Šiaulių oro uostas suplanavo paskutinį pokyčių žingsnį: ruošiasi lemiamam investuotojo pritraukimui

1

Šiaulių oro uostas suplanavo paskutinį pokyčių žingsnį: ruošiasi lemiamam investuotojo pritraukimui

Tarptautinis Šiaulių oro uostas ketina susitelkti į krovinių bei logistikos infrastruktūros sukūrimą šalia oro uosto valdomame sklype, kuris vienintelis kol kas neišnuomotas privačiam verslui. Investuotojo pritraukimas, leisiantis Šiaulių oro uostui siūlyti visą paslaugų spektrą krovinių gabenimo verslams, įtrauktas į naujausią oro uosto 2023-2025 metų strateginį planą.

Planą gruodžio mėnesį patvirtino Šiaulių oro uosto valdyba. Oro uosto vadovė Aurelija Kuezada sako, kad tikslų peržiūrėjimas ir aiškus jų suformulavimas leis kryptingai siekti norimo rezultato.

„Mažais, bet tikslingais žingsniais kovojame už savo vietą skrydžių žemėlapyje. Mūsų vizija – tapti patikimu ir nuosekliai augančiu krovininiu oro uostu regione. Tam, kad galėtume pereiti į kokybiškai naują plėtros etapą, turime pasirūpinti krovinių aptarnavimui reikalinga infrastruktūra ir tam planuojame pritraukti privačių investuotojų. Tai kritiškai svarbi sąlyga Šiaulių oro uosto veiklos sėkmei ateityje“, – teigia A. Kuezada.

Jos teigimu, Šiaulių oro uostas ir toliau išnaudos galimybę bendradarbiauti su verslu, o pats liks Šiauliuose kuriamo aviacijos ir su ja susijusių verslų centro ašimi.

„Pastaraisiais metais išties aktyviai užsiėmėme investuotojų pritraukimu ir sėkmingai įveiklinome oro uosto teritorijoje turėtas laisvas erdves. Paskutinis, prie oro uosto „prigludęs“ daugiau kaip 2 hektarų ploto žemės sklypas yra numatomas konkrečiai paskirčiai, tačiau iki pradedant investuotojo paieškos procesą dar turime sutvarkyti keletą likusių būtinų teisinių procedūrų. Sklypo nuomos aukcioną planuojame mėnesio pabaigoje“, – sako oro uosto vadovė.

Sėkmingas investuotojų pritraukimas Šiaulių oro uostui leido pelningai veikti net koronaviruso pandemijos metu, kuomet aviacija stagnavo. Tikimasi, kad oro uosto finansiniai rezultatai bus teigiami ir 2023-2025 metų periodu – strategijoje numatytas atsargus 3 proc. augimas.

„Finansines prognozes dėliojame atsargiai, kadangi jos stipriai priklauso nuo mūsų oro uoste vis dar įsikūrimo stadijoje esančių investuotojų veiklos ir jos apimčių. Jei prognozės pasitvirtins, jau 2024 metais oro uosto pajamos turėtų peržengti 800 tūkst. eurų ribą, o grynasis pelnas, planuojame, svyruos apie 150 tūkst. eurų“, – skaičiuoja A. Kuezada.

Per koronaviruso pandemiją atsigavęs ir augimo kryptį išlaikantis tarptautinis Šiaulių oro uostas 2021 metais, audituotais duomenimis, gavo 473 tūkst. eurų pajamų ir uždirbo 50,4 tūkst. eurų grynojo pelno – 83,6 proc. ir 9,5 proc. daugiau, palyginti su 2020 metais. Audituotus 2022 metų finansinius veiklos rezultatus oro uostas skelbs vėliau, tačiau, preliminariais duomenimis, pernai fiksuotas ženklus tiek pajamų, tiek pelno augimas.

„Praėję metai mums iš esmės buvo palankūs. Be kitų priežasčių, teigiamos įtakos turėjo pratęstos sutartys su „GetJet Airlines“, „Aviatic MRO“ dėl orlaivių ilgalaikio parkavimo bei antžeminių paslaugų ir naujai sudaryti susitarimai su „J&C Aero““, – sako A. Kuezada.

Savo tempu Šiaulių oro uostas tęs investicijas į infrastruktūrą ir įrangą, planuoja aplinkai draugiškesnių sprendinių plėtrą teritorijoje, prie darbuotojų komandos prisijungė už komercinės veiklos plėtrą atsakingas specialistas.

„Savo parametrais esame ypatingi. Oro uostas pajėgus priimti bei išleisti transatlantinio dydžio, maksimaliai pakrautus orlaivius. Be to, pas mus, priešingai negu kituose oro uostuose, negalioja ir triukšmo ribojimai. Krovinių aptarnavimo infrastruktūros sukūrimas yra labai svarbus klausimas, tačiau lygiagrečiai suintensyvinsime kontaktus su potencialiais partneriais, didinsime Šiaulių oro uosto žinomumą, supažindinsime su bendradarbiavimo galimybėmis, kad kitam veiklos plėtros etapui būtume maksimaliai pasiruošę“, – vardina Šiaulių oro uosto direktorė.

