Prasideda paspirtukininkų tramdymo sezonas: viliamasi mažiau traumuotų eismo dalyvių

Prasideda paspirtukininkų tramdymo sezonas: viliamasi mažiau traumuotų eismo dalyvių

Sparčiai išpopuliarėję elektriniai paspirtukai Lietuvoje – jau ne laisvalaikio atributas, o pilnavertė transporto priemonė. Nuo rytdienos Vilniuje įsigalioja paspirtukų ir dviračių eismo ribojimai, apie juos svarstoma ir kituose didžiuosiuose šalies miestuose. Nidos Kuršių marių pakrantėje elektrinių paspirtukų ir kitų elektra varomų transporto priemonių eismas jau yra uždraustas. Draudikai atkreipia dėmesį, kad šį sezoną paspirtukininkų traumų išties padaugėjo: dažniausiai jie nukenčia patys, tačiau dalį nelaimių sudaro susidūrimai su kitais eismo dalyviais – pėsčiaisiais, dviratininkais ir net automobiliais.

„Nuo rytojaus paspirtukai ir dviračiai negalės važinėti keliose centrinėse Vilniaus gatvėse, o jų eismas centrinėje miesto dalyje ir ant visų tiltų ribojamas bei mažinamas iki 12 km/val. Šios priemonės, ypač – sumažintas šių transporto priemonių greitis, padės apsisaugoti nuo skaudžių traumų, kurias pirmiausia patiria patys paspirtukininkai. Mažesnis greitis sumažins ir galimo susidūrimo su kitais eismo dalyviais, ir kritimo rizikas. Važiuojant mažesniu nei 12 km/ val. greičiu dviračių ir paspirtukų vairuotojai galės atidžiau vertinti eismo aplinką ir dažniau išvengti avarinių situacijų“, – kalba draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Ji atkreipia dėmesį, kad šį sezoną fiksuojama ir kita opi su elektriniais paspirtukais susijusi problema, tai – jų palikimo vieta. „Galima teigti, kad mūsų miestuose – tiek centrinėse gatvėse, tiek „miegamuosiuose” rajonuose – yra įsivyravusi paspirtukų „numetimo“ kultūra. Mūsų fiksuojami įvykiai rodo, kad dėl netinkamai paliktų paspirtukų nukenčia ir pėstieji, ir dviratininkai. Todėl nuo šios dienos pradedamas diegti pokytis palikti paspirtuką specialiai paženklintoje elektriniams paspirtukams stovėti skirtoje zonoje taip pat padės saugiau jaustis visiems, kurie juda šaligatviais ir dviračių takais”, – tvirtina draudikė.

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ duomenimis, beveik pusė visų paspirtukininkų traumų sudaro nosies ir galūnių kaulų lūžiai, ketvirtadalį – lūpos, smakro, plaštakos ar antakio siūtos žaizdos, po dešimtadalį – dantų nuskėlimai, čiurnos ir riešo patempimai. Kas trečias patyręs traumą yra vaikas ar jaunuolis iki 16 metų.

„Fiksuojame draudžiamuosius įvykius, kai paspirtukininkai susidūrę su kliūtimi ar nesuvaldę transporto priemonės dėl kelio dangos – duobių ar pasitaikius žvyrui – visu svoriu virsta veidu į asfaltą. Tokiais atvejais nukenčia nosis, lūpos, smakras ir priekiniai dantys. Neretai traumos priežastimi  tampa ir atsitrenkimas į metalinį paspirtuko rėmą arba vairą, kai paspirtukininkas praranda pusiausvyrą ar nepaiso saugaus eismo reikalavimų“, – apie draudžiamuosius įvykius pasakoja V. Katilienė.

Ji atkreipia dėmesį, kad saugaus greičio pasirinkimas ypač svarbus ne tik ant tiltų, bet ir leidžiantis nuo kalno. „Nesvarbu, ar kalnas didesnis, ar mažesnis, esame užfiksavę atvejų, kai paspirtukų vairuotojai nepasirinkę saugaus greičio verčiasi per galvą ir atsitrenkia į gatvės atitvarą ar asfaltą. Tokios nelaimės dažniausiai baigiasi galvos traumomis, todėl saugantis nuo skaudaus kritimo padarinių yra būtina dėvėti šalmą“, – pataria draudimo bendrovės Žalų departamento vadovė Baltijos šalims.

Pasak V.Katilienės, paspirtukų vairuotojai nelaimes patiria ir kirsdami važiuojamąją kelio dalį: „Jie ne tik kliudo sankryžoje ar per pėsčiųjų perėją einančius pėsčiuosius, bet pasitaiko ir tokių atvejų, kai atsitrenkia į gatve judančius automobilius. Skaudžiai nukentėjo paspirtukininkas, kai kirsdamas važiuojamąją kelio dalį nepastebėjo ir užkliuvo už troso, kuriuo vienas automobilis vilko kitą“.

V. Katilienės teigimu, kol važiavimo elektriniais paspirtukais reglamentavimo tvarka mūsų šalyje dar yra kuriama, svarbu prisiminti, kad šiomis transporto priemonėmis važiuojantiems asmenims galioja Kelių eismo taisyklės ir būtina jų nepriekaištingai laikytis.

