„Rail Baltica“ 2020-aisiais: nuo projektavimo prie statybų

„Rail Baltica“ 2020-aisiais: nuo projektavimo prie statybų

Tarptautinio projekto „Rail Baltica“ sėkmė priklauso nuo to, ar visos Baltijos šalys sugebės jį įgyvendinti vienodu tempu. 2020-ieji tapo metais, per kuriuos statybos prasidėjo visose trijose šalyse – Taline jau baigiamas Saustinomos viadukas, Lietuvoje visu greičiu rekonstruojamas Kauno geležinkelio mazgas bei vykdomo statybos darbų pirkimai ruožui Kaunas-Latvijos siena, o lapkričio mėnesį Rygoje prasidėjo tarptautinės geležinkelio stoties statybos.

Tęsiasi projektavimo darbai

Visu greičiu juda ir pagrindinės „Rail Baltica“ linijos projektavimo darbai. Estijoje ir Latvijoje vyksta visos geležinkelio linijos projektavimas, o Lietuvoje – nuo Kauno iki Latvijos sienos. Šiuo metu rengiami ir sekcijų Kaunas–Vilnius bei Kaunas–Lenkijos siena specialieji planai, kuriuos užbaigus bus rengiamas preliminarus projektas.

„Lietuva pati pirmoji pradėjo pagrindinės „Rail Baltica“ linijos statybos darbų pirkimus. Iš viso jų yra keturi – sankasos ir inžinerinių statinių ruože nuo Kauno iki Latvijos sienos, ilgiausio Baltijos šalyse tilto per Neries upę statyboms ir automobilių kelių tiesimo darbams. Lietuvoje taip pat užbaigti žemės išpirkimo darbai nuo Kauno iki Latvijos sienos. Šis procesas Latvijoje ir Estijoje įsibėgės šiemet, kai bus patvirtinti pagrindinės linijos projektai“, – teigė Marius Narmontas, „RB Rail“ Lietuvos filialo vadovas.

Vystomos tiek tarptautinės, tiek vietinės stotys

Tarptautinių geležinkelio stočių statybos labiausiai pasistūmėjo Latvijoje. Neseniai paskelbtas „Rail Baltica“ stoties, viaduko ir geležinkelio jungties Rygos oro uoste statybos darbų konkurso laimėtojas, o darbai prasidės šių metų pradžioje. Po Rygos centrinės stoties, tai jau antrosios didelės apimties statybos. Estijoje šiuo metu projektuojamos Pernu ir Ilemistės keleivių stotys.

„Lietuvoje sparčiai juda „Vilnius Connect“ projektas. Tai bus naujos kartos transporto centras, kuris „Rail Baltica“ sujungs su miestu, o šalies sostinę – su Europa. Jau dabar rengiamas Kauno mazgo specialusis planas apimsiantis ir Kauno stoties modernizavimą, o netrukus bus planuojama ir Panevėžio geležinkelio mazgo tolimesnė plėtra“, – teigė M. Narmontas.

Regioninės stotys ir krovinių terminalai

2020-aisiais buvo priimtas sprendimas visoje „Rail Baltica“ linijoje suprojektuoti regionines stotis. Lietuvoje jų bus 11, Latvijoje – 17, o Estijoje – 12. Regioniniai traukiniai išvystys maksimalų 200 km/val. greitį. Kiekviena šalis dėl regioninių paslaugų spręs pati, bet jau dabar aišku, kad „Rail Baltica“ užtikrins ne tik tarptautines, bet ir vietines greitojo geležinkelio paslaugas.

Taip pat 2020-aisiais Lietuvoje europinė geležinkelio vėžė buvo nutiesta iki Kauno intermodalinio terminalo, Latvijoje paskelbtas Salaspilio krovinių terminalo projektavimo konkursas, o Estijoje jau projektuojami Mūgos ir Pernu terminalai. Latvijoje infrastruktūros priežiūros bazės bus įkurtos Skulkse ir Iecavoje, o riedmenų priežiūros depas įsikurs Jaunmarupėje. Lietuvoje infrastruktūros priežiūros bazės planuojamos Palemone ir Panevėžyje.

„Rail Baltica“ – trūkstama Europos transporto tinklo jungtis

„Rail Baltica“ eksploatacijos plane numatyti nuolatos į Varšuvą ir Berlyną kursuojantys traukiniai. Padedama Europos Sąjungos, Lenkija modernizuoja savo geležinkelių tinklą ir traukinių greitį priartins prie „Rail Balica“ techninių parametrų – 120 km/val. krovininiams traukiniams ir 200 km/val. keleiviniams. Pačioje „Rail Baltica“ keleiviniai traukiniai važiuos maksimaliu 234 km/val. greičiu.

Lenkijoje 99 km „Rail Baltica“ geležinkelio jau sujungė Varšuvą ir Čiževą, praėjusiais metais pasirašyta 753 mln. eurų vertės ruožo Čiževas–Balstogė statybos sutartis, o 100 km ilgio ruožas Balstogė–Elkas šiuo metu projektuojamas, netrukus bus gauti statybos leidimai. Šiuo metu taip pat vykdomos studijos, reikalingos ruožo Elkas–Trakiškės statybos darbų planavimui.

