Elektrifikacijos srityje sparčiai kylanti Vokietija elektromobilių (EV) įkrovimo stotelių gamintojams taiko itin griežtus reikalavimus, nustatytus šios šalies vyriausybės bei reguliavimo institucijų. Aukštą viešųjų EV įkrovimo stotelių rinkos kartelę verslams peržengti galima tik turint „Eichrecht“ sertifikatą. Jį vienintelė Baltijos valstybėse įgijusi lietuvių įmonė „Elinta Charge“ toliau stiprina pozicijas Vokietijoje.
Daugiau nei į 30 valstybių visame pasaulyje savo produkciją eksportuojanti elektromobilių įkrovimo stotelių kūrėja ir gamintoja „Elinta Charge“ iki šiol Vokietijoje galėjo tiekti tik privačių vartotojų poreikiams skirtas EV įkrovimo stoteles. Tačiau viešoms erdvėms ir komerciniais tikslais naudojamų elektromobilių įkrovimo stotelių pardavimą ribojo šioje šalyje taikomi kompleksiniai reikalavimai, kurie nuolat keitėsi. Pasak įmonės vadovo Igno Mikučio, kol buvo laukiamas „Eichrecht“ sertifikato patvirtinimas, šioje rinkoje jau susikaupė nemažas kiekis klientų, laukiančių kol lietuvių gaminys bus sertifikuotas.
Nors elektromobilių įkrovimo infrastruktūrai yra taikomi bendri Europos IEC 61851 standartai, tačiau kai kurios Europos Sąjungos (ES) šalys, tarp kurių ir Vokietija, turi savo specifinius papildomus reikalavimus dėl energijos, ryšių ir pinigų surinkimo paslaugų, susijusių su elektromobilių įkrovimu. „Eichrecht“ sertifikato įgijimas yra būtina sąlyga, norintiems Vokietijoje diegti viešąsias įkrovimo stoteles, kurių krovimo paslauga apmokestinta, bei siekiantiems dalyvauti viešuosiuose pirkimuose.
ES Alternatyviųjų degalų infrastruktūros direktyva (AFID) nurodo, jog ES valstybės narės turi užtikrinti, kad viešųjų įkrovimo stotelių operatorių taikomos kainos būtų „pagrįstos, lengvai ir aiškiai palyginamos, skaidrios ir nediskriminacinės“. Remdamasi šia direktyva bei siekdama vartotojams užtikrinti maksimaliai skaidrią elektros apskaitą, Vokietija sukūrė ir įteisino savo taisykles, kurios tapo pavyzdžiu ir kai kurioms valstybėms.
Preciziškai matuodamos energiją „Eichrecht“ sertifikuotos įkrovimo stotelės užtikrina elektromobilių vairuotojų pasitikėjimą
„Į Vokietijos kuriamą EV politiką dabar žvalgosi Europos Komisija. Tikėtina, kad kai kurie šios šalies standartai plečiantis elektrifikacijai bus pritaikyti visoms ES šalims. Šis sertifikatas itin tiksliai apibrėžia įkrautos elektros apskaitą, naudojant išmaniuosius skaitiklius. Galime palyginti su degalinių pavyzdžiu, kur žmonės pildamiesi kurą tikisi mokėti būtent už tokį kiekį, kokį įsipylė. Vokietija pirmoji įdiegė griežtą įkrovimo stotelių kalibravimą, kuriuo užtikrinama, jog paklaidos yra minimalios ir vartotojai gauna būtent tai, kas jiems yra deklaruojama“, – teigia I. Mikutis.
Sertifikavimo proceso metu yra tikrinama kiekviena įkrovimo stotelės detalė, stebima elektros įtampos galia ir kiti aspektai, kurie turi atitikti Vokietijos matavimo ir patvirtinimo įstatymo techninius reikalavimus. Vienas pagrindinių reikalavimų – viešai prieinamos įkrovimo stotelės, kur už įkrovimą atsiskaitoma tiesiogiai, vartotojas turi pats matyti savo sunaudotą energijos kiekį – kWh. Tam reikia itin tikslių ir gerai sukalibruotų išmaniųjų skaitiklių. Taip pat pagal „Eichrecht“, stotelių vidus privalo būti apšviestas, tam kad skaitiklių rodmenys būtų matomi tiek dieną, tiek naktį. Šis sertifikatas suteiktas „Elinta Charge“ įkrovimo stotelėms „CityCharge V2” ir “CityCharge Mini2”.
„Turint galvoje, kad Vokietijos reikalavimai elektromobilių įkrovimo stotelėms yra aukščiausi ir kompleksiškiausi Europoje, gal net ir visame pasaulyje – kažkiek su vokiečiais galėtų lygintis JAV, šis sertifikatas atspindi aukščiausio lygio mūsų gaminių kokybę bei tiek „R&D” inžinierių skyriaus, tiek visos komandos kompetencijas. Net neabejoju, kad tai prisidės prie dar didesnio vartotojų ir klientų pasitikėjimo mumis visose šalyse, kuriose prekiaujame savo įkrovimo stoteles“, – sako I. Mikutis.
Vokietijos keliais iki 2030 metų turi važinėti 15 milijonų elektromobilių
Vokietija yra viena greičiausiai elektrifikacijos srityje kylančių rinkų ne tik Europoje, bet ir visame pasaulyje. Vokietijos Vyriausybė išsikėlė ambicingą tikslą – iki 2030 metų įkrovimo stotelių skaičius šalyje turi pasiekti vieną milijoną, o keliuose turi važinėti 15 milijonų elektromobilių. Vokiečių ekonomikos tyrimų instituto (DIW) duomenimis, praėjusių metų gale tik elektra varomų automobilių skaičius Vokietijoje perkopė milijoną, tad norint įgyvendinti Vyriausybės tikslą kas mėnesį iki 2030 metų turi būti registruojama apie 145 tūkstančius naujų elektromobilių.
