Automobiliai po eismo įvykio: pirkti ar susilaikyti?

1

Automobiliai po eismo įvykio: pirkti ar susilaikyti?

Būna nesiseka ir automobilis „sugriūva“ po pirmo autoįvykio. Kartais apie auto įvykį net nežinant, tiesiog nusiperkamas „idealios būklės“ automobilis, kuriame šie defektai paslėpti.

Istorija gali baigtis ir daug liūdniau, tad automobilių skelbimų portalas Autogidas.lt suremia pečiais su Autopretenzija.lt, kad sąžiningi naudotų automobilių pirkėjai išvengtų ne tik piniginių, bet ir skaudesnių nuostolių, galinčių kainuoti sveikatą ar net gyvybę.

 Autopretenzijos misija tiksliai užkoduota pavadinime – pagalba ir konsultacijos pirkėjui, kai įsigyjamas automobilis su defektais.“ – pristato įmonės įkūrėjas Ramūnas Mackevičius.

„Karts nuo karto gauname skundų, kad kažkas kažką apgavo, ir visada dedame pastangas, kad padėtume nukentėjusiajai pusei. Žinoma, bendraujame ir su policija, kuri jau pradeda tyrimą, atiduodame visus turimus duomenis teisėsaugos institucijoms, kad būtų išsiaiškinta apgavystė ir atkurtas teisingumas.“, – pasakoja Autogido vadovas Vytautas Raudonius. Taigi dalinamės dažniausiai pasitaikančiais atvejais, kaip sukčiauja automobilių po eismo įvykių pardavėjai ir kaip laiku susekti, kad kažkas čia ne taip.

Svarbiausia – saugumas

Automobilių gamintojai vis daugiau dėmesio skiria vairuotojų ir keleivių bei kitų eismo dalyvių saugumui. Automobilio kėbulas konstruojamas taip, kad eismo įvykio metu jo sudedamosios dalys, tarsi sugerdamos smūgį, deformuotųsi. Tai yra – kad monokokas išliktų ir standus, bet kartu šiek tiek deformuotųsi, tokiu būdu apsaugodamas vairuotoją ar keleivius nuo sužalojimų.

Kaip žinome, daugiausia žalos padaroma, kai įvyksta šoninis smūgis, nes būtent čia apsauga silpniausia. To priežastis – iš šonų esančios tik durys ir dalis kėbulo, todėl jei į automobilį trenkiasi kita transporto priemonė iš šono ar automobilis šonu trenkiasi į kliūtį (medį, stulpą, kt.), vairuotojas automatiškai trenkiasi į automobilio metalines konstrukcijas, jei nuo jų neuždengia suveikusios šoninės sėdynių ar lango saugos sistemos.

Jei automobilis trenkiasi priekiu ar į automobilio galą įvažiuoja kitas automobilis, situacija mažiau pavojinga dėl didesnio kiekio apsaugų. To priežastis tiek vadinamosios pasyvios apsaugos (saugos diržai), tiek kitos – saugos pagalvės, piro užtaisai, kurie dar labiau įtempia diržus, kad vairuotojas ir keleiviai liktų kuo arčiau sėdynės atlošo. Taip pat priekyje esantis variklis ir lonžeronai įvykio metu deformuojasi ir „sugeria” didelę dalį smūgio, kuris persiduoda į kėbulą.

Automobilių gamintojai specialiai montuoja kėbulą su deformacinėmis vietomis, kurios susilanksto kaip armonika, jei patiriamas smūgis. Kai po eismo įvykio automobilio kėbulas atstatomas tinkamai, šios vietos turi būti pakeistos neapgadintomis, nes priešingu atveju jos nesuveiks tinkamai ir „nesugers” smūgio, kaip buvo numatyta gamintojo. Maža to, didelė tikimybė, kad gali dar labiau sužaloti automobilio vairuotoją, keleivius ar aplinkinius.

Ne visi pažeidimai pastebimi

Tuo atveju, kai per eismo įvykį patirtą smūgį automobilio dalys nebūna surinktos tinkamai, rizikuojama patirti dar rimtesnių pasekmių. Praktikoje pasitaiko, kai neatsakingi meistrai taupydami sukčiauja ir naudodami įrankius sugadintas dalis ištempia į ilgį, kiek įmanoma, o vėliau, užuot sugadintas dalis pakeitę į tvarkingas, užmaskuoja defektus storu glaisto sluoksniu. Šis sukietėja ir smūgio metu tampa mirtinu kietu daiktu, lekiančiu dideliu greičiu į priešais esantį kitą automobilį, žmones ar kitą objektą.  

Pasitaiko atvejų, kai automobilio apdailos dalys, kurios turėtų sušvelninti smūgį, pritvirtinamos netinkamomis medžiagomis, pavyzdžiui, kniedėmis, arba apskritai nepritvirtintos, tuomet smūgio metu jos taip pat gali smarkiai sužaloti žmones.

Kokios grėsmės dažniausiai pasitaiko Lietuvoje?

Būna, kad sukčiaujantys žmonės saugos sistemas pašalina arba tiesiog apvynioja izoliacija ar kita medžiaga, suveržia plastikiniais dirželiais ir sudeda atgal, o elektronikos sistemos laiduose įmontuoja vadinamus apgavikus. Dėl jų kompiuteris neaptinka defektų, visi parametrai rodo, kad neva sistema paruošta veikimui, nors iš tiesų ji neveikia. Dar blogiau, jei vairuotojo ar keleivio saugos pagalvių uždengimus sukabina metalinėmis kabėmis ir laikikliais, šie, suveikus saugos pagalvėms, užuot apsaugoję, sminga į veidus.

