Vilniaus oro uostas: keleiviai ruošiasi kelionėms vis atsakingiau

1

Vilniaus oro uostas: keleiviai ruošiasi kelionėms vis atsakingiau

2019-aisiais Vilniaus oro uosto keleiviai ruošėsi skrydžiams dar atsakingiau, atidžiai atsižvelgdami į aviacijos saugumo taisykles. Tai rodo „Maisto banko“ labdaros ir paramos fondo statistika: praeitais metais sostinės oro uoste surinkta 33 proc. mažiau maisto produktų ir higienos priemonių nei 2018-aisiais

Vilniaus oro uosto komanda, bendradarbiaudama su „Maisto banko“ organizacija, pastebi, kad maisto švaistymas sostinės oro uoste sparčiai mažėja. Tai leidžia manyti, kad keliaujantys žmonės tampa sąmoningesni ir vis labiau įsimena aviacijos saugumo reikalavimus.

Statistiniai duomenys atskleidžia, kad pernai vargingiau gyvenantiems žmonėms buvo išdalyta 5411 kg įvairiausių produktų – gerokai mažiau nei 2018-aisiais, kai surinktų produktų skaičius siekė 8129 kg.

Kas lemia pokyčius?

Pakitusiems „Maisto banko“ surenkamų produktų rodikliams didžiausią įtaką turėjo dviejų kategorijų produktų – higienos priemonių ir skysčių – sumažėjimas.

Apžvelgdamas praėjusius metus, Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys sako, kad surinktų skysčių kiekis nuo 2018-ųjų iki 2019-ųjų sumažėjo net 60 proc. – nuo 2462 kg iki 985 kg. Tuo tarpu higienos priemonių skaičius sumažėjo 26 proc. ir 2019-aisiais siekė 3463 kg (2018-aisiais buvo surinkta 4720 kg).

„Vilniaus oro uostas siekia prisidėti prie socialinio ir ekonominio balanso kūrimo. Bendradarbiavimas su „Maisto banku“ padeda išvengti maisto švaistymo ir skatina sąmoningą vartojimą. Sumažėję surenkamų produktų kiekiai džiugina – panašu, kad keleiviai tampa vis atsakingesni ir iš anksto pasidomi saugumo reikalavimais dėl leidžiamų produktų rankiniame bagaže“, – komentuoja D. Čiuplys.

Vilniaus oro uosto vadovas pabrėžia, kad itin sumažėjusį vandens, vaisvandenių ir kitų skysčių kiekį gali lemti viena oro uoste įdiegta paslauga, prisidedanti ir prie aplinkosauginių problemų sprendimo.

„Rūpindamiesi keleivių patogumu, oro uoste įrengėme nemokamas geriamojo vandens stoteles. Jo įsipilti keliaujantieji gali atsinešę nuosavą buteliuką ar gertuvę. Siekdami prisidėti prie atliekų mažinimo iniciatyvos, keleivius raginame vietoje plastikinių buteliukų rinktis daugkartinio naudojimo gertuves“, – akcentuoja D. Čiuplys.

Kelias iki paramos gavėjo

„Maisto banko“ komunikacijos projektų vadovė Miglė Petronytė pabrėžia, kad surinkti produktai pereina ganėtinai ilgą kelią nuo oro uoste esančių „Maisto banko“ taros dėžių iki galutinių paramos gavėjų. Prie tvarios ekonomikos ir aplinkos kūrimo prisideda vis daugiau socialinių organizacijų ir savanorių, kurie užtikrina, kad viskas sklandžiai pasiektų nepasiturinčius žmones.

„Surinktos gėrybės keliauja į sandėlius, kuriuose savanoriai patikrina, ar visi maisto produktai dar galioja, ar nėra praplyšusių pakuočių bei kitų higienos reikalavimų neatitinkančių pažeidimų. Tuomet išrūšiuotų ir atrinktų maisto bei higienos produktų atvažiuoja pasiimti įvairios socialinės organizacijos, kurios tą pačią dieną viską išskirsto ir atiduoda savo remiamiems nepasiturintiems žmonėms“, – pasakoja M. Petronytė.  

Anot M. Petronytės, tarp „Maisto banko“ remiamų organizacijų yra gerai visuomenei pažįstamų vardų: „Maltos ordino“ pagalbos tarnyba, „Gelbėkit vaikus“ ir SOS vaikų kaimų dienos centrai, Lietuvos Raudonojo Kryžiaus draugijos padaliniai, „Caritas“, labdaros valgykla „Vilties centras“.

Nuo 2016-ųjų Vilniaus oro uoste sėkmingai veikianti „Maisto banko“ socialinė iniciatyva prisideda prie tvarumo, socialinės atsakomybės ir aplinkosaugos principų. Dėl atsakingų keleivių sprendimų surinkti produktai ne išmetami, o paaukojami nepasiturintiems žmonėms ir panaudojami pagal paskirtį.

Apie Vilniaus oro uostą

Vilniaus oro uostas priklauso Lietuvos oro uostų tinklui, valdančiam trejus oro vartus Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2019 m. jie aptarnavo 6,5 mln. keleivių ir 62 tūkst. skrydžių. Šio žiemos sezono metu iš Lietuvos oro uostų 15 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 76 reguliariosiomis kryptimis į 51 miestą 26 šalyse.

