Lietuvių įmonė „Elinta Charge" stiprina pozicijas Vokietijos EV įkrovimo stotelių rinkoje

1

Lietuvių įmonė „Elinta Charge" stiprina pozicijas Vokietijos EV įkrovimo stotelių rinkoje

Elektrifikacijos srityje sparčiai kylanti Vokietija elektromobilių (EV) įkrovimo stotelių gamintojams taiko itin griežtus reikalavimus, nustatytus šios šalies vyriausybės bei reguliavimo institucijų. Aukštą viešųjų EV įkrovimo stotelių rinkos kartelę verslams peržengti galima tik turint „Eichrecht“ sertifikatą. Jį vienintelė Baltijos valstybėse įgijusi lietuvių įmonė „Elinta Charge“ toliau stiprina pozicijas Vokietijoje.   

Daugiau nei į 30 valstybių visame pasaulyje savo produkciją eksportuojanti elektromobilių įkrovimo stotelių kūrėja ir gamintoja „Elinta Charge“  iki šiol Vokietijoje galėjo tiekti tik privačių vartotojų poreikiams skirtas EV  įkrovimo stoteles. Tačiau viešoms erdvėms ir komerciniais tikslais naudojamų elektromobilių įkrovimo stotelių pardavimą ribojo šioje šalyje taikomi kompleksiniai reikalavimai, kurie nuolat keitėsi. Pasak įmonės vadovo Igno Mikučio, kol buvo laukiamas „Eichrecht“ sertifikato patvirtinimas, šioje rinkoje jau susikaupė nemažas kiekis klientų, laukiančių kol lietuvių gaminys bus sertifikuotas.

Nors elektromobilių įkrovimo infrastruktūrai yra taikomi bendri Europos IEC 61851 standartai, tačiau kai kurios Europos Sąjungos (ES) šalys, tarp kurių ir Vokietija, turi savo specifinius papildomus reikalavimus dėl energijos, ryšių ir pinigų surinkimo paslaugų, susijusių su elektromobilių įkrovimu. „Eichrecht“ sertifikato įgijimas yra būtina sąlyga, norintiems Vokietijoje diegti viešąsias įkrovimo stoteles, kurių krovimo paslauga apmokestinta, bei siekiantiems dalyvauti viešuosiuose pirkimuose.

ES Alternatyviųjų degalų infrastruktūros direktyva (AFID) nurodo, jog ES valstybės narės turi užtikrinti, kad viešųjų įkrovimo stotelių operatorių taikomos kainos būtų „pagrįstos, lengvai ir aiškiai palyginamos, skaidrios ir nediskriminacinės“. Remdamasi šia direktyva bei siekdama vartotojams užtikrinti maksimaliai skaidrią elektros apskaitą, Vokietija sukūrė ir įteisino savo taisykles, kurios tapo pavyzdžiu ir kai kurioms valstybėms.

Preciziškai matuodamos energiją „Eichrecht“ sertifikuotos įkrovimo stotelės užtikrina elektromobilių vairuotojų pasitikėjimą

„Į Vokietijos kuriamą EV politiką dabar žvalgosi Europos Komisija. Tikėtina, kad kai kurie šios šalies standartai plečiantis elektrifikacijai bus pritaikyti visoms ES šalims. Šis sertifikatas itin tiksliai apibrėžia įkrautos elektros apskaitą, naudojant išmaniuosius skaitiklius. Galime palyginti su degalinių pavyzdžiu, kur žmonės pildamiesi kurą tikisi mokėti būtent už tokį kiekį, kokį įsipylė. Vokietija pirmoji įdiegė griežtą įkrovimo stotelių kalibravimą, kuriuo užtikrinama, jog paklaidos yra minimalios ir vartotojai gauna būtent tai, kas jiems yra deklaruojama“, – teigia I. Mikutis.

