Inicijuojami „Rail Baltica“ ruožų infrastruktūros planai – darniai plėtrai ir maksimaliam greičiui užtikrinti

Inicijuojami „Rail Baltica“ ruožų infrastruktūros planai – darniai plėtrai ir maksimaliam greičiui užtikrinti

Siekiant darniai plėtoti „Rail Baltica“ infrastruktūrą, taikyti vieningus techninius parametrus Baltijos šalyse ir visoje geležinkelio linijoje užtikrinti maksimalų greitį, Lietuvoje inicijuojami „Rail Baltica“ ruožų Lietuvos ir Lenkijos valstybių siena–Kaunas, Kaunas–Vilnius bei Kauno geležinkelių mazgo infrastruktūros plėtros planai.

Susisiekimo ministerijos siūlymui rengti minėtus „Rail Baltica“ infrastruktūros plėtros planus pritarė Vyriausybė. Nustatyta planų rengimo pradžios data – sausio 16 d.

Rengiant šiuos planus, skirtinguose „Rail Baltica“ ruožuose numatoma atlikti teritorijų planavimo darbus, nustatyti optimalias geležinkelio linijos modernizavimo trasas arba parinkti optimalias plėtros alternatyvas. Tai reikalinga tolimesnei „Rail Baltica“ geležinkelio infrastruktūros plėtrai ir jos suderinamumui Baltijos šalyse užtikrinti.

Siekiant tobulinti „Rail Baltica“ ruožą nuo Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos iki Jiesios (Kauno), teritorijų planavimo metu bus nustatyta optimali šios geležinkelio linijos modernizavimo trasa ir šiam tikslui reikalingos teritorijos.

Integralios „Rail Baltica“ dalies – geležinkelio linijos Kaunas–Vilnius infrastruktūros plėtros planas galutinai detalizuos naujos geležinkelio linijos trasą ir sprendinius. Pagal iki šiol atliktas studijas ir ekspertinius vertinimus, efektyviausias būdas Vilniaus prijungimui yra nutiesti naują geležinkelio liniją, pritaikytą iki 249 km/val. greičiui. Tai sudarytų sąlygas geriau integruoti Lietuvos tarptautinius oro uostus į bendrą susisiekimo sistemą, taip pat plėtoti esamus bei kurti naujus transporto mazgus.

Modernizuojant Kauno geležinkelių mazgą bus tęsiami jau pradėti statybos darbai. Iki 2020 m. planuojama nauja europinės vėžės geležinkelio linija sujungti „Rail Baltica“ su Kauno intermodaliniu terminalu, o iki 2021 m. nutiesti Kauno miesto geležinkelio aplinkkelį Rokai–HES–Palemonas, kuris leis europinės vėžės geležinkeliu važiuojantiems krovininiams traukiniams aplenkti Kauno miestą ir patekti tiesiai į intermodalinį terminalą Palemone arba judėti toliau į Šiaurę ar Rytus. Šiuo metu inicijuojamas teritorijų planavimas Kauno geležinkelių mazge nustatys infrastruktūros plėtros galimybes vėlesniam laikotarpiui, kuomet „Rail Baltica“ geležinkelio linija bus pratęsta ir sujungs visas Baltijos šalis.

Baigus minėtų ruožų teritorijų planavimą bus nustatytos infrastruktūros plėtros teritorijos, kuriose, esant poreikiui, galės būti vykdomos žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros, o vėliau – projektavimas ir statyba.

Lietuvos teritorijoje projektą „Rail Baltica“ numatyta baigti iki 2025 m. pabaigos.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Kelių transporto paslaugų eksportas per tris 2024 metų ketvirčius mažėjo 3 proc.

Kelių transporto paslaugų eksportas per tris 2024 metų ketvirčius mažėjo 3 proc.

