„Rail Baltica“ 2020-aisiais: nuo projektavimo prie statybų

„Rail Baltica“ 2020-aisiais: nuo projektavimo prie statybų

Tarptautinio projekto „Rail Baltica“ sėkmė priklauso nuo to, ar visos Baltijos šalys sugebės jį įgyvendinti vienodu tempu. 2020-ieji tapo metais, per kuriuos statybos prasidėjo visose trijose šalyse – Taline jau baigiamas Saustinomos viadukas, Lietuvoje visu greičiu rekonstruojamas Kauno geležinkelio mazgas bei vykdomo statybos darbų pirkimai ruožui Kaunas-Latvijos siena, o lapkričio mėnesį Rygoje prasidėjo tarptautinės geležinkelio stoties statybos.

Tęsiasi projektavimo darbai

Visu greičiu juda ir pagrindinės „Rail Baltica“ linijos projektavimo darbai. Estijoje ir Latvijoje vyksta visos geležinkelio linijos projektavimas, o Lietuvoje – nuo Kauno iki Latvijos sienos. Šiuo metu rengiami ir sekcijų Kaunas–Vilnius bei Kaunas–Lenkijos siena specialieji planai, kuriuos užbaigus bus rengiamas preliminarus projektas.

„Lietuva pati pirmoji pradėjo pagrindinės „Rail Baltica“ linijos statybos darbų pirkimus. Iš viso jų yra keturi – sankasos ir inžinerinių statinių ruože nuo Kauno iki Latvijos sienos, ilgiausio Baltijos šalyse tilto per Neries upę statyboms ir automobilių kelių tiesimo darbams. Lietuvoje taip pat užbaigti žemės išpirkimo darbai nuo Kauno iki Latvijos sienos. Šis procesas Latvijoje ir Estijoje įsibėgės šiemet, kai bus patvirtinti pagrindinės linijos projektai“, – teigė Marius Narmontas, „RB Rail“ Lietuvos filialo vadovas.

Vystomos tiek tarptautinės, tiek vietinės stotys

Tarptautinių geležinkelio stočių statybos labiausiai pasistūmėjo Latvijoje. Neseniai paskelbtas „Rail Baltica“ stoties, viaduko ir geležinkelio jungties Rygos oro uoste statybos darbų konkurso laimėtojas, o darbai prasidės šių metų pradžioje. Po Rygos centrinės stoties, tai jau antrosios didelės apimties statybos. Estijoje šiuo metu projektuojamos Pernu ir Ilemistės keleivių stotys.

„Lietuvoje sparčiai juda „Vilnius Connect“ projektas. Tai bus naujos kartos transporto centras, kuris „Rail Baltica“ sujungs su miestu, o šalies sostinę – su Europa. Jau dabar rengiamas Kauno mazgo specialusis planas apimsiantis ir Kauno stoties modernizavimą, o netrukus bus planuojama ir Panevėžio geležinkelio mazgo tolimesnė plėtra“, – teigė M. Narmontas.

Regioninės stotys ir krovinių terminalai

2020-aisiais buvo priimtas sprendimas visoje „Rail Baltica“ linijoje suprojektuoti regionines stotis. Lietuvoje jų bus 11, Latvijoje – 17, o Estijoje – 12. Regioniniai traukiniai išvystys maksimalų 200 km/val. greitį. Kiekviena šalis dėl regioninių paslaugų spręs pati, bet jau dabar aišku, kad „Rail Baltica“ užtikrins ne tik tarptautines, bet ir vietines greitojo geležinkelio paslaugas.

Taip pat 2020-aisiais Lietuvoje europinė geležinkelio vėžė buvo nutiesta iki Kauno intermodalinio terminalo, Latvijoje paskelbtas Salaspilio krovinių terminalo projektavimo konkursas, o Estijoje jau projektuojami Mūgos ir Pernu terminalai. Latvijoje infrastruktūros priežiūros bazės bus įkurtos Skulkse ir Iecavoje, o riedmenų priežiūros depas įsikurs Jaunmarupėje. Lietuvoje infrastruktūros priežiūros bazės planuojamos Palemone ir Panevėžyje.

„Rail Baltica“ – trūkstama Europos transporto tinklo jungtis

„Rail Baltica“ eksploatacijos plane numatyti nuolatos į Varšuvą ir Berlyną kursuojantys traukiniai. Padedama Europos Sąjungos, Lenkija modernizuoja savo geležinkelių tinklą ir traukinių greitį priartins prie „Rail Balica“ techninių parametrų – 120 km/val. krovininiams traukiniams ir 200 km/val. keleiviniams. Pačioje „Rail Baltica“ keleiviniai traukiniai važiuos maksimaliu 234 km/val. greičiu.

