Klaipėdos uoste neseniai iškrautos apie 30 didžiulių vėjo jėgainių detalių, kurias į Lietuvos vėjo elektrinių parkus išvežė 30 sunkvežimių. Tai – paskutinė 2 metų trukmės etapo, per kurį į Baltijos šalis atgabentos 115 naujų, galingesnių vėjo jėgainių, dalis. Jas gabenusios bendrovės „CF&S Lithuania“ vadovas Andrej Katrečko sako, kad tai išskirtinis projektas Lietuvos logistikoje: vežamų jėgainių sparno ilgis siekia 70 metrų, o sunkiausia detalė sveria 95 tonas.
„Vieno tokias konstrukcijas gabenančio sunkvežimio vertė gali siekti 1 mln. Eur, todėl atsakomybę jas gabenti gamintojai „General Electric“, „Siemens“ ir „Nordex“ suteikia tik stiprioms įmonėms ar jų grupėms. Lietuvoje esame pagrindinis energetikos įrenginių transportuotojas ir galime prisiimti didelę finansinę riziką, nes turime ilgametę patirtį ir ištobulintus procesus“, – sako A. Katrečko.
Logistikos bendrovių grupė „CF&S“ į Baltijos šalis nuo 2006 m. yra atvežusi didžiąją dalį – apie 400 – čia veikiančių vėjo jėgainių.
Pasak A. Katrečko, 115 vėjo jėgainių krovinį į reikiamus vėjo parkus dvejus metus kasdien transportavo po 13 – 17 sunkvežimių. Šie kroviniai gabenami su policijos palyda, tam tikslui uždaromais keliais, todėl logistika vykdavo naktimis, kuo mažiau sutrikdant įprastą eismą.
„Pastarasis 2 metų laikotarpis pareikalavo neeilinio techninio pasiruošimo ir patirties transportuojant vėjo jėgaines, nes vežėme naujus – didesnius, galingesnius, brangesnius – modelius. Kiek matome iš sutarčių su gamintojais, šiemet naujų vėjo jėgainių į šalį atkeliaus nedaug, didesni logistikos projektai šioje srityje numatomi 2024-2025 metais“, – pasakoja A. Katrečko.
Lietuvos vėjo elektrinių asociacijos (LVEA) duomenimis, šiuo metu Lietuvoje veikiančiuose įvairaus dydžio vėjo parkuose yra per 300 vėjo elektrinių, kurių bendra galia siekia kiek daugiau nei 730 MW, vystomi bent 35 vėjo elektrinių parkai, viršijantys 10 megavatų (MW) instaliuotą galią, bent trečdalyje jų pradėti gaminti elektrą tikimasi iki 2024 metų. Įvairiose vystymo stadijose esančių Lietuvos vėjo elektrinių parkų bendroji galia siekia per 2,7 gigavato (GW), o jų realizacija Lietuvai galėtų patenkinti apie 60 proc. suvartojamos elektros kiekio.
Vėjo energetikos ekspertų „Wind Europe“ ataskaitos duomenimis, 2021 m. Europos šalys į naujus vėjo jėgainių parkus investavo 41 mlrd. Eur. Daugiausiai investavusių šalių sąraše – Švedija (3,2 mlrd. Eur), Suomija (2,8 mlrd. Eur), Lenkija (1,6 mlrd. Eur) ir Lietuva, į vystomus vėjo energetikos projektus pernai investavusi rekordinę 0,4 mlrd. Eur sumą.
