Lietuvos vairuotojai vis dažniau domisi ne tik automobilio marke ar technine būkle, bet ir jo kilmės šalimi. Ekspertai teigia, kad šis kriterijus iš tiesų gali daug pasakyti apie transporto priemonės eksploataciją, priežiūrą ir tikėtiną būklę.
Kaip pažymi „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas, identiški modeliai, priklausomai nuo eksploatacijos sąlygų skirtingose šalyse, gali turėti visai kitokį nusidėvėjimo lygį.
„Automobilio kilmės šalis yra svarbi – kiekvienoje rinkoje susiformuoja skirtingi vairavimo įpročiai, kelių bei klimato sąlygos, o kartu ir techninės priežiūros standartai. Pirkėjui tai leidžia geriau suprasti automobilio istoriją bei įvertinti, kokie jo privalumai ar trūkumai gali paaiškėti ateityje“, – sako P. Valiukėnas.
Skirtingos šalys – skirtingi automobilio „charakteriai“
Pasak eksperto, Vokietijoje įprasta daug važiuoti greitkeliais, todėl šios šalies automobiliai dažnai turi didesnę ridą. Vis dėlto, dėl griežtos techninės priežiūros kultūros, net ir tokie automobiliai paprastai būna patikimi.
„Vokiška tvarka ir reguliarus aptarnavimas užtikrina, kad automobiliai būtų techniškai tvarkingi ir turėtų pilną serviso istoriją. Kita vertus, dėl duomenų apsaugos taisyklių tokia informacija ne visada prieinama viešai, todėl pirkėjui gali būti sunkiau ją patikrinti. Statistiškai daugiau automobilių iš Vokietijos būna su koreguota rida būtent dėl šio skaidrumo ribotumo“, – aiškina P. Valiukėnas.
Tuo metu Italijoje ir Ispanijoje automobiliai rečiau paveikiami korozijos – švelnus klimatas ir žiemos druskos nebuvimas leidžia išsaugoti gerą kėbulo būklę.
„Pagrindinis šių šalių privalumas – mažesnė rūdžių rizika. Tačiau karštas klimatas turi ir trūkumų: dėl saulės poveikio dažnai matomi smulkūs kėbulo defektai, išblukę dažai ar suskilęs plastikas. Be to, dėl siaurų miestų gatvių neretai pasitaiko smulkių parkavimo pažeidimų“, – komentuoja ekspertas.
Nyderlandai išsiskiria itin aukštais techninės priežiūros standartais – šioje šalyje galioja griežta techninė apžiūra (APK), aiškiai registruojama rida ir serviso duomenys, o kelių infrastruktūra yra viena geriausių Europoje.
„Nyderlanduose veikia viena skaidriausių automobilių priežiūros sistemų. Vairuotojai yra itin atsakingi, o techninė apžiūra – tokia griežta, kad jos neatitikti praktiškai neįmanoma. Be to, olandiški automobiliai dažnai būna naujesni, su pilna komplektacija ir gerai dokumentuota istorija, todėl pirkėjui jie kelia mažiau netikėtumų“, – pabrėžia P. Valiukėnas.
Kintantys lietuvių įpročiai
Lietuviai ilgą laiką pirmenybę teikė vokiškos kilmės automobiliams, nes juos sieja su patikimumu ir tradicine vokiška priežiūros kultūra. Tačiau šiandien, pasak eksperto, pirkėjų požiūris pastebimai keičiasi.
„Pastaraisiais metais vis labiau domimasi Nyderlandų rinka – dėl jos skaidrumo, aiškios transporto priemonių istorijos ir griežtos priežiūros. Kadangi patys atsakingai atrenkame ir į Lietuvą atvežame naudotus automobilius būtent iš Nyderlandų, iš arti matome, kaip sparčiai auga tokių transporto priemonių paklausa. Šios šalies sistema leidžia užtikrinti, kad automobilio istorija būtų lengvai patikrinama, o rida – tikra. Tai didina pirkėjų pasitikėjimą ir mažina riziką“, – tvirtina „Longo LT“ vadovas.