Lenkijoje 99 km „Rail Baltica“ geležinkelio jau sujungė Varšuvą ir Čiževą, praėjusiais metais pasirašyta 753 mln. eurų vertės ruožo Čiževas–Balstogė statybos sutartis, o 100 km ilgio ruožas Balstogė–Elkas šiuo metu projektuojamas, netrukus bus gauti statybos leidimai. Šiuo metu taip pat vykdomos studijos, reikalingos ruožo Elkas–Trakiškės statybos darbų planavimui.

„Jungtis su Lenkija „Rail Baltica“ projektui yra ypač svarbi. Džiaugiuosi, kad jau neužilgo sukursime europinę greitojo geležinkelio jungtį be jokių kompromisų“, – pridėjo M. Narmontas.

 „RB RAIL AS“

„RB Rail AS“ yra bendra Estijos Respublikos, Latvijos Respublikos ir Lietuvos Respublikos įmonė, įsteigta įgyvendinti „Rail Baltica“ projektą – sukurti greitojo geležinkelio infrastruktūrą nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos sienos. „RB Rail AS“ yra projekto „Rail Baltica“ centrinis koordinatorius, atsakingas už globalaus projekto projektavimą, statybą ir rinkodarą.

Plačiau apie „Rail Baltica“ projektą: www.railbaltica.org

Pranešimą paskelbė: Dominykas Jakštas, UAB „Fabula ir partneriai“

Kiti skelbimai:
 
LORENZO 81-63-01-9 Light Brown 38
 
AUDIMAS Lengvos kelnės SENSITIVE 2111-303 Black 160/XS
 
BIOMECANICS 212226 Blanco/Frutas 25
 
K.therapy Active Prevention Shampoo Šampūnas nuo plaukų slinkimo, 1000 ml
 
Crocs™ Athens II Black/Smoke 36,5

Rekomenduojame

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

Siekdama pritraukti kuo daugiau pretendentų VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktoriaus pareigoms eiti, Susisiekimo ministerija informuoja, kad atšaukia balandį paskelbtą įstaigos vadovo konkursą ir artimiausiu metu skelbs naują. Balandį skelbtame konkurse dalyvavo trys kandidatai, tačiau tik vienas iš jų atitiko keliamus reikalavimus. „Neatsiradus dideliam kandidatų susidomėjimui pirmuoju konkursu, paskelbtu balandžio mėnesį, VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininkų […]

Esminė kelių eismo taisyklė, kurią pamiršus gali baigtis liūdnai: susipainioja net ir patyrę vairuotojai

Esminė kelių eismo taisyklė, kurią pamiršus gali baigtis liūdnai: susipainioja net ir patyrę vairuotojai

Per pandemiją sumažėjus galimybių keliauti po pasaulį lietuviai dažniau išsiruošia į keliones po gimtąją šalį. Norima aplankyti ne tik pagrindinius Lietuvos kurortus, bet ir atrasti mažiau populiarius turistinius maršrutus, miestelius ir gyvenvietes. Keliaujant po juos automobiliu dažniau tenka prisiminti ir kai kurias esmines, tačiau vairuotojų neretai primirštas, kelių eismo taisykles. Draudimo bendrovės ERGO Verslo klientų […]

Jau skelbiami pirkimai 2022 m. vykdyti darbus valstybinės reikšmės keliuose

Jau skelbiami pirkimai 2022 m. vykdyti darbus valstybinės reikšmės keliuose

Gegužės mėn. duomenimis, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) jau yra pasirašiusi sutartis 95 proc. visų lėšų, skirtų 2021 metams, valstybinės reikšmės keliams administruoti, tiesti ir prižiūrėti. Iš 2021 metams valstybinės reikšmės keliams skirtų 426 mln. eurų jau yra pasirašyta sutarčių už 403 mln. eurų. Dar beveik už 140 mln. eurų sumą Kelių […]

Tarptautinėje telekomunikacijų sąjungoje į aukštas pareigas siūloma  T. Lamanausko kandidatūra

Tarptautinėje telekomunikacijų sąjungoje į aukštas pareigas siūloma T. Lamanausko kandidatūra

Susisiekimo ministerija siūlo buvusio Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) direktoriaus pavaduotojo Tomo Lamanausko kandidatūrą į Tarptautinės telekomunikacijų sąjungos (ITU) generalinio sekretoriaus pavaduotojo postą 2023-2026 metų kadencijai. Šį siūlymą Vyriausybė svarstys trečiadienio pasitarime.  1865 metais įkurta Tarptautinė telekomunikacijų sąjunga yra viena seniausių specializuotų Jungtinių Tautų agentūrų, veikianti telekomunikacijų, informacinių ir ryšių technologijų srityje ir teikianti pagalbą valstybėms […]