Lietuvos oro uostai skelbia kvietimą oro bendrovėms dalyvauti reguliaraus skrydžio tarp Vilniaus ir Londono oro uostų operatoriaus atrankoje

Lietuvos oro uostai skelbia kvietimą oro bendrovėms dalyvauti reguliaraus skrydžio tarp Vilniaus ir Londono oro uostų operatoriaus atrankoje

Lietuvos oro uostai skelbia kvietimą oro bendrovėms dalyvauti reguliaraus skrydžio tarp Vilniaus ir Londono oro uostų operatoriaus atrankoje

2022 metais Susisiekimo ministerijai kartu su išorės konsultantais parengus skrydžių Lietuvai strategiškai svarbiomis kryptimis skatinimo planą – Lietuvos oro uostai pristato naują skatinimo modelį ir skelbia tarptautinį kvietimą oro bendrovėms teikti paraiškas dalyvauti reguliaraus skrydžio tarp Vilniaus (VNO) ir Londono Sičio (LCY) oro uostų operatoriaus atrankoje.

Numatoma, kad sutartis su geriausią bendradarbiavimo pasiūlymą pateikusia oro bendrove, atlikus visas reikalingas kvalifikacijos patikrinimo ir bendro verslo plano rengimo procedūras, galėtų būti pasirašyta iki šių metų rugsėjo, o skrydžiai pagal naują modelį galėtų prasidėti rudens viduryje.

Oro bendrovės savo pasiūlymus Lietuvos oro uostams gali teikti nuo šiandien iki birželio 9 dienos. Visi pateikti pasiūlymai bus vertinami pagal kvietimo sąlygose nustatytus kriterijus. Atsižvelgiant į tai, kad skrydis šia kryptimi yra itin svarbus verslo keleiviams, atrankos kriterijais taip pat siekiama užtikrinti, jog skrydžiai būtų vykdomi šio segmento keleiviams patogiais laikais ir dažniais.

„Tai pirmas kartas, kai skrydžiai susisiekimui Lietuvai strategine kryptimi inicijuojami pagal rizikos pasidalijimo partnerystės modelį. Iš įvairių skrydžių skatinimo alternatyvų šis modelis parinktas kaip tinkamiausias, siekiant didinti Lietuvos pasiekiamumą oru. Londono Sitis – pirmiausia pradedama skrydžių kryptis, nes svarbu ją užtikrinti verslo bendruomenei ir turizmo plėtrai“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Anot Lietuvos oro uostų laikinojo vadovo Aurimo Stikliūno, šis naujasis skatinimo modelis yra paremtas ilgalaike Lietuvos oro uostų ir skrydžius vykdysiančių oro linijų partneryste – dėl konkrečios krypties bus sudaroma ne ilgesnė nei 15 metų trukmės investicinė sutartis tarp Lietuvos oro uostų ir oro bendrovės. Abi sutarties šalys jos įgyvendinimo metu prisiims tiek su skrydžio vykdymu susijusias finansines rizikas, tiek ir dalinsis skrydžio generuojama finansine nauda. Šis finansinių rizikų ir naudų pasidalijimas bus paremtas bendrame Lietuvos oro uostų ir geriausią pasiūlymą pateikusios oro bendrovės verslo plane nustatytomis sąlygomis.

„Šio investicijų modelio startas yra labai svarbus strateginis pokytis visai šaliai, kuris, tikiu, suformuos gerąją praktiką ir būsimų krypčių skatinimui pagal taikomą modelį. Ateityje, skyrus šalies biudžete papildomų lėšų, planuojant tolesnius veiksmus tai bus tvirtas pagrindas planuojant maršrutų plėtrą. Reikia gerai suprasti, kad verslui aktualių skrydžių skatinimas, atsižvelgiant į mūsų šalies rinkos, esamos paklausos dydį, yra tiesiogiai susijęs su papildomomis pačios šalies investicijomis. Tai modelio analizėje pabrėžė užsienio konsultantai, tai matome ir mes, vertinant Europos aviacijos tendencijas“, – tvirtina A. Stikliūnas.

Jungtinės Karalystės sostinė yra ir tarp prioritetinių atvykstamojo turizmo krypčių, todėl tiesioginis skrydis į Londono centrą – privalumas šio segmento keleivių pritraukimui. Tikimasi, kad tuo pasinaudos ir už atvykstamąjį turizmą atsakingos Lietuvos institucijos bei skirs tinkamą dėmesį paklausos skatinimui.

Primenama, kad oro bendrovė „LOT Polish Airlines“ yra laimėjusi 2018 m. skelbtą viešą atranką, leidžiančią valstybėms remti ypatingos svarbos skrydžius Europos Sąjungos viduje. Skrydžiai tarp Vilniaus ir Londono Sičio prasidėjo 2019 m. gegužės 1 dieną ir pagal sutartį su Lenkijos oro linijomis „LOT Polish Airlines“ bus vykdomi iki šių metų rugsėjo 30 dienos. Nuo 2019 m. įgyvendinamas projektas – viena iš nedaugelio Europos Komisijos reguliavimo išimčių, leidžiančių oro bendrovei skirti valstybės pagalbą skrydžio vykdymui. Jungtinei Karalystei pasitraukus iš Europos Sąjungos, finansavimo pagal šį modelį pratęsti nėra galima, nes jis gali būti taikomas tik ES teritorijoje.

