Posūkių rodymas kelyje: kada privaloma, o kada gali grėsti bauda?

1

Posūkių rodymas kelyje: kada privaloma, o kada gali grėsti bauda?

Turbūt kone kiekvieną vairuotoją yra užplūdusios blogos emocijos, kai jam staigmena tapo priešais jį eisme dalyvavusio automobilio veiksmai. Laimė, jei toks manevravimas nerodant įspėjamojo posūkio signalo baigiasi laimingai ir nereikia pildyti eismo įvykio deklaracijos. Deja, dažnai pasitaiko ir nelaimingų nutikimų. Todėl draudimo ekspertas primena, kada reikia naudoti įspėjamąjį posūkio signalą, kada jo reikėtų vengti ir kas gresia nusižengus.

Primirštamos ir esminės taisyklės

Mokantis kelių eismo taisyklių į galvą įkalama ir vėliau turbūt nebepamirštama, kad įspėjamąjį posūkio signalą būtina rodyti norint pasukti į kairę ar dešinę, tačiau, panašu, dažnai primirštamos kitos esminės taisyklės. Draudimo bendrovės ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius primena, kad įspėjamąjį posūkio signalą reikia rodyti ir prieš transporto priemonei pradedant judėti kelyje.

„Būtina įsidėmėti, kad įspėjamaisiais posūkio signalais pranešame apie numatomus atlikti veiksmus, tad ir tuomet, kai įsiliejame į eismą. Šis kitų įspėjimas būtinas ir apvažiuojant kliūtį, prieš apsisukant ar išvažiuojant iš žiedinės sankryžos. Deja, neretas eismo dalyvis pamiršta, kad kitus vairuotojus reikia informuoti persirikiuojant iš vienos eismo juostos į kitą, netgi lenkiant. Verta prisiminti, kad kartais įspėjamąjį posūkio signalą būtina rodyti net neišsukant iš pagrindinio kelio, jei jis sukasi, o šalia atsiranda šalutinis kelias“, – teigia specialistas ir priduria, kad neatsargus vairavimas gali būti itin pavojingas keliaujant su prikabinta priekaba.

Svarbus – savalaikiškumas

Pocius pastebi, kad nemaža problema kelyje tampa ir tai, kad įspėjamasis posūkio signalas rodomas ne laiku, pavyzdžiui, jau pradėjus veiksmą. Toks elgesys ne tik pažeidžia kelių eismo taisykles, nurodančias, kad įspėjamąjį posūkio signalą reikia rodyti gerokai prieš manevrą, jo metu ir dar šiek tiek jį pabaigus, bet ir sukelia avarines situacijas.

„Paskutinę akimirką nulenkta įspėjamojo posūkio signalo svirtelė ne tik sukelia kitų nepasitenkinimą, bet ir dažnai nepalieka laiko iš paskos važiuojančio automobilio vairuotojui sureaguoti ar išvengti susidūrimo. Svarbu prisiminti, kad signalą rodantis vairuotojas neįgyja važiavimo pirmumo teisės, todėl prieš atliekant veiksmą kelyje reikia pasižiūrėti į galinio vaizdo ir šoninius veidrodėlius, itin atidiems reikėtų būti sukant į dešinę, nes taip galima užkirsti kelią dviratininkams. Tad neteisingai pranešus apie kelyje ketinamą atlikti veiksmą, gali likti kaltas pats, nors tam dažniausiai prireikia vaizdo registratoriaus ar eismą stebinčių kamerų įrašų“, –  tendencijomis dalinasi pašnekovas.

Drausmina ir baudomis

Problemų galima pridaryti ir pernelyg dažnai naudojant įspėjamąjį posūkio signalą – juk taip gali būti klaidinami kiti eismo dalyviai. Pavyzdžiui, verta prisiminti, kad įspėjamasis posūkio signalas nenaudojamas įvažiuojant į žiedinę sankryžą, jo reikėtų vengti likus nemažai kelio iki sankryžos. R. Pocius akcentuoja, kad nuo atsakomybės neatleidžia net ir tai, jei įspėjamasis posūkio signalas neveikia – tuomet apie ketinamus atlikti veiksmus kelyje reikia pranešti ranka: prieš atliekant posūkį į kairę, apie jį informuojama į šoną ištiesus kairę ranką, o norint sukti į dešinę – kairę ranką reikėtų ištiesti per alkūnę statmenai į viršų.

„Neveikiantis įspėjamasis posūkio signalas eismo saugumui yra toks pat svarbus kaip ir bet koks kitas transporto priemonės gedimas. Juk tuomet vairuojame netvarkingą, kitiems pavojų galintį kelti automobilį. Ne veltui už įspėjamojo posūkio signalo nerodymą esant technikos gedimams, apie savo veiksmus kelyje nepranešant ar pranešant per vėlai, kitų eismo dalyvių klaidinimą, yra numatytos 30–90 eurų siekiančios baudos. Todėl tiek norint išvengti baudų, tiek užtikrinant saugesnį eismą, skatinčiau rodyti daugiau pagarbos kitiems eismo dalyviams, prižiūrėti įspėjamuosius posūkio signalus, sningant juos nuvalyti ir dažniau pagalvoti, kaip skaudžiai gali atsiliepti ne laiku ar išvis nepajudinta įspėjamojo posūkio signalo svirtelė“, – linki ERGO atstovas.

