Lietuvos oro uostų aviacijos rodiklių metų pradžios apžvalga: lietuviai kelionėms lėktuvais netaupo

Lietuvos oro uostų aviacijos rodiklių metų pradžios apžvalga: lietuviai kelionėms lėktuvais netaupo

Pirmąjį šių metų ketvirtį Lietuvos oro uostose ir toliau fiksuojamas aviacijos sektoriaus atsigavimas. Keleivių skaičius, palyginus su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, išaugo 5,5 karto, skrydžių – beveik 2,5 karto. Anot ekspertų, tiek vasario, tiek kovo mėnesiais keleivių srautas Lietuvos oro uostuose viršijo dar metų pradžioje prognozuotą paklausą, teigiama Lietuvos oro uostų metų pradžios aviacijos srautų apžvalgoje.

„Metų pradžioje visą pasaulį sukrėtė Rusijos pradėtas karas prieš Ukrainą, ne išimtis yra ir aviacijos sektorius. Vis dėlto Lietuvos oro uostai didesnių neigiamų keleivių skaičiaus svyravimų dėl to nepatyrė, nes sėkmingai pavyko perorientuoti vykdytus skrydžius į kitas rinkas. Prasidėjus karui, kartu su oro bendrovėmis veikėme greitai – maršrutai į Ukrainą buvo pakeisti panašaus nuotolio naujomis kryptimis”, – komentuoja Aurimas Stikliūnas, Lietuvos oro uostų aviacinių paslaugų skyriaus vadovas.

Per pirmus tris šių metų mėnesius Lietuvos oro uostuose aptarnauta 818 tūkst. keleivių. Pernai tuo pat metu aptarnauta 147 tūkst. keleivių.

Teigiama, kad sparčiausias atsigavimas stebimas Kauno oro uoste. Per šiuos oro vartus per pirmuosius tris mėnesius keliavo 10,5 karto daugiau keleivių nei pernai tuo pačiu laikotarpiu ir tai yra net 93 proc.  rekordiniais laikytų 2019 metų to paties laikotarpio lygio. Didžiausią įtaką tam turėjo ženkliai išaugęs siūlomų maršrutų skaičius, ypač atostogų kryptimis, o 2022 metais kovo mėnesį iš Kauno jau buvo galima skristi net 26 kryptimis, tai yra didesnis pasirinkimas nei buvo siūloma tuo pačiu metu prieš pandemiją.

Vasario – kovo mėnesių vidutinis orlaivio užpildymo rodiklis viršijo ankstesnėje prognozėje numatytą lygį ir siekė vidutiniškai 60-70 proc., tai yra pakankamai aukštas rodiklis pastarojo laikotarpio kontekste. Anot ekspertų, panaikinti COVID-19 reikalavimai daugelyje Europos šalių, o kartu ir keliaujantiems į Lietuvą – paskatino augti keleivių srautus Lietuvos oro uostuose. Pastaraisiais mėnesiais oro uostuose sparčiausiai augo emigrantų srautas dėl panaikintų keliavimo ribojimų Jungtinėje Karalystėje bei Norvegijoje, o didžiausią paklausą Lietuvos oro uostuose pirmąjį šių metų ketvirtį sudarė atostogų keliautojai.

„Pirmasis šių metų ketvirtis ir artimiausios prognozės rodo, kad lietuviai kelionėms, o ypač poilsinėms – netaupo. Tam įtakos greičiausiai turėjo pakankamai ilgai trukęs susilaikymas nuo skrydžių dėl pandemijos įvestų ribojimų, taip pat siekis sumažinti susikaupusią emocinę įtampą. Neabejotinai nerimas dėl infliacijos ir galimai kilsiančios kainos kai kuriuos keleivius taip pat skatina pasinaudoti proga šią vasarą dar keliauti patrauklesnėmis kainomis”, – teigia A.Stikliūnas.

Eksperto teigimu, 2021 metų pirmąjį ketvirtį Lietuvos oro uostuose aptarnauta apie 4 tūkst. skrydžių, o šiais metais rezultatas beveik 2,5 karto geresnis – aptarnauta beveik 10 tūkst. skrydžių.

Teigiama, kad šių metų pradžioje jau buvo viršytas ir siūlomų krypčių bendras skaičius, lyginant su priešpandeminiu laikotarpiu.

„Lietuvos oro uostuose 2022 pirmojo ketvirčio metu buvo vykdomos 85 kryptys, praėjusiais metais tuo pačiu metu buvo 52, o  rekordiniais laikomų 2019 metų pradžioje buvo 81 kryptys. Džiaugiamės ir tuo, kad jau veikiančios oro bendrovės oro uostuose siūlo naujas kryptis, tačiau labai svarbus pasiekimas buvo ir naujos oro bendrovės pritraukimas – reguliarius skrydžius Vilniaus oro uoste pradėjo kompanija „Swiss“, kuri pradėjo tiesioginius skrydžius tarp Vilniaus ir Ciuricho”, – primena A.Stikliūnas.

Nereguliarių (užsakomųjų) skrydžių keleivių srautas 2022 m. I ketv. lyginant su 2021 m. I ketv. išaugo beveik 4 kartus., tai iš esmės labiausiai atspindi atostogų skrydžių ir keleivių srauto augimo tempą.

Lietuvos oro uostai 2022 m. pirmojo ketvirčio metu lenkė Rygos (RIX) ir Talino (TLL) oro uostus pagal pervežtų keleivių skaičių. Verta pabrėžti ir tai, jog Lietuvos oro uostai ir toliau užima didžiausią rinkos dalį (40,3 proc.) Baltijos šalių rinkoje (RIX 2022 m. I ketv. užėmė 38,4 proc., o TLL – 21,3 proc.).

