Transporto inžinerijos studijos – priešnuodis emigracijai

1

Transporto inžinerijos studijos – priešnuodis emigracijai

Transporto inžinerijos sektoriaus pokyčius Lietuvoje pirmiausiai pajaučia Vakarų Lietuva, kur susikerta visi – sausumos, oro ir jūrų transporto keliai. Transportas – kertinis Europos integracijos proceso akmuo, tampriai susijęs su vidaus rinkos plėtojimu, ekonomikos augimu ir darbų vietų kūrimu. Kūrybingų, novatoriškų ir strategiškai mąstančių darbuotojų pageidauja transporto sektoriaus darbdaviai, komandos narių ieškodami Klaipėdos valstybinėje kolegijoje. Pasak Transporto inžinerijos katedros Jūratės Liebuvienės čia rengiami ne tik  transporto logistikos, o ir automobilių transporto inžinerijos profesionalai.  
Lietuva – tranzitinė šalis, tad transporto specialistų poreikis jos darbo rinkai, matyt, nepasotinamas?
Lietuvoje dirbančiųjų transporto ir krovinių saugojimo sektoriuje skaičius jau gerokai perkopęs 100 tūkst. Per metus buvo sukurta daugiau nei 7 tūkst. naujų darbo vietų. Iškalbingai auga ne tik dirbančiųjų šioje srityje, o ir logistikos veiklos indėlis į šalies biudžetą. Logistika ir transportas sukuria 4,3 proc. bendrojo šalies vidaus produkto.
Daug kompanijų šiandien skundžiasi nerandančios darbuotojų. Ar stulbinamai augantys transporto sektoriaus skaičiai nespeičia įmonių į kampą dėl ribotų žmogiškųjų išteklių?
Paradoksalu, tačiau itin mobilus ir tarptautinis transporto bei krovinių saugojimo sektorius leidžia išlaikyti Lietuvoje nemažą dalį specialistų. Nors emigracijos mastai grūmoja daugeliui verslo sričių, transporto inžinerijoje šiuo aspektu pakankamai stabilu. Lietuvos statistikos departamento duomenimis transporto ir logistikos sektoriuje šiuo metu dirba net 5,2 proc. šalies dirbančiųjų. Atrodo, kad savo mastais ir suteikiamomis profesinėmis galimybėmis ši sritis gerokai prisideda prie jaunuolių sulaikymo nuo ne visada pamatuoto noro emigruoti.
Besiplečiantys transporto inžinerijos mastai, tikriausiai, diktuoja ne tik specialistų poreikį, o ir reikalavimus jų kvalifikacijai?
Parengti darbo rinkai kvalifikuotus specialistus mus įpareigoja ne tik augantis profesionalų poreikis, o ir Lietuvos susisiekimo sistemos plėtros iki 2030 m. gairės. Jose akcentuojama efektyvi transporto specialistų rengimo sistema, apimanti ir aukštąsias universitetines, ir neuniversitetines mokyklas. O kryptis, kokių specialistų reikia darbo rinkai, dažnai nurodo patys darbdaviai. Didžiosios transporto ir logistikos kompanijos dažnai lankosi Klaipėdos valstybinėje kolegijoje, pristatydamos studentams savo veiklą ir karjeros perspektyvas.
Ar per gerą dvidešimtį metų labai pasikeitė reikalavimai transporto logistikos srityje dirbantiems profesionalams?
Tikrai taip. Anksčiau efektyviam darbui užtekdavo telefono ir fakso aparato. Dabar logistas privalo valdyti inžinerines transporto sistemas, žinoti transporto priemonių technines charakteristikas, krovinių fizines bei mechanines savybes ir t.t.
Panašiai yra ir su automobilių inžinieriais. Jų darbe nebeužtenka rakto ir plaktuko – reikia gebėti valdyti modernią kompiuterizuotą serviso įrangą, kuri sparčiai tobulėja. Todėl Klaipėdos valstybinėje kolegijoje rengdami aukštos kvalifikacijos specialistus ypatingą dėmesį skiriame inžinerinių gebėjimų lavinimui.
Klaipėdos valstybinė kolegija – ne vienintelė aukštoji mokykla, rengianti transporto inžinierius. Ar čia galima tikėtis išskirtinių studijų?
Kolegijos studentai turi galimybę įvaldyti programas, kurias realiai taiko logistikos įmonės. Laboratorijose jie dirba tarsi tikrose kompanijose ir mokosi realiam darbo procesui prilygstančių kompetencijų: krovinių dinamikos, logistinių procesų valdymo, praktinių užduočių įgyvendinimo. Dar svarbesnė studentams yra galimybė atlikti praktiką Vakarų Lietuvos logistikos gigantuose – kolegijos socialinių partnerių bendrovėse. Jų sąraše rikiuojasi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, Griciaus autotransporto įmonė, UAB „Vlantana“ ir gausus sąrašas regionui ypatingai svarbių įmonių. Neretai po praktikos laikotarpio studentai lieka dirbti jose, tad stabilias darbo vietas jaunuoliai užsitikrina jau antrame kurse.
Daugiau informacijos: www.kvk.lt

