Šią vasarą rekordiškai daug nuvirtusių medžių

Šią vasarą rekordiškai daug nuvirtusių medžių

Pastarosios vasaros Lietuvoje pasižymi tiek pakilusia oro temperatūra, tiek vėjuotais ir audringais orais. Audrų ir liūčių padariniai keliuose tampa kliūtimis eismo dalyviams, AB „Kelių priežiūra“ per paskutinius kelis mėnesius nuo kelio šalino daugiau kaip 150 įvairių kliūčių. Rekordas – per parą gauti 25 pranešimai.

„Sudėtingos oro sąlygos – iššūkis ne tik vairuotojams, bet ir kelių tarnyboms. Esame įsipareigoję užtikrinti saugų eismą keliuose, todėl tenka reaguoti į situaciją greitai ir koordinuotai, dažnai pasitaiko situacijų, kuomet darbuotojai jau būna baigę savo darbo laiką – tokiu atveju būtina suorganizuoti komandą. Sunkiausia užduotis – kliūtis įveikti tamsiuoju paros metu, gausiai lyjant ar pučiant stipriam vėjui visoje Lietuvoje. Su tokiomis situacijomis pastaruoju metu susiduriame vis dažniau”, – teigia Kelių priežiūros valdymo centro (KPVC) vadovas Karolis Sakalauskas, AB „Kelių priežiūra“ atstovas.

Kliūtys kelyje – žala keliams ir eismui

Daugiausiai pasitaikančių trikdžių keliuose yra medžiai, užkrentantys ant kelio važiuojamosios dalies. Taip pat po liūčių keliuose būna didelės išplovos. Išplovos neretai pasitaiko ir šalikelėse, nuokalnėse, įkalnėse – ten kur vanduo susikoncentruoja. Didelis gūsingas vėjas dažnai pridaro žalos kelio ženklams ar skydams, stovintiems kelyje.

„Yra pasitaikę atvejų, kuomet audros metu, dėl didelio debito vandens prisineša įvairiausių susikaupusių nešvarumų. Dėl to vandens kiekis ženkliai padidėja ties pralaidomis ir jas užkemša šakomis bei visais kitais nešvarumais, kurie būna nešami vandens srovės. Yra pasitaikę ir tokių situacijų, kai vandens lygis pakilo virš kelio ir sugadino dangos konstrukciją, dėl ko ji buvo nuplauta bei atsirado kelio pločio išplova, o kelias tapo nepravažiuojamas. Dažnai žemose vietose, kur kelias yra iškasoje ar nedideliame pylime, smarkios liūties metu būna užtvindomos kelio atkarpos dėl ekstremalaus vandens debito, o drenažiniai šuliniai tokiomis sąlygomis nespėja sugerti viso vandens, tokiose vietose patartina pasirinkti saugų greitį. Žinoma, po kurio laiko padariniai nuslūgsta”, – pasakoja K. Sakalauskas.

Kaip pažabojami gamtos padariniai?

Gavus pranešimą apie artėjančią audrą, kelių tarnybos yra perspėjamos, kad galėtų iš anksto pasiruošti operatyviam kliūčių šalinimui.

„Sulaukę informacijos apie kliūtį kelyje, kelininkai vyksta į įvykio vietą. Jeigu atsiradusios kliūties atsakingas darbuotojas patraukti negali, tuomet jis užtikrina eismo reguliavimo priemones ir sudeda reikiamas eismo reguliavimo priemones dėl eismo dalyvių saugumo. Jeigu kliūtį darbuotojas patraukti gali – tuomet ji yra patraukiama. Bet kokiu atveju kliūtis kelyje turi būti pašalinama per 1 – 6 valandas, priklausomai nuo kelio priežiūros lygio”, – tvirtina AB „Kelių priežiūra” atstovas.

Kaip elgtis kelyje pamačius kliūtį?

Pagal kelių eismo taisykles (KET) eismo dalyviai, sudarę ar pastebėję kliūtį kelyje, sukėlę ar pastebėję jame pavojų, privalo šią kliūtį ar pavojų pašalinti, o negalėdami to padaryti – pranešti policijai, kelio savininkui ar kelią prižiūrinčiai įmonei, pažymėti kliūtį ar pavojingą vietą ir visais įmanomais būdais įspėti apie kliūtį ar pavojų kitus eismo dalyvius. Tokiu atveju, jeigu nėra įmanoma pašalinti, eismo dalyviai turėtų skambinti į Eismo informacijos centrą – 1871.

