Kelionė per Baltijos šalis: dažniausiai pagalbos kelyje sulauksite Estijoje, rečiausiai – Latvijoje

Kelionė per Baltijos šalis: dažniausiai pagalbos kelyje sulauksite Estijoje, rečiausiai – Latvijoje

Išsiruošusiems kelionei per Baltijos šalis teks patirti skirtingą vairavimo kultūrą ir vairuotojų elgesį kelyje.

Atlikta gyventojų apklausa parodė, kad Estijoje gyvena paslaugiausi vairuotojai, Lietuvoje kiek mažiau esame linkę sustoti pakelėje padėti kitiems, o Latvijos keliuose sulaukti pagalbos yra mažiausiai šansų.

„Gjensidige“ užsakymu atlikta apklausa parodė, kad Baltijos šalių vairuotojų geranoriškumas skiriasi.

Pamatę pakelėje sugedusį automobilį sustoja ir pasiūlo pagalbą 14 proc. Estijos, 6 proc. Lietuvos ir 4 proc. Latvijos gyventojų. Beveik pusė (49 proc.) Estijos apklaustųjų, pamatę įvykį, sulėtina greitį ir įvertina, ar reikia pagalbos, o Latvijoje ir Lietuvoje pasiruošę sustoti trečdalis (33 proc.) vairuotojų.

Niekada nestojančių padėti daugiausiai yra Lietuvoje (13 proc.), o mažiausiai – Estijoje (6 proc.), Latvijoje niekada padėti kitam nestoja dešimtadalis automobilių šeimininkų.

„Pagalba kelyje liudija ir mūsų vairavimo įpročius, ir bendrą šalies kultūrą – kiek mes esame linkę atkreipti dėmesį į kito žmogaus poreikius, kiek pastebime tuos, kuriems prireikia pagalbos, kiek norime padėti kitam nelaimėje. Geranoriškumas kelyje yra vienas iš faktorių, pagal kuriuos galime kalbėti apie mūsų bendrą elgesį keliuose, pagarbą kitiems vairuotojams. Tyrimas rodo pozityvią tendenciją – visose Baltijos šalyse neliksite nepastebėtas, jei jums kas nors nutiks kelyje – vairuotojai atkreipia dėmesį į pakelėje sustojusius vairuotojus ir yra linkę padėti, jei tik mato, kad pagalba reikalinga“, – sako  draudimo bendrovės „Gjensidige“ generalinis direktorius Marius Jundulas.

Jis pabrėžia, kad geranoriškumu ypač išsiskiria Lietuvos jaunoji vairuotojų karta – jie kur kas dažniau atsakė siekiantys pagelbėti pakelėje sustojusiam automobilio vairuotojui.

Labiau patyrę jauni vairuotojai atidžiau įvertina situaciją pakelėje ir važiuodami sprendžia, ar gali padėti. Estijoje pusė 25-34 metų apklaustųjų sakė sulėtinantys greiti ir įvertinantys, ar reikalinga pagalba. Latvijoje tokių vairuotojų yra 41 proc, Lietuvoje – 35 proc.

Vidutinio amžiaus vairuotojai (35-44 metų) Lietuvoje dažniau stoja tik tada, jei mato pakelėje automobilius stabdantį vairuotoją. Atsargumo daugiau turintys patyrę Lietuvos vairuotojai (15 proc.) pagalbą linkę suteikti įsitikinę, kad jos tikrai reikia. Estijoje 14 proc., o Latvijoje – 16 proc. vidutinio amžiaus vairuotojų stoja tik paprašyti nelaimės pakelėje ištikto kolegos.

„Vairuotojai turi daugiau savo karčios patirties, kuomet kelyje yra kas nors nutikę ir reikėję prašyti pagalbos. Vairuotojų solidarumas su patirtimi tik didėja. Ši tendencija būdinga visoms trims Baltijos šalims. Estijoje net 41 proc. 55-64 metų vairuotojų sulėtina greitį kelyje ir įvertina, ar reikia jų pagalbos, Latvijoje tokių vairuotojų yra 29 proc., o Lietuvoje – 24 proc. Niekada nestojančiųjų vyresnio amžiaus vairuotojų Lietuvoje yra 5 proc., Latvijoje – 6 proc., Estijoje – 2 proc. Tad visose Baltijos šalyse  pagalbos kelyje sulauksite ir iš jaunų, ir iš vyresnio amžiaus vairuojančių kolegų“, – teigia M.Jundulas.