„CF&S Lithuania“ yra krovinių ekspedijavimo įmonė, priklausanti bendrovių grupei „CF&S“, kuri savo ruožtu yra tarptautinės 84 logistikos įmonių grupės „Baltic Maritime Logistics Group“ dalis. „Baltic Maritime Logistics Group“ pajamos 2021 m. pasiekė 291 mln. eurų. „CF&S Lithuania“ apyvarta per praėjusius metus pasiekė 21 mln. Eur, arba pusantro karto daugiau nei 2020 m., kai apyvarta buvo 14 mln. eurų. „CF&S“ grupės bendrovės užsiima transportavimu keliais, geležinkeliais, negabaritinių krovinių ir konteinerių gabenimu, konteineriniu pervežimu nuo durų iki durų, taip pat sandėliavimu ir laivų agentavimu. „CF&S“ grupės įmonės įsikūrusios 10 šalių – Estijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Suomijoje, Lenkijoje, Kazachstane, Uzbekistane, Ispanijoje, Nyderlanduose ir Vokietijoje.
Pranešimą paskelbė: Adelė Navickaitė, UAB ADVERUM
Šiauliuose po žiemos sezono atnaujinti infrastruktūros plėtros darbai – toliau tiesiamas pietrytinis aplinkkelis, kuris sujungs miestą kertančius magistralinius kelius, taip pat pradedamos rekonstruoti Lietuvos kariuomenei svarbios Aerouosto ir Lakūnų gatvės. Abu šie valstybei svarbūs vietinės reikšmės kelių projektai iš dalies finansuojami Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšomis. „Jau antri metai Šiauliuose vykdomi didelės apimties […]
Naujoji „Mercedes-Benz“ S klasė elektrifikavosi, bet ne dėl taupumo, o siekiant išskirtinės dinamikos. 802 AG ir 1430 Nm galia labiau primena sportinius automobilius, nei įprastus limuzino klasės automobilius. AMG pagamino greičiausią visų laikų S klasę, o suvaldyti šią galią pasitelkė technologijas įprastai naudojamas F-1 boliduose. S klasė visuomet vaidino svarbų vaidmenį „Mercedes-AMG“. Jau daugiau nei […]
Rodos dar visai neseniai galėjote tiesiogiai nuskristi į tam tikrą šalį ar miestą, o šiandien tokio skrydžio neberandate. Kodėl vienus maršrutus keičia kiti ir kas priverčia oro bendroves nutraukti arba laikinai sustabdyti skrydžius? Atsakymus į šiuos klausimus pateikė Lietuvos oro uostų (LTOU) maršrutų plėtros vadovas Tomas Zitikis. „Oro bendrovės visuomet atsižvelgia į keleivių paklausą, orlaivių […]
Susisiekimo infrastruktūra, jos sauga ir patikimumas – vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių kiekvienos šalies ekonomikos plėtrą. Įvairių pramonės šakų vystymasis neįsivaizduojamas be kelių ir tiltų infrastruktūros plėtros bei esamų statinių saugaus naudojimo. Didėjantys transporto srautai, jų intensyvumas, svoriai ir kiti parametrai tampa nauju iššūkiu tiek projektuojant, tiek ir eksploatuojant bei prižiūrint transporto infrastruktūros statinius. Pasak Vilniaus […]
Išsirinkti naują automobilį nėra lengva, dar sunkiau, kai jis naudotas. Naudotų automobilių pardavėjų teigimu, norimo pirkinio paieškos gali užtrukti ir 3 mėn. – nors naudotų automobilių pasiūla, palyginti su praėjusių metų rudeniu, atsigauna, vis dėlto rinka dar nepasiekė priešpandeminio lygio. Dėl šios priežasties ieškantys naudoto automobilio turi kur kas atidžiau rinktis ir saugotis sukčių kabliuko. […]
Remiantis reprezentatyvia vasario mėnesį „Norstat“ atlikta apklausa, beveik pusę (44 proc.) vairuotojų labiausiai erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą. Bendrovės „Moller Auto“ užsakymu atlikta apklausa atskleidė, kad penktadalį (21 proc.) vairuotojų erzina, kai šalia sėdintis keleivis staiga išblaško dėmesį ir tenka atitraukti akis nuo kelio. 7 proc. apklausoje dalyvavusių vairuotojų taip pat […]