ES papildomai skyrė „Rail Baltica” projektui 606 mln. eurų

ES papildomai skyrė „Rail Baltica” projektui 606 mln. eurų

Europos Komisija (EK) baigė vertinti paraiškas pagal Europos Infrastruktūros tinklų priemonę (EITP) ir „Rail Baltica“ projektui Baltijos šalyse ir Lenkijoje skyrė ženklų papildomą finansavimą – virš 606 mln. eurų. Lietuvoje skirtas finansavimas bus panaudotas europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ planų rengimui bei infrastruktūros plėtros rangos darbams.

Dėl papildomo finansavimo skyrimo „Rail Baltica“ projektui Baltijos šalyse, jį įgyvendinančios šalys – Lietuva, Latvija ir Estija bei projekto koordinatorius „RB Rail“ – į EK kreipėsi šį pavasarį. Bendras visų šalių paraiškoje nurodytas projekto finansavimo iš ES poreikis buvo 664,1 mln. eurų, iš kurių Lietuvos dalis – 278,9 mln. eurų. Tačiau kol kas patvirtinta tik dalis numatytos sumos, atitinkamai 183,8 mln. eurų visiems pareiškėjams, iš kurių 30,4 mln. eurų – Lietuvai. Planuojama, kad projekto partneriai dar turės galimybę susitarti tarpusavyje dėl skirto finansavimo perskirstymo tarp projekto šalių pagal bendrai sutartus „Rail Baltica“ projekto prioritetus

„Pozityviai nuteikia faktas, kad EK vykdo įsipareigojimus net COVID-19 krizės, reikalaujančios milžiniškų papildomų išteklių, akivaizdoje. Tai reiškia, jog „Rail Baltica“ vertinamas kaip brandus projektas ir išlieka prioritetu visai bendrijai, – pabrėžė Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič. – Tai, kad veikloms Lietuvoje skirta ženkliai mažesnė nei buvo prašyta suma, rodo aukštą Lietuvos pasirengimo lygį statyti projektą, tačiau kartu ir riboja mūsų galimybes vykdyti darbus numatytais terminais ir apimtimis. Privalėsime įsivertinti, ar ES laiku neskyrus reikalingo finansavimo, nevėluos suplanuotų veiklų pradžia ir ar spėsime viską įgyvendinti numatytu laiku. Kadangi artimiausiu metu bus numatomi kiti finansavimo etapai, tikimės, kad netolimoje ateityje bus skirta ir likusi prašoma finansavimo dalis.“

Jis taip pat pridūrė, kad Europos Komisijos išskirtinį dėmesį visam „Rail Baltica“ projektui patvirtina ir tai, kad jam skirta daugiau kaip pusė šio EITP kvietimo biudžeto – 606 mln. eurų iš 1,14 mlrd. eurų. Daugiau nei 422 mln. eurų paramos skirta projekto darbams Lenkijoje. Tai Baltijos šalių gyventojams suteiks galimybę greičiau pasiekti Varšuvą ir kitas Europos šalis.

Susisiekimo ministrui pritarė ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) generalinis direktorius Mantas Bartuška: „Papildomo finansavimo skyrimas – geriausias indikatorius, kad ES palaikymas įgyvendinant didžiausią geležinkelio infrastruktūros projektą Baltijos šalių istorijoje neslopsta. Šiai dienai galime konstatuoti, kad atlikome daug parengiamųjų darbų ir artimiausiu metu galėtume įgyvendinti daug daugiau veiklų nei pastarasis skirtas finansavimas. Prioritetu išlieka „Rail Baltica“ geležinkelio atkarpa nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos. Šiuo metu baigtos konsultacijos su statybos įmonėmis dėl viešųjų pirkimų rangos darbams įsigyti ir paskelbti rangos darbų konkursai, tačiau darbus galėsime įgyvendinti tik tokia apimtimi, kiek yra skirta lėšų. Taigi savalaikis ir pakankamas finansavimas yra esminė sąlyga, kad projektas būtų įgyvendintas pagal numatytą biudžetą ir terminus, t.y. iki 2026 metų.“ 

„Rail Baltica“ projekto darbų Baltijos šalyse numatoma vertė siekia apie 5,8 mlrd. eurų, tai yra didžiausia investicija, skirta pagerinti mobilumą ir kelionių galimybes, plėtoti verslą, turizmą ir prekių mainus regione. Planuojama, kad ES parama šiam projektui per visą laikotarpį turi siekti apie 4,9 mlrd. eurų. 

Su pastaruoju ES skirtu finansavimu „Rail Baltica“ projektas viso yra užsitikrinęs 942 mln. ES paramos arba apie 19 proc. reikalingo finansavimo iš ES. Lietuva iš reikalingos ES 2,1 mlrd. eurų paramos yra užsitikrinusi 339 mln. eurų. „Tikimės, kad derybos dėl kito ES laikotarpio biudžeto bus sėkmingos ir prioritetiniam ES projektui bus užtikrintas reikalingas finansavimas.“, – pridūrė susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič.

