Prasideda paspirtukininkų tramdymo sezonas: viliamasi mažiau traumuotų eismo dalyvių

Prasideda paspirtukininkų tramdymo sezonas: viliamasi mažiau traumuotų eismo dalyvių

Sparčiai išpopuliarėję elektriniai paspirtukai Lietuvoje – jau ne laisvalaikio atributas, o pilnavertė transporto priemonė. Nuo rytdienos Vilniuje įsigalioja paspirtukų ir dviračių eismo ribojimai, apie juos svarstoma ir kituose didžiuosiuose šalies miestuose. Nidos Kuršių marių pakrantėje elektrinių paspirtukų ir kitų elektra varomų transporto priemonių eismas jau yra uždraustas. Draudikai atkreipia dėmesį, kad šį sezoną paspirtukininkų traumų išties padaugėjo: dažniausiai jie nukenčia patys, tačiau dalį nelaimių sudaro susidūrimai su kitais eismo dalyviais – pėsčiaisiais, dviratininkais ir net automobiliais.

„Nuo rytojaus paspirtukai ir dviračiai negalės važinėti keliose centrinėse Vilniaus gatvėse, o jų eismas centrinėje miesto dalyje ir ant visų tiltų ribojamas bei mažinamas iki 12 km/val. Šios priemonės, ypač – sumažintas šių transporto priemonių greitis, padės apsisaugoti nuo skaudžių traumų, kurias pirmiausia patiria patys paspirtukininkai. Mažesnis greitis sumažins ir galimo susidūrimo su kitais eismo dalyviais, ir kritimo rizikas. Važiuojant mažesniu nei 12 km/ val. greičiu dviračių ir paspirtukų vairuotojai galės atidžiau vertinti eismo aplinką ir dažniau išvengti avarinių situacijų“, – kalba draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Ji atkreipia dėmesį, kad šį sezoną fiksuojama ir kita opi su elektriniais paspirtukais susijusi problema, tai – jų palikimo vieta. „Galima teigti, kad mūsų miestuose – tiek centrinėse gatvėse, tiek „miegamuosiuose” rajonuose – yra įsivyravusi paspirtukų „numetimo“ kultūra. Mūsų fiksuojami įvykiai rodo, kad dėl netinkamai paliktų paspirtukų nukenčia ir pėstieji, ir dviratininkai. Todėl nuo šios dienos pradedamas diegti pokytis palikti paspirtuką specialiai paženklintoje elektriniams paspirtukams stovėti skirtoje zonoje taip pat padės saugiau jaustis visiems, kurie juda šaligatviais ir dviračių takais”, – tvirtina draudikė.

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ duomenimis, beveik pusė visų paspirtukininkų traumų sudaro nosies ir galūnių kaulų lūžiai, ketvirtadalį – lūpos, smakro, plaštakos ar antakio siūtos žaizdos, po dešimtadalį – dantų nuskėlimai, čiurnos ir riešo patempimai. Kas trečias patyręs traumą yra vaikas ar jaunuolis iki 16 metų.

„Fiksuojame draudžiamuosius įvykius, kai paspirtukininkai susidūrę su kliūtimi ar nesuvaldę transporto priemonės dėl kelio dangos – duobių ar pasitaikius žvyrui – visu svoriu virsta veidu į asfaltą. Tokiais atvejais nukenčia nosis, lūpos, smakras ir priekiniai dantys. Neretai traumos priežastimi  tampa ir atsitrenkimas į metalinį paspirtuko rėmą arba vairą, kai paspirtukininkas praranda pusiausvyrą ar nepaiso saugaus eismo reikalavimų“, – apie draudžiamuosius įvykius pasakoja V. Katilienė.

Ji atkreipia dėmesį, kad saugaus greičio pasirinkimas ypač svarbus ne tik ant tiltų, bet ir leidžiantis nuo kalno. „Nesvarbu, ar kalnas didesnis, ar mažesnis, esame užfiksavę atvejų, kai paspirtukų vairuotojai nepasirinkę saugaus greičio verčiasi per galvą ir atsitrenkia į gatvės atitvarą ar asfaltą. Tokios nelaimės dažniausiai baigiasi galvos traumomis, todėl saugantis nuo skaudaus kritimo padarinių yra būtina dėvėti šalmą“, – pataria draudimo bendrovės Žalų departamento vadovė Baltijos šalims.

Pasak V.Katilienės, paspirtukų vairuotojai nelaimes patiria ir kirsdami važiuojamąją kelio dalį: „Jie ne tik kliudo sankryžoje ar per pėsčiųjų perėją einančius pėsčiuosius, bet pasitaiko ir tokių atvejų, kai atsitrenkia į gatve judančius automobilius. Skaudžiai nukentėjo paspirtukininkas, kai kirsdamas važiuojamąją kelio dalį nepastebėjo ir užkliuvo už troso, kuriuo vienas automobilis vilko kitą“.

