Iš Vilniaus oro uosto viešuoju transportu grįžtančių keleivių skaičius išaugo beveik keturis kartus

1

Iš Vilniaus oro uosto viešuoju transportu grįžtančių keleivių skaičius išaugo beveik keturis kartus

Oro uostas Vilniuje natūraliai yra didžiulio judėjimo centras, iš kurio ir į kurį kasdien atvyksta tūkstančiai žmonių. Tai, kokiais metodais jie tai daro, iš dalies apibrėžia visą miesto judumo sistemą. Nauji tyrimai rodo, kad per pastaruosius septynerius metus Vilniuje gerokai pakilo pasitikėjimas viešuoju miesto transportu.

„Jau ne vienerius metus siekiame palengvinti mūsų keleivių susisiekimą su Vilniaus oro uostu ir sudaryti kaip įmanoma geresnes išvykimo ir atvykimo sąlygas bet kuria transporto priemone. Išaugęs keliaujančiųjų viešuoju transportu skaičius parodo, kad žmonės patenkinti miesto autobusų maršrutais ir dažniu, o atvykimo ir išvykimo iš oro uosto nebemato kaip iššūkio“, – teigia Vilniaus oro uosto direktorius Dainius Čiuplys.

Šių metų rugsėjį atlikta apklausa* rodo, kad vertinant išvykimo iš Vilniaus oro uosto būdus, parskridusius keleivius dažniausiai atvyksta pasiimti jų draugai, šeimos nariai ar kolegos. Tokį grįžimo būdą renkasi 39 proc. apklaustųjų. Antroje vietoje pagal populiarumą yra viešasis transportas, kurį renkasi 11,9 proc. respondentų. Žemiau sąraše – pavėžėtojų ar taksi paslaugos (10,6 proc.), nuosavi ar įmonės automobiliai (10,3 proc.) bei terminale jau stovintys taksi (9,5 proc.).

Būtent viešojo transporto skiltyje matomas didžiausias pokytis. 2011-aisiais atliktoje apklausoje** išvykstantys miesto autobusu teigė vos 3 proc. Vilniaus oro uosto keleivių, kas reiškia, jog iki šių metų šis skaičius išaugo beveik keturis kartus.

„Oro uosto stotelėje stoja 3-iojo G, 1-ojo, 2-ojo, 88-ojo bei 88-ojo N maršrutų autobusai, kurių bendras vidutinis intervalas tarp išvykimų yra vos 4 min. Minėtų maršrutų autobusais tiesiogiai iš oro uosto per 30 min. galima pasiekti miesto centrą ir stotį, senamiestį, Naujamiestį, Naujuoju centru vadinamą dešinįjį Neries upės krantą, Šeškinę, Žirmūnus ir daugelį kitų Vilniaus mikrorajonų. Be to, praėjusiais metais 88-ojo ir 88N autobusų maršrutai, kuriuose važiuoja tik nauji autobusai, tapo greito susisiekimo maršrutais tarp oro uosto ir Naujojo centro, o tai užtikrina vilniečiams ir sostinės svečiams dar patogesnį susisiekimą su miesto centru“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

2017 m. atnaujinus oro uosto prieigas, buvusi viešojo transporto stotelė perkelta arčiau įėjimo. Į Vilnių atvykusių keleivių viešojo transporto autobusai laukia iš karto už atvykimo terminalo durų. Lengviau keliauja ir išskrendantys iš sostinės – jų kelias iki išvykimo salės taip pat gerokai sutrumpėjo.

Dainius Čiuplio teigimu, artimiausiu metu Vilniaus oro uosto susisiekimą su miestu tobulinti planuojama ieškant sinergijos su AB „Lietuvos geležinkeliai“.

„Šiandien vos 3,2 proc. keleivių iš oro uosto išvyksta traukiniu, nepaisant to, kad traukinių stotelė, iš kurios galima nuvykti iki centrinės Vilniaus traukinių stoties, stovi vos 200 m nuo oro uosto terminalo. Tikime, kad miesto stoties kryptimi judantiems keleiviams ši alternatyva turėtų būti pati patogiausia, tad Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos metu, tvarkydami transporto prieigas, planuojame plėtrą, kad šis susisiekimo būdas su oro uostu mūsų keleiviams taptų dar patogesnis ir tuo pačiu populiaresnis“, – aiškina Vilniaus oro uosto direktorius.

Pastebima, kad, lyginant 2011 m. ir 2018 m. apklausas, nežymiai, tačiau krito taksi populiarumas, nepaisant to, jog šiemet prie taksi priskirtos ir „Uber“ pavėžėjimo paslaugos. 2011-aisiais 14 proc. respondentų rinkosi grįžti prie terminalo rastu taksi, dar 12 proc. ketino taksi išsikviesti telefonu. Šiemet šie atsakymai nukrito atitinkamai iki 9,5 proc. ir 10,6 proc.

