Vagystės iš automobilių: draudikai įvardijo, kokie automobiliai dažniausiai nukenčia nuo ilgapirščių

1

Vagystės iš automobilių: draudikai įvardijo, kokie automobiliai dažniausiai nukenčia nuo ilgapirščių

Praėjusiais metais Lietuvoje buvo fiksuojama mažiau smulkių vagysčių iš automobilių nei 2019-aisiais, rodo draudikų statistika. Vis dėlto stambių vagysčių skaičius išliko panašus, o dažniausiai ilgapirščiai apšvarina BMW, „Volkswagen“ ir „Mercedes Benz“ markių automobilius.

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis sako, kad 2020 m. užfiksuotų vagysčių iš automobilių mažesnis skaičius gali būti susijęs su kone visus metus taikytais įvairiais karantino ribojimais.

„Žmonės dažniau buvo namuose ir rečiau vykdavo į svečius, restoranus, kino teatrus, naktinius klubus, tad ir automobiliai buvo rečiau paliekami nesaugiose vietose, kur jiems kiltų grėsmė būti spontaniškai apvogtiems.

Vis dėlto stambesnių, akivaizdžiai suplanuotų iš anksto, o ne atsitiktinių vagysčių skaičiai beveik nemažėjo. Kiek pasikeitė tik tokiais atvejais ilgapirščius dominantys objektai – ankstesniais metais dažniausiai būdavo kėsinamasi į naujesnius ir prabangius BMW bei „Porsche“ markių automobilius, 2020 metais šalia jų atsirado ir „Mercedes Benz“, – sako jis.

Vilniuje dažniausiai nukenčia BMW

Didžiausią vagysčių iš automobilių skaičių bendrovė pastaraisiais metais fiksuoja Kaune, po jo rikiuojasi Vilnius ir Panevėžys. Skirtingų miestų ilgapirščiai nusitaiko ir į skirtingų markių automobilius: Vilniuje daugiausiai apvagiami BMW, Kaune – „Volkswagen“ ar „Mercedes“, Panevėžyje – BMW ir „Toyota“ automobiliai.

Draudimo bendrovės statistika rodo, kad taip pat dažnai įsibraunama į „Audi“, „Volvo“, „Lexus“ markių automobilius.

Ekspertas teigia, kad nelegalias veiklas skatina paklausos ir pasiūlos santykis. „Jei po automobilio avarijos, prireikus detalių, jas norima įsigyti kaip įmanoma pigiau ir nėra atsižvelgiama į jų kilmę, atsiranda paklausa vogtoms detalėms ir taip įsisuka ratas. Dažnas pirkėjas apie tai, kad dalys gali būti vogtos, neretai žino ar bent nujaučia. Ypač, kai dalys perkamos ne oficialiai veikiančiose prekybos vietose, o pagal skelbimus, iš privataus pardavėjo, kuris negali nurodyti detalių kilmės. Kol žmonės remontuos automobilius atsižvelgdami tik į žemą kainą, automobilių detalių vagystės nesibaigs“, – aiškina A. Žiukelis.

Susivilioja ne tik salone, bet ir bagažinėje paliktais daiktais

Anot A. Žiukelio, dažnai automobilio vairuotojai patiria žalą ne tik dėl pavogtų daiktų ar detalių,  bet ir jas vagiant – kartais pavogtos detalės ar daiktai kainuoja pigiau nei vagystės metu apgadintos automobilio dalys. Tokių įsilaužimų žalos gali būti didesnės nei 5 tūkst. eurų.

Mažesnių ir spontaniškų vagysčių atveju žalos paprastai nesiekia 1 tūkst. eurų. Tokiais atvejais ilgapirščiai dažniausiai skuba, tad griebia arba tai, ko jiems labiausiai reikia, arba daiktus, itin traukiančius akį.

„Būna, kad net ir iš ganėtinai senų automobilių pavagiami vairai, oro pagalvės, grotuvai, nuimami valytuvai ar veidrodėliai.

Vis dėlto labai dažnai tikslas būna ne paties automobilio dalys, o jame palikti daiktai: fotoaparatai, telefonai, planšetės, vaikiškos kėdutės, piniginės. Todėl labai svarbu, kad salone matomoje vietoje nebūtų paliekami jokie vertingi daiktai, net išeinant iš automobilio trumpam, nes vagišius jie labai masina ir skatina pasinaudoti proga“, – pataria draudimo ekspertas.

