Lietuva siekia papildomų ES lėšų „Rail Baltica“ pagrindinės linijos statyboms nuo Kauno iki Latvijos sienos

Lietuva siekia papildomų ES lėšų „Rail Baltica“ pagrindinės linijos statyboms nuo Kauno iki Latvijos sienos

Lietuva kartu su projekto partneriais pateikė paraiškas gauti papildomą Europos Infrastruktūros tinklų priemonės ES paramą „Rail Baltica“ projekto veikloms. Bendras visų šalių paraiškoje nurodytas projekto finansavimo iš ES poreikis siekia 664,1 mln. eurų, iš kurių Lietuvos dalis – 278,9 mln. eurai. ES institucijų sprendimo dėl finansavimo patvirtinimo laukiama 2020 m. birželio – liepos mėn. 

„ Norėdami pasiekti užsibrėžtą tikslą, iki 2026 metų įgyvendinti projektą, turime sudarę aiškų veiklų įgyvendinimo planą, pagal kurį šio periodo veikloms, kurioms dar nėra skirtas finansavimas, įgyvendinti, reikės 328,1 mln. eurų, iš kurių ES parama turėtų siekti 278,9 mln. eurų. Likusi dalis bus finansuojama nacionaliniais finansiniais ištekliais. Tikimės, kad ES vykdys savo įsipareigojimą finansuoti projektą ir skirs tinkamą finansavimą, kitu atveju kyla rizika nespėti projektą įgyvendinti laiku“, – sako susisiekimo viceministras Gytis Mažeika.

Gavus šias lėšas iki 2023 metų pabaigos numatoma įrengti geležinkelio sankasą nuo Kauno iki Panevėžio ir nutiesti europinio standarto 1435 mm pločio geležinkelio dvikelį pirmuosius 60 km nuo Palemono Kaune į šiaurę link Panevėžio.

Tai bus dalis numatomos visiškai naujos geležinkelio linijos, kuri sujungs Kauną su Panevėžiu, Ryga ir Talinu, o per jį – ir su Helsinkiu. Šiame ruože Lietuva atsakinga už „Rail Baltica“ atkarpos nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos sienos įrengimą.

2017 metais Vyriausybė patvirtino specialųjį planą, pradėta žemės paėmimo visuomenės poreikiams „Rail Baltica“ geležinkelio vėžei procedūra šiuo metu jau praktiškai baigta. Šiuo metu vyksta „Rail Baltica“ linijos nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos sienos projektavimo bei žemės, reikalingos privažiavimo keliams prie „Rail Baltica“ geležinkelio įrengti, žemės paėmimo visuomenės poreikiams  procedūros.

2019 m. bendra Baltijos šalių bendrovė „RB Rail“ įgaliota infrastruktūros valdytojo AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ pasirašė dvi sutartis su ispanų bendrove „IDOM Consulting, Engineering, Architecture“ dėl detaliojo techninio projektavimo darbų atkarpoje nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos valstybių sienos. Pagal vieną sutartį bus projektuojama atkarpa nuo Kauno iki Ramygalos, pagal antrąją – nuo Ramygalos iki Lietuvos-Latvijos sienos.

Numatoma, kad projektavimo darbai bus baigti šių metų antrąjį pusmetį, taip pat šiemet bus pradėtos pirkimų statybos darbams procedūros ir tikimąsi pasirašyti sutartis.

Pagal preliminarų projektą, atkarpoje nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos sienos, kurios ilgis 169 km, bus pastatytas 21 kelio viadukas, 31 geležinkelio viadukas, 7 žalieji tiltai ir 7 geležinkelio tiltai.

Atliekant darbus bus pastatytas ilgiausias geležinkelio tiltas Baltijos šalyse, kuris virš Neries upės nusidrieks daugiau nei 1,7 km, taip pat įrengta tarptautinė Panevėžio geležinkelio stotis bei planuojamos bent 3 regioninės stotys prie Jonavos, Kėdainių ir Joniškėlio.

