Koronovirusas pakoregavo nuoseklų Lietuvos oro uostų augimą: pirmąjį ketvirtį juntamas skrydžių mažėjimas

Koronovirusas pakoregavo nuoseklų Lietuvos oro uostų augimą: pirmąjį ketvirtį juntamas skrydžių mažėjimas

Trys tarptautiniai Lietuvos oro uostai pirmąjį šių metų ketvirtį aptarnavo 1,104 mln. keleivių – tai yra 16,4 proc. mažiau nei 2019-ųjų sausio-kovo mėnesiais. Pagrindiniai šalies oro vartai kaip ir likęs pasaulis susidūrė su koronoviruso (Covid-19) grėsmėmis, dėl kurių paskutinį ketvirčio mėnesį skrydžiai kone visai sustojo. Toks bendras skrydžių kritimas yra vienas ryškiausių šalies aviacijos istorijoje.

„Tokius rezultatus didžiąją dalimi lėmė pasaulinė pandemija ir dėl jos susiklosčiusi situacija. Virusas palietė daugybę verslų ir skirtingų sektorių sričių, tačiau aviacijai buvo suduotas ypatingai skaudus smūgis – keleiviniai skrydžiai palaipsniui ėmė mažėti, kol kovo mėnesį jų praktiškai nebeliko“, – konstatuoja Lietuvos oro uostų Aviacinių paslaugų skyriaus vadovas Aurimas Stikliūnas.

Skrydžių mažėjimas fiksuojamas visuose trijuose šalies oro uostuose. Pirmąją ketvirtį aktyviausiai veikė Vilniaus oro uostas – čia atvyko ir išvyko 830 tūkst. keleivių, tačiau tai yra 17,6 proc. mažiau nei pernai tuo pačiu metu. Kauno oro uoste sausio-kovo mėnesiais aptarnauti 211 tūkst. keleivių (13,7 proc. mažiau lyginant su 2019 m.), Palangos – beveik 63 tūkst. keleivių arba 8,1 proc. mažiau nei pereitų metų pirmąjį ketvirtį.

Didžiausias kritimas juntamas būtent kovo mėnesį – jo viduryje paskelbtas karantinas sujaukė įprastą skrydžių tempą ir smarkiai pakoregavo keleivių srautus. Iš viso kovo mėnesį Lietuvos oro uostai aptarnavo 202 tūkst. keleivių, tai yra net 56 proc. mažiau nei tuo pačiu metu 2019 metais, be to, surengta 34,3 proc. mažiau skrydžių – vos 3018.

„Aviacijos sektorius visoje šalies ekonomikoje užima išties svarų vaidmenį – būdami didžiausiu civilinės aviacijos infrastruktūros paslaugų teikėju, Lietuvos oro uostai yra vienas iš Lietuvos ekonomikos vystymosi katalizatorių, pritraukiančių tiesiogines užsienio ar vietinio verslo investicijas ir kuriančių darbo vietas. Nuo oro uostų atsigavimo priklauso ir kitų sektorių ateitis.

Jau dabar  imamės iniciatyvos ir dedame daug pastangų, siekdami atgauti pagreitį ir pasibaigus pandemijai, susigrąžinti oro bendroves į Lietuvą ir stoti į įprastas vėžias. Manau, bendras susitelkimas yra būtinas, todėl vykdome konsultacijas su savo pagrindiniais partneriais – savivaldybėmis, ministerijomis, verslo bei turizmo organizacijomis – bei ieškome būdų, kaip šios galėtų prisidėti ir kartu galėtume skatinti skrydžių atkūrimą. Esant tokioms aplinkybėms, mūsų partnerių finansinė parama ypač svarbi oro bendrovėms, siekiant atstatyti skrydžius strategiškai svarbiomis kryptimis, taip pat užtikrinant tolimesnį augimą. Paramos mechanizmai oro bendrovėms, kuriuos mūsų partneriai galėtų pritaikyti ir įgyvendinti per sąlyginai trumpą laiką, tai – De-Minimis, rinkodaros paslaugų ir kitos programos“, – mano Lietuvos oro uostų Aviacinių paslaugų skyriaus vadovas Aurimas Stikliūnas.