Palaikydami šalies išsikeltus tikslus Vokietijos automobilių gamintojai siekia sparčiai stiprinti pozicijas elektromobilių rinkoje. „Volkswagen“ grupė yra paskelbusi, kad į perėjimą prie elektromobilių gamybos investuoja 35 mlrd. eurų, taip siekdama iki 2025 metų tapti didžiausiu pasaulyje elektromobilių gamintoju. Vokietijos automobilių industrijos asociacijos (VDA) duomenimis, praėjusiais metais šalyje buvo pagaminta 885 tūkstančių elektros pavarą turinčių automobilių, iš kurių 300 tūkstančių įkraunamų hibridų. Čia verta paminėti, kad prieš metus Vokietijoje gamyklą atidarė ir amerikiečių elektromobilių gamintoja „Tesla“.
Kada apie įkrovimo skaidrumo užtikrinimą bus kalbama Lietuvoje?
VĮ „Regitra“ duomenimis, per pastaruosius trejus metus įkraunamų hibridinių automobilių ir pilnai elektra varomų automobilių Lietuvoje padaugėjo beveik 5 kartus. Grynųjų elektromobilių skaičius paaugo dar daugiau – 5,5 karto. Paspartinti viešų įkrovimo stotelių plėtrą šalyje siekiama subsidijomis. „Lietuvoje yra numatytos reikšmingos sumos remti viešąją įkrovimo infrastruktūrą, todėl artimiausiu metu šalies vadovai turės prieiti ir prie diskusijų apie reikalavimus, užtikrinančius tikslų ir patikimą duomenų atvaizdavimą bei elektros apskaitą. Mes turime pakankamai kompetencijos ir patirties tokiose diskusijose dalyvauti“, – teigia I. Mikutis.
Pranešimą paskelbė: Vykintė Budrytė, We are marketing, UAB
Už valstybinės reikšmės kelių priežiūrą ir plėtrą atsakinga įmonė „Via Lietuva“ tęsia praėjusių metų viduryje pradėtą įmonės transformaciją. Atsižvelgusi į Valstybės koordinavimo centro rekomendacijas ir gerosios valdysenos praktikas „Via Lietuva“ valdyba priėmė sprendimą steigti nepriklausomą įmonės audito komitetą, kurio pagrindinis tikslas bus užtikrinti bei didinti įmonės finansinės atskaitomybės procesų skaidrumą ir patikimumą. Įsteigtą nepriklausomą Audito […]
„Via Lietuva“ tęs bendrovės transformacijos procesus: po pastarųjų savaičių įvykių įmonės valdyba bendrovei suformavo prioritetinius tikslus. Tarp jų – nuoseklus barjerų tarp bendrovės ir verslo naikinimas, biurokratinių trikdžių mažinimas, klientų aptarnavimo funkcijos stiprinimas. „Via Lietuva“ transformacija prasidėjo praėjusiais metais, kai darbą pradėjo nauja įmonės vadovų komanda. Nors per kiek daugiau nei metus bendrovei pavyko […]
Likus mažiau nei mėnesiui iki naujos tvarkos įsigaliojimo, kuomet vairuotojų medicininės pažymos galiojimas bus siejama su jų vairuotojo pažymėjimu, savo sveikatos dar nėra pasitikrinę 10 proc. vairavimo teisę turinčių lietuvių. Tai atskleidė naujausias „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas gyventojų nuomonės tyrimas. Neturintys galiojančios sveikatos pažymos vairuotojai nuo 2025 m. sausio 1 d. rizikuoja netekti teisės vairuoti. […]
Naujajame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale jau įdiegtos visos technologijos ir šiuo metu vyksta jų derinimo ir vidinio testavimo darbai. Moderniausia įranga pagrindiniame šalies oro uoste leis dvigubai išplėsti keleivių aptarnavimo pajėgumus, pagreitins procesus bei užtikrins dar geresnę keliavimo patirtį. „Siekdami turėti pažangiausią oro uosto išvykimo terminalą Baltijos šalyse, vykdėme daugiau kaip 15 didesnių ar […]
Klimato neutralumas iki 2050 m., automobilių su vidaus degimo varikliais gamybos ir pardavimo uždraudimas nuo 2035 metų ir t.t. Tai – priemonės, kurios kasmet vis labiau turėtų skatinti perėjimą prie elektromobilių. Vis dėlto, panašu, kad bent jau verslai skubėti nelinkę, mat 2024 m. augant Europos komercinių transporto priemonių pardavimams, elektromobiliai tame tarpe nesudarė itin reikšmingos […]
5 programėlės, kurios pravers kiekvienam vairuotojui Šiais laikais galima rasti programėlę kiekvienai gyvenimo sričiai – ne išimtis ir automobilio vairavimas. Rinkoje siūloma daugybė mobiliųjų aplikacijų, kurios ne tik palengvina kasdienę automobilio priežiūrą, bet ir padeda išvengti aibės nepatogumų kelyje. Tačiau kaip išsirinkti vertingiausias? Rinkos ekspertai dalinasi penkiomis naudingomis programėlėmis, kurios pravers tiek pradedantiesiems, tiek ir […]