Lietuvos oro uostai skelbia kvietimą oro bendrovėms dalyvauti reguliaraus skrydžio tarp Vilniaus ir Londono oro uostų operatoriaus atrankoje

Lietuvos oro uostai skelbia kvietimą oro bendrovėms dalyvauti reguliaraus skrydžio tarp Vilniaus ir Londono oro uostų operatoriaus atrankoje

Lietuvos oro uostai skelbia kvietimą oro bendrovėms dalyvauti reguliaraus skrydžio tarp Vilniaus ir Londono oro uostų operatoriaus atrankoje

2022 metais Susisiekimo ministerijai kartu su išorės konsultantais parengus skrydžių Lietuvai strategiškai svarbiomis kryptimis skatinimo planą – Lietuvos oro uostai pristato naują skatinimo modelį ir skelbia tarptautinį kvietimą oro bendrovėms teikti paraiškas dalyvauti reguliaraus skrydžio tarp Vilniaus (VNO) ir Londono Sičio (LCY) oro uostų operatoriaus atrankoje.

Numatoma, kad sutartis su geriausią bendradarbiavimo pasiūlymą pateikusia oro bendrove, atlikus visas reikalingas kvalifikacijos patikrinimo ir bendro verslo plano rengimo procedūras, galėtų būti pasirašyta iki šių metų rugsėjo, o skrydžiai pagal naują modelį galėtų prasidėti rudens viduryje.

Oro bendrovės savo pasiūlymus Lietuvos oro uostams gali teikti nuo šiandien iki birželio 9 dienos. Visi pateikti pasiūlymai bus vertinami pagal kvietimo sąlygose nustatytus kriterijus. Atsižvelgiant į tai, kad skrydis šia kryptimi yra itin svarbus verslo keleiviams, atrankos kriterijais taip pat siekiama užtikrinti, jog skrydžiai būtų vykdomi šio segmento keleiviams patogiais laikais ir dažniais.

„Tai pirmas kartas, kai skrydžiai susisiekimui Lietuvai strategine kryptimi inicijuojami pagal rizikos pasidalijimo partnerystės modelį. Iš įvairių skrydžių skatinimo alternatyvų šis modelis parinktas kaip tinkamiausias, siekiant didinti Lietuvos pasiekiamumą oru. Londono Sitis – pirmiausia pradedama skrydžių kryptis, nes svarbu ją užtikrinti verslo bendruomenei ir turizmo plėtrai“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Anot Lietuvos oro uostų laikinojo vadovo Aurimo Stikliūno, šis naujasis skatinimo modelis yra paremtas ilgalaike Lietuvos oro uostų ir skrydžius vykdysiančių oro linijų partneryste – dėl konkrečios krypties bus sudaroma ne ilgesnė nei 15 metų trukmės investicinė sutartis tarp Lietuvos oro uostų ir oro bendrovės. Abi sutarties šalys jos įgyvendinimo metu prisiims tiek su skrydžio vykdymu susijusias finansines rizikas, tiek ir dalinsis skrydžio generuojama finansine nauda. Šis finansinių rizikų ir naudų pasidalijimas bus paremtas bendrame Lietuvos oro uostų ir geriausią pasiūlymą pateikusios oro bendrovės verslo plane nustatytomis sąlygomis.

„Šio investicijų modelio startas yra labai svarbus strateginis pokytis visai šaliai, kuris, tikiu, suformuos gerąją praktiką ir būsimų krypčių skatinimui pagal taikomą modelį. Ateityje, skyrus šalies biudžete papildomų lėšų, planuojant tolesnius veiksmus tai bus tvirtas pagrindas planuojant maršrutų plėtrą. Reikia gerai suprasti, kad verslui aktualių skrydžių skatinimas, atsižvelgiant į mūsų šalies rinkos, esamos paklausos dydį, yra tiesiogiai susijęs su papildomomis pačios šalies investicijomis. Tai modelio analizėje pabrėžė užsienio konsultantai, tai matome ir mes, vertinant Europos aviacijos tendencijas“, – tvirtina A. Stikliūnas.

Jungtinės Karalystės sostinė yra ir tarp prioritetinių atvykstamojo turizmo krypčių, todėl tiesioginis skrydis į Londono centrą – privalumas šio segmento keleivių pritraukimui. Tikimasi, kad tuo pasinaudos ir už atvykstamąjį turizmą atsakingos Lietuvos institucijos bei skirs tinkamą dėmesį paklausos skatinimui.

Primenama, kad oro bendrovė „LOT Polish Airlines“ yra laimėjusi 2018 m. skelbtą viešą atranką, leidžiančią valstybėms remti ypatingos svarbos skrydžius Europos Sąjungos viduje. Skrydžiai tarp Vilniaus ir Londono Sičio prasidėjo 2019 m. gegužės 1 dieną ir pagal sutartį su Lenkijos oro linijomis „LOT Polish Airlines“ bus vykdomi iki šių metų rugsėjo 30 dienos. Nuo 2019 m. įgyvendinamas projektas – viena iš nedaugelio Europos Komisijos reguliavimo išimčių, leidžiančių oro bendrovei skirti valstybės pagalbą skrydžio vykdymui. Jungtinei Karalystei pasitraukus iš Europos Sąjungos, finansavimo pagal šį modelį pratęsti nėra galima, nes jis gali būti taikomas tik ES teritorijoje.

