Inicijuojami „Rail Baltica“ ruožų infrastruktūros planai – darniai plėtrai ir maksimaliam greičiui užtikrinti

Inicijuojami „Rail Baltica“ ruožų infrastruktūros planai – darniai plėtrai ir maksimaliam greičiui užtikrinti

Siekiant darniai plėtoti „Rail Baltica“ infrastruktūrą, taikyti vieningus techninius parametrus Baltijos šalyse ir visoje geležinkelio linijoje užtikrinti maksimalų greitį, Lietuvoje inicijuojami „Rail Baltica“ ruožų Lietuvos ir Lenkijos valstybių siena–Kaunas, Kaunas–Vilnius bei Kauno geležinkelių mazgo infrastruktūros plėtros planai.

Susisiekimo ministerijos siūlymui rengti minėtus „Rail Baltica“ infrastruktūros plėtros planus pritarė Vyriausybė. Nustatyta planų rengimo pradžios data – sausio 16 d.

Rengiant šiuos planus, skirtinguose „Rail Baltica“ ruožuose numatoma atlikti teritorijų planavimo darbus, nustatyti optimalias geležinkelio linijos modernizavimo trasas arba parinkti optimalias plėtros alternatyvas. Tai reikalinga tolimesnei „Rail Baltica“ geležinkelio infrastruktūros plėtrai ir jos suderinamumui Baltijos šalyse užtikrinti.

Siekiant tobulinti „Rail Baltica“ ruožą nuo Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos iki Jiesios (Kauno), teritorijų planavimo metu bus nustatyta optimali šios geležinkelio linijos modernizavimo trasa ir šiam tikslui reikalingos teritorijos.

Integralios „Rail Baltica“ dalies – geležinkelio linijos Kaunas–Vilnius infrastruktūros plėtros planas galutinai detalizuos naujos geležinkelio linijos trasą ir sprendinius. Pagal iki šiol atliktas studijas ir ekspertinius vertinimus, efektyviausias būdas Vilniaus prijungimui yra nutiesti naują geležinkelio liniją, pritaikytą iki 249 km/val. greičiui. Tai sudarytų sąlygas geriau integruoti Lietuvos tarptautinius oro uostus į bendrą susisiekimo sistemą, taip pat plėtoti esamus bei kurti naujus transporto mazgus.

Modernizuojant Kauno geležinkelių mazgą bus tęsiami jau pradėti statybos darbai. Iki 2020 m. planuojama nauja europinės vėžės geležinkelio linija sujungti „Rail Baltica“ su Kauno intermodaliniu terminalu, o iki 2021 m. nutiesti Kauno miesto geležinkelio aplinkkelį Rokai–HES–Palemonas, kuris leis europinės vėžės geležinkeliu važiuojantiems krovininiams traukiniams aplenkti Kauno miestą ir patekti tiesiai į intermodalinį terminalą Palemone arba judėti toliau į Šiaurę ar Rytus. Šiuo metu inicijuojamas teritorijų planavimas Kauno geležinkelių mazge nustatys infrastruktūros plėtros galimybes vėlesniam laikotarpiui, kuomet „Rail Baltica“ geležinkelio linija bus pratęsta ir sujungs visas Baltijos šalis.

Baigus minėtų ruožų teritorijų planavimą bus nustatytos infrastruktūros plėtros teritorijos, kuriose, esant poreikiui, galės būti vykdomos žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros, o vėliau – projektavimas ir statyba.

