradėjo siūlyti Keleivių antžeminio aptarnavimo ir Oro uosto perono aptarnavimo kursus. Mokymų medžiagą BGS, kartu su Kazimiero Simonavičiaus universitetu (KSU), sudarė vadovaudamasi atitinkamomis Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) programomis. Abu šie kursai įskaičiuojami siekiant IATA Oro uosto veiklos […]