Vairuotojų rūpesčiai: estai bijo kelyje pristigti degalų, lietuviai labiausiai rūpinasi stabdžiais

Vairuotojų rūpesčiai: estai bijo kelyje pristigti degalų, lietuviai labiausiai rūpinasi stabdžiais

Baltijos šalių žmonių vairavimo įpročiai panašūs, tačiau šių valstybių vairuotojų rūpinimasis nuosavais automobiliais – labai skiriasi. Tyrimas parodė, kad mūsų šalies vairuotojai aktyviau nei latviai ir estai seka automobilio detalių būklę. Lietuvos vairuotojai daugiau nei latviai ir estai tikrina stabdžius ir tepalus. Estai dažniausiai iš visų Baltijos šalių vairuotojų prižiūri degalų kiekį bake. Skaičiai rodo, kad mažiausiai Baltijos šalių vairuotojams rūpi  langų ir veidrodėlių priežiūra.

Tai atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „Nielsen“ atlikta reprezentatyvi Baltijos šalių gyventojų apklausa.

Tyrimo duomenimis, visų trijų Baltijos šalių vairuotojai labiausiai rūpinasi degalų kiekiu automobilio bake. Estijoje šiuos rodmenis seka 83 proc., Latvijoje – 75 proc., Lietuvoje – 72 proc. vairuotojų.

„Visi, kurie yra skaičiavę paskutinius degalų litrus iki artimiausios degalinės, yra išgyvenę tokią patirtį, kurios nenori kartoti. Įsibėgėjus vasarai, kai žmonės daugiau keliauja ne lėktuvais, o automobiliu, būtina dažniau žvilgtelėti į degalų bako rodmenis ir kelyje išvengti keblių situacijų, kurias vairuotojams sukelia netikėtai besibaigiantis kuras. Dauguma žmonių jų pristigę kviečia į pagalbą artimuosius ar skambina pagalbai kelyje“, – pasakoja draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Viktorija Katilienė.

Statistika rodo, kad vairuotojai daug dėmesio skiria ir transporto priemonės tepalams, labiausiai jų kiekiu rūpinasi lietuviai. 58 proc. pastarųjų seka automobilio tepalų būklę. Taip pat elgiasi 47 proc. vairuojančių latvių ir 32  proc. estų.

„Lietuvos vairuotojai yra išsiugdę įprotį stebėti automobilio tepalų lygį variklyje. Būtina nepamiršti, kad variklio tepalus rekomenduojama pakeisti pravažiavus 15 tūkst. kilometrų. Tikslesnis intervalas nurodomas automobilio eksploatacijos žinyne, šią informaciją vairuotojui taip pat gali pranešti borto kompiuteris.  Daugiau nei septynerius metus naudojamų automobilių vairuotojai tepalų patikrinimą turėtų atlikti dažniau – pravažiavus 1 tūkst.-1,5 tūkst. kilometrų. Svarbu atkreipti dėmesį, kad dėl variklio nusidėvėjimo ilgiau eksploatuojamų automobilio tepalus būtina keisti dažniau nei nurodyta žinyne. Jei šios patikros neatliksime, automobilio variklis susidėvės daug greičiau“, – sako draudikė.

Tyrimas parodė, kad stabdžių būkle aktyviausiai rūpinasi Lietuvos vairuotojai. Tai daro 55 proc. mūsų šalies vairuojančių žmonių, 51  proc. latvių ir 40  proc. estų.

Kalbant apie stabdžius, pasak draudikės, vairuotojams svarbu atkreipti dėmesį į stabdžių skysčio kiekį, stabdžių kaladėlių ir diskų būklę. „Laiku nepasirūpinus tinkamu stabdžių skysčio kiekiu, vairuotojai rizikuoja jų pačių bei keleivių saugumu ir netgi gyvybe. Esant per mažam stabdžių skysčio kiekiui bakelyje, oras gali patekti į stabdžių sistemą ir itin pabloginti transporto priemonės stabdymo funkciją. Susidėvėjus stabdžių kaladėlėms ir diskams, vairuotojai susiduria su tokia pačia rizika. Vos pastebėjus prietaisų skydelyje užsidegusią stabdžių nusidėvėjimo lemputę, būtina kuo skubiau šias detales pakeisti“, – pabrėžia draudimo bendrovės atstovė.

Jos teigimu, keičiant padangas, visada reikėtų patikrinti stabdžių diskų ir kaladėlių būklę. „Stabdžių diskai turi būti tolygiai pasidėvėję, be jokių įtrūkimų bei įrėžimų“, – patarė V. Katilienė.

Lietuvos vairuotojams labiau nei kaimyninių šalių vairuojantiems žmonėms svarbi ir jų transporto priemonių padangų būklė. Padangų būkle rūpinasi vos trečdalis estų, Lietuvoje tokių vairuotojų – 45 procentai.

„Automobilių padangas prižiūrintys vairuotojai turi įvertinti tris dalykus. Pirmiausia – padangos oro slėgį, kuris užtikrina tolygų padangos dėvėjimąsi ir automobilio stabilumą kelyje. Rekomenduojamas padangų slėgis nurodomas automobilio eksploatacijos knygelėje arba vairuotojo durų arkoje prie automobilio kėbulo pritvirtintoje lentelėje“ , – tvirtina draudimo bendrovės atstovė.

Jos teigimu, svarbus ir tinkamas padangų protektoriaus gylis. „Jo užduotis – išstumti vandenį, todėl kuo padangos protektoriaus gylis mažesnis, tuo vanduo išstumiamas blogiau. Tuomet tarp padangos ir kelio dangos susidaro vandens sluoksnis ir automobilis gali tapti nevaldomu, tai priklauso ir nuo greičio bei kelio dangos. Na, ir, žinoma stebėti, ar neatsiranda mechaniniai pažeidimai“, – sako V. Katilienė.