Apie tarptautinį Šiaulių oro uostą:

Tarptautinį Šiaulių oro uostą valdo Šiaulių miesto savivaldybės įmonė „Šiaulių oro uostas“, teikianti antžeminio orlaivių, keleivių ir krovinių aptarnavimo, žemės nuomos ir kitas paslaugas. Ilgiausias Baltijos šalyse kilimo-tūpimo takas oro uostui leidžia priimti transatlantinius, taip pat sunkius krovinius gabenančius orlaivius. Tai vienintelis oro uostas Baltijos regione, per kurį oro transportu gali būti eksportuojami gyvūnai.

Nuo 2004 Šiaulių oro uoste reziduoja NATO oro policija. Šiuo metu oro uoste dirba 14 darbuotojų, čia kuriasi aviacijos sektoriaus bendrovės. Estijos kapitalo bendrovė „Aviatic MRO“ baigia statyti orlaivių techninės priežiūros ir remonto angarą, Lietuvos kapitalo bendrovė „J&C Aero“ planuoja angaro, skirto orlaivių ardymui bei jų interjerų modernizavimui, statybas. 

Pranešimą paskelbė: Saulė Bakšė, UAB „Idea Prima”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Transporto sektoriuje – didžiulis inžinierių poreikis: siūloma dešimtys darbo vietų ir imamasi priemonių sudominti vangiai inžineriją besirenkančius studentus

Transporto sektoriuje – didžiulis inžinierių poreikis: siūloma dešimtys darbo vietų ir imamasi priemonių sudominti vangiai inžineriją besirenkančius studentus

Transporto sektoriaus ekspertai kelerius pastaruosius metus pastebi augantį kvalifikuotų inžinerinių krypčių specialistų trūkumą. Palyginimui, 2017 m. iš 24 tūkst. bakalauro, kolegijų ir vientisųjų studijų pirmakursių transporto inžinerines kryptis rinkosi 1522 (6,3 proc.), o  2023 m. rudenį tokių studentų buvo likę perpus mažiau – 762 (3,2 proc.) iš daugiau nei 23 tūkst. pirmakursių. Modeliuojama, kad per […]


„Avion Express“ sėkmingai baigia restruktūrizacijos procesą

„Avion Express“ sėkmingai baigia restruktūrizacijos procesą

Lėktuvų nuomos su įgula, technine priežiūra ir draudimu (ACMI) aviakompanija UAB „Avion Express“ sėkmingai baigė 2021 metais dėl pandemijos poveikio pradėtą įmonės restruktūrizavimo procesą. UAB „Avion Express“ įsipareigojimus kreditoriams įvykdė beveik dvejais metais anksčiau nei planuota ir tapo pirmąja aviakompanija Lietuvoje sėkmingai pabaigusia restruktūrizacijos procesą. Jo metu įmonė ne tik užtikrino savo veiklos tęstinumą, bet […]


Žvilgsnis į ateitį – „airBaltic“ išbandė „SpaceX“ internetą „Starlink“

Žvilgsnis į ateitį – „airBaltic“ išbandė „SpaceX“ internetą „Starlink“

Ryga. Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ pranešė atlikusi pirminį „SpaceX“ interneto ryšio sistemos „Starlink“ bandymą savo lėktuve „Airbus A220-300“. Antžeminis bandymas buvo atliktas aviakompanijos bazėje Rygoje, o skrydžio metu veiksianti ryšio sistema buvo išbandyta pilnoje kabinoje, kurią sudarė „airBaltic“ ir „SpaceX“ „Starlink“ darbuotojai. „Džiaugiamės, kad galime pirmauti Europoje siūlydami greitaeigį, neribotą ir nemokamą ryšį skrydžio […]


Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Nors Lietuvos įstatymai įpareigoja vairuotojus kas 2 metus atlikti automobilio techninę apžiūrą, 2023 m. „Transekstos“ duomenimis, net 26 proc. automobilių savininkų pernai vėlavo tai padaryti. Techninės apžiūros neturintis automobilis gali ne tik kelti pavojų eismo saugumui, tačiau vairuotojai rizikuoja sulaukti ir baudų. Geriausias būdas jų išvengti – užsisakyti priminimą apie artėjančią techninės apžiūros galiojimo laiko […]


Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Nepriklausomų geležinkelių reguliuotojų grupė IRG-Rail išanalizavo 2022 m. rinkos duomenis ir konstatavo, kad naudojimasis geležinkelių transportu grįžo į priešpandeminį 2019 m. lygį. Tačiau Lietuvai pandemija nebuvo toks didelis iššūkis, kaip dėl karo Ukrainoje ir Baltarusijai pritaikytos sankcijos, kurios iš esmės pakeitė Lietuvos geležinkelių rinką. Kaip ir ankstesniais laikotarpiais, 2022 m. Europoje geležinkelių tinklas intensyviau buvo […]


DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

Europoje, taip pat ir Lietuvoje, sukaupta patirtis, kai elektriniai bendrovės DFDS sunkvežimiai sėkmingai perveža krovinius, paskatino Danijos kapitalo keltų ir krovinių transportavimo įmonę plėsti el. transporto parką. DFDS sudarė lizingo sutartį su „Volvo Trucks“ dėl papildomų 100 elektrinių sunkvežimių įsigijimo. Vilkikai bus pristatyti 2024 ir 2025 metais. Bendrovės duomenimis, šis žingsnis svarbus įgyvendinant ilgalaikį tikslą […]