„Jungtis su Lenkija „Rail Baltica“ projektui yra ypač svarbi. Džiaugiuosi, kad jau neužilgo sukursime europinę greitojo geležinkelio jungtį be jokių kompromisų“, – pridėjo M. Narmontas.

 „RB RAIL AS“

„RB Rail AS“ yra bendra Estijos Respublikos, Latvijos Respublikos ir Lietuvos Respublikos įmonė, įsteigta įgyvendinti „Rail Baltica“ projektą – sukurti greitojo geležinkelio infrastruktūrą nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos sienos. „RB Rail AS“ yra projekto „Rail Baltica“ centrinis koordinatorius, atsakingas už globalaus projekto projektavimą, statybą ir rinkodarą.

Plačiau apie „Rail Baltica“ projektą: www.railbaltica.org

Pranešimą paskelbė: Dominykas Jakštas, UAB „Fabula ir partneriai“

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Magical Unicorn Walker Pale Pink 18M+
 
ALTERCORE 552 Black 37
 
Laundry Soap Méga Propre Audinių skalbiklis, 1000ml
 
REIMA Kuhmoinen Pale Rose 86
 
REIMA Tukeva Black 39

Rekomenduojame

After being invited by the Minister of Transport and Communications, the ministers of transport of Armenia, Latvia and Poland will be visiting Lithuania this week

After being invited by the Minister of Transport and Communications, the ministers of transport of Armenia, Latvia and Poland will be visiting Lithuania this week

After being invited by the Ministry of Transport and Communications, the ministers of transport of Armenia, Latvia and Poland, as well as a representative of the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) are coming to Lithuania this Wednesday. The guests will meet Minister of Transport and Communications of Lithuania Marius Skuodis and participate in […]

How will transport and logistics look by 2050? The answers will be provided at the Transport and Innovation Forum “Transport and Logistics 2050”, which begins this Thursday

How will transport and logistics look by 2050? The answers will be provided at the Transport and Innovation Forum “Transport and Logistics 2050”, which begins this Thursday

On Thursday, a two-day International Transport and Innovation Forum “Transport and Logistics 2050” begins in Vilnius for the third time. It is organised by the Ministry of Transport and Communications and the Association of Transport Innovations. The latest tendencies, innovations and novelties in the sector will be discussed with the ministers of transport of Armenia, […]

Susitikime su Lenkijos infrastruktūros ministru dėmesys – bendrai vykdomiems  transporto infrastruktūros projektams,  traukiniui Vilnius-Varšuva

Susitikime su Lenkijos infrastruktūros ministru dėmesys – bendrai vykdomiems transporto infrastruktūros projektams, traukiniui Vilnius-Varšuva

„Via Baltica“, „Rail Baltica“ ir „Via Carpatia“ vykstančių projektų apžvalga, pasienio kelių modernizavimo klausimai, pasiruošimas keleivinio traukinio Vilnius-Varšuva paleidimui kitąmet, bendros pozicijos Mobilumo paketo nuostatų suderinimui – šios temos trečiadienį buvo aptartos Vilniuje vykusiame susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio susitikime su Lenkijos infrastruktūros ministru Andrzejumi Adamczyku.  „Su kolega aptarėme „Via Carpatia“, „Rail Baltica“ ir „Via Baltica“ […]

Lietuvių elektromobilumo kompanija „Inbalance“ pritraukė 1,5 mln. eurų investiciją plėtrai Europoje

Lietuvių elektromobilumo kompanija „Inbalance“ pritraukė 1,5 mln. eurų investiciją plėtrai Europoje

Išmanias elektromobilių įkrovimo stoteles kurianti ir valdanti kompanija „Inbalance“ antruoju investiciniu raundu pritraukė 1,5 mln. eur investiciją. Prie esamų investuotojų – fondų „Contrarian Ventures“ ir „Coinvest Capital“, pirmojo lietuviško vienaragio „Vinted“ bendraįkūrėjo Manto Mikucko ir verslo angelo Ernesto Petkevičiaus, kartu su šiuo investiciniu raundu prisijungia du nauji privatūs investuotojai – Tomas Dirvonskas ir Paulius Šarka. […]

Vilkikų vairuotojų krizę gali pagilinti drastiškai pabrangę jų mokymai

Vilkikų vairuotojų krizę gali pagilinti drastiškai pabrangę jų mokymai

Tolimųjų reisų vairuotojų trūkumo krizę gali pagilinti už švietimą atsakingų valdininkų sprendimai, dėl kurių profesionalių vairuotojų privalomi mokymai gali gerokai brangti ir ilgėti. Tokį nuogąstavimą išreiškė Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA), reaguodamas į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos parengtą teisės akto projektą dėl profesionalių vairuotojų 95 kodo kompetencijos įgijimo ir kėlimo. Verslo atstovai atkreipia […]

Eismoinfo.lt pradeda dirbti žiemos ritmu

Eismoinfo.lt pradeda dirbti žiemos ritmu

Nuo spalio 15 dienos VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) Informacijos skyriaus operatoriai pradeda dirbti žiemos ritmu ir daugiausia dėmesio skirs kelių būklės stebėsenai ir operatyviam vairuotojų informavimui apie rudenį ir žiemą dažnai besikeičiančias eismo sąlygas. Pranešimai apie kelių būklę ir eismo sąlygas svetainėje eismoinfo.lt bus skelbiami mažiausiai du kartus per parą […]