„Rail Baltica“ projektą įgyvendinančios šalys paskyrė europinės vėžės infrastruktūros valdytojus

„Rail Baltica“ projektą įgyvendinančios šalys paskyrė europinės vėžės infrastruktūros valdytojus

Artėjant metų pabaigai didžiausio Baltijos šalių istorijoje geležinkelio infrastruktūros projekto „Rail Baltica“ partneriai Latvijoje bei Estijoje apsisprendė ir paskyrė europinės vėžės geležinkelio valdytojus savo šalyse. Latvijoje už „Rail Baltica“ infrastruktūrą bus atsakinga SIA „Eiropas Dzelzcela linijas“, o Estijoje – OU „Rail Baltic Estonia“. 

„Sveikinu projekto partneres žengus šį reikšmingą žingsnį. Tai leis efektyviai tęsti koordinuoto infrastruktūros valdymo modelio tolimesnį įgyvendinimą. Labai svarbu, kad europinės vėžės infrastruktūros valdymas išliks kiekvienos šalies kompetencijoje, nes „Rail Baltica“ projektas visoms dalyvėms svarbus ne tik kaip ekonomikos variklis, bet ir kaip nacionalinio saugumo elementas“, – sako laikinai einantis susisiekimo ministro pareigas Jaroslav Narkevič.

Lietuvoje valdytojo klausimas išspręstas ir įtvirtintas Konstitucijoje, Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekse bei Lietuvos Respublikos Seimo ir Valstybės gynimo tarybos sprendimuose. Jais remiantis, geležinkelio infrastruktūros plėtros projektai įgyvendinami ir geležinkelių infrastruktūra turi būti valdoma nacionalinio viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo, tai yra AB „LTG Infra“, kurios galutinis akcininkas yra valstybė.

Pasak J. Narkevič, šie metai Lietuvai „Rail Baltica“ įgyvendinime buvo tikrai neeiliniai: „Europinės vėžės geležinkelis pasiekė Kauno geležinkelio mazgą, skirtas papildomas finansavimas, kuris bus panaudotas atlikti planavimo darbus regioninių keleivinių ir krovininių stočių vystymui ruože nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos valstybių sienos bei geležinkelio statybai nuo Kauno link Jonavos. Galiausiai – turime aiškius būsimos infrastruktūros valdytojus.“ 

Paskyrus „Rail Baltica“ infrastruktūros valdytojus, „LTG Infra“ inicijavo pirmąjį visų trijų Baltijos šalių valdytojų susitikimą:  „Susitikimo metu su kolegomis aptarėme esminius bendradarbiavimo principus ir artimiausius darbus, kurių vienas pagrindinių – veiksmų plano, reikalingo koordinuoto infrastruktūros valdymo modelio įgyvendinimui, parengimas. Ateityje tokie susitikimai bus organizuojami periodiškai“, – teigia „LTG Infra“ vadovas Karolis Sankovski.

Projekto statusas Lietuvoje

Lietuva iš trijų Baltijos valstybių yra labiausiai pažengusi įgyvendinant projektą „Rail Baltica“. Šiemet baigiamas pirmasis Kauno geležinkelio mazgo modernizavimo etapas, skirtas prijungti prie 1435 mm pločio vėžės geležinkelio Kauno intermodalinį terminalą. Baigtas modernizavimo etapas atvers naujas galimybes verslui. 

Ruošiantis geležinkelio statyboms ruože Kaunas – Lietuvos-Latvijos siena, paimta projektui reikalinga žemė, baigiami rengti techniniai geležinkelio projektai. Šiame „Rail Baltica“ geležinkelio ruože jau kitąmet planuojama pradėti geležinkelio statybos darbus. 

Kalbant apie kitus ruožus, tęsiamas Kaunas – Vilnius, Kaunas – Lenkijos/Lietuvos siena ruožų bei infrastruktūros priežiūros depų planavimas. Kaunas – Vilnius ruože specialistų komanda tolimesniam vystymui pateikė siūlymą dėl keturių galimų „Rail Baltica“ geležinkelio trasų alternatyvų nuo Kauno iki Vilniaus. Geležinkelio kelio alternatyvos nustatyta tvarka bus pristatytos susijusių institucijų ir visuomenės svarstymams ir kitąmet bus pasirinkta viena, labiausiai atitinkanti susisiekimo poreikius bei sukelianti mažiausias pasekmes aplinkai. 

„Rail Baltica“ yra plyno lauko geležinkelio transporto infrastruktūros projektas, kurio tikslas yra integruoti Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje bus nutiesta 870 km greitojo elektrifikuoto geležinkelio dvikelio, kuriuo traukiniai važiuos iki 249 km/val. greičiu. Projektą planuojama užbaigti iki 2026 m. pabaigos.