Pranešimą paskelbė: PR Service, PR Service

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
„LTG Cargo“ vadovė E. Šimė: „Tvari ir efektyvi ateitis neįmanoma be geležinkelių“

„LTG Cargo“ vadovė E. Šimė: „Tvari ir efektyvi ateitis neįmanoma be geležinkelių“

„Siekiant Europos Žaliojo kurso tikslų, inžinerinių specialybių ir geležinkelių vaidmuo tampa vis didesnis, o krovinių gabenimas traukiniais artimiausiu metu Europoje turėtų išgyventi renesansą“, – teigia LTG grupės krovinių vežimo bendrovės „LTG Cargo“ generalinė direktorė Eglė Šimė, praėjusiais metais pelniusi Europos geležinkelių „Rail Trailblazer“ apdovanojimą. Su geležinkelių sektoriaus atstove kalbamės apie asmeninę patirtį, kilusius iššūkius, siekiant […]


„Volkswagen“ paviljonas Nidoje: „ID.7 Tourer” debiutas Baltijos šalyse bei kiti išskirtiniai modeliai   

„Volkswagen“ paviljonas Nidoje: „ID.7 Tourer” debiutas Baltijos šalyse bei kiti išskirtiniai modeliai  

Nidą atostogoms pasirinkę poilsiautojai šią vasarą vėl kviečiami į „Volkswagen“ paviljoną, kuriame galima apžiūrėti ir išbandyti naujausius „Volkswagen“ automobilių modelius. Šiemet paviljone iš viso pristatomi septyni modeliai, tarp kurių – ir naujausias, Baltijos šalyse būtent Nidoje debiutuojantis „Volkswagen ID.7 Tourer“ – pirmasis elektrinis universalas rinkoje, kurį iki rugpjūčio 18 d. galima išbandyti Neringos keliuose. Apsilankyti […]


Vasaros kelionės elektromobiliu Lietuvoje: kur patogiausia važiuoti atostogoms?

Vasaros kelionės elektromobiliu Lietuvoje: kur patogiausia važiuoti atostogoms?

Vis daugiau Lietuvos gyventojų renkasi keliones elektromobiliais, siekdami ne tik išvengti taršos, bet ir mėgautis komfortišku bei tylesniu važiavimu. Nors ilgesnės kelionės elektromobiliu jau nebėra retenybė, dalis vairuotojų vis dar svarsto ar patogu būtų leistis į tolimesnes keliones po Lietuvą. „Elektrum Lietuva“ elektromobilių produktų vystymo vadovė Laura Doraitė-Gudavičienė pasidalino įžvalgomis apie patogiausias kryptis Lietuvoje vasarą […]


Susisiekimo ministras M. Skuodis apdovanos jubiliejinių „Aurum 1006 km“ lenktynių kvalifikacijos nugalėtojus

Susisiekimo ministras M. Skuodis apdovanos jubiliejinių „Aurum 1006 km“ lenktynių kvalifikacijos nugalėtojus

Penktadienį, liepos 19 d., Palangoje susisiekimo ministras Marius Skuodis apdovanos jubiliejinių, 25-ąjį kartą vykstančių automobilių lenktynių „Aurum 1006 km“ kvalifikacijos nugalėtojus. Šios jau ketvirtį amžiaus vykstančios lenktynės pritraukia automobilių sporto mėgėjus ne tik iš visos šalies, bet ir iš užsienio. M. Skuodis apdovanos automobilių lenktynių „Aurum 1006 km“ kvalifikacijos nugalėtojus. Kvalifikacijos lenktynių metu dalyviai varžosi dėl […]


Elektromobilių įkrovimo stotelių kūrėja „Elinta Charge“ turi naują vadovą

Elektromobilių įkrovimo stotelių kūrėja „Elinta Charge“ turi naują vadovą

Į kitą plėtros etapą elektromobilių įkrovimo stotelių kūrėja ir gamintoja „Elinta Charge“ žengia su nauju vadovu. Įmonės generaliniu direktoriumi paskirtas Vaidas Bielinis, kurio pagrindiniai tikslai bus orientuoti į tvarų bei nuoseklų įmonės augimą, patikimiausių ir technologiškai pažangiausių produktų kūrimą ir kryptingą komandos darbą. Daugiau nei 20 metų verslo plėtros patirtį technologijų ir telekomunikacijų srityse sukaupęs […]


Profesinio mokymo privalumai ir dar vis jį supantys mitai

Profesinio mokymo privalumai ir dar vis jį supantys mitai

Nors profesinis mokymas Lietuvoje sparčiai populiarėja, visuomenėje dar vis vyrauja jį supantys mitai. O tai neretai jauną žmogų nukreipia ne tuo keliu, kurį jis iš tiesų norėtų pasirinkti. „Planuojantys dar šiais metais įstoti į profesinio mokymo įstaigą, tai gali padaryti iki rugpjūčio 5 d. LAMA BPO sistemoje. Tačiau neretai susiduriama su situacijomis, kuomet artimieji bando […]