Lietuvos teritorijoje projektą „Rail Baltica“ numatyta baigti iki 2025 m. pabaigos.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
M. Skuodis su Vidurio Europos ir Baltijos šalių kolegomis Prahoje tarsis dėl strateginių transporto jungčių finansavimo ir plėtros

M. Skuodis su Vidurio Europos ir Baltijos šalių kolegomis Prahoje tarsis dėl strateginių transporto jungčių finansavimo ir plėtros

Susisiekimo ministras Marius Skuodis ketvirtadienį vyksta į Prahą, kur su Vidurio Europos ir Baltijos šalių transporto ministrais tarsis dėl bendrų transporto infrastruktūros projektų įgyvendinimo. Siekdami toliau gerinti viso regiono susisiekimą ir stiprinti karinio mobilumo jungtis, ministrai ketina pasirašyti bendrą deklaraciją dėl strateginių transporto jungčių plėtros ir finansavimo. Višegrado šalių grupei šiuo metu pirmininkaujančios Čekijos organizuojamame […]


Mr Skuodis to discuss financing and development of strategic transport links with Central European and Baltic colleagues in Prague

Mr Skuodis to discuss financing and development of strategic transport links with Central European and Baltic colleagues in Prague

Lithuanian Minister of Transport and Communications, Marius Skuodis, is travelling to Prague on Thursday to discuss the implementation of joint transport infrastructure projects with the transport ministers of Central Europe and the Baltic States. In order to further improve connectivity across the region and strengthen military mobility links, the ministers intend to sign a joint […]


Logistikos valdymo sistema Cargo Stream žengia į priekį su dirbtinio intelekto sprendimais: automatizacijos lygis pasiekė 60-80%

Logistikos valdymo sistema Cargo Stream žengia į priekį su dirbtinio intelekto sprendimais: automatizacijos lygis pasiekė 60-80%

Lietuvoje sukurta ir naudojama visoje Europoje, logistikos valdymo sistema Cargo Stream sėkmingai įgyvendino dvejų metų trukmės projektą, skirtą dirbtinio intelekto (AI) technologijų integravimui į visus logistikos procesus. Rezultatai kalba patys už save – vidutinėms ir didelėms įmonėms pasiektas 60-80% automatizacijos lygis, kuris žymiai padidina veiklos efektyvumą ir pelningumą. Logistikos sektorius susiduria su daugybe iššūkių – […]


Minister Skuodis: Rail Baltica construction pace is unsatisfactory, the Board of LTG must manage investment risks

Minister Skuodis: Rail Baltica construction pace is unsatisfactory, the Board of LTG must manage investment risks

Lithuanian Minister of Transport and Communications Marius Skuodis says that the top management of Lietuvos Geležinkeliai (LTG) must find solutions to speed up the implementation of strategically important European gauge railway project Rail Baltica. As lack of progress poses the risk to lose part of the EU funds allocated for the project in Lithuania by […]


„Elektrum Drive“ ištestavo 50 elektromobilių modelių: išaiškėjo efektyviausi

„Elektrum Drive“ ištestavo 50 elektromobilių modelių: išaiškėjo efektyviausi

Lietuvoje daugėjant vairuotojų, persėdančių į elektra varomas transporto priemones, vienas aktualiausių klausimų – kokio gamintojo elektromobilį įsigyti. Siekdamas palengvinti pasirinkimą potencialiems pirkėjams, „Latvenergo“ grupei priklausantis „Elektrum Drive“ įvertino daugiau nei 50 Baltijos šalyse parduodamų elektromobilių modelių pagal jų efektyvumą mūsų klimato ir eismo sąlygomis. Bandomųjų važiavimų metu buvo gauti duomenys apie maksimalią pilnai įkrautų elektromobilių ridą, […]


Seimo nario B. Matelio pranešimas: „Pajūrio ekspreso“ nori ir Aukštaitijos gyventojai“

Seimo nario B. Matelio pranešimas: „Pajūrio ekspreso“ nori ir Aukštaitijos gyventojai“

2024 m. birželio 11 d. pranešimas žiniasklaidai (daugiau naujienų) Seimo Tėvynės Sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Bronislovas Matelis kreipėsi į AB „Lietuvos geležinkeliai“ su prašymu atlikti kaštų ir naudos analizę bei įvertinti viešąjį interesą sujungti geležinkelio maršrutu Vakarų Lietuvos regioną su Šiaurės Rytų regionu. Pasak Seimo nario, Panevėžio miesto gyventojai labai pasigenda galimybės nuvykti tiesioginiu […]