Anot jo, pietinių šalių automobiliai taip pat turi savo nišą – jie populiarūs tarp vairuotojų, kurie ieško mažiau korozijos pažeistų transporto priemonių. Tuo metu Nyderlandų automobiliai dažniausiai patraukia pirkėjus, vertinančius skaidrumą, dokumentuotą istoriją ir gerą techninę būklę.
„Šiandieniniai pirkėjai tampa sąmoningesni. Jei anksčiau svarbiausias kriterijus buvo kaina, dabar daug daugiau dėmesio skiriama automobilio istorijai, priežiūros duomenims ir ridos tikrumui. Tai rodo, kad naudotų automobilių pirkėjai bręsta – žmonės renkasi patikimumą, o ne trumpalaikę naudą“, – reziumuoja P. Valiukėnas.
Pranešimą paskelbė: Saulė Bakšė, Idea Prima
Šią savaitę devyniuose šalies miestuose pasirodo specialaus dizaino „DPD Lietuva“ paštomatai, skirti naujam Lietuvos krepšinio lygos (LKL) sezonui ir kiekvienos komandos gerbėjams. Kiekviename mieste bus išryškintas vietinės komandos kapitonas, todėl specialiai pritaikyti paštomatai taps dar artimesni sirgaliams kasdienėje aplinkoje – nuo didžiųjų miestų iki regionų. Specialaus dizaino „DPD Lietuva“ paštomatai taps ne tik siuntų atsiėmimo […]
Nuo šiandien, lapkričio 10-osios, Lietuvoje įsigalioja privalomas žieminių padangų naudojimo laikotarpis, kuris truks iki kovo 31 dienos. Pagal Kelių eismo taisykles, visi lengvieji automobiliai, mikroautobusai ir kitos keleivinės transporto priemonės šiuo metu turi būti aprūpintos žieminėmis arba visų sezonų padangomis, tinkamomis važiuoti žiemos sąlygomis. „Tinkamos padangos reiškia daugiau nei tik taisyklių laikymąsi – jos reiškia […]
Didžiausia Izraelio viešojo transporto bendrovė „Egged Group“ perka 51 proc. keleivių vežimo autobusais bendrovės „Tolimojo keleivinio transporto kompanija“ (TOKS) akcijų.Dabartiniai įmonės savininkai – investicijų grupė „Žabolis ir partneriai“ bei investuotojas Nemunas Dagilis – pardavimo procesą užbaigus valdys likusius 49 proc. TOKS akcijų. Sandoriui dar reikės Konkurencijos tarybos leidimo. „Egged“ skelbia tokiu būdu stiprinanti savo kaip […]
Pirmadienis – paskutinė diena, kai vairuotojai dar gali pasikeisti vasarines padangas į žiemines. Ekspertai įspėja – net jei padangas jau pakeitėte, verta pasitikrinti, ar tai atlikta tinkamai – netikėtų avarijų priežastimi gali tapti būtent netinkamai pritvirtinti ratai. BTA Ekspertizių skyriaus vadovo Andriaus Žiukelio teigimu, avarijos, kai nuo automobilių nukrenta ratai, ypač šiuo sezonu, nėra retenybė. […]
Automobilio pardavimas – ne tik raktelių ir dokumentų perdavimas naujajam jo savininkui. Kartu su sandoriu vairuotojams reikia pasirūpinti ir kitais niuansais, pavyzdžiui – transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės (TPVCA) draudimo sutartimi. Nedidelis neapsižiūrėjimas šiame procese gali sukelti rimtų pasekmių – nuo galimų teisinių ginčų iki netikėtai priskirtos atsakomybės už kito asmens padarytus eismo įvykius. Kaip […]
Susisiekimo ministro atstovas Lukas Paškevičius informuoja, kad šeštadienio vakarą laikinai sustabdžius orlaivių eismą Vilniaus oro uoste, ribojimai atšaukti rekordiškai greitai.Anot L. Paškevičiaus, šįvakar (šeštadienį) nuo 20:45 val. buvo laikinai sustabdytas orlaivių eismas Vilniaus oro uoste. Sprendimą dėl oro erdvės ribojimų lėmė balionai, skrendantys oro uosto kryptimi. Tarnybos pranešė, kad prireiks 3 valandų situacijai normalizuoti – ribojimai […]