 

Daugiau informacijos:

Jolanta Karpuškienė

ERGO komunikacijos projektų vadovė

El. paštas jolanta.karpuskiene@ergo.lt

Mob. +370616 09090

Pranešimą paskelbė: Karolis Adamonis, UAB „INK agency“

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Kokie naudoti automobiliai labiausiai domino pirkėjus 2023-aisiais?

Kokie naudoti automobiliai labiausiai domino pirkėjus 2023-aisiais?

Naudotų automobilių rinka nėra vis dar nėra skaidri ir prireiks daug laiko pokyčiams, todėl automobilių defektai vis dar slepiami, o rida ir toliau klastojama. Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ atliktas tyrimas atskleidė, kad pusė visų platformoje tikrintų „BMW“ markės automobilių praeityje buvo apgadinti. „BMW“ taip pat buvo viena labiausiai vagiamų markių – 17,7 proc. […]


2023 metais Lietuvoje įregistruota daugiausiai naujų automobilių Baltijos šalyse

2023 metais Lietuvoje įregistruota daugiausiai naujų automobilių Baltijos šalyse

Praeitais metais Lietuvoje įregistruota 30,8 tūkst. naujų automobilių, rodo Lietuvos naujų automobilių rinkos analizė. Nors tai didžiausias įregistruotų naujų lengvųjų transporto priemonių skaičius Baltijos šalyse, Lietuvos rinka per metus augo mažiausiai – 6,2 proc. Latvijoje ir Estijoje augimas siekė po 11 proc. Tačiau anot bendrovės „Citadele Leasing“ filialo Lietuvoje vadovo Vaidoto Gursko, šalies rinka pradeda […]


Vilniuje lankysis didžiausių Turkijos įmonių atstovai

Vilniuje lankysis didžiausių Turkijos įmonių atstovai

Vasario 29 – kovo 1 d. Lietuvoje vyks Turkijos ir Lietuvos verslo forumas, kurį organizuoja finansų konsultantų įmonės „iFuture INVESTMENTS“. Renginyje įžvalgomis dalinsis verslininkai iš didžiausio pramonės centro Turkijoje, Bursos regione, Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Vidmantas Janulevičius, Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas Andrius Romanovskis, Lietuvos darbdavių konfederacijos prezidentas Danas Arlauskas, Lietuvos Respublikos Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas […]


Žvyrkelių priežiūrą sunkina permainingi orai

Žvyrkelių priežiūrą sunkina permainingi orai

Dar nesibaigus žiemos sezonui, žvyrkelių būklė kelia rūpesčių tiek kelininkams, tiek gyventojams. Kelininkų teigimu, ši žiema, kaip tampa įprasta, buvo nepalanki dėl vyravusių permainingų oro sąlygų – gausių ir mišrių kritulių, temperatūros pokyčių. Vis dažniau girdint gyventojų skundus dėl prastos žvyrkelių būklės – AB „Kelių priežiūra“ paaiškino, kaip ir kada jie yra prižiūrimi. Kad būtų […]


Po žiemos nusprendėte nusiplauti automobilį? Štai, ką reikėtų žinoti

Po žiemos nusprendėte nusiplauti automobilį? Štai, ką reikėtų žinoti

Traukiantis žiemiškiems orams ir artėjant pavasariui, dažnas vairuotojas džiaugiasi pagaliau nusiplovęs automobilį – saulėtomis dienomis prie plovyklų neretai nusidriekia ilgiausios eilės. Tiesa, dažnai džiaugsmas trunka neilgai. Ankstyvam pavasariui būdinga nekintanti tendencija – 30 proc. išaugęs žalų, užfiksuotų išvažiavus iš plovyklų, skaičius. Visgi skubėti kaltinti plovyklos nereikėtų – neretai nuplovus automobilį tiesiog geriau matomi įvairūs anksčiau […]


Kaip sutaupyti perkant knygas?

Kaip sutaupyti perkant knygas?

Ar jūs mėgstate skaityti knygas? Jei taip, galbūt jums kyla klausimas, kur ir kaip galima įsigyti knygų pigiau. Vienas iš variantų yra pirkti skaitytas knygas. Šiame straipsnyje mes pateiksime kelias priežastis, kodėl tai gali būti naudinga ir kaip tai padaryti. Pirma, pirkti skaitytas knygas yra ekologiška. Knygų gamyba reikalauja daug medžiagų ir energijos, o taip […]