Iš Klaipėdos keliones pradėjo dar vienas naujas keleivinis–krovininis keltas

1

Iš Klaipėdos keliones pradėjo dar vienas naujas keleivinis–krovininis keltas

Balandžio 29 d. į pirmąjį reisą iš Klaipėdos į Švedijos Karlshamną išplaukė „Luna Seaways“ – naujas pirmaujančio Europoje keltų operatoriaus DFDS keleivinis-krovininis keltas, išsiskiriantis dydžiu ir dar didesniais patogumais.

Tai jau antrasis naujas DFDS laivas Lietuvoje šiemet. Jo keltas-dvynys „Aura Seaways“ keleivius ir krovinius tarp Lietuvos ir Švedijos pradėjo aptarnauti metų pradžioje.

„Antrojo kelto „įdarbinimas“ Klaipėdos-Karlshamno maršrute užtikrins vienodą – aukštesnės kokybės – krovinių ir keleivių aptarnavimo standartą Švedijos koridoriuje, kurio pajėgumas, galima sakyti, išaugo trečdaliu. Taip pat labai svarbu, kad naujieji laivai geriau atliepia mūsų tvarumo ambicijas iki 2030 metų 45 proc. sumažinti CO2 emisiją. Keltų  CO2 išlakos vienai perkeliamai puspriekabei – 20 proc. mažesnė nei iki šiol šioje linijoje dirbusių mūsų keltų“, – sako DFDS viceprezidentas, Baltijos regiono vadovas Anders Refsgaard.

„Tai išties įspūdingo dydžio keltai, suteikiantys išskirtinį patogumą keleiviams. Jų atsiliepimai apie pirmąjį – „Aura Seaways“ – puikūs. Šie keltai tylūs ir erdvūs, o malonią kelionę užtikrina patogios kajutės, jaukios barų ir restoranų erdvės. Kalbant apie krovininę talpą, šiuo metu Baltijos jūroje abu keltai yra ko gero didžiausi ro-pax tipo laivai, galintys plukdyti po 4,5 km ilgio automobilių eilę“, – pasakoja Robertas Kogelis, aptarnavimo ir pardavimų laivuose direktorius Baltijos jūroje.

Pusantro mėnesio kelionė į Lietuvą

„Luna Seaways“ kelionė iš laivų statyklos Kinijoje iki Klaipėdos truko 47 dienas. 19 įgulos narių iš Lietuvos į keltą įlipo Pietų Korėjos uoste Busane. Kompanija, siekdama taupyti degalus ir tausoti aplinką, priėmė sprendimą didžiąją 13 000 jūrmylių dalį įveikti naudojant tik vieną iš keturių pagrindinių kelto variklių.

„Luna Seaways“ kapitonas Mindaugas Nosavičius dalijasi savo įspūdžiais apie kelto parplukdymą į Klaipėdą: „Džiaugiuosi, kad kelionė buvo sėkminga. Daug teko paplušėti ruošiant laivą darbui Baltijos jūroje. Natūralu, turėjome ir šiokių tokių iššūkių. Štai Maltoje prie „senosios“ įgulos prisijungė 14 naujų narių iš Lietuvos. Vakarop pakilo vėjas, didėjo bangos, todėl turėjome pakelti inkarą ir manevruoti, kad užstotume vėją, ir įgulos nariai galėtų saugiai įlipti į laivą“.

Kapitono prisiminimuose liks ir piratų išpuoliais garsėjančios zonos – Adeno įlankos tarp Jemeno ir Somalio krantų iki pat Eritrėjos pakrančių – perplaukimas. „Šiame kelyje mus lydėjo speciali ginkluota apsauga. Laikantis rekomendacijų, atvirų denių bortai buvo aptverti spygliuota viela, visos durys – užrakintos, išjungta didžioji dalis šviesų, iliuminatoriai aklinai užklijuoti neperšviečiama medžiaga, kad keltas naktį skleistų kuo mažiau šviesos“, – prisimena M. Nosavičius.

Daugiau patogumų vilkikų vairuotojams

Naujuosius keltus aptarnaus po dvi įgulas iš Lietuvos. Kiekvienoje jų – po 53 narius. „Mūsų keltais keliasi daugybė vilkikų vairuotojų, todėl labai džiaugiamės, galėdami pasiūlyti jiems daugiau patogumų. Vairuotojams naujuosiuose keltuose įrengta atskira zona, vadinama „Road Kings Club“. Joje vairuotojai gali naudotis atskiru savitarnos restoranu, baru, poilsio zona“, – sako R. Kogelis.

Keliaujantys „Luna Seaways“ ir „Aura Seaways“ čia ras tris restoranus, tris barus, parduotuvę, vaikų žaidimo kambarį, erdvias viešąsias zonas.

Naujieji keltai neturi sėdimų vietų salono – visi keleiviai keliauja dvivietėse arba keturvietėse kajutėse.

Keltai tarp Švedijos ir Lietuvos plaukioja kasdien. Išvykę vakare, po 11 valandų kelionės paskirties uostą jie pasiekia ryte.

