Ateityje keliausime kitaip: automobilis pamažu nyksta iš statusą nusakančių atributų sąrašo

1

Ateityje keliausime kitaip: automobilis pamažu nyksta iš statusą nusakančių atributų sąrašo

Stiprų sąlytį su sovietmečiu turėjusios Lietuvos kartos vis dar stebina paradoksais, kuomet savo statusą bando parodyti kuo prabangesniu automobiliu. Tačiau pokyčiai visuomenės savimonėje jau ryškėja: sėkmingi naujosios kartos atstovai nesistengia investuoti į nuosavą automobilį ir tiesiog sėda į traukinį. Urbanistas, Lietuvos architektų rūmų pirmininkas Lukas Rekevičius sako, kad įsigalėjęs automobilių kultas traukinių stotis Lietuvoje vis dar trukdo išplėtoti taip, kad keliaudami traukiniu galėtume jaustis kaip užsienio šalyse.

Vilniaus Stoties rajone planuojant vieną didžiausių konversijos projektų „Vilnius Connect“, kuriuo siekiama lygiuotis į Berlyną, Vieną ar Roterdamą, Lietuvos sostinė atsidurs ir europinės vėžės „Rail Baltica“ maršrute. Pasak L. Rekevičiaus, iš esmės pertvarkyti Vilniaus transporto vartai išspręs ir gerokai daugiau vietinių problemų.

„Geležinkelio stotys Lietuvoje nėra plačiai naudojamos, todėl kol kas tai nėra pirminės svarbos visuomeniniai pastatai. Vis dar daug žmonių renkasi keliauti automobiliu, nes tokia yra susiformavusi tradicija. Šalyje traukiniai tik visai neseniai ėmė darytis „patogūs“ ir tai dar ne visose linijose kaip, pavyzdžiui, Vilnius–Kaunas, Vilnius–Kaunas–Klaipėda. Su kitais miestais yra sudėtingiau, bet jiems augant susisiekimo reikšmė taip pat natūraliai didėtų“, – pastebi architektas.

BMW ar traukinio bilietas?

L. Rekevičiaus teigimu, keliavimas traukiniu yra paslauga, kurios nereikia kurti nuo nulio ir pratinti prie jos vartotoją, bet ji dar nėra gerai išplėtota. Sutvarkius traukinių linijas – vietos ir tarptautines, išaugs ir keliautojų srautai.

„Traukinyje yra internetas, elektra, patogus staliukas. Iš Vilniaus į Kauną juo nuvažiuojama labai greitai, taip pat neprarandi tos valandos ir gali dirbti. Čia tarp keleivių yra daug specialistų ir tikrai turtingų naujos kartos verslininkų, kurie tikrai neinvestuoja į automobilį. Tiesiog nereikia. Traukinys yra geriau, o statusą ši nauja karta brėžia tikrai ne automobiliu, kuris yra mūsų rytietiškos tapatybės dalis“, – sako jis.

Kaip ant Rytų ir Vakarų Europos slenksčio esančios šalies gyventojai vis dar neišvengiame tokių paradoksų, kaip septintos klasės BMW priparkuotas prie lūšnelės Markučiuose. Toks elgesys ypač ryškus kartoje, kuri turėjo stiprų sąlytį su sovietmečiu. Urbanisto vertinimu, naujojoje, ekonomiškai aktyviausioje kartoje tokių apraiškų praktiškai nebėra, tačiau dėl stipraus automobilių kulto geležinkelio stotys neatsikrato etiketės, kad keliauti traukiniu yra išskirtinis įvykis, o ne rutina.

„Paryžiaus regione gyvena apie 10 mln. žmonių, į Paryžių dirbti kasdien važiuoja ne šimtai tūkstančių, o milijonai gyventojų. Tai lemia, kad stotys tampa ne kažkokiu įvykiu, kur pasitinkama ir išlydima, ką mes vis dar turime su savo stotimis, ten jos iš esmės yra rutina ir tiesiog didelės transporto stotelės. Turbūt ir Vilniaus, ir Kauno stotys šį statusą pasieks per tam tikrą laiką“, – prognozuoja specialistas.

Vilniui reikia ruoštis

Vilnius kaip miestas-parkas yra unikalus dalykas ir neabejotinai tai bus siekiama išsaugoti. Anot urbanisto, sostinei pasiekus tankinimo ribą aštresnis taps ir atvykimo čia dirbti klausimas, su kuriuo gali susidurti ir artimesnių priemiesčių, ir tolesnių rajonų, ir kitų miestų gyventojai. Reikia būti pasiruošus tam, kad stotis taps tais vartais, per kuriuos žmonės keliaus, nes Vilnius po truputį tampa metropolio teritorija“, – sako L. Rekevičius.

Stoties rajono sutvarkymas yra didelis privalumas, nuo jo įspūdingumo priklausys, ar žmonės čia norės vykti kaip į Niujorko parką „High Line“ tiesiog praleisti laiko. „Vilnius Connect“ konversijos projektas gali padėti išspręsti ir gerokai svarbesnius vietinius klausimus, tarp kurių – Naujininkų reputacijos klausimas.