Apie bendrovę

AB „Kelių priežiūra“ yra valstybės įmonė, atsakinga už daugiau nei 21 tūkst. km kelių priežiūrą. Įmonė yra viena iš didžiausių šalies darbdavių, čia dirba apie 2300 įvairių sričių specialistų. Jos tikslas – užtikrinti kokybišką ir efektyvią įmonės veiklą optimaliomis sąnaudomis ir tokiu būdu kurti vertę tiek eismo dalyviams, tiek valstybei kaip akcininkei. Šių tikslų ji siekia taikydama inovatyvius technologinius sprendimus, ilgametę darbuotojų patirtį ir modernias verslo vadybos praktikas.

Pranešimą paskelbė: Giedrė Čekavičienė, AB „Kelių priežiūra“

Kiti skelbimai:
 
Forever Young Dual Action Makeup Remover Dvigubo poveikio makiažo valiklis, 100 ml
 
Divine Curls Conditioner Garbanotų plaukų kondicionierius, 240 ml
 
Green Line Shaving Foam Gaivinančios skutimosi putos, 50ml
 
Eight Hour Miracle Hydrating Mist Drėkinamoji veido dulksna, 100 ml
 
Plaukų dažų skiedimo Emulsija 1000 ml

Rekomenduojame

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas: Vyriausybė diskriminuoja savivaldybių vežėjus

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas: Vyriausybė diskriminuoja savivaldybių vežėjus

2021 m. balandžio 22 d. pranešimas žiniasklaidai    Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas (VVSK) balandžio 21 d. posėdyje konstatavo, kad savivaldybių vežėjai yra diskriminuojami negalėdami pretenduoti į Vyriausybės pagalbos įmonėms, nukentėjusioms nuo COVID-19 pandemijos, priemones. Ši išvada padaryta išklausius Lietuvos savivaldybių asociacijos, Finansų, Ekonomikos ir inovacijų bei Susisiekimo ministerijų atstovus. Nustatyta, kad 33 savivaldybių autobusų […]

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas: Vyriausybė diskriminuoja savivaldybių vežėjus

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas: Vyriausybė diskriminuoja savivaldybių vežėjus

2021 m. balandžio 22 d. pranešimas žiniasklaidai    Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas (VVSK) balandžio 21 d. posėdyje konstatavo, kad savivaldybių vežėjai yra diskriminuojami negalėdami pretenduoti į Vyriausybės pagalbos įmonėms, nukentėjusioms nuo COVID-19 pandemijos, priemones. Ši išvada padaryta išklausius Lietuvos savivaldybių asociacijos, Finansų, Ekonomikos ir inovacijų bei Susisiekimo ministerijų atstovus. Nustatyta, kad 33 savivaldybių autobusų […]

Seimas sugriežtino atsakomybę už neeksploatuojamų automobilių laikymą bendrojo naudojimo kiemuose

Seimas sugriežtino atsakomybę už neeksploatuojamų automobilių laikymą bendrojo naudojimo kiemuose

Seimas pritarė Administracinių nusižengimų kodekso pataisoms (projektas Nr. XIIIP-4532(2), reglamentuodamas ne tik neeksploatuojamų, bet ir negalimų eksploatuoti transporto priemonių laikymą bendrojo naudojimo vietose. Pasak projekto iniciatoriaus Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininko Mykolo Majausko, šiuo įstatymu būtų priimtas labai svarbus sprendimas, kuris padėtų atlaisvinti kiemus, nes, kaip rodo tyrimai, kiemuose kartais būna net iki 20 […]

State-owned transport sector companies to become companies limited by shares

State-owned transport sector companies to become companies limited by shares

In order to boost faster transport sector development and apply the best corporate management practices, there is a plan in place to reorganise state-owned transport companies into companies limited by shares. The Government approved the conclusions submitted by the Ministry of Transport and Communications with regard to the draft legislation brought forward, albeit not adopted, […]