Pranešimą paskelbė: – -, Berta And, UAB

Kiti skelbimai:
 
Service Perm Post Treatment Stabilizatorius cheminiam sušukavimui,1000 ml
 
Crocs™ Kids' Fun Lab Super Mario Lights Clog Flame 27
 
Intense Shower Gel Parfumuotas dušo gelis, 200ml
 
Crocs™ Baya Lined Clog Navy/Navy 39,5
 
Crocs™ Classic Bright Cobalt 36,5

Rekomenduojame

Keliaujančiųjų ir vairuotojų dieną – apie saugumą keliuose visiems eismo dalyviams

Keliaujančiųjų ir vairuotojų dieną – apie saugumą keliuose visiems eismo dalyviams

Rugsėjo 26 d., sekmadienį,  Lietuvoje jau dvyliktą kartą bus minima Keliaujančiųjų ir vairuotojų diena. Jos tikslas – priminti visiems apie pagarbą vieni kitiems kelyje, pagalvoti, ar mes, kiekvienas iš mūsų, tinkamai elgiamės kelyje. Anot VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcijos) direktoriaus Remigijaus Lipkevičiaus, svarbiausia – kiekvieno atsakomybė už save patį ir kitą […]

M. Skuodis neformalioje ministrų taryboje: siūlymams dėl vidaus degimo variklių atsisakymo dar trūksta argumentų ir pasirengimo

M. Skuodis neformalioje ministrų taryboje: siūlymams dėl vidaus degimo variklių atsisakymo dar trūksta argumentų ir pasirengimo

Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad į transeuropinio transporto tinklo (TEN-T), apimančio „Rail Balticos“ projektą, planus svarbu įtraukti geležinkelio atšaką į Klaipėdą, o visi svarstymai dėl tradiciniais varikliais varomų automobilių draudimo turi būti paremti ne politiniais pareiškimais, bet svariais argumentais ir faktais. Tai Lietuvos ministras pareiškė neformalioje Europos Sąjungos (ES) susisiekimo ministrų taryboje, vykstančioje Brdo […]

M. Skuodis at the informal council of ministers: suggestions to abandon internal combustion engines still lack arguments and preparation

M. Skuodis at the informal council of ministers: suggestions to abandon internal combustion engines still lack arguments and preparation

Minister of Transport and Communications Marius Skuodis says that it is important to include a branch line to Klaipėda in the plans of the Trans-European Transport Network (TEN-T), which encompasses the Rail Baltica Project, and all considerations regarding prohibition of vehicles powered by traditional internal combustion engines should be based on strong arguments and facts […]

DPD plečiasi Šiaulių LEZ ir Telšiuose, naujų terminalų statyba kainuos 4 mln. eurų

DPD plečiasi Šiaulių LEZ ir Telšiuose, naujų terminalų statyba kainuos 4 mln. eurų

Vienam didžiausių Europoje siuntų pristatymo tinklų „DPD group“ priklausanti bendrovė „DPD Lietuva“ plečia siuntų skirstymo pajėgumus Lietuvoje. Nauji DPD siuntų skirstymo centrai bus pastatyti Šiaulių laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) ir Telšiuose, netoli policijos komisariato. Vien į šių centrų statybą numatoma investuoti daugiau kaip 4 mln. eurų, jie pradės veikti 2022 metų rudenį. Dėl „built-to-suit“ tipo […]

Rekordiniai Šiaulių oro uosto metai: išnuomojo 75 proc. sklypų, verslas investuos apie 25 mln. eurų

Rekordiniai Šiaulių oro uosto metai: išnuomojo 75 proc. sklypų, verslas investuos apie 25 mln. eurų

Ilgiausią Baltijos šalyse orlaivių kilimo-tūpimo taką turinčiam tarptautiniam Šiaulių oro uostui po ilgos tylos 2021-ieji tapo rekordinės plėtros metais. Jau 75 proc. sklypų savo teritorijoje išnuomojęs oro uostas ateitį planuoja su maždaug 25 mln. eurų vertės verslo investicijų perspektyva ir tikisi pritraukti nuomininkų likusiam ketvirtadaliui laisvos žemės. Šiaulių oro uosto direktorė Aurelija Kuezada teigia, kad […]

Lietuvos oro uostai primena: veido kaukių dėvėjimas keleivių terminaluose – lieka būtina saugumo priemonė

Lietuvos oro uostai primena: veido kaukių dėvėjimas keleivių terminaluose – lieka būtina saugumo priemonė

Lietuvos oro uostai primena, kad visi keleiviai prieš kelionę laukiantys skrydžio ir po kelionės patekę į terminalą – turėtų toliau dėvėti apsaugines veido kaukes. Tokia pati tvarka galioja ir keleivių terminaluose viešintiems lankytojams, artimiesiems, kurie pasitinka keleivius, šiuo atveju išimtis dėl privalomo kaukių dėvėjimo taikoma tik jaunesniems nei šešerių metų amžiaus vaikams. „Patekimas į Lietuvos […]