DFDS visoje Europoje valdo virš 20 keltų maršrutų (9-iais jų gabenami ir keleiviai). Per metus kompanija perveža daugiau nei 5 mln. keleivių. Baltijos jūroje šiuo metu plaukioja 7 DFDS keltai, aptarnaujantys keturis maršrutus: iš Klaipėdos į Kylį (Vokietija), Karlshamną (Švedija), Kiogė/Fredericiją (Danija) bei iš Paldiskio (Estija) į Kapelskarą (Švedija).

Techniniai naujųjų laivų duomenys:

Statybos metai: 2021

Laivo ilgis: 230 m

Laivo plotis: 32 m

Krovinių talpa: 4500 linijinių metrų

Keleivių talpa: 600

Dedveitas: 12750 t.

Pranešimą paskelbė: Jolita Katkutė, UAB „Fabula ir partneriai“

Rekomenduojame

Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį

Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį

Sportinių BMW automobilių gamybos padalinys „BMW M GmbH“, šiemet minintis 50 metų jubiliejų, pristatė itin greitą specialaus leidimo automobilį – „BMW M4 CSL“. Tai greičiausią garsiosios Niurburgringo trasos įveikimo laiką pademonstravęs BMW serijinis modelis. Šių sportiškų automobilių visame pasaulyje bus pagaminta tik 1 tūkstantis. Naujojo modelio pavadinime naudojamos raidės CSL žymi žodžius Competition, Sport ir […]

Europos investicijų banko konsultavimo paslaugų tarnyba remia žaliąją krovininę laivybą Lietuvos vidaus vandenyse

Europos investicijų banko konsultavimo paslaugų tarnyba remia žaliąją krovininę laivybą Lietuvos vidaus vandenyse

Projekto tikslas – atnaujinti krovinių gabenimą vandens transportu tarp dviejų didžiųjų Lietuvos miestų: Klaipėdos ir Kauno Per Europos investavimo konsultacijų centrą EIB teikia konsultacinę paramą Lietuvos vidaus vandens kelių direkcijai, kad šalies transporto infrastruktūra būtų tvaresnė Europos investicijų bankas (EIB) ir Lietuvos vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) pasirašė konsultavimo paslaugų sutartį, pagal kurią bus teikiama […]

Dviračių gatvės Lietuvos miestuose: eismo organizavimas palankesnis ne automobiliams, bet dviratininkams

Dviračių gatvės Lietuvos miestuose: eismo organizavimas palankesnis ne automobiliams, bet dviratininkams

Nuo birželio 1 d. Lietuvos miestuose galės atsirasti „Dviračių gatvės“ – tokiu nauju kelio ženklu pažymėtos gatvės bus skirtos mišriam dviračių ir automobilių, kitų ne motorinių ir motorinių transporto priemonių eismui. Jose eismo dalyviams galios specialūs Kelių eismo taisyklių reikalavimai, o dviratininkai galės jaustis gerokai laisviau ir saugiau. „Dviračių gatvių atvėrimas – naujas žingsnis skatinant […]

Vilniuje pristatyta nauja gatvė

Vilniuje pristatyta nauja gatvė

Šnipiškės toliau atsinaujina – tarp Žalgirio iki Lvivo gatvių šiandien šventiškai atidaryta nauja beveik kilometro ilgio Kernavės gatvė.  Gatvė įrengta rūpinantis, kad ji būtų patogi, saugi, žalia, gyva, kaimyniška, tiesiog – jauki.  „Šnipiškės stiebiasi, priimdamos ir naujus verslus, ir naujus gyventojus, o kartu išlaikydamos autentišką dvasią. Kernavės gatvės vietoje prieš kelerius metus buvo tiesiog išvažinėtas molynas, […]

Moterų jūrininkių dienos proga „Stena Line“ praneša apie pirmąją laivo kapitonę

Moterų jūrininkių dienos proga „Stena Line“ praneša apie pirmąją laivo kapitonę

Nedaugelis žino, bet šiandien Tarptautinė jūrininkystės organizacija oficialiai mini Tarptautinę moterų jūrininkių dieną. Pasaulinis laivybos sektorius kasmet pažymi reikšmingą moterų vaidmenį jūrų pramonėje ir atkreipia dėmesį į iššūkius, su kuriais susiduriame norėdami padėti kiekvienai moteriai sėkmingai siekti karjeros jūroje. Švedijos keltų bendrovė „Stena Line“ gegužę taip pat švenčia įvairovės mėnesį, todėl kartu su šia proga […]

„Volkswagen“ ir „Audi“ pirmojo 2022-ųjų trečdalio rezultatai: nors iššūkių nemažėja, rinka pamažu atsigauna

„Volkswagen“ ir „Audi“ pirmojo 2022-ųjų trečdalio rezultatai: nors iššūkių nemažėja, rinka pamažu atsigauna

„Moller Baltic Import“, importuojanti „Volkswagen“ keleivinius bei komercinius automobilius Baltijos šalyse ir „Audi“ automobilius Lietuvoje bei Latvijoje, per pirmąjį 2022 metų trečdalį pagerino savo pardavimų rezultatus. Nors rinka susiduria su vis daugiau naujų iššūkių, naujų automobilių gamybos pajėgumai pamažu stabilizuojasi. „Volkswagen“ keleivinių elektromobilių pardavimai Baltijos šalyse išaugo 41 proc. Vienintelis smuktelėjęs segmentas buvo „Volkswagen“ komerciniai […]