Sertifikavimo proceso metu yra tikrinama kiekviena įkrovimo stotelės detalė, stebima elektros įtampos galia ir kiti aspektai, kurie turi atitikti Vokietijos matavimo ir patvirtinimo įstatymo  techninius reikalavimus. Vienas pagrindinių reikalavimų – viešai prieinamos įkrovimo stotelės, kur už įkrovimą atsiskaitoma tiesiogiai, vartotojas turi pats matyti savo sunaudotą energijos kiekį  – kWh. Tam reikia itin tikslių ir gerai sukalibruotų išmaniųjų skaitiklių. Taip pat pagal „Eichrecht“, stotelių vidus privalo būti apšviestas, tam kad skaitiklių rodmenys būtų matomi tiek dieną, tiek naktį. Šis sertifikatas suteiktas „Elinta Charge“ įkrovimo stotelėms „CityCharge V2” ir “CityCharge Mini2”.

„Turint galvoje, kad Vokietijos reikalavimai elektromobilių įkrovimo stotelėms yra aukščiausi ir kompleksiškiausi Europoje, gal net ir visame pasaulyje – kažkiek su vokiečiais galėtų lygintis JAV, šis sertifikatas atspindi aukščiausio lygio mūsų gaminių kokybę bei tiek „R&D” inžinierių skyriaus, tiek visos komandos kompetencijas. Net neabejoju, kad tai prisidės prie dar didesnio vartotojų ir klientų pasitikėjimo mumis visose šalyse, kuriose prekiaujame savo įkrovimo stoteles“, – sako I. Mikutis. 

Vokietijos keliais iki 2030 metų turi važinėti 15 milijonų elektromobilių

Vokietija yra viena greičiausiai elektrifikacijos srityje kylančių rinkų ne tik Europoje, bet ir visame pasaulyje. Vokietijos Vyriausybė išsikėlė ambicingą tikslą – iki 2030 metų įkrovimo stotelių skaičius šalyje turi pasiekti vieną milijoną, o keliuose turi važinėti 15 milijonų elektromobilių. Vokiečių ekonomikos tyrimų instituto (DIW) duomenimis, praėjusių metų gale tik elektra varomų automobilių skaičius Vokietijoje perkopė milijoną, tad norint įgyvendinti Vyriausybės tikslą kas mėnesį iki 2030 metų turi būti registruojama apie 145 tūkstančius naujų elektromobilių.

Palaikydami šalies išsikeltus tikslus Vokietijos automobilių gamintojai siekia sparčiai stiprinti pozicijas elektromobilių rinkoje. „Volkswagen“ grupė yra paskelbusi, kad į perėjimą prie elektromobilių gamybos investuoja 35 mlrd. eurų, taip siekdama iki 2025 metų tapti didžiausiu pasaulyje elektromobilių gamintoju. Vokietijos automobilių industrijos asociacijos (VDA) duomenimis, praėjusiais metais šalyje buvo pagaminta 885 tūkstančių elektros pavarą turinčių automobilių, iš kurių 300 tūkstančių įkraunamų hibridų. Čia verta paminėti, kad prieš metus Vokietijoje gamyklą atidarė ir amerikiečių elektromobilių gamintoja „Tesla“.

Kada apie įkrovimo skaidrumo užtikrinimą bus kalbama Lietuvoje?

VĮ „Regitra“ duomenimis, per pastaruosius trejus metus įkraunamų hibridinių automobilių ir pilnai elektra varomų automobilių Lietuvoje padaugėjo beveik 5 kartus. Grynųjų elektromobilių skaičius paaugo dar daugiau – 5,5 karto. Paspartinti viešų įkrovimo stotelių plėtrą šalyje siekiama subsidijomis. „Lietuvoje yra numatytos reikšmingos sumos remti viešąją įkrovimo infrastruktūrą, todėl artimiausiu metu šalies vadovai turės prieiti ir prie diskusijų apie reikalavimus, užtikrinančius tikslų ir patikimą duomenų atvaizdavimą bei elektros apskaitą. Mes turime pakankamai kompetencijos ir patirties tokiose diskusijose dalyvauti“, – teigia I. Mikutis.