Ji pataria neužmiršti ir automobilio žibintų. „Juos pas specialistus sureguliuoti itin svarbu leidžiantis į ilgesnę kelionę arba žinant, kad keliauti teks tamsiu paros metu. Netinkamas žibintų aukštis bei švietimo intensyvumas yra rizikingas ne tik pačiam vairuotojui, bet ir gali akinti kitus eismo dalyvius“, – kalba draudimo bendrovės atstovė.

Tyrimas parodė, kad mažiausiai Baltijos šalių vairuotojams rūpi automobilių įbrėžimai, veidrodėlių ir langų priežiūra.

Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
„LTG Cargo“ vadovė E. Šimė: „Tvari ir efektyvi ateitis neįmanoma be geležinkelių“

„LTG Cargo“ vadovė E. Šimė: „Tvari ir efektyvi ateitis neįmanoma be geležinkelių“

„Siekiant Europos Žaliojo kurso tikslų, inžinerinių specialybių ir geležinkelių vaidmuo tampa vis didesnis, o krovinių gabenimas traukiniais artimiausiu metu Europoje turėtų išgyventi renesansą“, – teigia LTG grupės krovinių vežimo bendrovės „LTG Cargo“ generalinė direktorė Eglė Šimė, praėjusiais metais pelniusi Europos geležinkelių „Rail Trailblazer“ apdovanojimą. Su geležinkelių sektoriaus atstove kalbamės apie asmeninę patirtį, kilusius iššūkius, siekiant […]


„Volkswagen“ paviljonas Nidoje: „ID.7 Tourer” debiutas Baltijos šalyse bei kiti išskirtiniai modeliai   

„Volkswagen“ paviljonas Nidoje: „ID.7 Tourer” debiutas Baltijos šalyse bei kiti išskirtiniai modeliai  

Nidą atostogoms pasirinkę poilsiautojai šią vasarą vėl kviečiami į „Volkswagen“ paviljoną, kuriame galima apžiūrėti ir išbandyti naujausius „Volkswagen“ automobilių modelius. Šiemet paviljone iš viso pristatomi septyni modeliai, tarp kurių – ir naujausias, Baltijos šalyse būtent Nidoje debiutuojantis „Volkswagen ID.7 Tourer“ – pirmasis elektrinis universalas rinkoje, kurį iki rugpjūčio 18 d. galima išbandyti Neringos keliuose. Apsilankyti […]


Vasaros kelionės elektromobiliu Lietuvoje: kur patogiausia važiuoti atostogoms?

Vasaros kelionės elektromobiliu Lietuvoje: kur patogiausia važiuoti atostogoms?

Vis daugiau Lietuvos gyventojų renkasi keliones elektromobiliais, siekdami ne tik išvengti taršos, bet ir mėgautis komfortišku bei tylesniu važiavimu. Nors ilgesnės kelionės elektromobiliu jau nebėra retenybė, dalis vairuotojų vis dar svarsto ar patogu būtų leistis į tolimesnes keliones po Lietuvą. „Elektrum Lietuva“ elektromobilių produktų vystymo vadovė Laura Doraitė-Gudavičienė pasidalino įžvalgomis apie patogiausias kryptis Lietuvoje vasarą […]


Susisiekimo ministras M. Skuodis apdovanos jubiliejinių „Aurum 1006 km“ lenktynių kvalifikacijos nugalėtojus

Susisiekimo ministras M. Skuodis apdovanos jubiliejinių „Aurum 1006 km“ lenktynių kvalifikacijos nugalėtojus

Penktadienį, liepos 19 d., Palangoje susisiekimo ministras Marius Skuodis apdovanos jubiliejinių, 25-ąjį kartą vykstančių automobilių lenktynių „Aurum 1006 km“ kvalifikacijos nugalėtojus. Šios jau ketvirtį amžiaus vykstančios lenktynės pritraukia automobilių sporto mėgėjus ne tik iš visos šalies, bet ir iš užsienio. M. Skuodis apdovanos automobilių lenktynių „Aurum 1006 km“ kvalifikacijos nugalėtojus. Kvalifikacijos lenktynių metu dalyviai varžosi dėl […]


Elektromobilių įkrovimo stotelių kūrėja „Elinta Charge“ turi naują vadovą

Elektromobilių įkrovimo stotelių kūrėja „Elinta Charge“ turi naują vadovą

Į kitą plėtros etapą elektromobilių įkrovimo stotelių kūrėja ir gamintoja „Elinta Charge“ žengia su nauju vadovu. Įmonės generaliniu direktoriumi paskirtas Vaidas Bielinis, kurio pagrindiniai tikslai bus orientuoti į tvarų bei nuoseklų įmonės augimą, patikimiausių ir technologiškai pažangiausių produktų kūrimą ir kryptingą komandos darbą. Daugiau nei 20 metų verslo plėtros patirtį technologijų ir telekomunikacijų srityse sukaupęs […]


Profesinio mokymo privalumai ir dar vis jį supantys mitai

Profesinio mokymo privalumai ir dar vis jį supantys mitai

Nors profesinis mokymas Lietuvoje sparčiai populiarėja, visuomenėje dar vis vyrauja jį supantys mitai. O tai neretai jauną žmogų nukreipia ne tuo keliu, kurį jis iš tiesų norėtų pasirinkti. „Planuojantys dar šiais metais įstoti į profesinio mokymo įstaigą, tai gali padaryti iki rugpjūčio 5 d. LAMA BPO sistemoje. Tačiau neretai susiduriama su situacijomis, kuomet artimieji bando […]