V. Katilienės teigimu, kol važiavimo elektriniais paspirtukais reglamentavimo tvarka mūsų šalyje dar yra kuriama, svarbu prisiminti, kad šiomis transporto priemonėmis važiuojantiems asmenims galioja Kelių eismo taisyklės ir būtina jų nepriekaištingai laikytis.

Pranešimą paskelbė: PR Service, PR Service

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
5 svarbiausi dokumentai, norintiems parduoti automobilį greičiau ir brangiau

5 svarbiausi dokumentai, norintiems parduoti automobilį greičiau ir brangiau

Parduodant automobilį svarbu turėti visus su jo eksploatavimu susijusius dokumentus. Tai sumažins abejones dėl pardavėjo sąžiningumo bei transporto priemonės būklės. Tačiau didelė dalis vairuotojų linkę nekaupti remonto sąskaitų, pamesti registracijos liudijimą ar praleisti draudimo poliso galiojimo pabaigą. „Tvarkingai kaupiami automobilio dokumentai padės greičiau ir lengviau jį parduoti. Šių dienų pirkėjai vertina skaidrumą bei yra atsargūs, […]


Ekspertai: transporto taršą Lietuvoje galima sumažinti labiau

Ekspertai: transporto taršą Lietuvoje galima sumažinti labiau

Elektromobilių ir alternatyvių degalų paklausa Lietuvoje pastaraisiais metais auga. Ekspertai teigia, kad Lietuva neatsilieka nuo pasaulinių transporto tendencijų, tačiau priemonių skatinti naudoti švaresnes ir mažiau anglies dvideginiu (CO2) aplinką teršiančias alternatyvas vis dar yra. Skaičiuojama, kad kelių transporto priemonės išskiria apie penktadalį Europos Sąjungoje išmetamo CO2. Už daugiau nei pusę šių teršalų yra atsakingi lengvieji […]


„Volkswagen Golf“ 50-mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu

„Volkswagen Golf“ 50-mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu

Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio proga įgyvendinęs vieną smagiausių savo pastarųjų metų kelionių. Automobilių entuziastas, įveikęs daugiau nei 3000 km maršrutą iki Eseno (Vokietija) ir atgal 1989 metais pagamintu „Golf“, sako, kad […]


„Moterų ralyje“ važiuojantys elektromobiliai meta iššūkį mitams

„Moterų ralyje“ važiuojantys elektromobiliai meta iššūkį mitams

Didžiausias Lietuvoje „Moterų ralis“ jau trejus metus iš eilės siūlo dalyvėms važiuoti ir elektromobiliais. „Elektromobilių įskaitoje“ besiregistruojančios moterys drąsiai priima ralio mestą iššūkį ir lygiomis sąlygomis varžosi su bendros įskaitos dalyvėmis. „Nesame vienintelis ralis, kuriame dalyvauja elektromobiliai. Tiesiog mes visus automobilius traktuojame kaip lygius. Tarkime, sudarydami kelio knygą, nerenkame specialaus kelio, kuriame būtų įkrovimo stotelių, […]


Vairuotojai dažnai daro didelę klaidą: kodėl nevalia pavasarį pamiršti automobilio stiklų

Vairuotojai dažnai daro didelę klaidą: kodėl nevalia pavasarį pamiršti automobilio stiklų

Pavasarį vairuotojai ypatingą dėmesį turėtų skirti automobilių stiklų būklei ir jų švarai. Draudikai atkreipia dėmesį, kad šviečiant skaisčiai pavasario saulei geras matomumas kelyje yra itin svarbus. Vairavimo sąlygos, kai spigina saulė, kelyje yra kur kas pavojingesnės nei akinančios kitų transporto priemonių šviesos ar šlapia kelio danga. Dar viena sezoninė problema – stiklo įdaužos, kurios, pasak […]


Vis dar sergame greičio liga: skubame, rizikuojame, tačiau laiko nesutaupome

Vis dar sergame greičio liga: skubame, rizikuojame, tačiau laiko nesutaupome

Ryte ramiai išgėrę kavos sėdate į savo automobilį, saugiai prisegate vaikus, puikiai žinote, kiek laiko truks kelionė iki darželio ar mokyklos, kada atsidursite darbe. Deja, kasdienė šeimos kelione retai atrodo taip idiliškai: ramiai pradėti dieną neleidžia nuolat tarp eismo juostų nardantys, greitį viršijantys, agresyviai kelyje besielgiantys vairuotojai. Specialistai sako, kad vis dar sergame savotiška greičio […]