Vairuotojų elgesio ypatybės Baltijos šalyse: estai ratus mauna dygliuotomis padangomis, dalis apklaustų lietuvių dėvėtas padangas palieka prie šiukšlių konteinerių

Vairuotojų elgesio ypatybės Baltijos šalyse: estai ratus mauna dygliuotomis padangomis, dalis apklaustų lietuvių dėvėtas padangas palieka prie šiukšlių konteinerių

Lapkritį automobilių vairuotojai skuba į servisus – keisti padangų. Mat pagal Lietuvoje galiojančias Kelių eismo taisykles nuo lapkričio 10 d. iki balandžio 1 d. važinėti su vasarinėmis padangomis yra draudžiama. Draudimo bendrovės „If“ užsakymu visose trijose Baltijos šalyse atlikto tyrimo metu aiškintasi, kokiomis žieminėmis padangomis „apauti“ automobiliai rieda mūsų ir artimiausių kaimynų miestų gatvėmis. Ar Latvijoje ir Estijoje padangos pasirenkamos, naudojamos bei galiausiai utilizuojamos kitaip, nei Lietuvoje?

Dygliuotos padangos Lietuvoje naudojamos vis mažiau

Šaltuoju metų laiku daugiausia Lietuvos vairuotojų – apie 65 proc. – renkasi žiemines padangas. Pagal populiarumą antroje vietoje – universalios (kelių sezonų) padangos, jomis apmautais ratais varomų automobilių yra 25 proc. Tik 8 proc. automobilių Lietuvoje ant galinio lango gali užsiklijuoti lipduką, įspėjantį kitus vairuotojus apie apsnigtam, apledijusiam keliui labiau pritaikytas dygliuotas padangas.

„Skirtingų žieminių padangų pasirinkimą veikia ir vis labiau švelnėjančios žiemos, kuomet, pavyzdžiui, dygliuotų padangų poreikis mažėja, o važiuoti su universaliomis padangomis vairuotojams atrodo vis racionaliau. Visgi kai kurie specialistai tvirtina, jog Lietuvoje vairavimo sąlygos šiltuoju ir šaltuoju metų laiku – pernelyg skiriasi, todėl universalios padangos žiemą galėtų būti naudojamos tik tuomet, kai važiuojama retai ir labai atsargiai“, – sako Guoda Jasaitė, draudimo bendrovės „If“ transporto žalų grupės vadovė.

Latviai padangas renkasi labai panašiai kaip ir Lietuvoje. O štai šiauriausiai iš visų trijų Baltijos valstybių įsikūrusioje Estijoje pirmenybė teikiama žieminėms dygliuotoms padangoms – jomis ratus apmauna 62 proc. apklaustųjų. Likę Estijos vairuotojai žiemai renkasi universalias padangas.

Beje, visose trijose Baltijos šalyse padangomis dažniausiai rūpinasi vyrai. Iš visų apklausoje dalyvavusių asmenų, teigusių, jog būtent jie yra atsakingi už automobilio padangų keitimą, apie 80 proc. buvo vyrai.

Estų ir latvių padangos – naujesnės

Apklausos metu vairuotojų teirautasi ir kokio senumo padangomis yra „apauti“ jų vairuojami automobiliai. Paaiškėjo, jog Lietuvoje –  daugiausia antrus metus naudojamų padangų (37 proc.). Šiemet visiškai naujomis padangomis ratus apmovė apie trečdalis lietuvių. O 18 proc. automobilių į gatves išvažiavo su jau trečius metus naudojamomis padangomis.

Maksimalus padangų gamintojų nurodomas eksploatavimo laikas – iki 10 metų. Nors automobilių ekspertai kone vienbalsiai tvirtina, jog padangas, atsižvelgiant į jų būklę bei protektoriaus gylį, būtina keisti bent kas šešerius metus.

„Padangų naujumu latviai ir estai mus šiek tiek lenkia – ten didžiausią apklaustųjų grupę (35 proc.) sudaro vairuotojai, kurie šią žiemą ratus apmaus tik pirmus metus naudojamomis padangomis“, – teigia „If“ draudimo atstovė.

Ji atkreipia dėmesį, jog techniškai tvarkingos bei konkrečiam sezonui pritaikytos padangos yra vienas iš svarbiausių saugaus eismo veiksnių, o jei eismo įvykio priežastimi tampa eksploatacijai netinkamos arba sezonui nepritaikytos padangos, automobilio draudimas negalioja. 