Pranešimą paskelbė: Vykintė Budrytė, We are marketing, UAB

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Vartotojų aljansas inicijuoja grupės ieškinį  dėl vairavimo mokyklų kartelinio susitarimo

Vartotojų aljansas inicijuoja grupės ieškinį dėl vairavimo mokyklų kartelinio susitarimo

Vartotojai, kurie nuo 2016 m. liepos mėn. iki 2018 m. gruodžio 20 d. lankė vairavimo kursus Vilniuje, Kaune arba Jurbarke, galėjo už juos sumokėti per didelę kainą. LR Konkurencijos taryba nustatė, kad dalis vairavimo mokyklų, galimai siekusios pasipelnyti, pažeidė Konkurencijos įstatymą ir tarpusavyje derino vairavimo kursų kainą (sudarė kartelinį susitarimą), todėl nurodytu laikotarpiu vartotojams buvo […]


„Bridgestone“ grįžta į aukščiausio lygio automobilių sportą

„Bridgestone“ grįžta į aukščiausio lygio automobilių sportą

FIA patvirtino „Bridgestone“ kaip vienintelį būsimą padangų tiekėją ABB FIA „Formulės E“ pasaulio čempionatui nuo 2026-2027 metų sezono „Bridgestone“ grįžta į pasaulinį automobilių sportą, kurio pagrindas – tvarumas   TOKIJAS (2023 m. gruodžio 8 d.) – Pasaulio automobilių sporto tarybos posėdyje Baku, FIA patvirtino „Bridgestone Corporation“, kaip vienintelį būsimą padangų tiekėją ABB FIA „Formula E“ […]


„Rimi Baltic“ pardavė savo centrinį logistikos centrą ir biurą Rygoje

„Rimi Baltic“ pardavė savo centrinį logistikos centrą ir biurą Rygoje

„Rimi Baltic“ pardavė savo centrinį logistikos centrą ir biurą Rygoje „East Capital Real Estate Fund IV“ pagal pardavimo ir 15 metų nuomos sandorį (angl. „sale and leaseback“). Turto plotas siekia 94 000 kvadratinių metrų. Sandorio kaina − 83 mln. eurų. „Džiaugiamės sandoriu ir tikimės sklandaus ilgalaikio bendradarbiavimo su „East Capital Group“. Svarbu tai, kad sandoris […]


Ar tikrai įmanoma sutaupyti naudotą automobilį užsienyje perkant savarankiškai?

Ar tikrai įmanoma sutaupyti naudotą automobilį užsienyje perkant savarankiškai?

Ar tikrai įmanoma sutaupyti naudotą automobilį užsienyje perkant savarankiškai? Prekyba naudotais automobiliais nėra hobis ar laisvalaikio praleidimo būdas, todėl kiekvienas pardavėjas pirmiausia tikisi ir siekia iš to uždirbti. Tai puikiai žino ir pirkėjai, kurie supranta, kad į automobilio kainą įtrauktos jo transportavimo ir kitos išlaidos bei pardavėjo uždarbis. Todėl norėdami sutaupyti, tai yra nemokėti į […]


Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos pranešimas: „Liberalizavus techninės apžiūros verslą, pokyčiai prasidėtų nuo kokybės ir atsakomybės“

Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos pranešimas: „Liberalizavus techninės apžiūros verslą, pokyčiai prasidėtų nuo kokybės ir atsakomybės“

2023 m. gruodžio 7 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai)   Jeigu Seimas išardytų techninės apžiūros monopolį ir liberalizuotų šios paslaugos rinką, „visoje autoservisų rinkoje kainos vienareikšmiškai keisis vartotojo naudai“, ketvirtadienį Seimo liberalams teigė Lietuvos autoservisų asociacijos valdybos stebėtojas Ramūnas Mackevičius. „Rinkoje, ypač didžiuosiuose miestuose, reikia kitų […]


Nuo 1993-ųjų „Corolla“ iki „Teslos“: kaip pasikeitė trumpalaikė automobilių nuoma Lietuvoje?

Nuo 1993-ųjų „Corolla“ iki „Teslos“: kaip pasikeitė trumpalaikė automobilių nuoma Lietuvoje?

Trumpalaikė automobilių nuoma Lietuvoje per pastarąjį dešimtmetį kaip reikiant įsitvirtino – šiuo metu galima pasirinkti ne tik elektra varomus, bet ir „premium“ klasės automobilius iš skirtingų šios paslaugos teikėjų. Tačiau dar prieš 30 metų automobilių nuomos rinka atrodė kur kas kukliau: automobilius dažniausiai nuomodavosi į Lietuvą atvykstantys užsieniečiai ar tarptautinių kompanijų atstovai, o užsakymai būdavo […]