Todėl pirkdami naudotą automobilį visais atvejais kėbulo vientisumą pamatuokite naudodami ruletę ir atlikite kelis matavimus. Tam jums reikės automobilį pakelti ir iš apačios. Jei yra paslėptų defektų, matuojant atstumus nuo tokių pačių taškų, galima pastebėti, kad jie neatitinka tokių pačių vietų kitoje automobilio pusėje. Taip pat investavus daugiau ir įsigijus dažų storio matuoklį, galite patikrinti, ar ant kėbulo nėra glaisto, ar dažų sluoksnis vienodas. Taip pat storesnėse kėbulo vietose, tokiose kaip slenksčiai ir kėbulas, galima pamatyti, ar jie nebuvo pažeisti.

Nerizikuokite dėl savo, keleivių ir kitų eismo dalyvių sveikatos ar net gyvvybės. Apsidrauskite iš anksto – pirkdami dėvėtą automobilį, pasinaudokite „Autopretenzijos“ pagalba. Patyrę specialistai padės išsiaiškinti, ar automobilis apskritai yra tinkamas, o jei tinkamas – ar saugu juo naudotis, kaip spręsti iškilusias problemas ir pan.

Pranešimą paskelbė: Julija Martinkevičienė, UAB Horizontal Media

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Lietuvos įmonės ir toliau perka „Porsche“, tačiau populiarėja ir „Tesla“

Lietuvos įmonės ir toliau perka „Porsche“, tačiau populiarėja ir „Tesla“

Lietuvos įmonės šiuo metu yra įregistravusios daugiau kaip 470 tūkst. automobilių – tokius duomenis rodo „Regitra“. Virš 32 tūkst. iš jų yra elektromobiliai, tačiau didžioji dauguma – net 58,1 proc. (273 tūkst.) – vis dar varomi dyzelinu. Banko „Bigbank“ duomenimis, įmonės naujus automobilius perka vidutiniškai už kiek daugiau nei 42 tūkst. eurų, o naudotus automobilius […]


NASA astronautė VILNIUS TECH studentams: šiame universitete visus jaudina skrydžiai

NASA astronautė VILNIUS TECH studentams: šiame universitete visus jaudina skrydžiai

Gegužę VILNIUS TECH universitetas sulaukė ypatingų svečių – lankėsi buvusi NASA astronautė Heidemarie Stefanyshyn-Piper ir JAV delegacija. Ji skaitė paskaitą Antano Gustaičio aviacijos instituto (AGAI) studentams ir kosmoso entuziastams apie karjerą inžinerijoje, kosmoso keliones, misijas ir savo patirtis. Heidemarie Stefanyshyn-Piper – amerikiečių inžinierė ir NASA astronautė. Baigusi inžinerijos mokslus, ji įstojo į JAV jūrų pajėgas […]


„Lidl Lietuva“ tęsia plėtrą: atidarytas antrasis logistikos centras šalyje

„Lidl Lietuva“ tęsia plėtrą: atidarytas antrasis logistikos centras šalyje

 Penktadienį Vilniuje duris ir rampas oficialiai atvėrė antrasis šalyje „Lidl Lietuva“ logistikos centras. Inovatyviais ir aplinkai draugiškais sprendimais pasižymintis logistikos centras leis tęsti tinklo plėtrą Lietuvoje, o efektyvus jo darbas – ir toliau užtikrinti pirkėjams geriausią kainos ir kokybės santykį. Netoli Lentvario įsikūrusiame logistikos centre buvo sukurta daugiau nei 200 darbo vietų. Vieno moderniausių Baltijos šalyse logistikos […]


Atskleidė, kiek iš tiesų kainuoja elektromobilio išlaikymas

Atskleidė, kiek iš tiesų kainuoja elektromobilio išlaikymas

Elektromobilius vairuojančių gyventojų išlaidos kelionėms gali būti daugiau negu dvigubai mažesnės nei tradicinių transporto priemonių savininkų. Tad nenuostabu, jog elektrinių automobilių populiarumas pastaraisiais metais Lietuvoje sparčiai auga. Naujausiais valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, šių metų gegužės 1 d. iš viso Lietuvoje buvo įregistruota 13 301 M1 ir N1 klasės elektromobilių, be to, mūsų šalies keliais važinėja […]


„airBaltic“ užtikrintai pasitinka vasarą – balandį keleivių padaugėjo 35 proc.

„airBaltic“ užtikrintai pasitinka vasarą – balandį keleivių padaugėjo 35 proc.

Lietuva. Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ vasaros sezoną pradeda stipriai – 2024 m. balandį Lietuvoje pervežė 53 400 keleivių, t. y. 35 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Tai antras pagal dydį balandžio mėnesį Lietuvoje pervežtų keleivių skaičius per visą aviakompanijos istoriją. Balandį „airBaltic“ įvykdė 618 skrydžių arba 38 proc. daugiau nei pernai. „Keleivių […]


Verslo centras „Vestum“: judėsime kitaip – kaip ir visas pasaulis

Verslo centras „Vestum“: judėsime kitaip – kaip ir visas pasaulis

Vilniaus vakarinėje dalyje, šalia Buivydiškių tvenkinio, neseniai iškilęs modernus 5 aukštų biurų pastatas „Vestum“ vilioja nuomininkus. Naujasis nekilnojamojo turto objektas vienoje iš pagrindinių Vilniaus miesto sankryžų, kur susikerta Šiaurinė gatvė ir Vakarinis aplinkkelis, pirmiausia domina patogią vietą vertinančius, nuo sostinės spūsčių pavargusius verslo atstovus. Atsižvelgė į mažesnių patalpų poreikį Vilniaus Vakarinėje gatvėje 105 numeriu pažymėtas […]