Praėjusių metų pabaigoje sėkmingai užbaigusi darbus dviejuose magistralinio kelio „Via Baltica“ ruožuose (Kaunas-Marijampolė-Suvalkai), Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) dar aktyviau pradeda 2024 metus. Tęsiama „Via Baltica“ rekonstrukcija net 16 kilometrų atkarpoje, netrukus didele apimtimi prasidės šalies kelių remontai, bus tvarkomi tiltai, viadukai, atnaujinama ir plečiama pėsčiųjų ir dviračių takų infrastruktūra, toliau įgyvendinami karinio mobilumo projektai.
Ambicingų tikslų realizavimui šiais metais numatyta 882 mln. eurų. Šios lėšos leis tęsti darbus jau minėtame kelyje „Via Baltica“ nuo Marijampolės iki Lietuvos-Lenkijos sienos ir pradėti kitus didelės apimties bei ilgai lauktus projektus.
Nors suplanuotų pinigų suma atrodo ženkli, ji nėra didelė palyginus su kitų šalių investicijomis į kelių priežiūrą ir plėtrą.
Lietuvos vairuotojų pavyzdžiu dažnai minima Lenkija jau keliolika metų nuosekliai investuoja įspūdingas sumas į kelių infrastruktūros atnaujinimą. Nors Lenkija plotu už Lietuvą didesnė bene 5 kartus, kaimyninės šalies Nacionalinių kelių ir greitkelių generalinė direkcija valdo mažesnį kelių tinklą nei Lietuvos automobilių kelių direkcija – atitinkamai beveik 18 000 ir daugiau nei 21 000 kilometrų kelių. Tuo tarpu, lenkų investicijos į pagrindinių kelių infrastruktūrą vien 2022 m. sudarė 3,73 milijardo eurų. Svarbu pažymėti, kad šis biudžetas nėra išskirtinis – milijardinės lėšos keliams kaimyninėje šalyje skiriamos kasmet jau bene 15 metų.
Ne mažiau įspūdingomis investicijomis gali pasigirti ir kitos Centrinės ir Rytų Europos šalys. Štai, tris kartus trumpesnį kelių tinklą nei LAKD prižiūrintis Čekijos Kelių ir greitkelių direktoratas 2024 metais valdys 3,19 milijardo eurų biudžetą. Ką jau kalbėti apie tokias šalis, kaip Austrija, kurios valstybinė įmonė Asfinag, atsakinga už 2250 km greitkelių priežiūrą, valdo didesnį nei 3 milijardų eurų biudžetą.
Ir nors minėtos šalys kelių priežiūrai ir plėtrai nuosekliai skiria milijardines sumas, darbų apimtys, palyginus su 2023 metais Lietuvos rezultatais, nėra stulbinančios.
2023 metais Čekijos Kelių ir greitkelių direktoratas kelių statyboms ir rekonstrukcijoms skyrė 2,62 milijardo eurų. Už šias lėšas darbai vykdyti 260 km greitkelių ir pirmos klasės kelių ruožuose. Kaimyninėje Lenkijoje per praėjusius metus atidaryta 267 km naujų ir rekonstruotų greitkelių ir nacionalinės reikšmės kelių. Lietuvos automobilių kelių direkcija naudodama kelis kartus mažesnį biudžetą 2023 metais sugebėjo atnaujinti 380 km valstybinės reikšmės kelių, iš jų 30 km magistralinių kelių, sutvarkė beveik dvi dešimtis tiltų ir viadukų.