 Apie projektą „Rail Baltica“ 

„Rail Baltica“ – tai didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica“ trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino su jungtimi iki Vilniaus, kuri užtikrins visų trijų Baltijos sostinių europinės vėžės geležinkelio jungtį. 

Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.

Pranešimą paskelbė: Vaiva Grigaitienė, LR Susisiekimo ministerija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
M. Skuodis su naujai paskirtu Ispanijos transporto ministru aptars oro susisiekimo klausimus, bendrus šalių įgyvendinamus strateginius transporto projektus

M. Skuodis su naujai paskirtu Ispanijos transporto ministru aptars oro susisiekimo klausimus, bendrus šalių įgyvendinamus strateginius transporto projektus

Susisiekimo ministras Marius Skuodis penktadienį susitiks su vizito į Lietuvą atvykstančiu naujuoju Ispanijos transporto ir darnaus judumo ministru Óscaru Puente Santiago. Ministrai aptars Lietuvos ir Ispanijos tiesioginio susisiekimo oru klausimus, strateginių transporto infrastruktūros projektų Baltijos regione įgyvendinimą ir kitus aktualius tarptautinės darbotvarkės punktus. Lietuvos ir Ispanijos transporto ministrai taip pat kalbėsis apie europinės geležinkelio vėžės […]


Minister Skuodis to discuss air connectivity and strategic projects with newly appointed Spanish counterpart

Minister Skuodis to discuss air connectivity and strategic projects with newly appointed Spanish counterpart

On Friday, the Lithuanian Minister of Transport and Communications, Mr Marius Skuodis, will meet the Spanish Minister of Transport and Sustainable Mobility, Mr Óscar Puente Santiago, who is visiting Lithuania. The Ministers will discuss direct flights between Lithuania and Spain, the implementation of strategic transport infrastructure projects in the Baltic region and other topical items […]


Kokie naudoti automobiliai labiausiai domino pirkėjus 2023-aisiais?

Kokie naudoti automobiliai labiausiai domino pirkėjus 2023-aisiais?

Naudotų automobilių rinka nėra vis dar nėra skaidri ir prireiks daug laiko pokyčiams, todėl automobilių defektai vis dar slepiami, o rida ir toliau klastojama. Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ atliktas tyrimas atskleidė, kad pusė visų platformoje tikrintų „BMW“ markės automobilių praeityje buvo apgadinti. „BMW“ taip pat buvo viena labiausiai vagiamų markių – 17,7 proc. […]


2023 metais Lietuvoje įregistruota daugiausiai naujų automobilių Baltijos šalyse

2023 metais Lietuvoje įregistruota daugiausiai naujų automobilių Baltijos šalyse

Praeitais metais Lietuvoje įregistruota 30,8 tūkst. naujų automobilių, rodo Lietuvos naujų automobilių rinkos analizė. Nors tai didžiausias įregistruotų naujų lengvųjų transporto priemonių skaičius Baltijos šalyse, Lietuvos rinka per metus augo mažiausiai – 6,2 proc. Latvijoje ir Estijoje augimas siekė po 11 proc. Tačiau anot bendrovės „Citadele Leasing“ filialo Lietuvoje vadovo Vaidoto Gursko, šalies rinka pradeda […]


Vilniuje lankysis didžiausių Turkijos įmonių atstovai

Vilniuje lankysis didžiausių Turkijos įmonių atstovai

Vasario 29 – kovo 1 d. Lietuvoje vyks Turkijos ir Lietuvos verslo forumas, kurį organizuoja finansų konsultantų įmonės „iFuture INVESTMENTS“. Renginyje įžvalgomis dalinsis verslininkai iš didžiausio pramonės centro Turkijoje, Bursos regione, Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Vidmantas Janulevičius, Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas Andrius Romanovskis, Lietuvos darbdavių konfederacijos prezidentas Danas Arlauskas, Lietuvos Respublikos Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas […]


Žvyrkelių priežiūrą sunkina permainingi orai

Žvyrkelių priežiūrą sunkina permainingi orai

Dar nesibaigus žiemos sezonui, žvyrkelių būklė kelia rūpesčių tiek kelininkams, tiek gyventojams. Kelininkų teigimu, ši žiema, kaip tampa įprasta, buvo nepalanki dėl vyravusių permainingų oro sąlygų – gausių ir mišrių kritulių, temperatūros pokyčių. Vis dažniau girdint gyventojų skundus dėl prastos žvyrkelių būklės – AB „Kelių priežiūra“ paaiškino, kaip ir kada jie yra prižiūrimi. Kad būtų […]