Vagystės iš automobilių: draudikai įvardijo, kokie automobiliai dažniausiai nukenčia nuo ilgapirščių

1

Vagystės iš automobilių: draudikai įvardijo, kokie automobiliai dažniausiai nukenčia nuo ilgapirščių

Praėjusiais metais Lietuvoje buvo fiksuojama mažiau smulkių vagysčių iš automobilių nei 2019-aisiais, rodo draudikų statistika. Vis dėlto stambių vagysčių skaičius išliko panašus, o dažniausiai ilgapirščiai apšvarina BMW, „Volkswagen“ ir „Mercedes Benz“ markių automobilius.

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis sako, kad 2020 m. užfiksuotų vagysčių iš automobilių mažesnis skaičius gali būti susijęs su kone visus metus taikytais įvairiais karantino ribojimais.

„Žmonės dažniau buvo namuose ir rečiau vykdavo į svečius, restoranus, kino teatrus, naktinius klubus, tad ir automobiliai buvo rečiau paliekami nesaugiose vietose, kur jiems kiltų grėsmė būti spontaniškai apvogtiems.

Vis dėlto stambesnių, akivaizdžiai suplanuotų iš anksto, o ne atsitiktinių vagysčių skaičiai beveik nemažėjo. Kiek pasikeitė tik tokiais atvejais ilgapirščius dominantys objektai – ankstesniais metais dažniausiai būdavo kėsinamasi į naujesnius ir prabangius BMW bei „Porsche“ markių automobilius, 2020 metais šalia jų atsirado ir „Mercedes Benz“, – sako jis.

Vilniuje dažniausiai nukenčia BMW

Didžiausią vagysčių iš automobilių skaičių bendrovė pastaraisiais metais fiksuoja Kaune, po jo rikiuojasi Vilnius ir Panevėžys. Skirtingų miestų ilgapirščiai nusitaiko ir į skirtingų markių automobilius: Vilniuje daugiausiai apvagiami BMW, Kaune – „Volkswagen“ ar „Mercedes“, Panevėžyje – BMW ir „Toyota“ automobiliai.

Draudimo bendrovės statistika rodo, kad taip pat dažnai įsibraunama į „Audi“, „Volvo“, „Lexus“ markių automobilius.

Ekspertas teigia, kad nelegalias veiklas skatina paklausos ir pasiūlos santykis. „Jei po automobilio avarijos, prireikus detalių, jas norima įsigyti kaip įmanoma pigiau ir nėra atsižvelgiama į jų kilmę, atsiranda paklausa vogtoms detalėms ir taip įsisuka ratas. Dažnas pirkėjas apie tai, kad dalys gali būti vogtos, neretai žino ar bent nujaučia. Ypač, kai dalys perkamos ne oficialiai veikiančiose prekybos vietose, o pagal skelbimus, iš privataus pardavėjo, kuris negali nurodyti detalių kilmės. Kol žmonės remontuos automobilius atsižvelgdami tik į žemą kainą, automobilių detalių vagystės nesibaigs“, – aiškina A. Žiukelis.

Susivilioja ne tik salone, bet ir bagažinėje paliktais daiktais

Anot A. Žiukelio, dažnai automobilio vairuotojai patiria žalą ne tik dėl pavogtų daiktų ar detalių,  bet ir jas vagiant – kartais pavogtos detalės ar daiktai kainuoja pigiau nei vagystės metu apgadintos automobilio dalys. Tokių įsilaužimų žalos gali būti didesnės nei 5 tūkst. eurų.

Mažesnių ir spontaniškų vagysčių atveju žalos paprastai nesiekia 1 tūkst. eurų. Tokiais atvejais ilgapirščiai dažniausiai skuba, tad griebia arba tai, ko jiems labiausiai reikia, arba daiktus, itin traukiančius akį.

„Būna, kad net ir iš ganėtinai senų automobilių pavagiami vairai, oro pagalvės, grotuvai, nuimami valytuvai ar veidrodėliai.

Vis dėlto labai dažnai tikslas būna ne paties automobilio dalys, o jame palikti daiktai: fotoaparatai, telefonai, planšetės, vaikiškos kėdutės, piniginės. Todėl labai svarbu, kad salone matomoje vietoje nebūtų paliekami jokie vertingi daiktai, net išeinant iš automobilio trumpam, nes vagišius jie labai masina ir skatina pasinaudoti proga“, – pataria draudimo ekspertas.