Pasak jo, kelyje pastebėti, ar reikia pagalbos, galima iš kelių aiškių ženklų: automobilyje yra įsijungtas avarinis signalas, kelyje pasistatytas įspėjamasis ženklas, atidarytas transporto priemonės variklio dangtis ar automobilis pakeltas specialiu kėlikliu.

Draudimo bendrovės vadovas teigia, kad kiekvienas dėmesį sugedusiam automobiliui parodęs pravažiuojantis vairuotojas kuria pozityvią vairavimo kultūrą – net ir sustojęs paklausti, ar nereikia pagalbos, vairuotojas sukuria keliuose daugiau saugumo.

Reprezentatyvi Lietuvos, Latvijos ir Estijos gyventojų apklausa, kurios metu buvo apklausta daugiau nei 4,8 tūkst. įvairiose šalių vietose gyvenančių žmonių, „Gjensidige“ užsakymu šių metų gegužę atliko bendrovė „AC Nielsen Baltics“.

Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service

Kiti skelbimai:
 
Mocco Smart Magnet Book Case For LG K8 / K9 (2018) Red
 
Goobay 68388 CAT 5e patch cable, U/UTP, green, 7.5 m
 
Mocco Smart Magnet Book Case For Nokia 3 Green
 
Nokia DC-15 Original Micro USB 1A Car Charger 750mAh Universal (quick) (EU Blister)
 
Xiaomi Mi Home Barrier Tape Magnetic strip SKV4036TY

Ekologiška viešojo transporto revoliucija – Vilniuje pristatyti pirmieji Lietuvoje elektriniai autobusai

Vilnius tęsia didžiausią miesto istorijoje viešojo transporto atnaujinimą – šiandien gausų būrį naujų autobusų papildė penki pirmieji Lietuvoje elektriniai autobusai „Karsan Jest Elektric“. Jais vilniečiai iš Katedros aikštės Gedimino prospektu leidosi į specialias potyrių keliones, o nuo šio savaitgalio autobusus galės išbandyti visi keleiviai. Sekmadienį jie išvažiuos į 89-ąjį maršrutą, kuris taps pirmuoju visiškai elektrifikuotu […]

  Straipsniai »
Atmintinė keliaujantiems lėktuvu: ką reikėtų žinoti apie Šengeno erdvę?

Atmintinė keliaujantiems lėktuvu: ką reikėtų žinoti apie Šengeno erdvę?

Nors Lietuva Šengeno erdvėje yra daugiau kaip 10 metų, neretam keliautojui, ypač skrendančiam iš oro uosto pirmą kartą, kyla klausimų apie keliones Šengeno ir ne Šengeno erdvėse. Lietuvos aviacijos ekspertai aiškina apie šių erdvių ypatumus ir pataria, į ką reikėtų atkreipti dėmesį, kad kelionė praeitų sklandžiai ir nekeltų jokių rūpesčių. Oro uostuose – dvi atskiros […]

  Straipsniai »
Lietuvoje pradedama pažangių antrosios kartos biodegalų gamyba

Lietuvoje pradedama pažangių antrosios kartos biodegalų gamyba

Pasvalyje įsikūrusi bioetanolio ir biodujų gamybos bendrovė „Kurana“ pirmoji įmonė Baltijos šalyse iš pradėjo gaminti antrosios kartos degalus. Iki šiol „Kurana“ iš grūdų gamino tik pirmosios kartos bioetanolį, įmaišomą į benziną. Pradėti antrosios kartos bioetanolio gamybą paskatino Lietuvos įsipareigojimas didinti atsinaujinančių išteklių dalį transporto sektoriuje bei pareiga pasiūlyti dar mažiau taršius degalus. Per metus planuoja […]

  Straipsniai »
Studentų artimieji perspėjami atidžiau patikrinti automobilių draudimo sutartis

Studentų artimieji perspėjami atidžiau patikrinti automobilių draudimo sutartis

Į didžiuosius miestus suplūdę studentai netrukus apsipras su kasdieniais maršrutais, o draudikai prognozuoja, kad kaip ir kasmet spalį jie įsidrąsins persėsti į savo automobilius. Todėl jauniausios amžiaus grupės vairuotojų eismo įvykių suvestinėse kitą mėnesį turėtų padaugėti. Savo ruožtu jaunuolių artimieji perspėjami net ir iš geros valios nebandyti gudrauti su civilinės transporto atsakomybės polisais ir prieš […]

  Straipsniai »