Apie Lietuvos oro uostus

Daugiau naujienų – Lietuvos oro uostų svetainėje

Bendraukime Twitter arba Linkedin

Pranešimą paskelbė: Gabija Žiūkaitė, UAB „Fabula ir partneriai”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Šalies kelininkai: įveikti kelių ir tiltų būklės krizę gali padėti investicijos į skaitmenines technologijas

Šalies kelininkai: įveikti kelių ir tiltų būklės krizę gali padėti investicijos į skaitmenines technologijas

Automatinis mašinų valdymas, papildytosios realybės panaudojimas statybų aikštelėje, skaitmeninių dvynių kūrimas – tai ateities technologijos, kurias jau galima sutikti didžiausių Lietuvos infrastruktūros projektų statybų aikštelėse. Šalies kelių tiesimo įmonių atstovai teigia, kad skaitmeninių technologijų įsigalėjimo kelių tiesyboje nauda yra milžiniška: darbai vyksta daug greičiau, tačiau realiuoju laiku užtikrinama jų kokybė, atitiktis projektiniams reikalavimams, mažėja ir nelaimingų […]


Prezidentas Rokiškyje: regionuose būtinos kokybiškos ir socialiai teisingos viešojo transporto paslaugos

Prezidentas Rokiškyje: regionuose būtinos kokybiškos ir socialiai teisingos viešojo transporto paslaugos

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda ketvirtadienį su savo patarėjais dirbo Rokiškyje. Daug dėmesio Rokiškyje valstybės vadovas skyrė viešojo transporto problematikai regione ir šalyje. Rokiškio geležinkelio stotyje vykusioje apskritojo stalo diskusijoje „Rokiškio rajono žmonių lūkesčius atitinkantis viešasis transportas“, kurioje dalyvavo Rokiškio bendruomenės, centrinės valdžios, savivaldos, keleivių vežimo įmonės „LTG Link“ atstovai, aptarti būtini sisteminiai pokyčiai ir […]


Lietuvos automobilių kelių direkcija: Vilainių tilto Kėdainiuose rekonstrukcija artėja prie pabaigos

Lietuvos automobilių kelių direkcija: Vilainių tilto Kėdainiuose rekonstrukcija artėja prie pabaigos

AB Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, kad valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 229 Aristava–Kėdainiai–Cinkiškiai 5,151 km tilto rekonstrukcija artėja į pabaigą. Eismą tiltu planuojama paleisti birželio pabaigoje, t.y. anksčiau nei numatyta sutartyje. Pėstiesiems per Nevėžį susisiekimas buvo ir yra užtikrinamas laikinu pontoniniu pėsčiųjų tiltu, kuriuo pėstieji galės naudotis ir iki tol, kol bus užbaigti rekonstruojamo […]


Seimo nario Andriaus Bagdono pranešimas: „Seime chaoso pabaigos nematyti – paspirtukų draudimai ketvirtadienį taps politiniu rebusu“

Seimo nario Andriaus Bagdono pranešimas: „Seime chaoso pabaigos nematyti – paspirtukų draudimai ketvirtadienį taps politiniu rebusu“

2023 m. birželio 7 d. pranešimas žiniasklaidai (daugiau naujienų) Dalies Seimo narių polinkis kuo labiau apriboti paspirtukų judėjimą privedė prie sudėtingos teisėkūros procedūros, kurią parlamentui išpainioti bus rimtas iššūkis, atkreipia dėmesį Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Andrius Bagdonas. Trečiadienį Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas nagrinėjo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis nusitaikyta sureguliuoti judėjimą el. […]


„Veho Lietuva“ įsigijo vieną didžiausių kėbulų remonto įmonių Baltijos šalyse „Auto Bodyshop“

„Veho Lietuva“ įsigijo vieną didžiausių kėbulų remonto įmonių Baltijos šalyse „Auto Bodyshop“

Vienintelė oficiali „Mercedes-Benz“ atstovė mūsų šalyje bendrovė „Veho Lietuva“ įsigijo UAB „Auto Bodyshop“, vieną didžiausių kėbulo remonto įmonių Lietuvoje ir Baltijos regione. Šiuo žingsniu „Veho Lietuva“ siekia dar labiau išplėsti savo klientams siūlomų serviso paslaugų spektrą. „Šis sandoris yra nuoseklus mūsų įgyvendinamos strategijos, kurios stuburas – geriausia įmanoma klientų patirtis, žingsnis. Siekdami teikti aukščiausios kokybės […]


„Oro navigacija“ investuoja 2,5 mln. eurų: dronų naudotojai galės paprasčiau naudotis oro erdve

„Oro navigacija“ investuoja 2,5 mln. eurų: dronų naudotojai galės paprasčiau naudotis oro erdve

Įgyvendinant Europos Sąjungos (ES) bepiločių orlaivių (dronų) reglamentų paketo nuostatas, pagrindinis Lietuvos oro navigacijos paslaugų teikėjas „Oro navigacija“ investuoja 2,5 mln. eurų į  sprendimus, kurie leis dronų  naudotojams paprasčiau naudotis oro erdve. „Oro navigacija“ pasirašė sutartį su Austrijos įmone „Frequentis“, su kuria kartu Lietuvoje diegs U-Space paslaugų teikimo sistemą – per mobiliąją aplikaciją bepiločių orlaivių […]