Padangoms išlaidauti nelinkę

Pirkdami padangas, lietuviai teikia pirmenybę naujiems gaminiams – 81 proc. įsigyja naujas padangas, kiti 14 proc. – dėvėtas. Labai panašios tendencijos vyrauja Latvijoje ir Estijoje.   

Didžiuma lietuvių už vieną padangą pakloja nuo 31 iki 60 eurų (komplekto kaina: 124–240 eurų). Nors keli procentai apklaustųjų prisipažino vienai padangai išleidžiantys ir per 200 eurų. Latvijoje ir Estijoje pagrindinę grupę  taip pat sudaro už vieną padangą sumokantys 31–60 eurų.

„Vis dėlto šiose šalyse bent keliais procentiniais punktais daugiau yra perkančiųjų brangesnes padangas, kas galimai liudija naujesnį ir saugesnį šalių automobilių parką apskritai“, – komentavo G. Jasaitė.  

Visose trijose šalyse dominuoja 16 dydžio padangos. Antroje vietoje pagal populiarumą – 17 dydžio padangos, trečioje – 15-o ir mažesnės.

Nors visose trijose šalyse vairuotojai dažniausiai renkasi padangas vadovaudamiesi asmenine patirtimi ir kaina, tačiau nemažai jų pasitiki ir draugų ar pažįstamų, taip pat – automobilių serviso darbuotojų rekomendacijomis. Kas trečias apklaustasis padangas renkasi pagal gamintoją.

Kieno padangos vis dar gali atsidurti pamiškėje? 

Iš apklausos atsakymų justi vis labiau stiprėjančios ekologinės nuostatos – apie pusė visų trijų šalių vairuotojų teigė per paskutiniuosius trejus metus nebetinkamas utilizuoti, sudėvėtas padangas palikę automobilių servisuose. Dar apie trečdalis teigė priduodantys padangas į perdirbimo punktus. Visgi nemenka dalis – nuo 9 iki 17 proc. trijose šalyse – nebedėvimų padangų lieka gulėti garažuose.

„Tuo tarpu paliekantys padangas prie buitinių šiukšlių konteinerių, kas yra draudžiama, prisipažino 2 proc. lietuvių, 1 proc. – latvių, o estai tokį padangų „utilizavimo“ būdą, regis, jau bus išgyvendinę,“ – sakė „If“ draudimo atstovė. 6–8 proc. vairuotojų dėvėtas padangas parduoda. Po 2 proc. lietuvių ir latvių bei 1 proc. estų nurodė dėvėtas padangas paliekantys kitose vietose.

Reprezentatyvią gyventojų apklausą, šių metų spalio mėn., visose Baltijos šalyse draudimo bendrovės „If“ užsakymu atliko „KOG institutas“. Apklausoje iš viso dalyvavo 3015 respondentų. Apklausoje dalyvavo tik asmeniškai ar su kitu šeimos nariu už padangų savo automobiliui parinkimą bei keitimą atsakingi asmenys.

 

Apie „If“

„If“ yra pirmaujanti ne gyvybės draudimo bendrovė Skandinavijoje ir Baltijos šalyse, turinti daugiau nei 3,6 mln. klientų. 2019 m. jos pajamos iš draudimo veiklos siekė 4,5 mlrd. eurų. „If“ priklauso Suomijos „Sampo“ grupei, vienai didžiausių finansų įmonių grupių Šiaurės Europoje.

Pranešimą paskelbė: Milda Lomsargienė, „If P&C Insurance AS“ filialas

Kiti skelbimai:
 
REIMA Stemu Black 36
 
Crocs™ Classic Glitter Lined Clog Starry Skies Glitter 39,5
 
REIMA Lampi Candy Pink 140
 
REIMA Passo 569408F Black 23
 
Trilliance Shampoo Žvilgesio suteikiantis šampūnas, 1000 ml

Rekomenduojame

Lietuvoje siūloma įrengti didžiausią Baltijos šalyse sunkiasvorių elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą

Lietuvoje siūloma įrengti didžiausią Baltijos šalyse sunkiasvorių elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą

Per ateinantį dešimtmetį Lietuvoje turėtų būti įrengta didžiausia Baltijos šalyse sunkiasvorių elektromobilių infrastruktūra, apimanti 900 įkrovimo stotelių tinklą.  Tokį tikslą regi Europos automobilių gamintojų asociacija ACEA, Europos Komisiją raginanti skubos tvarka iki 2030 metų įdiegti platų elektrinių sunkiasvorių automobilių infrastruktūros tinklą visoje Bendrijoje. Organizacija remiasi Europos žaliuoju susitarimu dėl klimatui neutralios ir tvarios ekonomikos. Pagal […]

Kvepianti bomba: per karščius automobilių oro gaivikliai gali pridaryti tūkstantinės žalos

Kvepianti bomba: per karščius automobilių oro gaivikliai gali pridaryti tūkstantinės žalos

Lietuvą šiemet aplankė rekordiniai karščiai. Didžiulė kaitra kelia pavojų ne tik gyventojų sveikatai, tačiau ir jų turtui. Visoje šalyje daugėja atvejų, kai dėl didelės oro temperatūros nukenčia automobiliai. Ypatingai stebina sprogstantys oro gaivikliai, kurie pažeidžia automobilių salonus, o didžiausia užfiksuota žala siekia net 6000 eurų. „Susidūrėme su nemažai atvejų, kai dėl karščio išsilydė automobilio salono […]

Akcija „Saugaus eismo stotelės“ – apie saugų mūsų visų eismą keliuose

Akcija „Saugaus eismo stotelės“ – apie saugų mūsų visų eismą keliuose

Valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) organizuojamos saugaus eismo stotelės pradeda kelionę po Lietuvos miestus ir miestelius. Š. m. rugpjūčio 2 – rugsėjo 3 dienomis Lietuvos miestuose ir miesteliuose veiks 102 saugaus eismo stotelės, kuriose Kelių direkcijos saugaus eismo specialistai konsultuos lankytojus saugaus eismo temomis. Didžiausias dėmesys bus skirtas labiausiai pažeidžiamiems […]

Savivaldybių vietinės reikšmės keliams papildomai paskirstyta 20 mln. eurų

Savivaldybių vietinės reikšmės keliams papildomai paskirstyta 20 mln. eurų

Susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio įsakymu Lietuvos savivaldybėms papildomai paskirstyta 20 mln. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų. Vyriausybei pritarus Susisiekimo ministerijos iniciatyvai, šiemet savivaldybės galės pačios spręsti, kokiems jų valdomiems keliams panaudoti šias KPPP lėšas, kurios iki šiol būdavo skiriamos tik žvyrkeliams asfaltuoti. „Pakeitus teisės aktus, savivaldybės neprivalės joms paskirstomų 20 mln. eurų […]

Greičio mėgėjams šalies lenktynininkai siūlo varžytis ne gatvėje, o trasoje

Greičio mėgėjams šalies lenktynininkai siūlo varžytis ne gatvėje, o trasoje

Palangoje vykusios „Aurum 1006 km“ lenktynės kurortą vėl drebino variklių griausmu, o varžybos nestokojo kvapą gniaužiančių ir neretai pavojingų incidentų. Todėl patys besivaržę lenktynininkai pastebi – greičiui ir azartiškam vairavimui skirtos specialios sąlygos, vieta ir laikas. Ne veltui lenktynių, kurias rėmė ir „Volfas Engelman Nealkoholinis“, dalyviai ragina Lietuvos vairuotojus lenktyniauti trasose, bet ne gatvėse, o norintiems […]

Lietuvoje pristatytas naujasis visiškai elektrinis SUV „Audi Q4 e-tron“

Lietuvoje pristatytas naujasis visiškai elektrinis SUV „Audi Q4 e-tron“

Į Lietuvą atvyko „Audi Q4 e-tron“ – pirmasis Keturių Žiedų markės kompaktinis elektrinis SUV, pasižymintis nulinėmis emisijomis, erdviu salonu, progresyviais valdymo, ekranų ir pagalbinių sistemų sprendimais, o papildytos realybės projekcinis ekranas visiškai nauju būdu apjungia virtualų ir realų pasaulius. Naujųjų „Audi Q4 e-tron“ kainos Lietuvoje prasideda nuo 44 700 eurų. „Elektrinis mobilumas plečiasi į vis […]