2011-aisiais vykdyta apklausa tuomet parodė, jog miesto autobusus rinktis keleivius labiau paskatintų tinkamesni maršrutai (44 proc.) ir kursavimo dažnis (30 proc.). Šį rudenį Vilniaus oro uosto lankytojai buvo paprašyti skalėje nuo 1 iki 5 įvertinti kiekvienos esamos transporto priemonės galimybes (patogumą, kokybę, kainą ir t.t.). 81,6 proc. respondentų viešojo transporto susisiekimą su Vilniaus oro uostu įvertino 4 ar 5 balais. Bendras įvertinimo vidurkis – 4,1 balo.

* Šių metų rugsėjo mėnesį atlikta Lietuvos oro uostų klientų apklausa įvertino 1 005 Vilniaus, 609 Kauno ir 501 Palangos oro uostų keleivių įpročius. Didžio dalis respondentų lėktuvais keliauja 2-3 kartus per metus.

** 2011 m. lapkritį atlikta Vilniaus oro uosto atvykstančiųjų keleivių apklausa, skirti išsiaiškinti jų keliavimo elgesį. Viso apklausta 1 030 oro uosto keleivių, didžioji dalis respondentų – skraidantys 1-3 kartus per metus.

Apie Vilniaus oro uostą

Vilniaus oro uostas priklauso Lietuvos oro uostų tinklui, valdančiam trejus oro vartus Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2017 m. jie aptarnavo 5,2 mln. keleivių ir 55 tūkst. skrydžių. Žiemos sezono metu iš Lietuvos oro uostų 15 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 65 reguliariosiomis kryptimis į 56 miestus 26 šalyse. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc. 

Pranešimą paskelbė: – -, UAB „VIP Viešosios informacijos partneriai“

Kiti skelbimai:
 
Gija 3D Gembird PLA Sky Blue | 1,75mm | 1kg
 
Guess GUUT104GG 9-10“ Universal Tablet Case Black
 
Corsair ValueSelect 8GB DDR4 2400MHz CL16 DIMM
 
Crocs™ Serena Flip Women's Pool 38,5
 
Dishwasher BOSCH SMS 25AI03E (width 60cm; inox color)
Kaunas baigia rengti Darnaus judumo planą: laukia miestiečių pastabų ir pasiūlymų

Kaunas baigia rengti Darnaus judumo planą: laukia miestiečių pastabų ir pasiūlymų

Darnaus judumo planą baigiantis rengti Kaunas šį svarbų strateginį dokumentą pateikė visuomenės svarstymui. Iki liepos 7 dienos miestas laukia kauniečių pastabų ir pasiūlymų. Darnaus judumo plane numatyti veiksmai, turintys iki 2030 metų kardinaliai pakeisti miestiečių judėjimo mieste įpročius. Moksliniais tyrimais įrodyta, kad labiausiai aplinką teršia ir klimato kaitai daugiausiai įtakos turi transporto sektorius. Lietuvoje išmetamųjų […]

  Straipsniai »

Kaip nepadaryti klaidos renkantis naują dviratį?

Šiltuoju metų laiku dviratis – ne tik smagi pramoga, bet ir populiari bei stilinga susisiekimo priemonė. Pastaruoju metu madoje ryškios spalvos, įvairūs raštai ir aksesuarai, tačiau neretai pamirštama atsižvelgti į tai, kokiais keliais ar kaip ilgai bus važinėjama. Tad kaip pasirinkti geriausiai jūsų gyvenimo būdą bei poreikius atitinkančią transporto priemonę? Kalnų dviratis – ir važinėjantiems […]

  Straipsniai »

„Uber“ pristato naują savaeigę transporto priemonę bei maisto pristatymo dronais testus

Antrąją ir paskutiniąją trečiojo kasmetinio „Elevate Summit“ susitikimo dieną „Uber“ pristatė kaip bendradarbiauja su vyriausybės ir pramonės atstovais kuriant pirmąjį pasaulyje oro transporto tinklą su saugiomis bei tyliomis elektrinėmis „Uber Air“ transporto priemonėmis. Šalia „Uber Air“ inovacijų buvo pristatyti ir kiti „Uber“ technologiniai pasiekimai bei ateities tikslai – nuo naujų sprendimų el. dviračiams ir motoroleriams […]

  Straipsniai »

Tropinių karščių pasekmė: pasipylė smulkūs eismo įvykiai, vairuojama tarsi apgirtus

Lietuvą užklupę tropiniai karščiai ir 30°C dienomis viršijanti oro temperatūra keliuose sukėlė smulkių eismo įvykių bangą. Draudikai pastebi, kad nuo karščio kenčiantys vairuotojai ėmė klysti elementariausiose situacijose, todėl ir jiems, ir pėstiesiems pataria būti atsargesniems, atidžiau planuoti keliones net ir įprastais maršrutais. BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis teigia, kad pastarąją savaitę smulkių eismo įvykių […]

  Straipsniai »