„Nors su daugeliu regiono šalių negalime lygiuotis biudžetais, manau, ne vien absoliutus pinigų dydis nulemia rezultatą. 2023 metais Lietuvoje sėkmingai išjudėję strateginiai projektai parodė, kiek daug lemia ir tinkamas prioritetų nustatymas, procesų optimizavimas, valdymas, kontrolė, lygių sąlygų tiekėjams užtikrinimas, aukšti kokybės standartai. Būtent maksimalaus efektyvumo sieksime ir šiais metais, kad kiekvienas mokesčių mokėtojų euras būtų prasmingai investuotas gerinant kelių būklę mūsų šalyje. Juk tai ir eismo dalyvių saugumas, šalies ekonominio ir gynybinio potencialo stiprinimas, indėlis į Europos žaliąjį kursą plečiant pėsčiųjų ir dviračių infrastruktūrą“, – teigia LAKD generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Pranešimą paskelbė: Eglė Nemanytė, Lietuvos automobilių kelių direkcija
Kai pravažiuojame naujai sutvarkytu keliu ar įjungus navigaciją drąsiai vykstame į bet kurią Lietuvos vietą, retai susimąstome, kiek žmonių kasdien rūpinasi tuo, kad tai galėtume daryti saugiai. Kelių inžinerija – profesija, apie kurią dažnai pagalvojama tik tuomet, kai keliuose atrandama neigiamų aspektų. Tačiau būtent šios srities profesionalų darbas kiekvieną dieną užtikrina žmonių judėjimą, mobilumą ir […]
Aktyviai plėtodama susisiekimą oru Lietuva pasiekė pažangą lyginant su kitomis Europos valstybėmis. Naujausia Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) ataskaita pažymi, kad mūsų šalis net 20 proc. pagerino netiesioginio susisiekimo rodiklį (keliaujant per jungiamuosius oro uostus) – planuoti keliones su persėdimu iš Lietuvos šiemet tapo daug patogiau negu pernai. Pagal netiesioginio susisiekimo augimą Lietuva užėmė […]
Šiauliuose žaliųjų energijos sprendimų bendrovė „Enefit“ įrengė dvi elektromobilių įkrovimo stoteles. Vienu metu bus galima įkrauti 4 elektromobilius. Ekspertai sako, kad šalyje augant elektromobilių skaičiui, viešojo krovimo stotelių infrastruktūros plėtra pramogų, laisvalaikio praleidimo vietose – būtina. „Enefit“ įkrovimo stotelės įrengtos strategiškai patogioje vietoje – šalia Šiaulių arenos – J. Jablonskio g. 16. Viena jų – […]
„Volkswagen“ Lietuvoje pristato visapusiškai atnaujintą komercinių automobilių gamą – nuo kompaktiškojo „Caddy“ iki daugiafunkcio „Transporter“, erdvaus „Crafter“ ir legendinio „California“ kemperio. Šie naujausios kartos „Volkswagen“ modeliai sukurti siekiant užtikrinti neprilygstamą komfortą, kuris ypač svarbus tiems, kurie didžiąją dienos dalį praleidžia prie vairo. „Komerciniai automobiliai yra daugelio kasdienių operacijų pagrindas – jos jungia žmones, prekes ir […]
Sunkvežimių plovimas yra kur kas daugiau nei tik estetinis rūpestis – tai būtina priežiūros dalis, padedanti užtikrinti ilgesnį technikos tarnavimo laiką, saugumą keliuose ir įmonės įvaizdį. „Truckmaster“ sunkvežimių plovykla siūlo profesionalias plovimo paslaugas, atitinkančias šiuolaikinių transporto įmonių poreikius. Moderni įranga ir patikimos technologijos „Truck Master“ sunkvežimių plovyklose naudojama moderni ATLAS ir ITECO įranga, kuri užtikrina […]
Elektromobilių įkrovimo tinklo operatorė „Inbalance grid“ pradėjo vasaros plėtros sezoną – startavo nuo Kryžkalnio „Orlen“ degalinių, kur įjungti 8 nauji greitojo įkrovimo taškai A1 kelyje į pajūrį ir iš jo. Iš viso šiais metais „Inbalance grid“ įrengs 54 didelės galios įkrovimo prieigas. Naujose stotelėse – pigiausia kilovatvalandė A1 kelyje „A1 magistralė – tai stuburas, jungiantis […]