Metinį transporto sektoriaus augimą lėmė didėjantis paslaugų eksportas į pagrindines rinkas

Metinį transporto sektoriaus augimą lėmė didėjantis paslaugų eksportas į pagrindines rinkas

Išankstiniais duomenimis, praėjusiais metais toliau augo Lietuvos transporto sektoriaus ekonominiai rodikliai. Transporto sektoriuje sukuriama bendroji pridėtinė vertė (BPV) išaugo 8 proc., įmonių pajamos – 9 proc., taip pat didėjo sektoriaus įmonių ir darbuotojų skaičius. Didžiausią įtaką sektoriaus rezultatams turėjo 16,2 proc. išaugęs transporto paslaugų eksportas.

2019 m. sausio–rugsėjo mėn., palyginti su atitinkamu 2018 m. laikotarpiu, daugiau transporto paslaugų eksportuota į visas pagrindines Europos Sąjungos ir Rytų Europos eksporto rinkas – Vokietiją (+27 proc.), Rusiją (+6,7 proc.), Prancūziją (+34 proc.), Daniją (+16 proc.), Austriją (+31 proc.). Itin sparčiai augo transporto paslaugų eksportas į Italiją (+40 proc.). Sektoriaus plėtra į naujas rinkas, augimas esamose rinkose, naujų veiklų įgyvendinimas 9 proc. augino sektoriaus įmonių pajamas.

Palyginti su 2018 m., pernai krovinių vežimo sausumos transportu apimtys augo 3 proc., iš jų kelių transportu pervežta 6,7 proc. daugiau (95,1 mln. t), geležinkeliais – 2,8 proc. mažiau (55,2 mln. t). Geležinkeliais vežamų krovinių apimtis lėmė sumažėjęs tranzitas Klaipėdos (-8,5 proc.) ir Kaliningrado srities kryptimis (-13,9 proc.). Rusijos krovinių per metus sumažėjo 27 proc., tuo tarpu Ukrainos krovinių pervežta 107 proc. daugiau. Praėjusiais metais pradėta reguliariai vežti konteinerius iš Klaipėdos į Kijevą, buvo gabenami kroviniai iš Kinijos.

2019 m. krova Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste ir Būtingės terminale, palyginti su 2018 m., sumažėjo 0,8 proc. Klaipėdos uoste krauta 46,3 mln. t (-0,7 proc.), Būtingės terminale – 9,54 mln. t (-1,2 proc.) krovinių. Krovos augimą Klaipėdos uoste pristabdė pagrindinių krovinių – konteinerių, naftos produktų ir trąšų krovos mažėjimas. Uoste išaugo grūdų (+103 proc.), suskystintųjų dujų ir ro-ro krovinių (+4,6 proc) krova, padidėjusi 2018 m. atidarius naują laivybos liniją tarp Klaipėdos ir Treleborgo (Švedija). Apibendrinus 2019 m. rezultatus, Klaipėdos valstybinis jūrų uostas ir toliau išlieka lyderiu tarp Baltijos šalių uostų pagal krovos apimtis, aplenkdamas Latvijos ir Estijos jūrų uostus.

Lietuvos oro uostams 2019-ieji buvo sėkmingi. Palyginti su 2018 m., Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostuose 2 proc. padaugėjo skrydžių, sulaukta 4 proc. daugiau keleivių. Iš viso aptarnauta daugiau kaip 6,5 mln. keleivių, iš jų vien Vilniaus oro uoste daugiau kaip 5 mln. Sostinės oro uosto istorijoje tai didžiausias keleivių srautas, kurį pavyko aptarnauti per vienerius metus. Didžiausią augimą pasiekė Kauno oro uostas, keleivių srautą padidinęs 15 proc. Populiariausios skrydžių šalys išlieka nepakitusios: 20 proc. visų keleivių iš Lietuvos skrenda į Jungtinę Karalystę, 10 proc. – į Vokietiją, 9 proc. – į Norvegiją. Krovinių krova šalies oro uostuose padidėjo 6,8 proc.

Pranešimą paskelbė: Susisiekimo ministerijos Komunikacijos skyrius, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Crocs™ Classic Graphite 47,5
 
Crocs™ Brooklyn Low Wedge Womens Navy/Stucco 42,5
 
Crocs™ Swiftwater Expedition Sandal Kids Pink Lemonade/Pink Lemonade 25
 
Crocs™ Crocband™ Ruda/Chaki 36,5
 
Birkenstock Arizona SFB VL Ochre 42

Rekomenduojame

Vairuotojų rūpesčiai: estai bijo kelyje pristigti degalų, lietuviai labiausiai rūpinasi stabdžiais

Vairuotojų rūpesčiai: estai bijo kelyje pristigti degalų, lietuviai labiausiai rūpinasi stabdžiais

Baltijos šalių žmonių vairavimo įpročiai panašūs, tačiau šių valstybių vairuotojų rūpinimasis nuosavais automobiliais – labai skiriasi. Tyrimas parodė, kad mūsų šalies vairuotojai aktyviau nei latviai ir estai seka automobilio detalių būklę. Lietuvos vairuotojai daugiau nei latviai ir estai tikrina stabdžius ir tepalus. Estai dažniausiai iš visų Baltijos šalių vairuotojų prižiūri degalų kiekį bake. Skaičiai rodo, […]

Dovanoja kelionę į Paryžių: kviečia išsėdėti tiek, kiek trunka kelionė aplink pasaulį

Dovanoja kelionę į Paryžių: kviečia išsėdėti tiek, kiek trunka kelionė aplink pasaulį

Jau šį savaitgalį, liepos 17-19 dienomis, Sporto aikštyne prie Baltojo tilto Lietuvos oro uostai siūlo priimti iššūkį, truksiantį tiek, kiek trunka kelionė aplink pasaulį – 45 valandas. „Go Vilnius“ organizuojamų „Prancūziškų atostogų“ renginių metu vyksianti netikėta iniciatyva kvies keisti sofą į lėktuvo kėdę ir išsidėti tiek, kiek leis kantrybė bei karantino metu išugdyti įpročiai. Geriausiai […]

Siuntų kiekiai stabilizuojasi, bet išlieka žymiai didesni

Siuntų kiekiai stabilizuojasi, bet išlieka žymiai didesni

AB Lietuvos paštas duomenimis, per LP EXPRESS savitarnos terminalus keliaujančių siuntų kiekiai stabilizavosi. Lyginant su karantino piką pasiekusiu balandžiu, dabar siuntų kiekiai 30 proc. mažesni. Tačiau lyginant su pernai metais, siuntų kiekiai yra žymiai didesni: jau dabar beveik pasiektas visas praėjusių metų siuntų kiekis, o lyginant tik birželį, šiais metais siuntų yra 70 proc. daugiau. […]

Šiaulių ir Kauno merai siekia, kad būtų kompensuojami miestų viešojo transporto nuostoliai dėl karantino

Šiaulių ir Kauno merai siekia, kad būtų kompensuojami miestų viešojo transporto nuostoliai dėl karantino

Šiaulių miesto meras Artūras Visockas ir Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis kelia klausimą dėl miestuose kursuojančio viešojo transporto nuostolių kompensavimo. Vyriausybė gana dosniai skiria lėšų kitoms nuo karantino nukentėjusioms sritims, taip pat investuoja į ekonomikos skatinimą, tačiau nenori matyti problemų, kurios iškilo keleivių vežėjams, o kartu su jais – ir socialiai būtinų transporto paslaugų teikimą […]