Vairuotojų rūpesčiai: estai bijo kelyje pristigti degalų, lietuviai labiausiai rūpinasi stabdžiais

Vairuotojų rūpesčiai: estai bijo kelyje pristigti degalų, lietuviai labiausiai rūpinasi stabdžiais

Baltijos šalių žmonių vairavimo įpročiai panašūs, tačiau šių valstybių vairuotojų rūpinimasis nuosavais automobiliais – labai skiriasi. Tyrimas parodė, kad mūsų šalies vairuotojai aktyviau nei latviai ir estai seka automobilio detalių būklę. Lietuvos vairuotojai daugiau nei latviai ir estai tikrina stabdžius ir tepalus. Estai dažniausiai iš visų Baltijos šalių vairuotojų prižiūri degalų kiekį bake. Skaičiai rodo, kad mažiausiai Baltijos šalių vairuotojams rūpi  langų ir veidrodėlių priežiūra.

Tai atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „Nielsen“ atlikta reprezentatyvi Baltijos šalių gyventojų apklausa.

Tyrimo duomenimis, visų trijų Baltijos šalių vairuotojai labiausiai rūpinasi degalų kiekiu automobilio bake. Estijoje šiuos rodmenis seka 83 proc., Latvijoje – 75 proc., Lietuvoje – 72 proc. vairuotojų.

„Visi, kurie yra skaičiavę paskutinius degalų litrus iki artimiausios degalinės, yra išgyvenę tokią patirtį, kurios nenori kartoti. Įsibėgėjus vasarai, kai žmonės daugiau keliauja ne lėktuvais, o automobiliu, būtina dažniau žvilgtelėti į degalų bako rodmenis ir kelyje išvengti keblių situacijų, kurias vairuotojams sukelia netikėtai besibaigiantis kuras. Dauguma žmonių jų pristigę kviečia į pagalbą artimuosius ar skambina pagalbai kelyje“, – pasakoja draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Viktorija Katilienė.

Statistika rodo, kad vairuotojai daug dėmesio skiria ir transporto priemonės tepalams, labiausiai jų kiekiu rūpinasi lietuviai. 58 proc. pastarųjų seka automobilio tepalų būklę. Taip pat elgiasi 47 proc. vairuojančių latvių ir 32  proc. estų.

„Lietuvos vairuotojai yra išsiugdę įprotį stebėti automobilio tepalų lygį variklyje. Būtina nepamiršti, kad variklio tepalus rekomenduojama pakeisti pravažiavus 15 tūkst. kilometrų. Tikslesnis intervalas nurodomas automobilio eksploatacijos žinyne, šią informaciją vairuotojui taip pat gali pranešti borto kompiuteris.  Daugiau nei septynerius metus naudojamų automobilių vairuotojai tepalų patikrinimą turėtų atlikti dažniau – pravažiavus 1 tūkst.-1,5 tūkst. kilometrų. Svarbu atkreipti dėmesį, kad dėl variklio nusidėvėjimo ilgiau eksploatuojamų automobilio tepalus būtina keisti dažniau nei nurodyta žinyne. Jei šios patikros neatliksime, automobilio variklis susidėvės daug greičiau“, – sako draudikė.

Tyrimas parodė, kad stabdžių būkle aktyviausiai rūpinasi Lietuvos vairuotojai. Tai daro 55 proc. mūsų šalies vairuojančių žmonių, 51  proc. latvių ir 40  proc. estų.

Kalbant apie stabdžius, pasak draudikės, vairuotojams svarbu atkreipti dėmesį į stabdžių skysčio kiekį, stabdžių kaladėlių ir diskų būklę. „Laiku nepasirūpinus tinkamu stabdžių skysčio kiekiu, vairuotojai rizikuoja jų pačių bei keleivių saugumu ir netgi gyvybe. Esant per mažam stabdžių skysčio kiekiui bakelyje, oras gali patekti į stabdžių sistemą ir itin pabloginti transporto priemonės stabdymo funkciją. Susidėvėjus stabdžių kaladėlėms ir diskams, vairuotojai susiduria su tokia pačia rizika. Vos pastebėjus prietaisų skydelyje užsidegusią stabdžių nusidėvėjimo lemputę, būtina kuo skubiau šias detales pakeisti“, – pabrėžia draudimo bendrovės atstovė.

Jos teigimu, keičiant padangas, visada reikėtų patikrinti stabdžių diskų ir kaladėlių būklę. „Stabdžių diskai turi būti tolygiai pasidėvėję, be jokių įtrūkimų bei įrėžimų“, – patarė V. Katilienė.

Lietuvos vairuotojams labiau nei kaimyninių šalių vairuojantiems žmonėms svarbi ir jų transporto priemonių padangų būklė. Padangų būkle rūpinasi vos trečdalis estų, Lietuvoje tokių vairuotojų – 45 procentai.

„Automobilių padangas prižiūrintys vairuotojai turi įvertinti tris dalykus. Pirmiausia – padangos oro slėgį, kuris užtikrina tolygų padangos dėvėjimąsi ir automobilio stabilumą kelyje. Rekomenduojamas padangų slėgis nurodomas automobilio eksploatacijos knygelėje arba vairuotojo durų arkoje prie automobilio kėbulo pritvirtintoje lentelėje“ , – tvirtina draudimo bendrovės atstovė.

Jos teigimu, svarbus ir tinkamas padangų protektoriaus gylis. „Jo užduotis – išstumti vandenį, todėl kuo padangos protektoriaus gylis mažesnis, tuo vanduo išstumiamas blogiau. Tuomet tarp padangos ir kelio dangos susidaro vandens sluoksnis ir automobilis gali tapti nevaldomu, tai priklauso ir nuo greičio bei kelio dangos. Na, ir, žinoma stebėti, ar neatsiranda mechaniniai pažeidimai“, – sako V. Katilienė.

Ji pataria neužmiršti ir automobilio žibintų. „Juos pas specialistus sureguliuoti itin svarbu leidžiantis į ilgesnę kelionę arba žinant, kad keliauti teks tamsiu paros metu. Netinkamas žibintų aukštis bei švietimo intensyvumas yra rizikingas ne tik pačiam vairuotojui, bet ir gali akinti kitus eismo dalyvius“, – kalba draudimo bendrovės atstovė.

Tyrimas parodė, kad mažiausiai Baltijos šalių vairuotojams rūpi automobilių įbrėžimai, veidrodėlių ir langų priežiūra.

Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
M. Skuodis su naujai paskirtu Ispanijos transporto ministru aptars oro susisiekimo klausimus, bendrus šalių įgyvendinamus strateginius transporto projektus

M. Skuodis su naujai paskirtu Ispanijos transporto ministru aptars oro susisiekimo klausimus, bendrus šalių įgyvendinamus strateginius transporto projektus

Susisiekimo ministras Marius Skuodis penktadienį susitiks su vizito į Lietuvą atvykstančiu naujuoju Ispanijos transporto ir darnaus judumo ministru Óscaru Puente Santiago. Ministrai aptars Lietuvos ir Ispanijos tiesioginio susisiekimo oru klausimus, strateginių transporto infrastruktūros projektų Baltijos regione įgyvendinimą ir kitus aktualius tarptautinės darbotvarkės punktus. Lietuvos ir Ispanijos transporto ministrai taip pat kalbėsis apie europinės geležinkelio vėžės […]


Minister Skuodis to discuss air connectivity and strategic projects with newly appointed Spanish counterpart

Minister Skuodis to discuss air connectivity and strategic projects with newly appointed Spanish counterpart

On Friday, the Lithuanian Minister of Transport and Communications, Mr Marius Skuodis, will meet the Spanish Minister of Transport and Sustainable Mobility, Mr Óscar Puente Santiago, who is visiting Lithuania. The Ministers will discuss direct flights between Lithuania and Spain, the implementation of strategic transport infrastructure projects in the Baltic region and other topical items […]


Kokie naudoti automobiliai labiausiai domino pirkėjus 2023-aisiais?

Kokie naudoti automobiliai labiausiai domino pirkėjus 2023-aisiais?

Naudotų automobilių rinka nėra vis dar nėra skaidri ir prireiks daug laiko pokyčiams, todėl automobilių defektai vis dar slepiami, o rida ir toliau klastojama. Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ atliktas tyrimas atskleidė, kad pusė visų platformoje tikrintų „BMW“ markės automobilių praeityje buvo apgadinti. „BMW“ taip pat buvo viena labiausiai vagiamų markių – 17,7 proc. […]


2023 metais Lietuvoje įregistruota daugiausiai naujų automobilių Baltijos šalyse

2023 metais Lietuvoje įregistruota daugiausiai naujų automobilių Baltijos šalyse

Praeitais metais Lietuvoje įregistruota 30,8 tūkst. naujų automobilių, rodo Lietuvos naujų automobilių rinkos analizė. Nors tai didžiausias įregistruotų naujų lengvųjų transporto priemonių skaičius Baltijos šalyse, Lietuvos rinka per metus augo mažiausiai – 6,2 proc. Latvijoje ir Estijoje augimas siekė po 11 proc. Tačiau anot bendrovės „Citadele Leasing“ filialo Lietuvoje vadovo Vaidoto Gursko, šalies rinka pradeda […]


Vilniuje lankysis didžiausių Turkijos įmonių atstovai

Vilniuje lankysis didžiausių Turkijos įmonių atstovai

Vasario 29 – kovo 1 d. Lietuvoje vyks Turkijos ir Lietuvos verslo forumas, kurį organizuoja finansų konsultantų įmonės „iFuture INVESTMENTS“. Renginyje įžvalgomis dalinsis verslininkai iš didžiausio pramonės centro Turkijoje, Bursos regione, Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Vidmantas Janulevičius, Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas Andrius Romanovskis, Lietuvos darbdavių konfederacijos prezidentas Danas Arlauskas, Lietuvos Respublikos Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas […]


Žvyrkelių priežiūrą sunkina permainingi orai

Žvyrkelių priežiūrą sunkina permainingi orai

Dar nesibaigus žiemos sezonui, žvyrkelių būklė kelia rūpesčių tiek kelininkams, tiek gyventojams. Kelininkų teigimu, ši žiema, kaip tampa įprasta, buvo nepalanki dėl vyravusių permainingų oro sąlygų – gausių ir mišrių kritulių, temperatūros pokyčių. Vis dažniau girdint gyventojų skundus dėl prastos žvyrkelių būklės – AB „Kelių priežiūra“ paaiškino, kaip ir kada jie yra prižiūrimi. Kad būtų […]