Vilniuje šiandien prasidėjo septintasis Transporto inovacijų forumas – didžiausias transporto, logistikos ir technologijų renginys Baltijos šalyse. Šiemet forumas subūrė daugiau nei 800 dalyvių iš 15 šalių – politikos formuotojus, verslo, mokslo ir tarptautinių organizacijų atstovus, kurie dvi dienas diskutuos apie tai, kaip pasaulio transporto sektorius gali išlikti konkurencingas geopolitinių pokyčių ir technologinės revoliucijos akivaizdoje.
Forumo atidarymas – apie atsparumą ir tvarumą
Renginį atidaręs susisiekimo ministras Juras Taminskas pabrėžė, kad šiandien transporto sektorius išgyvena istorinius pokyčius:
„Gyvename laikotarpyje, kuriame geopolitiniai pokyčiai daro didelę įtaką transporto sektoriui, o spartus technologijų progresas – ypač dirbtinio intelekto vystymas – verčia mus iš esmės keisti požiūrį į pačią transporto sritį. Turime ne tik prisitaikyti prie pokyčių, bet ir kryptingai investuoti bei ieškoti efektyviausių sprendimų, kurie užtikrins saugų, aplinkai draugišką ir efektyvų mobilumą“, – sakė ministras.
Pasak jo, Lietuva aktyviai įgyvendina strateginius infrastruktūros projektus – „Via Baltica“, „Rail Baltica“ ir planuojamą Alternatyviojo Suvalkų kelio statybą, kurie sustiprins šalies transporto jungtis, regioninį atsparumą bei NATO rytinį flangą. J.Taminskas taip pat pabrėžė, kad vienas iš svarbiausių prioritetų – transporto dekarbonizacija, elektromobilumo plėtra ir geležinkelių elektrifikavimas.
Lietuvai – pokyčių metas
Transporto inovacijų asociacijos vadovė Rugilė Andziukevičiūtė-Buzė savo kalboje pabrėžė, kad transporto ir logistikos sektorius šiuo metu išgyvena vadinamąjį „Rytų vėjo momentą“ – laiką, kai įprasti verslo modeliai griūva, o sėkmingi bus tik tie, kurie gebės prisitaikyti ir matyti naujas kryptis.
„Šiandien verslui reikia vis daugiau pastangų išlaikyti tiesią kryptį. Klausimas – kaip Lietuva gali išlikti priekyje? Turime pasinaudoti pokyčiais ir paversti juos galimybe, ne grėsme“, – sakė ji.
Pasak jos, Lietuva turi potencialą tapti pirmąja visiškai skaitmenine logistikos ekosistema Europoje, jei drąsiai diegs inovacijas, paprastins procesus ir kurs patikimą, skaidrų tranzito verslo klimatą.
Tarptautinės energetikos agentūros (IEA) įžvalgos: dirbtinis intelektas keis logistikos ir energijos vartojimo struktūrą
Forumo pirmąją dieną ypatingo dėmesio sulaukė Tarptautinės energetikos agentūros (IEA) Tvarumo, technologijų ir perspektyvų direktorės Lauros Cozzi pranešimas. Ji pabrėžė, kad pasaulinė transporto energetikos transformacija vyksta sparčiau nei tikėtasi – 2025 m. elektromobilių pardavimai pasaulyje išaugs daugiau nei 25 proc., o iki 2030 m. jie sudarys beveik 60 proc. visų naujų automobilių pardavimų Europoje.
„Tai rodo, kad politika ir inovacijos pradeda veikti kartu – Europa demonstruoja, jog kryptinga parama elektromobilumui, tinklų plėtrai ir atsinaujinančiai energetikai duoda realius rezultatus,“ – sakė L.Cozzi.
Pasak jos, per artimiausius dešimtmečius transporto sektoriaus transformaciją lems trys pagrindiniai veiksniai:
„AI gali tapti nauju energetinio efektyvumo varikliu. Jis padės sumažinti tuščias keliones, optimizuoti krovinių srautus ir iš esmės pakeis logistikos grandines“, – teigė L.Cozzi.
Vis dėlto ji įspėjo apie naujus iššūkius: Kinija šiuo metu rafinuoja 19 iš 20 strateginių mineralų, reikalingų elektromobilių baterijoms, saulės ir vėjo technologijoms, todėl tiekimo grandinės tampa pažeidžiamos.