 „Rail Baltica“ – tai didžiausias geležinkelio infrastruktūros statybos projektas Baltijos šalių istorijoje, kurio metu per visą „Rail Baltica“ trasą bus nutiestas elektrifikuotas 1435 mm pločio vėžės modernus dvikelis. Projekto statybos, kurių suplanuota įgyvendinimo vertė siekia apie 5,8 mlrd. eurų, yra didžiausia investicija, skirta pagerinti mobilumą ir kelionių galimybes, plėtoti verslą, turizmą ir prekių mainus regione bei prisidėti prie neigiamo poveikio aplinkai mažinimo.

Šiuo metu aktyvūs „Rail Baltica“ statybos darbai vyksta Kauno geležinkelio mazge, kuriuos užbaigus iš Kauno į Lenkiją ir toliau į Vakarų Europą galės vykti krovininiai traukiniai. Vykdant „Rail Baltica“ projektą, be jau pastatytos jungties su Lenkija, 2018 metais buvo užbaigta vieno europinio kelio statyba Jiesia-Rokai atkarpoje ir vyksta europinio kelio statyba Kaunas-Palemonas atkarpoje. Šiuose ruožuose bendra statybos darbų vertė siekia 75,6 mln. eurų, iš kurių iki 2020 m. sausio pabaigos atlikta darbų už daugiau nei 44,3 mln. eurų.

AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ yra infrastruktūros valdytoja ir projekto „Rail Baltica“ vykdytoja Lietuvoje, atsakinga už europinio geležinkelio infrastruktūros statybas šalyje.

Pranešimą paskelbė: Susisiekimo ministerijos Komunikacijos skyrius, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
LORENZO 81-63-01-9 Light Brown 38
 
AUDIMAS Lengvos kelnės SENSITIVE 2111-303 Black 160/XS
 
BIOMECANICS 212226 Blanco/Frutas 25
 
K.therapy Active Prevention Shampoo Šampūnas nuo plaukų slinkimo, 1000 ml
 
Crocs™ Athens II Black/Smoke 36,5

Rekomenduojame

Išorinės reklamos prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengtos tik už kelio apsaugos zonos ribų

Išorinės reklamos prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengtos tik už kelio apsaugos zonos ribų

Išorinė reklama prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengta tik už kelio apsaugos zonos ribų. Norint už kelio apsaugos zonos ribų įrengti reklamą, privaloma derinti veiksmus su sklypų savininkais. Leidimų tokio tipo reklamos įrengimui VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija neišduoda. „Kelio apsaugos zonoje įrengti lauko reklamos stendus visų pirma yra nelegalu. Tačiau svarbiausias aspektas – […]

„Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

„Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

Kelionės tarp Vilniaus ir Kauno truks vos 38 minutes, Varšuvą, Rygą ir Taliną traukiniu pasieksime greičiau nei lėktuvu, o Vilniaus oro uostas bus lengvai pasiekiamas Lenkijos ir Latvijos gyventojams. Tai tik kelios pagrindinės naudos gyventojams ir verslui, įrengus projekto „Rail Baltica“ Kaunas–Vilnius jungtį, aptartos nuotoliniame susitikime „Rail Baltica“ Lietuvai: vertė regionams“ su Vilniaus regiono atstovais. […]

Susisiekimo ministerija apgailestauja dėl neišsamiai išdiskutuoto skaitmeninio radijo projekto

Susisiekimo ministerija apgailestauja dėl neišsamiai išdiskutuoto skaitmeninio radijo projekto

Susisiekimo ministerija atsiprašo dėl visuomenėje ažiotažą sukėlusio skaitmeninio radijo projekto, pasiūlius jį įtraukti į Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą (toliau – RRF). Viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė užtikrina, kad ministerijos politinė komanda dės pastangas, kad suinteresuotoms šalims nekiltų jokių abejonių dėl efektyvaus RRF lėšų panaudojimo ir jomis planuojamų finansuoti susisiekimo ministerijos projektų.  „Ministerija skubotai priėmė sprendimą […]

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

Siekdama pritraukti kuo daugiau pretendentų VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktoriaus pareigoms eiti, Susisiekimo ministerija informuoja, kad atšaukia balandį paskelbtą įstaigos vadovo konkursą ir artimiausiu metu skelbs naują. Balandį skelbtame konkurse dalyvavo trys kandidatai, tačiau tik vienas iš jų atitiko keliamus reikalavimus. „Neatsiradus dideliam kandidatų susidomėjimui pirmuoju konkursu, paskelbtu balandžio mėnesį, VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininkų […]