Iš Klaipėdos keliones pradėjo dar vienas naujas keleivinis–krovininis keltas

1

Iš Klaipėdos keliones pradėjo dar vienas naujas keleivinis–krovininis keltas

Balandžio 29 d. į pirmąjį reisą iš Klaipėdos į Švedijos Karlshamną išplaukė „Luna Seaways“ – naujas pirmaujančio Europoje keltų operatoriaus DFDS keleivinis-krovininis keltas, išsiskiriantis dydžiu ir dar didesniais patogumais.

Tai jau antrasis naujas DFDS laivas Lietuvoje šiemet. Jo keltas-dvynys „Aura Seaways“ keleivius ir krovinius tarp Lietuvos ir Švedijos pradėjo aptarnauti metų pradžioje.

„Antrojo kelto „įdarbinimas“ Klaipėdos-Karlshamno maršrute užtikrins vienodą – aukštesnės kokybės – krovinių ir keleivių aptarnavimo standartą Švedijos koridoriuje, kurio pajėgumas, galima sakyti, išaugo trečdaliu. Taip pat labai svarbu, kad naujieji laivai geriau atliepia mūsų tvarumo ambicijas iki 2030 metų 45 proc. sumažinti CO2 emisiją. Keltų  CO2 išlakos vienai perkeliamai puspriekabei – 20 proc. mažesnė nei iki šiol šioje linijoje dirbusių mūsų keltų“, – sako DFDS viceprezidentas, Baltijos regiono vadovas Anders Refsgaard.

„Tai išties įspūdingo dydžio keltai, suteikiantys išskirtinį patogumą keleiviams. Jų atsiliepimai apie pirmąjį – „Aura Seaways“ – puikūs. Šie keltai tylūs ir erdvūs, o malonią kelionę užtikrina patogios kajutės, jaukios barų ir restoranų erdvės. Kalbant apie krovininę talpą, šiuo metu Baltijos jūroje abu keltai yra ko gero didžiausi ro-pax tipo laivai, galintys plukdyti po 4,5 km ilgio automobilių eilę“, – pasakoja Robertas Kogelis, aptarnavimo ir pardavimų laivuose direktorius Baltijos jūroje.

Pusantro mėnesio kelionė į Lietuvą

„Luna Seaways“ kelionė iš laivų statyklos Kinijoje iki Klaipėdos truko 47 dienas. 19 įgulos narių iš Lietuvos į keltą įlipo Pietų Korėjos uoste Busane. Kompanija, siekdama taupyti degalus ir tausoti aplinką, priėmė sprendimą didžiąją 13 000 jūrmylių dalį įveikti naudojant tik vieną iš keturių pagrindinių kelto variklių.

„Luna Seaways“ kapitonas Mindaugas Nosavičius dalijasi savo įspūdžiais apie kelto parplukdymą į Klaipėdą: „Džiaugiuosi, kad kelionė buvo sėkminga. Daug teko paplušėti ruošiant laivą darbui Baltijos jūroje. Natūralu, turėjome ir šiokių tokių iššūkių. Štai Maltoje prie „senosios“ įgulos prisijungė 14 naujų narių iš Lietuvos. Vakarop pakilo vėjas, didėjo bangos, todėl turėjome pakelti inkarą ir manevruoti, kad užstotume vėją, ir įgulos nariai galėtų saugiai įlipti į laivą“.

Kapitono prisiminimuose liks ir piratų išpuoliais garsėjančios zonos – Adeno įlankos tarp Jemeno ir Somalio krantų iki pat Eritrėjos pakrančių – perplaukimas. „Šiame kelyje mus lydėjo speciali ginkluota apsauga. Laikantis rekomendacijų, atvirų denių bortai buvo aptverti spygliuota viela, visos durys – užrakintos, išjungta didžioji dalis šviesų, iliuminatoriai aklinai užklijuoti neperšviečiama medžiaga, kad keltas naktį skleistų kuo mažiau šviesos“, – prisimena M. Nosavičius.

Daugiau patogumų vilkikų vairuotojams

Naujuosius keltus aptarnaus po dvi įgulas iš Lietuvos. Kiekvienoje jų – po 53 narius. „Mūsų keltais keliasi daugybė vilkikų vairuotojų, todėl labai džiaugiamės, galėdami pasiūlyti jiems daugiau patogumų. Vairuotojams naujuosiuose keltuose įrengta atskira zona, vadinama „Road Kings Club“. Joje vairuotojai gali naudotis atskiru savitarnos restoranu, baru, poilsio zona“, – sako R. Kogelis.

Keliaujantys „Luna Seaways“ ir „Aura Seaways“ čia ras tris restoranus, tris barus, parduotuvę, vaikų žaidimo kambarį, erdvias viešąsias zonas.

Naujieji keltai neturi sėdimų vietų salono – visi keleiviai keliauja dvivietėse arba keturvietėse kajutėse.

Keltai tarp Švedijos ir Lietuvos plaukioja kasdien. Išvykę vakare, po 11 valandų kelionės paskirties uostą jie pasiekia ryte.

DFDS visoje Europoje valdo virš 20 keltų maršrutų (9-iais jų gabenami ir keleiviai). Per metus kompanija perveža daugiau nei 5 mln. keleivių. Baltijos jūroje šiuo metu plaukioja 7 DFDS keltai, aptarnaujantys keturis maršrutus: iš Klaipėdos į Kylį (Vokietija), Karlshamną (Švedija), Kiogė/Fredericiją (Danija) bei iš Paldiskio (Estija) į Kapelskarą (Švedija).

Techniniai naujųjų laivų duomenys:

Statybos metai: 2021

Laivo ilgis: 230 m

Laivo plotis: 32 m

Krovinių talpa: 4500 linijinių metrų

Keleivių talpa: 600

Dedveitas: 12750 t.

Pranešimą paskelbė: Jolita Katkutė, UAB „Fabula ir partneriai”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Baltijos šalių transporto ministrai ragina didinti ES investicijas į saugumui svarbius tarpvalstybinių jungčių projektus

Baltijos šalių transporto ministrai ragina didinti ES investicijas į saugumui svarbius tarpvalstybinių jungčių projektus

Penktadienį Palangoje susitikę Lietuvos, Latvijos ir Estijos transporto ministrai bendrai pasirašytu dokumentu išreiškė siekį išlaikyti ir toliau didinti europinį finansavimą strateginiams transporto infrastruktūros projektams, gerinantiems karinio mobilumo jungtis su Europa. Bendrame dokumente „CEF III – kryptingas požiūris į ES susitelkimą“, susisiekimo ministras Marius Skuodis, Latvijos transporto ministras Kasparas Briškensas ir Estijos infrastruktūros ministras Vladimiras Svetas […]


Baltijos šalių transporto ministrai ragina didinti ES investicijas į saugumui svarbius tarpvalstybinių jungčių projektus

Baltijos šalių transporto ministrai ragina didinti ES investicijas į saugumui svarbius tarpvalstybinių jungčių projektus

Penktadienį Palangoje susitikę Lietuvos, Latvijos ir Estijos transporto ministrai bendrai pasirašytu dokumentu išreiškė siekį išlaikyti ir toliau didinti europinį finansavimą strateginiams transporto infrastruktūros projektams, gerinantiems karinio mobilumo jungtis su Europa. Bendrame dokumente „CEF III – kryptingas požiūris į ES susitelkimą“, susisiekimo ministras Marius Skuodis, Latvijos transporto ministras Kasparas Briškensas ir Estijos infrastruktūros ministras Vladimiras Svetas […]


Baltic Transport Ministers call for increased EU investment in key cross-border infrastructure projects

Baltic Transport Ministers call for increased EU investment in key cross-border infrastructure projects

Lithuanian, Latvian and Estonian Transport Ministers met in Palanga on Friday to sign a joint document expressing their aim to maintain and further increase European funding for strategic transport infrastructure projects that improve military mobility links to Europe. In the joint non-paper “CEF III – a focused approach to bring the EU closer together”, Marius […]


Baltic Transport Ministers call for increased EU investment in key cross-border infrastructure projects

Baltic Transport Ministers call for increased EU investment in key cross-border infrastructure projects

Lithuanian, Latvian and Estonian Transport Ministers met in Palanga on Friday to sign a joint document expressing their aim to maintain and further increase European funding for strategic transport infrastructure projects that improve military mobility links to Europe. In the joint non-paper “CEF III – a focused approach to bring the EU closer together”, Marius […]


Naujas vairuotojas Vilniuje? 4 programėlės, kurios padės kelyje jaustis saugiau

Naujas vairuotojas Vilniuje? 4 programėlės, kurios padės kelyje jaustis saugiau

Vilniaus gatvės alsuoja miesto šurmuliu ir kultūra, o naujiems vilniečiams miestas tampa ir gatvių labirintu. Anot Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato, rugsėjį į sostinės gatves išvažiuoja apie 30–40 proc. daugiau automobilių, lyginant su vasaros srautu. Rudens spūstys gali sukelti stresą net ir patyrusiems vairuotojams. Arnoldas Lukošius, „Tele2“ Inovacijų ekspertas, siūlo keletą nemokamų programėlių, kurios padės […]


TTLA prisijungė prie IRU – didžiausios pasaulyje kelių transporto asociacijos

TTLA prisijungė prie IRU – didžiausios pasaulyje kelių transporto asociacijos

Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA), vienijantis didžiausias sektoriaus įmones Lietuvoje, tapo Tarptautinės kelių transporto sąjungos IRU asocijuotu nariu. TTLA vadovas Povilas Drižas tikisi, kad narystė IRU, didžiausioje pasaulyje kelių transporto asociacijoje, leis išnaudoti bendradarbiavimo galimybes mobilumo ir logistikos srityje, sprendžiant praktinius bei reguliacinius klausimus, globalius iššūkius. „Tarptautinės prekybos ir tranzito lengvinimas, sąžiningos konkurencijos užtikrinimas, […]