Apie Lietuvos oro uostus

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2019 m. jie aptarnavo 6,5 mln. keleivių ir 62 tūkst. skrydžių. Šio žiemos sezono metu iš Lietuvos oro uostų 15 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 76 reguliariosiomis kryptimis į 51 miestą 26 šalyse.

Pranešimą paskelbė: – -, Berta And, UAB

Kiti skelbimai:
 
Bio Phyto Mild Facial Cleanser Veido prausiklis, 250 ml
 
TOMMY HILFIGER 15-39-01-5 Black 01 44
 
AUDIMAS Švelnaus mod.polo maršk.ilg.rank. 2021-571 Navy Blazer S
 
Este 83-28-05-8 Black 37
 
Camper Courb K300289 Blue 46

Rekomenduojame

Pandemijos iššūkių kupinais metais „Scania Lietuva“ išlaikė stabilią poziciją rinkoje

Pandemijos iššūkių kupinais metais „Scania Lietuva“ išlaikė stabilią poziciją rinkoje

„Scania Lietuva“ pernai išlaikė turėtą poziciją sunkiojo transporto pardavimo segmente – ji užima 9 proc. rinkos. Lietuvoje įregistruota 360 naujų „Scania“ sunkvežimių. 2020-aisiais sunkiojo transporto rinka, lyginant su ankstesniais metais, smuko net 45 proc. Pasak įmonės „Scania Lietuva“ regiono vadovo Dariaus Snieškos, tam įtakos turėjo ir pandemija, ir Mobilumo paketas. Iš viso pernai Lietuvoje įregistruota […]

Ar verta persėsti į hibridinį automobilį?

Ar verta persėsti į hibridinį automobilį?

Per pirmojo karantino piką pavasarį – kovo-balandžio mėnesiais gatvėse buvo žymiai mažiau praeivių ir transporto. Pravėrę langą galėjome džiaugtis tyla ir švaresniu oru. Šiuo metu miestų gatvėse vėl garsiai riaumoja automobiliai ir girdimas triukšmas skatina susimąstyti: ar įmanoma patogiai keliauti kur kas tylesnėmis ir aplinkai draugiškesnėmis transporto priemonėmis? Pasirodo, ant dviračio sėsti nebūtina. Alternatyva įprastiems […]

Seimo nario Eugenijaus Sabučio pranešimas: „Valstybės vizija – pėsčiomis, elektromobiliu ir ekologišku autobusu per duobėtas gatves ir žvyrkelius?“

Seimo nario Eugenijaus Sabučio pranešimas: „Valstybės vizija – pėsčiomis, elektromobiliu ir ekologišku autobusu per duobėtas gatves ir žvyrkelius?“

2021 m. sausio 19 d. pranešimas žiniasklaidai   Viešojoje erdvėje nuolat atsiranda pasvarstymų, nuomonių ir komentarų dėl lietuvių nenoro išsižadėti savo nuosavų transporto priemonių, nors jų sukeliama tarša neabejotinai kenkia žmonių sveikatai. Lietuvos gyventojai automobilių (ypač senų, taršių ir galingų) vis dar neatsisako, nors dėl jų miršta daugiausia žmonių tarp išsivysčiusių valstybių. Publikacijų ar komentarų […]

M. Skuodis atšaukė iš pareigų VĮ „Oro navigacija“ vadovą

M. Skuodis atšaukė iš pareigų VĮ „Oro navigacija“ vadovą

Susisiekimo ministras Marius Skuodis antradienį, sausio 19 d., iš pareigų atšaukė VĮ „Oro navigacija“ generalinį direktorių Marių Beliūną. Šios oro transporto infrastruktūros įmonės vadovu M. Beliūnas ministro Jaroslavo Narkevičiaus buvo paskirtas pernai rugsėjį.  Įsakymą dėl „Oro navigacijos“ vadovo atšaukimo ministras pasirašė antradienį.  „Įmonės valdyba išreiškė nepasitikėjimą vadovu ir nematė galimybės dirbti su juo toliau, išsiskyrė […]