Pranešimą paskelbė: Žydrūnė Tursaitė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Service Perm Post Treatment Stabilizatorius cheminiam sušukavimui,1000 ml
 
Crocs™ Kids' Fun Lab Super Mario Lights Clog Flame 27
 
Intense Shower Gel Parfumuotas dušo gelis, 200ml
 
Crocs™ Baya Lined Clog Navy/Navy 39,5
 
Crocs™ Classic Bright Cobalt 36,5

Rekomenduojame

Lietuvos oro uostai primena: veido kaukių dėvėjimas keleivių terminaluose – lieka būtina saugumo priemonė

Lietuvos oro uostai primena: veido kaukių dėvėjimas keleivių terminaluose – lieka būtina saugumo priemonė

Lietuvos oro uostai primena, kad visi keleiviai prieš kelionę laukiantys skrydžio ir po kelionės patekę į terminalą – turėtų toliau dėvėti apsaugines veido kaukes. Tokia pati tvarka galioja ir keleivių terminaluose viešintiems lankytojams, artimiesiems, kurie pasitinka keleivius, šiuo atveju išimtis dėl privalomo kaukių dėvėjimo taikoma tik jaunesniems nei šešerių metų amžiaus vaikams. „Patekimas į Lietuvos […]

Per metus nesulaukė pinigų už atšauktus „Ryanair“ skrydžius – vartotojų gynėjai ragina nenuleisti rankų

Per metus nesulaukė pinigų už atšauktus „Ryanair“ skrydžius – vartotojų gynėjai ragina nenuleisti rankų

Airijoje registruotas oro vežėjas „Ryanair“ iki 2020 metų rugsėjo žadėjo keleiviams grąžinti pinigus už atšauktus skrydžius. Tačiau dar šiandien yra vartotojų, laukiančių, kada paslaugos teikėjas ištesės žodį. Jei bilietus pirkote tiesiogiai iš „Ryanair“ oficialaus internetinio puslapio  Tie vartotojai, kurie bilietus pirko tiesiogiai iš oro vežėjo, atšaukus skrydį, gali susigrąžinti pinigus arba gauti nukreipimą kitu maršrutu […]

Tarnybinius automobilius su vairuotojais Žemės ūkio ministerijoje pakeis pavėžėjai ir paspirtukai

Tarnybinius automobilius su vairuotojais Žemės ūkio ministerijoje pakeis pavėžėjai ir paspirtukai

Žemės ūkio ministerija atsisako tarnybinių automobilių ir vairuotojų. Darbuotojams bus sudarytos sąlygos rinktis alternatyvų transportą – pavėžėjus, automobilių dalinimosi paslaugas, paspirtukus ar automobilių nuomą. Iki šiol Žemės ūkio ministerija turėjo aštuonis automobilius ir keturis vairuotojus. Ministerijoje lieka vienas vairuotojas ir vienas automobilis, skirtas ministrui. Kiti automobiliai bus perduoti kitoms įstaigoms, kurios vykdo žemės ūkio valdymo […]

M. Skuodis: Tarptautinio Vilniaus oro uosto atvykimo terminalo sovietinis pastatas nesuderinamas su keleivių aptarnavimo ir modernaus oro uosto poreikiais

M. Skuodis: Tarptautinio Vilniaus oro uosto atvykimo terminalo sovietinis pastatas nesuderinamas su keleivių aptarnavimo ir modernaus oro uosto poreikiais

Susisiekimo ministras Marius Skuodis siūlo sparčiau atnaujinti ir plėtoti Vilniaus oro uosto terminalus, apsisprendžiant ir atsisakant beveik 70 metų senumo ir nemažų išlaikymo kaštų reikalaujančio oro uosto atvykimo terminalo senojo pastato. Okupacinę stalinizmo epochą menantį, pagal Rusijos oro uostų pavyzdžius statytą pastatą ministras siūlo keisti nauju, atvykstančius keleivius pasitiksiančiu šiuolaikišku, patogiu ir erdviu terminalu. „Vilniaus […]

Išskirtinė pramoga šeštadienį: mobili paroda traukinyje

Išskirtinė pramoga šeštadienį: mobili paroda traukinyje

Šeštadienį, rugsėjo 18 d., kelionę iš Lietuvos į Estiją pradeda specialusis Europos geležinkelių metus žymintis Baltijos šalių ekspresas. Miestų, kuriuose kelionės metu stos traukinys, gyventojai ir jų svečiai kviečiami nemokamai aplankyti traukinyje įrengtą mobilią parodą, pasakojančią apie geležinkelio naudą bei didžiausius šio sektoriaus projektus.  Traukinyje įrengtą parodą šeštadienį, rugsėjo 18 d., Vilniaus geležinkelio stotyje bus […]

Užtikrinus nacionalinio saugumo interesus Prezidentas pritarė strateginių valstybės įmonių pertvarkai

Užtikrinus nacionalinio saugumo interesus Prezidentas pritarė strateginių valstybės įmonių pertvarkai

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda penktadienį pasirašė valstybės įmonių pertvarkymo į akcines bendroves įstatymų paketą po to, kai Seimas įtraukė į įstatymus nuostatas, sustiprinančias su viešosios transporto infrastruktūros valdymu ir nacionaliniu saugumu susijusių interesų apsaugą. Įstatymų paketu sudaromos prielaidos valstybės įmones „Lietuvos oro uostai“, „Oro navigacija“, „Vidaus vandens kelių direkcija“ ir „Klaipėdos valstybinio jūrų uosto […]