Apie Lietuvos oro uostus

Daugiau naujienų – Lietuvos oro uostų svetainėje

Bendraukime Twitter arba Linkedin

Pranešimą paskelbė: Gabija Žiūkaitė, UAB „Fabula ir partneriai”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
„Nissan“, BMW, o gal „Toyota“: koks automobilis tinkamiausias driftui?

„Nissan“, BMW, o gal „Toyota“: koks automobilis tinkamiausias driftui?

Dėl rezultato besivaržantys lenktynininkai skiria gausybę valandų treniruotėms bei automobilio valdymo technikos tobulinimui. Vis tik siekiant atverti ne tik vietinių, bet ir tarptautinių varžybų duris, o taip pat kautis dėl aukščiausių pozicijų su geriausiais sportininkais, ypač svarbu pasirūpinti ir patikimu, konkurencingu bei tinkamu automobiliu. O tokie – tikrai ne visi. Nors vairavimo įgūdžių tobulinimas yra […]


„Moller Auto Keturi žiedai“: naujų „Audi“ pardavimo sutarčių kiekis augo 2 kartus

„Moller Auto Keturi žiedai“: naujų „Audi“ pardavimo sutarčių kiekis augo 2 kartus

„Regitra“ duomenimis, Lietuvoje šiemet daugiausiai įregistruota naujų „Toyota“, „Škoda“, „Volkswagen“ ir „Peugeot“ automobilių. Vis dėlto, į populiariausių automobilių gretas kelią skinasi ir „Audi“. Kaip skelbia automobilių prekybos bendrovė „Moller Auto Keturi žiedai“, vien iki šių metų rugpjūčio pabaigos įmonė sudarė du kartus daugiau naujų „Audi“ automobilių pardavimo sutarčių, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Tarp […]


Premjerė pasveikino Vilniuje prasidėjusį Transporto inovacijų forumą

Premjerė pasveikino Vilniuje prasidėjusį Transporto inovacijų forumą

Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė pasveikino trečiadienį Vilniuje prasidėjusio tarptautinio Transporto inovacijų forumo, organizuojamo 6-ąjį kartą, dalyvius bei organizatorius. Savo kalboje Vyriausybės vadovė atliepė šių metų konferencijos temą – inovacijas atsparumui ir tvarumui, apžvelgdama transporto sektoriaus kaitą ir iššūkius ne tik šalies, bet ir Europos Sąjungos mastu. „Pažvelgus retrospektyviai, praėjęs penkmetis į transporto sektorių įtraukė žaliąją […]


„airBaltic“ rugsėjį pasiekė naujus keleivių, skrydžių ir apkrovos koeficiento rekordus

„airBaltic“ rugsėjį pasiekė naujus keleivių, skrydžių ir apkrovos koeficiento rekordus

Vilnius. Pirmaujanti Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ šiemet ir toliau demonstruoja puikius rezultatus, nuolat fiksuodama naujus vieno mėnesio pervežtų keleivių, įvykdytų skrydžių ir apkrovos koeficiento rekordus. Rugsėjį oro bendrovė iš visų savo bazių pervežė 505 200 keleivių, t. y. 13 proc. daugiau nei pernai. Be to, „airBaltic“ atliko 4 270 skrydžių, t. y. 4 […]


Anksčiau nei planuota pašalinus įrangos gedimą, skrydžiai karšto oro balionais sostinėje neribojami

Anksčiau nei planuota pašalinus įrangos gedimą, skrydžiai karšto oro balionais sostinėje neribojami

Bendrovė „Oro navigacija“ anksčiau numatyto laiko pašalino įrangos gedimą, todėl spalio 9 d. atšaukiamas apribojimas mokomiesiems skrydžiams bei skrydžiams karšto oro balionais, kuris nuo rugsėjo pradžios taikytas Vilniaus skrydžių valdymo zonoje ir Vilniaus aerodromo skrydžių valdymo rajone. „Tokių gedimų šalinimas yra nemažas iššūkis, nes įranga sudėtinga, jos gedimus identifikuoja ir tvarko tik sertifikuoti gamintojo specialistai, […]


„Via Lietuva“: per 3 pirmuosius šių metų ketvirčius sudarytų sandorių skaičius padidėjo beveik 20 proc.

„Via Lietuva“: per 3 pirmuosius šių metų ketvirčius sudarytų sandorių skaičius padidėjo beveik 20 proc.

Praėjusiais metais vidinius pokyčius iniciavusi už valstybinės reikšmės kelių plėtrą atsakinga įmonė „Via Lietuva“ šiais metais fiksuoja didėjantį veiklos efektyvumą ir pagerintus viešųjų pirkimų vykdymo rodiklius. 2024-aisiais bendrovei pavyko užtikrinti didesnę tiekėjų konkurenciją bei paspartinti kelių infrastruktūros projektų iniciavimo procesus. Vidutinis dalyvių skaičius „Via Lietuva“ skelbtuose viešuosiuose rangos darbų atlikimo konkursuose, lyginant su 2023-aisiais metais, […]