Pranešimą paskelbė: Akvilė Stonkuvienė, Klaipėdos valstybinė kolegija

Kiti skelbimai:
 
Camper Oruga K200157 Black 014 38
 
Converse Chuck Taylor All Star Hi White/White 36,5
 
Camper Imar Copa K200929 White Natural 36
 
Vagabond Anni 4937-001 Black 37
 
Crocs™ Funlab Unicorn Charm Sandal Kids Lavender 28

Rekomenduojame

J. Narkevič: Dengiamos dėl karantino sunkumus patyrusių leidėjų išlaidos

J. Narkevič: Dengiamos dėl karantino sunkumus patyrusių leidėjų išlaidos

Vyriausybei skyrus 597 tūkst. AB Lietuvos pašto teikiamoms periodinių leidinių pristatymo kaimo vietovėse ir miestuose paslaugoms kompensuoti, leidėjams bus padengtos periodinių leidinių pristatymo išlaidos už 2 mėn.  „Mes žinome ir suprantame, kad periodinių leidinių leidėjai prasidėjus karantinui tapo pažeidžiami, susidūrė su nežinomybe, ar sugebės išlikti šiais sudėtingais laikais. Tikime, jog kompensuodami leidinių pristatymo išlaidas prisidėsime […]

Svarbūs Šiaulių regiono projektai sulaukė didžiosios dalies – net 84 Seimo narių palaikymo!

Svarbūs Šiaulių regiono projektai sulaukė didžiosios dalies – net 84 Seimo narių palaikymo!

Šiaulių miesto vadovai pastaruoju metu itin stengėsi, kad į Vyriausybėje rengiamą ekonomikos skatinimo planą, dar vadinamą Ateities ekonomikos DNR planu, patektų ir keletas ne tik miestui, regionui, bet ir visai šaliai svarbių projektų – Šiaulių oro uosto infrastruktūros išvystymo ir geležinkelio vėžės į Šiaulių LEZ teritoriją atstatymo projektai. Dabar Šiaulių iniciatyva sulaukė itin rimto palaikymo […]

Ruošiantis į kelionę lėktuvu: patarimai keliautojams oro uostuose

Ruošiantis į kelionę lėktuvu: patarimai keliautojams oro uostuose

Palengva grįžtanti keleivinė aviacija skrydžių pasiilgusiems keliautojams kelia vis daugiau džiaugsmo. Vis dėlto daugelyje šalių galiojant įvairiems apribojimams ir saugumo priemonėms, keliautojams būtina atsiminti tam tikrus pokyčius oro uostuose ir orlaiviuose. Siekiant palengvinti skrydžio pasiruošimo procesą, Lietuvos oro uostai primena pagrindines kelionių šiuo metu taisykles, padėsiančias užtikrinti jūsų ir aplinkinių saugumą. Namų darbai – atlikti […]

Mobilumo paketas iš Lietuvos vežėjų atims didelę dalį Europoje vežamų krovinių

Mobilumo paketas iš Lietuvos vežėjų atims didelę dalį Europoje vežamų krovinių

Mobilumo paketo įsigaliojimui besiruošiantis Lietuvos transporto ir logistikos verslas atkreipia dėmesį, kad be kitų diskriminuojančių nuostatų, lieka neišspręstas klausimas, kaip šio dokumento reikalavimai bus taikomi trečiųjų šalių vežėjams. Baiminamasi, kad dėl tokios situacijos ES vežėjai susidurs su iškreipta konkurencija, o Rusijos, Baltarusijos ir kitų trečiųjų šalių vežėjai perims didelę dalį Lietuvos vežėjų krovinių Bendrijoje. Pasak […]