Pernai ilgapirščiai iš automobilių salonų vogė ne tik įvairius išmaniuosius įrenginius, bet ir statybinius bei automobilių remonto įrankius. „Ankstesniais metais tokių atvejų beveik nepasitaikydavo, o pernai tokios vagystės buvo ganėtinai dažnos. Stambūs įrankiai dažniausiai paliekami ne salone, o bagažinėje, tad peršasi išvada, jog vagys juos nugvelbia ne atsitiktinai, o prieš tai kurį laiką stebėję kiemus, automobilius, žmonių veiklą. Vertėtų tokius įrankius visada parsinešti į namus, net jei ir atrodo, kad saugu juos palikti automobilio bagažinėje – mūsų duomenys rodo, kad tai ne visada yra tiesa“, – atkreipia dėmesį A. Žiukelis.

Apie BTA:  

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2019 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2019 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta virš 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 57 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Ernesta Karalienė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
LORENZO 81-63-01-9 Light Brown 38
 
AUDIMAS Lengvos kelnės SENSITIVE 2111-303 Black 160/XS
 
BIOMECANICS 212226 Blanco/Frutas 25
 
K.therapy Active Prevention Shampoo Šampūnas nuo plaukų slinkimo, 1000 ml
 
Crocs™ Athens II Black/Smoke 36,5

Rekomenduojame

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

Siekdama pritraukti kuo daugiau pretendentų VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktoriaus pareigoms eiti, Susisiekimo ministerija informuoja, kad atšaukia balandį paskelbtą įstaigos vadovo konkursą ir artimiausiu metu skelbs naują. Balandį skelbtame konkurse dalyvavo trys kandidatai, tačiau tik vienas iš jų atitiko keliamus reikalavimus. „Neatsiradus dideliam kandidatų susidomėjimui pirmuoju konkursu, paskelbtu balandžio mėnesį, VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininkų […]

Esminė kelių eismo taisyklė, kurią pamiršus gali baigtis liūdnai: susipainioja net ir patyrę vairuotojai

Esminė kelių eismo taisyklė, kurią pamiršus gali baigtis liūdnai: susipainioja net ir patyrę vairuotojai

Per pandemiją sumažėjus galimybių keliauti po pasaulį lietuviai dažniau išsiruošia į keliones po gimtąją šalį. Norima aplankyti ne tik pagrindinius Lietuvos kurortus, bet ir atrasti mažiau populiarius turistinius maršrutus, miestelius ir gyvenvietes. Keliaujant po juos automobiliu dažniau tenka prisiminti ir kai kurias esmines, tačiau vairuotojų neretai primirštas, kelių eismo taisykles. Draudimo bendrovės ERGO Verslo klientų […]

Jau skelbiami pirkimai 2022 m. vykdyti darbus valstybinės reikšmės keliuose

Jau skelbiami pirkimai 2022 m. vykdyti darbus valstybinės reikšmės keliuose

Gegužės mėn. duomenimis, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) jau yra pasirašiusi sutartis 95 proc. visų lėšų, skirtų 2021 metams, valstybinės reikšmės keliams administruoti, tiesti ir prižiūrėti. Iš 2021 metams valstybinės reikšmės keliams skirtų 426 mln. eurų jau yra pasirašyta sutarčių už 403 mln. eurų. Dar beveik už 140 mln. eurų sumą Kelių […]

Tarptautinėje telekomunikacijų sąjungoje į aukštas pareigas siūloma  T. Lamanausko kandidatūra

Tarptautinėje telekomunikacijų sąjungoje į aukštas pareigas siūloma T. Lamanausko kandidatūra

Susisiekimo ministerija siūlo buvusio Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) direktoriaus pavaduotojo Tomo Lamanausko kandidatūrą į Tarptautinės telekomunikacijų sąjungos (ITU) generalinio sekretoriaus pavaduotojo postą 2023-2026 metų kadencijai. Šį siūlymą Vyriausybė svarstys trečiadienio pasitarime.  1865 metais įkurta Tarptautinė telekomunikacijų sąjunga yra viena seniausių specializuotų Jungtinių Tautų agentūrų, veikianti telekomunikacijų, informacinių ir ryšių technologijų srityje ir teikianti pagalbą valstybėms […]