„Mes turime Vilniuje likusį vieną tikrą labai izoliuotą rajoną – Naujininkus. Tai pakankamai uždaras su šiek tiek kriminalinio atspalvio rajonas, pasižymintis  nemaža socialine atskirtimi. Šiame rajone vienu metu net 4 kalėjimai veikė. Ir tai yra prie pat Vilniaus senamiesčio esantis rajonas, su senais pastatais, įspūdingu reljefu. Naujininkai yra verti daugiau, nei būti Vilniaus getu, bet jiems dešimtmečiais nesiseka dėl to, kad yra bėgiais „atpjauti“ nuo Vilniaus senamiesčio“, – konstatuoja urbanistas.

Jo teigimu, kiti šalia senamiesčio esantys rajonai pasikeitė, net kriminalinį atspalvį turėjęs Užupis tapo prestižinis. Tačiau pokyčiai Stoties rajone keis ir Naujininkus, naikins sunkiai pereinamus fizinius barjerus ir leis integruotis į miestą.

„Tad iš esmės su Stoties konversijos projektu geriausias darbas bus padarytas Naujininkams. Jei prasidės judėjimas, tai didelė migracija į Vilniaus centrą planuojama būtent iš Naujininkų senų ir naujų gyventojų. Jie bus reikšmingas konvertuoto rajono vartotojas ir klientas, net jei ir nesiruošia niekur keliauti traukiniu“, – prognozuoja L. Rekevičius.

Pranešimą paskelbė: Saulė Bakšė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
Jermyn Street Luxury Pre-Shave Gel Gelis prieš skutimąsi, 50ml
 
1.3. Strengthening Shampoo With Lavender Šampūnas kasdieniam naudojimui, jautriai galvos odai, 250 ml
 
Nourishing Moisture Conditioner Maitinantis ir drėkinantis kondicionierius sausiems plaukams, 1000 ml
 
Shades of Dahlia Valomasis veido ir rankų gelis, 280ml
 
REPAIR Atkuriamasis tekstūrą grąžinantis purškalas, 195 ml

Rekomenduojame

Ministerijos svetainėje – informacija apie Lietuvos kelių finansavimą

Ministerijos svetainėje – informacija apie Lietuvos kelių finansavimą

Susisiekimo ministerijos svetainėje viešai skelbiama informacija apie lėšų Lietuvos keliams paskirstymą 2017 – 2020 metais. Šie viešai pateikti duomenys bus nuolat atnaujinami ir turėtų padėti savivaldybėms teikiant pasiūlymus dėl kelių finansavimo principų peržiūros, o visuomenei leis suprasti, kaip skirstomos Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšos.  Susisiekimo ministerijos svetainėje čia skelbiama informacija ir vieši duomenys apie […]

,,Goodyear“ pristato sezono naujienas ir vasarines padangas

,,Goodyear“ pristato sezono naujienas ir vasarines padangas

Šiais metais „Goodyear“ vasarinių padangų asortimentą papildo dvi naujienos – „EfficientGrip 2 SUV“ ir „EfficientGrip Cargo 2“. Padidinto pravažumo automobiliams skirta nauja SUV pakeitė „EfficientGrip SUV“ ir nuvažiuoja iki 25 proc.[1] didesnį atstumą lyginant su ankstesniu modeliu. „EfficientGrip Cargo 2“ yra ilgaamžė padanga lengviesiems sunkvežimiams. Ji efektyviau stabdo automobilį, taip pat turi trumpesnį stabdymo atstumą, […]

5 situacijos, kai reikia kviestis automobilio spynų meistrą

5 situacijos, kai reikia kviestis automobilio spynų meistrą

Visiems kada nors yra tekę atsidurti situacijoje, kuomet labai skubame ir niekaip negalime rasti automobilio raktų. Tai gali sukelti didelį stresą, o raktų radimas sukelia euforiją. Tačiau ką daryti, jei tų raktų taip ir nepavyksta rasti? Tenka kviesti automobilių spynų atrakinimo specialistą. Tačiau avarinis automobilio atrakinimas reikalingas ne vien dėl pamestų raktų. Pažvelkime į keletą […]

Visi į Lietuvą iš užsienio atvykstantys keleiviai privalės turėti neigiamą COVID-19 tyrimo atsakymą

Visi į Lietuvą iš užsienio atvykstantys keleiviai privalės turėti neigiamą COVID-19 tyrimo atsakymą

Visi nuo kovo 10 d. į Lietuvą iš užsienio atvykstantys ar grįžtantys keleiviai privalės turėti ne seniau kaip prieš 3 paras iki atvykimo atliktą tyrimą COVID-19 ligai (koronaviruso infekcijai) nustatyti ir gautą neigiamą tyrimo atsakymą. Šis reikalavimas bus taikomas atvykstant bet kokios rūšies transportu tarptautinio susisiekimo maršrutais. Tokį sprendimą šiandien priėmė Vyriausybė. Vyriausybės nutarime nurodoma, […]