Forumas – regiono ateities laboratorija
Pasak Transporto inovacijų asociacijos vadovės Rugilės Andziukevičiūtės-Buzės, šis forumas – tai ne tik renginys, o vieta, kur susitinka skirtingos transporto ateities vizijos.
„Transporto inovacijų forumas kasmet tampa vieta, kur politikos formuotojai, verslas ir technologijų kūrėjai kalbasi ne apie teorijas, o apie sprendimus. Tai erdvė, kurioje gimsta bendros kryptys – nuo žaliojo transporto iki duomenų standartų. Džiaugiuosi, kad šiemet čia tiek daug žmonių, kurie nori kurti, o ne tik stebėti pokyčius“, – sakė ji.
Pranešimą paskelbė: Iveta Janušauskaitė, LR Susisiekimo ministerija
Šiandien dalis UNIPARK klientų sulaukė įtartinų SMS žinučių: jose, prisidengiant UNIPARK vardu, prašoma susimokėti už tariamai neapmokėtą automobilių stovėjimą, grasinant apie galimai dideles baudas to nepadarius. Šiose žinutėse taip pat pateikiama nuoroda į įtartiną internetinį puslapį uniparklit.com/cli5. UNIPARK pabrėžia, kad įmonė tokio pobūdžio žinučių nesiunčia. Bendrovės atstovai primygtinai prašo nespausti jose pateiktų nuorodų, nesidalinti savo asmens […]
Vilniaus r. Zujūnų seniūnijoje „Via Lietuva“ įgyvendina bendruomenei svarbų kelio infrastruktūros projektą – pradedamas tvarkyti apie 2 km ilgio kelio, einančio per Buivydiškių ir Zujūnų gyvenvietes, ruožas. Iki kitų metų rudens kelio infrastruktūra šiose gyvenvietėse bus atnaujinta iš esmės – įrengtas pėsčiųjų ir dviračių takas, šaligatvis, sutvarkyta kelio danga. Vykdant projektą, valstybinės reikšmės rajoninio […]
Trečiadienį Vilniaus oro uosto konferencijų centre vykęs kino vakaras pritraukė gausų būrį žiūrovų. Daugiau negu pusantro šimto žmonių į oro uostą atvyko ne tik pasižiūrėti smagaus kino filmo, bet ir pasigrožėti išskirtiniais vaizdais, kurie atsiveria pro konferencijų centro langus. Taip pat – pabendrauti su patyrusiu keliautoju Rimvydu Širvinsku-Makaliumi. Vilniaus oro uostas vėl organizavo nemokamą „Kino […]
„Toyota“, „Škoda“ ir „Volkswagen“ – populiariausių naujų automobilių trejetukas Lietuvoje nesikeičia jau ilgą laiką. Vien nuo šių metų pradžios iki rudens šalyje šių markės naujų automobilių įregistruota beveik 15 tūkst. – daugiau nei pusė visų Lietuvoje registruotų naujų automobilių. Ilgalaikei nuomai automobilį besirenkančių vairuotojų prioritetai taip pat išlieka gana panašūs, teigia šios srities ekspertai. „Mūsų […]
Daugiau kaip 21 500 kilometrų valstybinės reikšmės kelių prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ pradeda pirmą tokio pobūdžio konkursą Lietuvoje – dvi savaites gyventojai galės siūlyti vardus keliuose žiemos metu dirbantiems barstytuvams. Šia iniciatyva siekiama pakviesti visuomenę prisijungti prie kelių priežiūros bendruomenės ir kartu dalyvauti bendrame simboliniame kūrybos procese. „Žiemos kelių priežiūra yra vienas kompleksiškiausių ir neretai – […]
Lietuvos vairuotojai vis dažniau domisi ne tik automobilio marke ar technine būkle, bet ir jo kilmės šalimi. Ekspertai teigia, kad šis kriterijus iš tiesų gali daug pasakyti apie transporto priemonės eksploataciją, priežiūrą ir tikėtiną būklę. Kaip pažymi „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas, identiški modeliai, priklausomai nuo eksploatacijos sąlygų skirtingose šalyse, gali turėti visai kitokį nusidėvėjimo […]