Susisiekimo ministras Marius Skuodis trečiadienį nuotoliniame susitikime su elektroninių ryšių rinkos atstovais išreiškė viltį, kad naujos kartos judriojo ryšio (5G) dažnių skirstymo aukciono pradžia neužtruks, tinklas bus tolygiai diegiamas visoje Lietuvoje ir artimiausiais metais pasieks bent jau didžiuosius šalies miestus. Taip pat, ministro manymu, labai svarbu, kad visa Lietuvoje esama elektroninių ryšių infrastruktūros informacija būtų visiškai skaitmenizuota ir viešai prieinama.
Susitikime su ministru dalyvavo Lietuvos verslo konfederacijos, asociacijos „Infobalt“, Investuotojų forumo bei mobiliojo ryšio operatorių atstovai.
5G ryšio plėtrai reikalingus radijo dažnius Lietuvoje buvo planuota aukciono būdu operatoriams paskirti dar 2020 m. pabaigoje, tačiau dėl įvairių aplinkybių aukcionas neįvyko ir dabar planuojamas skelbti kiek įmanoma anksčiau. Siekiama, kad iki 2023 m. nepertraukiamas 5G ryšys veiktų bent 5 didžiuosiuose Lietuvos miestuose, o iki 2025 m. – ir visų miestų ir miestelių teritorijose.
Susitikime mobiliojo ryšio operatoriai pabrėžė, kad sparčiam 5G ryšiui diegti būtinas dažnių resursas, todėl svarbu rinkai užtikrinti kuo greitesnį šių resursų paskirstymą, kadangi operatoriai yra pasirengę investuoti į tinklų plėtrą ir greičiau pradėti juos diegti.
Radijo dažnių aukciono sąlygose siekiama įtvirtinti tam tikrus įpareigojimus, kurie atitiktų Lietuvos ir ES strateginius tikslus ir užtikrintų tolygią plėtrą (pvz., įpareigojimas padengti pagrindinius transporto koridorius, užtikrinti 100 Mbps greitaveiką ir mažą delsą, padengti mažesnius miestelius ir pan.).
„Jei gaisrininkai neturi GPS įrangos gaisro koordinatėms nustatyti, kad nuvažiuotų į įvykio vietą, kitos tarnybos, atsakingos už visuomenės saugumą ir sveikatą, komunikuoja technologiškai pasenusiu 2G radijo ryšiu, negalinčiu užtikrinti duomenų perdavimo, tai nebėra ką ir besakyti, kaip tik kuo anksčiau reikia pradėti naujų ryšio technologijų pritaikymą ir sparčiai judėti pirmyn“, – susitikime akcentavo ministras.
Susitikimo dalyviai atkreipė dėmesį ir į planuojamą diegti valstybinį kritinio ryšio tinklą. Kadangi šis klausimas nebuvo išsamiai aptartas su kitomis suinteresuotomis šalimis, valstybės institucijomis, susitikimo dalyviai pasiūlė įvertinti alternatyvias valstybei svarbaus kritinio ryšio tinklo veikimo ir visos Lietuvos teritorijos padengimo galimybes išnaudojant jau esamą privačių mobiliojo ryšio operatorių infrastruktūrą ir pagal susidariusį poreikį prisijungiant prie bet kurio mobiliojo ryšio radijo prieigos tinklo.
Susitikime aptartas ir ES Elektroninių ryšių kodekso perkėlimo į nacionalinę teisę klausimas, kartu paliečiant RRT valdymo modelio keitimą, kurį siūloma įtvirtinti šio įstatymo projekte. Žinia, kad RRT direktoriaus antroji kadencija baigiasi 2021 m. liepos mėn., todėl tikslinga šiuos klausimus spręsti kompleksiškai.
Ministro teigimu, stipri, profesionali, depolitizuota ir skaidri rinkos reguliavimo institucija yra labai svarbi sąlyga tolesnei tvariai rinkos plėtrai, inovacijų diegimui, vertės kūrimui, todėl prieš priimant svarbius sprendimus šiuo klausimu reikia diskutuoti su rinkos dalyviais ir suinteresuotomis šalimis.
Pranešimą paskelbė: Vaiva Grigaitienė, LR Susisiekimo ministerija
Automobilio priežiūra – tai ne tik techninė būklė, bet ir estetinė išvaizda. Vienas iš svarbiausių žingsnių siekiant išlaikyti automobilio dažus spindinčius ir apsaugotus – teisingas poliravimas. Tačiau net ir turint geriausią poliravimo pastą, neteisingas jos naudojimas gali ne tik neduoti norimo rezultato, bet ir pakenkti automobilio dažų dangai. Šiame straipsnyje aptarsime dažniausiai daromas klaidas naudojant […]
2024 metų pabaigoje Lietuvos oro uostų (LTOU) skelbtame tarptautiniame konkurse Vilniaus oro uosto naujo atvykimo terminalo architektūrinei idėjai atrinkti sulaukta dvylika pasiūlymų. Visos konkursui pateiktos architektūrinės idėjos, kurios atitiks konkurso pateikimo reikalavimus ir dar bus patikrintos, nuo šios savaitės bus skelbiamos viešai oficialiame konkurso puslapyje www.vnocompetition.lt bei eksponuojamos Lietuvos architektų sąjungos (LAS) patalpose. „Šiandien žengiame […]
Transporto sektorius Lietuvoje – vienas didžiausių aplinkos teršėjų. Žmonių ir prekių judėjimas generuoja daugiau nei trečdalį visų šalies šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisijų. Tiek lengvųjų automobilių, tiek sunkiojo transporto sektoriuose viena iš veiksmingiausių priemonių mažinti transporto sukeliamą aplinkos taršą – iškastinio kuro keitimas alternatyviuoju kuru, pavyzdžiui elektra. Šį sprendimą reikšmingai remia ir valstybė. Nepraleisti […]
„Via Lietuva“ su kitomis Baltijos šalių kelių infrastruktūros bendrovėmis iki 2027 metų pabaigos planuoja įgyvendinti projektą, kuris užtikrins nepertraukiamą 5G interneto ryšį visame „Via Baltica“ kelyje. Talino universiteto pasiūlytas projektas garantuos, jog šiuo metu stringantis 5G ryšys būtų pasiekiamas Baltijos šalių pasienio ruožuose. Tai reikšmingai pagerins ne tik vairuotojų bei keliautojų patirtį, bet ir sudarys […]
Elektriniai krautuvai tapo neatsiejama logistikos, sandėliavimo ir gamybos procesų dalimi. Kaip nurodoma tarptautiniame 2024 metų naudotų krautuvų reitinge, šios technikos gamintojų tarpe lyderio pozicijas užsitikrino Vokietijos įmonė „Linde“. Statistika kalba pati už save: šio gamintojo elektriniai krautuvai užėmė beveik 26 proc. naudotų krautuvų rinkos ir gerokai pralenkė konkurentus. Kuo šio gamintojo technika išsiskiria iš kitų […]
2025 m. kovo 20 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimas po svarstymo pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis siekiama patikslinti važiavimo su elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis tvarką. Šiuo metu įstatyme nustatyta, kad jaunesni kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, važiuodami keliu, privalo būti užsidėję […]