„Rail Baltica“ – Lietuvos įsipareigojimas ne tik sau, bet ir visai Europai

„Rail Baltica“ – Lietuvos įsipareigojimas ne tik sau, bet ir visai Europai

Tęsiantis trišalei Baltijos šalių diskusijai dėl projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo modelio, Lietuva siūlo nenukrypti nuo pagrindinio tikslo – įgyvendinti projektą laiku, nes „Rail Baltica“ svarbi ne tik Baltijos šalių regionui, bet ir visai Europai, kaip transeuropinio geležinkelio tinklo dalis, dabartiniame keleivių ir krovinių gabenimo žemėlapyje užpildysianti Šiaurės–Baltijos jūrų bei Skandinavijos–Adrijos jūros koridorių trūkstamas jungtis.

„Sutinkame, kad reikia optimizuoti „Rail Baltica“ valdymo modelį, kad jis būtų dar efektyvesnis. Tačiau permainos turi būti daromos ne dėl permainų, nepamirštant pagrindinio tikslo – laiku užbaigti visai Europai svarbią geležinkelio liniją. Mes esame pasirengę paskelbti viešųjų pirkimų procedūras geležinkelio linijos statyboms nuo Kauno link Latvijos sienos jau netrukus, o statybos darbus pradėti 2021 metais“, – sako susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.

Lietuvos vertinimu, atsižvelgiant į Baltijos šalių audito institucijų 2019 m. bendrai atlikto audito išvadas, įgyvendinant projektą reikia efektyvinti sprendimų priėmimo grandinę ir tinkamai valdyti rizikas dėl biudžeto ir projekto įgyvendinimo terminų.

Vertinant projekto įgyvendinimo modelio efektyvumą buvo atlikta teisinė analizė , kurios išvados parodė, kad integracijos procesai neigiamai paveiktų projekto įgyvendinimo grafiką, ir siūloma ieškoti kitų optimalių sprendimų.

„Apsvarstę visas galimybes ir jų atitikimą mūsų šalies teisės aktams, įvertinę savo patirtį statant „Rail Baltica“, o Lietuva šiuo atžvilgiu yra labiausiai pažengusi šalis, siūlome efektyvinti valdymo formą, pagal kurią projekto įgyvendinimą kiekvienos valstybės teritorijoje užtikrintų bendros įgyvendinimo komandos ir joms vadovaujantys vadovai. Toks modelis leis valstybėms įgyvendinti optimaliausią projekto valdymo būdą, o Lietuvai – išsaugoti nacionalinį saugumą liečiančių procesų kontrolę“, – informuoja J. Narkevičius.

Lietuvos Susisiekimo ministerija, siekdama užtikrinti aiškią projekto valdymo atsakomybę, siūlo sukurti trijų atsakingų ministerijų viceministrų priežiūros komitetą. Taip strateginė projekto kontrolė bei visuotinio projekto valdymo ir įgyvendinimo sprendimai būtų valstybių kompetencijoje.

Pagal Lietuvos siūlomą optimizuotą įgyvendinimo valdymo modelį bendros įmonės „RB Rail“ veiklą prižiūrėtų Stebėtojų taryba. Įmonės valdybą sudarytų nacionaliniai atstovai, atsakingi už atskirose šalyse projektą įgyvendinančias komandas.

„Toks modelis atspindi ir nacionalinius, ir ES interesus – „Rail Baltica“ projektą įgyvendinti laiku, kokybiškai ir už numatytą kainą. Įgyvendinus šiuos pokyčius, valstybės liktų atsakingos už „Rail Baltica“ geležinkelio statybą savo šalyje ir išsaugotų strateginės reikšmės infrastruktūros bei nacionalinį saugumą liečiančių procesų kontrolę. Kartu sustiprintume bendro projekto koncepciją, kadangi projekto veiksmus kiekvienos šalies teritorijoje įgyvendintų į bendrus biurus sutelktos projekto įgyvendinimo komandos, kurios dirbtų koordinuotai ir pagal vieningą sutartą planą. Ir, kas labai svarbu, tai leistų iki 2026-ųjų užbaigti jau įpusėtą projektą“, – tvirtina J. Narkevičius.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
HELLY HANSEN Vidda Parka Women's Black L
 
CAMPER Oxyde Foca Dark Brown 37
 
HELLY HANSEN Rigging Coat Men's Black L
 
Crocs™ Classic Lined Clog Navy/Charcoal 36,5
 
REIMA Stemu Denim Blue 29

Rekomenduojame

Kokią ateities susisiekimo sistemą kursime Vilniuje?

Kokią ateities susisiekimo sistemą kursime Vilniuje?

Vilniaus valdžia negaili dėmesio ir pinigų dviračių takų statybai. Reikia pagalvoti, kaip efektyviai šią sukurtą susisiekimo infrastruktūrą išnaudoti. Didelių pasiekimų šioje srityje turi Indija ir Vietnamas. Vilniuje automobilių spūsčių mastui artėjant prie Indijos miestų, galima pasinaudoti pastarųjų patirtimi – dviračių taksi kroviniams ir žmonėms pervežti. Indijoje tokiu transportu užsiima žmonės, vadinami „rikšomis“. Žmonių pervežimui jie […]

Tyrimas: po eismo nelaimės skambiname ne skubios pagalbos numeriu, o antrajai pusei

Tyrimas: po eismo nelaimės skambiname ne skubios pagalbos numeriu, o antrajai pusei

Kelyje patyrę eismo nelaimę Lietuvos vairuotojai pirmiausia apie ją praneša ne skubios pagalbos tarnyboms, o sutuoktiniui arba partneriui. Tyrimas parodė, kad beveik trečdalis mūsų šalies vairuotojų po eismo avarijos iškart skambina antrajai pusei ir tik 17 proc. vairuojančių lietuvių iškart renka pagalbos numerį 112. Tokias tendencijas atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu bendrovės „Nielsen“ atlikta reprezentatyvi […]

„BMW Motorrad“ atskleidė penkias 2021 m. motociklų sezono naujienas

„BMW Motorrad“ atskleidė penkias 2021 m. motociklų sezono naujienas

Rudeniui artėjant pabaigos link, Vokietijos gamintoja „BMW Motorrad“ atskleidė būsimojo 2021 m. motociklų sezono naujienas. Kitąmet į gatves išriedės net penki nauji modeliai: šį pavasarį atnaujinto „R 18“ klasikinė versija „BMW R 18 Classic“ ir  atnaujinta „BMW R nineT“ modelių šeima: „R nineT“, „R nineT Pure“, „R nineT Scrambler“ bei „R nineT Urban G/S“.   […]

Vilnius kviečia Vėlinių dienomis kapines lankyti saugiai: vengti didesnių susibūrimų, dėvėti kaukes

Vilnius kviečia Vėlinių dienomis kapines lankyti saugiai: vengti didesnių susibūrimų, dėvėti kaukes

Šiandien sostinėje įsigaliojus lokalaus karantino apribojimams, savivaldybė kviečia gyventojus atsakingai planuoti artėjantį Vėlinių savaitgalį, įvertinti savo sveikatos būklę ir rizikas, ypač tai svarbu vyresnio amžiaus žmonėms, turintiems įvairių lėtinių susirgimų. Savo ruožtu savivaldybė pasirūpino, kad spalio 31 d. ir lapkričio 1–2 d. dažniau kursuotų viešasis transportas, o Rokantiškių, Saltoniškių, Karveliškių ir Kairėnų kapinių prieigose pakeitė […]