Pirmąjį metų ketvirtį 26 proc. augo ir pergabentų Lietuvos oro uostuose krovinių skaičius. Pernai per Lietuvos oro uostus buvo pergabenta 4,87 tūkst. tonų krovinių, šiemet – daugiau nei 6 tūkst. tonų.

Apie Lietuvos oro uostus

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. 2021 metais Lietuvos oro uostuose buvo aptarnauti beveik 2,5 mln. keleivių, daugiau nei 34 tūkst. skrydžių ir pergabenta daugiau nei 20 tūkst. tonų krovinių.

Daugiau naujienų – Lietuvos oro uostų svetainėje

Bendraukime Twitter arba Linkedin

Pranešimą paskelbė: Viktorija Gailiūtė, UAB „Publicum”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Lietuva ir Ukraina kartu plėtos naujus logistikos maršrutus

Lietuva ir Ukraina kartu plėtos naujus logistikos maršrutus

Lietuvos ir Ukrainos infrastruktūros ir susisiekimo ministerijos vizito Lenkijoje metu pasirašė memorandumą dėl bendradarbiavimo transporto ir logistikos srityje. Šį ketvirtadienį pasirašytu dokumentu įtvirtinti šalių siekiai kartu plėtoti naujus geležinkelių ir kitų rūšių transporto logistikos maršrutus tarp Ukrainos ir Baltijos šalių jūrų uostų, didinti krovinių vežimo apimtį. „Baltijos ir Juodosios jūrų sujungimas pakankamą pajėgumą turinčiais transporto […]


Susisiekimo ministras M. Skuodis vyksta į Lenkijos–Ukrainos pasienį, dalyvaus tarptautiniame susitikime dėl Baltijos uostų sujungimo su Ukraina

Susisiekimo ministras M. Skuodis vyksta į Lenkijos–Ukrainos pasienį, dalyvaus tarptautiniame susitikime dėl Baltijos uostų sujungimo su Ukraina

Susisiekimo ministras Marius Skuodis šį trečiadienį išvyksta dviejų dienų vizito į Lenkijos–Ukrainos pasienį Žešuve, kur dalyvaus tarptautiniame susitikime dėl strateginių transporto jungčių Vidurio ir Rytų Europoje plėtros bei paramos Ukrainai, taip pat su kaimyninės šalies kolega Andrzejumi Adamczyku apžiūrės strateginius infrastruktūros objektus netoli sienos su Ukraina. Tarptautinio transporto forumo (ITF) ir Lenkijos infrastruktūros ministerijos organizuojamame […]


AB „Kelių priežiūra“: kada ir kaip prižiūrimi žvyrkeliai?

AB „Kelių priežiūra“: kada ir kaip prižiūrimi žvyrkeliai?

Kaip ir kasmet žvyrkeliai žiemos pabaigoje bei ankstyvą pavasarį kelininkams bei gyventojams tampa labai aktualūs. Šiemet jų būklė yra prasta, tačiau nepaisant permainingos žiemos nuo sausio valstybinės reikšmės žvyro dangos keliuose nuolat dirbo AB „Kelių priežiūra“. Bendrovės greideriai per šių metų tris mėnesius profiliuodami žvyrkelius jau nuvažiavo 5 tūkst. kilometrų. Mechanizmai ir šiuo metu nesustodami […]


Šiauliuose toliau tiesiamas pietrytinis aplinkkelis, įgyvendinamas ir Lietuvos kariuomenei svarbus susisiekimo projektas

Šiauliuose toliau tiesiamas pietrytinis aplinkkelis, įgyvendinamas ir Lietuvos kariuomenei svarbus susisiekimo projektas

Šiauliuose po žiemos sezono atnaujinti infrastruktūros plėtros darbai – toliau tiesiamas pietrytinis aplinkkelis, kuris sujungs miestą kertančius magistralinius kelius, taip pat pradedamos rekonstruoti Lietuvos kariuomenei svarbios Aerouosto ir Lakūnų gatvės. Abu šie valstybei svarbūs vietinės reikšmės kelių projektai iš dalies finansuojami Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšomis. „Jau antri metai Šiauliuose vykdomi didelės apimties […]


„Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido dinamikos sintezė

„Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido dinamikos sintezė

Naujoji „Mercedes-Benz“ S klasė elektrifikavosi, bet ne dėl taupumo, o siekiant išskirtinės dinamikos. 802 AG ir 1430 Nm galia labiau primena sportinius automobilius, nei įprastus limuzino klasės automobilius. AMG pagamino greičiausią visų laikų S klasę, o suvaldyti šią galią pasitelkė technologijas įprastai naudojamas F-1 boliduose. S klasė visuomet vaidino svarbų vaidmenį „Mercedes-AMG“. Jau daugiau nei […]


Svarbiausi aviacijos maršrutų planavimo principai: kaip parenkamos naujos kryptys ir kas lemia esamų atšaukimą

Svarbiausi aviacijos maršrutų planavimo principai: kaip parenkamos naujos kryptys ir kas lemia esamų atšaukimą

Rodos dar visai neseniai galėjote tiesiogiai nuskristi į tam tikrą šalį ar miestą, o šiandien tokio skrydžio neberandate. Kodėl vienus maršrutus keičia kiti ir kas priverčia oro bendroves nutraukti arba laikinai sustabdyti skrydžius? Atsakymus į šiuos klausimus pateikė Lietuvos oro uostų (LTOU) maršrutų plėtros vadovas Tomas Zitikis. „Oro bendrovės visuomet atsižvelgia į keleivių paklausą, orlaivių […]