Pernai ilgapirščiai iš automobilių salonų vogė ne tik įvairius išmaniuosius įrenginius, bet ir statybinius bei automobilių remonto įrankius. „Ankstesniais metais tokių atvejų beveik nepasitaikydavo, o pernai tokios vagystės buvo ganėtinai dažnos. Stambūs įrankiai dažniausiai paliekami ne salone, o bagažinėje, tad peršasi išvada, jog vagys juos nugvelbia ne atsitiktinai, o prieš tai kurį laiką stebėję kiemus, automobilius, žmonių veiklą. Vertėtų tokius įrankius visada parsinešti į namus, net jei ir atrodo, kad saugu juos palikti automobilio bagažinėje – mūsų duomenys rodo, kad tai ne visada yra tiesa“, – atkreipia dėmesį A. Žiukelis.

Apie BTA:  

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2019 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2019 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta virš 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 57 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Ernesta Karalienė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
Bio Phyto Mild Facial Cleanser Veido prausiklis, 250 ml
 
TOMMY HILFIGER 15-39-01-5 Black 01 44
 
AUDIMAS Švelnaus mod.polo maršk.ilg.rank. 2021-571 Navy Blazer S
 
Este 83-28-05-8 Black 37
 
Camper Courb K300289 Blue 46

Rekomenduojame

„Bolt“ pradeda platinti verslo franšizę – plėsis Azijos ir Ramiojo vandenyno regione bei Lotynų Amerikoje

„Bolt“ pradeda platinti verslo franšizę – plėsis Azijos ir Ramiojo vandenyno regione bei Lotynų Amerikoje

Europoje pirmaujanti pavėžėjimo platforma „Bolt“, siekdama plėsti vieną geriausių judėjimo mieste būdų, kuris yra patogus, prieinamas ir tvarus, pradeda platinti verslo franšizę. Tuo tikimasi paspartinti įmonės augimą už Europos ir Afrikos ribų, plečiantis į tokius regionus kaip Lotynų Amerika ir Azija. „Bolt“ yra pirmoji mobilumo platforma pasaulyje, teiksianti franšizę pavėžėjimo ir maisto pristatymo paslaugoms. „Bolt“ […]

Naujovė Lietuvos rinkoje: degalinės plovyklos paslaugomis galima naudotis neišlipant iš automobilio

Naujovė Lietuvos rinkoje: degalinės plovyklos paslaugomis galima naudotis neišlipant iš automobilio

Degalinių tinklas VIADA atnaujino ir modernizavo automatinių plovyklų funkcionalumą – nuo šiol vairuotojai, kurie naudojasi VIADA programėle, plovimo procesą gali valdyti bekontakčiu būdu neišlipant iš automobilio. Įdiegtas technologinis sprendimas ypač aktualus COVID-19 pandemijos metu, vartotojams daugiau dėmesio skiriant saugai ir higienai. „Akivaizdu, kad vis daugiau vairuotojų įvertina skaitmeninių technologijų privalumus. Mūsų programėlės naudotojų skaičius jau […]

„Rail Baltica“ 2020-aisiais: nuo projektavimo prie statybų

„Rail Baltica“ 2020-aisiais: nuo projektavimo prie statybų

Tarptautinio projekto „Rail Baltica“ sėkmė priklauso nuo to, ar visos Baltijos šalys sugebės jį įgyvendinti vienodu tempu. 2020-ieji tapo metais, per kuriuos statybos prasidėjo visose trijose šalyse – Taline jau baigiamas Saustinomos viadukas, Lietuvoje visu greičiu rekonstruojamas Kauno geležinkelio mazgas bei vykdomo statybos darbų pirkimai ruožui Kaunas-Latvijos siena, o lapkričio mėnesį Rygoje prasidėjo tarptautinės geležinkelio […]

Psichologė apie kelionių planavimą karantino metu: svajodami jaučiamės geriau

Psichologė apie kelionių planavimą karantino metu: svajodami jaučiamės geriau

Pandemija ir daugelyje valstybių įvestas karantinas bei draudimai užšaldė keliautojų planus –  visame pasaulyje skaičiuojamas 65 proc. sumažėję srautai.  Tačiau kelionių poreikis niekur nedingo –  psichologai pastebi, kad keliauti galima ir per atstumą: svajodami ir planuodami būsimas išvykas kelionę emociškai pradedame jau dabar.   Psichoterapeutė Genovaitė Petronienė pastebi, kad  šiuo metu visuomenėje vyrauja slogios nuotaikos, nes […]