Greiti, elektriniai ir įsiutę: žalų statistika paspirtukams negailestinga

Greiti, elektriniai ir įsiutę: žalų statistika paspirtukams negailestinga

Šiltuoju metų laiku gatvėse vis daugėja elektrinių paspirtukų. Išsivystęs nuomos sektorius didžiuosiuose Lietuvos miestuose paverčia šią transporto priemonę lengvai prieinamą. Deja, daugėjant elektrinių paspirtukų, daugėja ir su jais susijusių įvykių – tiek sveikatos sutrikimų, tiek turto apgadinimo atvejų. Žalų skaičius, susijęs su šia transporto priemone, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, išaugo du kartus, o vidutinė žala siekia 1 245 eurus, rodo draudimo bendrovės „If“ statistika.

Žalą patirti galima įvairiais būdais

Palyginti didelį greitį pasiekianti transporto priemonė važiuoja tyliai, todėl pėstieji dažnai gali jos neišgirsti ir nepastebėti. Patys paspirtukų vairuotojai neretai drąsiai manevruoja tarp žmonių ar automobilių, o atsiradus kliūčiai gali nespėti sureaguoti. Kartais nelaimingą atsitikimą lemia ir bloga paspirtuko techninė būklė, susidėvėję stabdžiai ar nudilę ratai, pasitaiko, kad sprogsta ir kraunama paspirtuko baterija.

„Daugėjant paspirtukų, daugėja ir patirtų nelaimingų atsitikimų. Paspirtukų vairuotojai dažnai susižeidžia patys, kai nukrenta jo nesuvaldę. Daugiausia užfiksavome žalų, susijusių būtent su nelaimingų atsitikimų draudimu, kai susižaloja patys paspirtukų vairuotojai. Tokie įvykiai sudarė 38 proc. visų su elektriniais paspirtukais užfiksuotų atvejų, o vidutinė kompensacijos suma siekė 370 eurų“, – komentuoja draudimo bendrovės „If“ asmens žalų vyriausioji specialistė Alytė Balkuvienė.

Žmonės susižaloja patys, taip pat apgadina aplink esantį turtą. Kartais paspirtukų vairuotojai nepastebi automobilio, į jį atsitrenkia ir taip padaro žalos. Pasitaikė ir atvirkštinių situacijų, kai automobilis nepastebėjo paspirtuko, todėl nespėjo sustabdyti. Vidutinė išmoka, kai žala padaroma automobiliui, siekia beveik 2 000 eurų.

Pasak „If“ ekspertės, elektrinių paspirtukų populiarumas nuolat auga, tačiau priprasti ir paversti juos eismo kultūros dalimi prireiks laiko. „Patys paspirtukai nieko nebestebina, tačiau kaip integruoti juos į kasdienį miesto eismą, išlieka iššūkiu. Kai kurie pasaulio miestai yra nuėję įvairių ribojimų keliu, draudžia važiuoti šaligatviais, bet apskritai dar ieškoma modelio, kaip užtikrinti didesnį šios „žalios“, praktiškos, bet gan rizikingos transporto priemonės saugumą“, – teigia A. Balkuvienė.

Atsakomybė už padarytą žalą ir grėsmės

Dažnas atvejis, kai paspirtuku partrenkiamas ir sužalojamas pėsčiasis arba apgadinamos kitos transporto priemonės. Jei avarijos kaltininkas – paspirtuką vairavęs asmuo, jam teks nuostolį kompensuoti iš savo kišenės, nebent jis yra apsidraudęs asmens civilinės atsakomybės draudimu.

Paspirtukų vairuotojams galioja tokios pat kelių eismo taisyklės kaip dviratininkams: nevažiuoti važiuojamąja kelio dalimi, jeigu šalia yra dviračių takas, abiem rankomis laikyti vairą, nevežti keleivių, jei nėra tam specialiai įrengtos vietos, važiuojant pėstiesiems skirtu keliu privalu sulėtinti greitį iki 3–7 km/val. Šalmo dėvėti neprivaloma, tačiau rekomenduojama, šalmas gali apsaugoti nuo rimtesnių sužalojimų, o kartais net ir išgelbėti gyvybę.