Kasmet augusi krovinių vežimo kelių transportu rinka Lietuvoje pernai susidūrė su sunkumais – įmonės, nors ir išlaikė krovinių apyvartos augimą, tačiau patyrė paslaugų eksporto apimčių sumažėjimą, teigiama Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) atliktoje rinkos analizėje. Aljanso pateiktais Lietuvos banko duomenimis, palyginti su tuo pačiu metu 2023-iaisiais, 2024-ųjų sausį–rugsėjį krovininio kelių transporto paslaugų eksportas sumažėjo […]


Pasiruošimas startui: Vilniaus oro uosto naujajame išvykimo terminale vyksta masinis testavimas

Pasiruošimas startui: Vilniaus oro uosto naujajame išvykimo terminale vyksta masinis testavimas

Šeštadienį (sausio 11 d.) Vilniaus oro uoste organizuojamas istorinis renginys – masinis naujojo išvykimo terminalo testavimas. Atlikti testavimą per rekordiškai trumpą laiką dar lapkritį užsiregistravo per 1 000 savanorių. Atvykę į naująjį oro uosto išvykimo terminalą testuotojai pasijaus tarsi tikri šešių skrydžių keleiviai ir padės Lietuvos oro uostų komandoms nustatyti, kaip pasiruošta terminalo atidarymui, numatytam […]


Darbo ir pajamų apsauga: pavėžėjamas daugiau grėsmių nei privalumų?

Darbo ir pajamų apsauga: pavėžėjamas daugiau grėsmių nei privalumų?

Lietuvoje pavėžėjai įprastai dirba pagal individualią veiklą (ĮV), o ne pagal darbo sutartį. Tai, anot specialistų, darbuotojams kelia daugiau grėsmių nei privalumų. „Skaitmeninės darbo platformos (programėlės, kurios sujungia paslaugų teikėjus su klientais) sukuria prieštaringas darbo santykių formas ir trikdo tradicinį darbo organizavimą. Šis verslo modelis apriboja darbuotojų teisę naudotis darbo apsauga“, – teigia Vilniaus universiteto […]


„airBaltic“ padvigubino simuliatorių pajėgumą ir įdiegė naują „Airbus A220“ pilno skrydžio simuliatorių

„airBaltic“ padvigubino simuliatorių pajėgumą ir įdiegė naują „Airbus A220“ pilno skrydžio simuliatorių

Ryga. Pirmaujanti Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ toliau plečia savo mokymų infrastruktūrą – „airBaltic“ mokymų centre Rygoje (Latvija) įrengtas antrasis „Airbus A220“ pilno skrydžio simuliatorius. Šis modernus papildymas gerokai padidins oro linijų bendrovės galimybes mokyti ir palaikyti vis didėjančios pilotų komandos kvalifikaciją, taip pat padės augančiam „Airbus“ orlaivių parkui ir nuolatinei „airBaltic“ pilotų akademijos […]


Kelininkai ruošiasi lijundrai ir plikledžiui – darbus vykdo prevenciškai

Kelininkai ruošiasi lijundrai ir plikledžiui – darbus vykdo prevenciškai

Kaip skelbia sinoptikai, šiandien popiet numatomas pavojingas meteorologinis reiškinys – lijundra ir plikledis. Šiuos pavojingus reiškinius indikuoja ir AB „Kelių priežiūra“ pasitelkiamos sprendimų paramos sistemos. Kelininkai praneša, kad jų mechanizmai nenutrūkstamai tęsia darbus – valstybinės reikšmės keliuose vykdomas sniego ir ledo šalinimas, barstymas arba tirpalo purškimas dar prieš prognozuojamą slidumo susidarymą. 1-ojo kelių priežiūros lygio […]


Esminiai Lietuvos oro uostų projektai 2025 metais: planuoja tolesnę plėtrą, iš viso investuos 58 mln. eurų

Esminiai Lietuvos oro uostų projektai 2025 metais: planuoja tolesnę plėtrą, iš viso investuos 58 mln. eurų

Pernai Lietuvos oro uostų (LTOU) pasiektas aptarnautų keleivių rekordas (6,6 mln.) – tarpinė stotelė puoselėjant lyderystę Baltijos regione ir toliau vykdant strateginę plėtrą. Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostus valdanti bendrovė šiemet numato įgyvendinti esminius projektus, kurie ateityje leis kokybiškai aptarnauti iki 10 mln. keleivių per metus. Planuojama, kad 2025-aisiais į visą LTOU tinklo infrastruktūrą […]