A. Balkuvienė, atsižvelgdama į vis dažniau pasitaikančius nelaimingus atsitikimus ir jų pobūdį, išskiria patarimus elektrinių paspirtukų vairuotojams:

  • Nuolat išlaikyti dėmesį. Jums atrodo, kad jus mato, viskas gerai, tačiau iš tikro būna kitaip. Nuolatinis budrumas ir atsargumas yra pagrindinis būdas išvengti nelaimingų atsitikimų.
  • Sustokite kirsdami važiuojamąją dalį ar pėsčiųjų perėją. Važiuodami paspirtuku dažnai žmonės mėgaujasi greičiu, kartais net klausosi muzikos ir užmiršta viską aplinkui. Netikėtai išlindęs automobilis ar išbėgęs žmogus gali tapti kliūtimi.
  • Važiuojant pro žmones sulėtinti greitį. Netikėtai išnirus praeiviams prieš akis, jie išsigąsta, staigiai pakeičia kryptį, sutrinka. Tai sukelia pavojų abiem pusėms.
  • Pasirūpinti, kad vaikai dėvėtų apsaugas, taip pat juos supažindinti su kelių eismo taisyklių keliamais reikalavimais. Nemažai atvejų, kai vaikai važinėdami paspirtukais susižeidžia, taip pat pasitaiko ir tokių, kai sugadina aplinkinių turtą. Labai svarbu, kad vaikai važinėtų tinkamai.

 

Apie „If“

„If“ yra pirmaujanti ne gyvybės draudimo bendrovė Skandinavijoje ir Baltijos šalyse, turinti daugiau nei 3,6 mln. klientų. 2020 m. jos pajamos iš draudimo veiklos siekė 4,8 mlrd. eurų. „If“ priklauso Suomijos „Sampo“ grupei, vienai didžiausių finansų įmonių grupių Šiaurės Europoje.

Pranešimą paskelbė: Milda Lomsargienė, „If P&C Insurance AS“ filialas

Kiti skelbimai:
 
ALTERCORE 353 Black 44
 
Elements Calming Shampoo Šampūnas jautriai galvos odai, 1000ml
 
ALTERCORE Roca Vegan Black 40
 
Hydration Kit Drėkinamasis plaukų priežiūros rinkinys, 1vnt
 
Crocs™ Classic Bae Clog Womens Lime Zest 42,5

Rekomenduojame

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Dviejų naujų lėktuvų „Boeing 737 MAX“ katastrofos, kuriose žuvo 346 žmonės, įvyko todėl, kad nebuvo įdiegti papildomi, dubliuojantys atakos kampo jutikliai (angl. Angle-of-Attack, AoA), kurie būtų papildę du AoA jutiklius, jau esančius ant abiejų „737 MAX“ lėktuvo priekio šonų. Šį teiginį virtualioje konferencijoje Taipėjuje, Taivane birželio 22 dieną pristatė Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) ir Kalifornijos […]

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Šiemet įsibėgėjęs 24 mln. vertės projektas „Triukšmo mažinimo priemonių geležinkeliuose įrengimas“ – tik dalis geležinkelio triukšmą slopinančių priemonių, kurias įgyvendina „LTG Infra“ vystydama ir modernizuodama šalies geležinkelio tinklą. Gyventojų apklausos duomenys rodo, jog net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą ir net 71 proc. dėl triukšmo nenorėtų gyventi šalia geležinkelio. […]

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

On Tuesday, Minister of Transport and Communications Marius Skuodis met with the management of the Irish airline company Ryanair in the Ministry to discuss the company’s plans regarding further investment into aircraft maintenance infrastructure in Kaunas airport and regional development opportunities upon the completion of Rail Baltica. The meeting was attended by Director of Operations […]

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Utenos rajono savivaldybėje Seimo nario Gintauto Palucko kvietimu birželio 21 d. lankėsi susisiekimo ministras Marius Skuodis su komanda.  Svečiai susitiko su Utenos rajono savivaldybės meru Alvydu Katinu, savivaldybės administracijos vadovais, skyrių vedėjais, Utenos apskrities savivaldybių merais ir administracijų vadovais, verslo atstovais, žiniasklaida. Susitikimuose taip pat dalyvavo Seimo nariai Gintautas Paluckas, Edmundas Pupinis, Lietuvos automobilių kelių […]

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

2022 metais Lietuva prisijungs prie išskirtinio verslo žemėlapio: šalių, kuriose orlaiviai ne tik remontuojami, bet ir pertvarkomi iš keleivinių į šiuo metu ypač paklausius krovininius. Strateginį investuotoją „Aviatic MRO“ pritraukusio Šiaulių oro uosto vadovė Aurelija Kuezada pastebi, kad keleiviai į skrydžius grįžta pakankamai atsargiai, tačiau oro krovinių paklausa jau viršija iki pandemijos buvusį lygį, todėl […]

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Susisiekimo ministerija informuoja, kad vienintelį šalies magistralinį kelią su betono danga – A14 Vilnius–Utena – siekiama visiškai rekonstruoti iki 2025 m. pabaigos. Šio kelio rekonstravimo planą ir numatomus darbų etapus susisiekimo ministras Marius Skuodis šiandien pristatė Utenoje vykusiame susitikime su šio regiono savivaldybių atstovais ir visuomene. „Jau šiais metais prasidės parengiamieji darbai, kad „amžiaus statybomis“ […]