Seimo narių Kazio Starkevičiaus ir Andriaus Kupčinsko pranešimas po spaudos konferencijos „Rail Baltica: perspektyvos ir Baltijos kryptis po 35 metų“

Seimo narių Kazio Starkevičiaus ir Andriaus Kupčinsko pranešimas po spaudos konferencijos „Rail Baltica: perspektyvos ir Baltijos kryptis po 35 metų“

Liepos 10 d. Seime įvyko Seimo narių Kazio Starkevičiaus ir Andriaus Kupčinsko spaudos konferencija:  „Rail Baltica“: perspektyvos ir Baltijos kryptis po 35 metų. Jos metu parlamentarai pažymėjo, kad geopolitinės situacijos kontekste karinio mobilumo jungčių stiprinimas išlieka tarp prioritetinių Europos, tame tarpe ir Lietuvos, tikslų. Atsižvelgiant į mūsų valstybės geografinę padėtį ir susiformavusią geopolitinę situaciją, „Rail Baltica“ geležinkelio projektas tampa svarbiu ne tik komercine, bet ir karinio mobilumo užtikrinimo prasme, nes karo atveju „Rail Baltica“ geležinkelio bėgiais į dislokacijos vietas būtų skubiai gabenama sunkioji karinė technika ir amunicija, skirta Baltijos šalių gynybai. „Rail Baltica“ geležinkelio projektas turėtų būti finansuojamas ne tik iš Europos Sąjungos (ES), bet ir kariniam mobilumui skirtų lėšų.

Ekonomikos komiteto pirmininkas K. Starkevičius pažymėjo, kad šiuo metu „Rail Baltica“ projektas yra finansuojamas kaip komercinis projektas, tačiau, vykstant rusijos sukeltam brutaliam karui Ukrainoje ir dėl to Lietuvai tapus pafrontės zona, reikia galvoti ir apie finansavimą iš karinio mobilumo paketų. K. Starkevičius patvirtino, kad dėl „Rail Baltica“ pripažinimo karinio mobilumo projektu jis kreipėsi į Vyriausybę ir susisiekimo ministrą Marių Skuodį. Seimo nario teigimu, toks žingsnis padėtų išvengti tolimesnių terminų atidėjimo ir užtikrintų papildomą finansavimą „Rail Baltica“ geležinkelio projektui.

„Rail Baltica“ yra ne tik Lietuvos, bet ir kitų Baltijos šalių pripažintas prioritetiniu projektu. Nors šio projekto įgyvendinimas ne tik vėluoja, bet ir brangsta, tačiau oficialiai žadama, kad „Rail Baltica“ geležinkelio vėžė Baltijos šalių sostines su Varšuva sujungs iki 2030 metų, o šio projekto visiškas įgyvendinimas bus baigtas 2031 metais – tai kainuos apie 15,3 mlrd. eurų.

Ekonomikos komiteto narys, Baltijos Asamblėjos prezidentas A. Kupčinskas spaudos konferencijos metu minėjo, kad „Rail Baltica“ geležinkelio projektas yra viena pagrindinių temų tiek Ekonomikos komiteto, tiek Baltijos Asamblėjos prezidiumo posėdžiuose ir yra itin svarbus dabar, žiūrint į Baltijos šalių geopolitinę situaciją, nes geležinkelis bus pritaikytas ir karinės technikos pervežimams.

A. Kupčinskas palygino „Rail Baltica“ projektą su „Via Baltica“, kuris jau yra finansuojamas iš kariniam mobilumui skirtų lėšų. Pasak Seimo nario, 2025-ais metais pabaigus „Via Baltica“ projektą, papildomos lėšos galėtų būti skiriamos „Rail Baltica“ geležinkelio tiesimo darbams. Kitais metais, balandžio mėnesį, kai bus atverta 2+2 linija „Via Baltica“ –jungtis su Lenkija – dalis lėšų tikrai galėtų būti skiriama ir „Rail Baltica“ geležinkeliui, – pabrėžė A. Kupčinskas.

K. Starkevičius pažymėjo, kad svarbu nepamiršti „Rail Baltica“ geležinkelio jungties ne tik su Vilniaus oro uostu, bet ir su Kauno oro uostu. „Rail Baltica“ geležinkelio jungties su Kauno oro uostu perspektyva yra svarbi ir dėl to, nes Kauno oro uoste yra numatomas naujas terminalas ir, po mažiau nei dešimtmečio, planuojama per metus aptarnauti net 3 mln. keleivių.

„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje: per visą geležinkelio trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną, Rygą iki Talino. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse sieks 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km. Iš visų Baltijos šalių Lietuvoje yra pasiekta didžiausia „Rail Baltica“ geležinkelio darbų pažanga. „Rail Baltica“ yra ekonomiškai perspektyvus projektas, tikimasi, kad projektas Baltijos šalims sugeneruos 6,6 mlrd. eurų tiesioginės naudos. Apskaičiuota, kad netiesioginė nauda turėtų siekti 15,5–23,5 mlrd. eurų.

Pranešimą paskelbė: Saulė Eglė Trembo, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

„Volkswagen“ Lietuvoje pristato visapusiškai atnaujintą komercinių automobilių gamą – nuo kompaktiškojo „Caddy“ iki daugiafunkcio „Transporter“, erdvaus „Crafter“ ir legendinio „California“ kemperio. Šie naujausios kartos „Volkswagen“ modeliai sukurti siekiant užtikrinti neprilygstamą komfortą, kuris ypač svarbus tiems, kurie didžiąją dienos dalį praleidžia prie vairo. „Komerciniai automobiliai yra daugelio kasdienių operacijų pagrindas – jos jungia žmones, prekes ir […]


„Truckmaster“ sunkvežimių plovykla – efektyvus sprendimas jūsų sunkiojo transporto švarai

„Truckmaster“ sunkvežimių plovykla – efektyvus sprendimas jūsų sunkiojo transporto švarai

Sunkvežimių plovimas yra kur kas daugiau nei tik estetinis rūpestis – tai būtina priežiūros dalis, padedanti užtikrinti ilgesnį technikos tarnavimo laiką, saugumą keliuose ir įmonės įvaizdį. „Truckmaster“ sunkvežimių plovykla siūlo profesionalias plovimo paslaugas, atitinkančias šiuolaikinių transporto įmonių poreikius. Moderni įranga ir patikimos technologijos „Truck Master“ sunkvežimių plovyklose naudojama moderni ATLAS ir ITECO įranga, kuri užtikrina […]


Kryžkalnyje startavo naujos „Inbalance grid“ stotelės „Orlen“ degalinėse: jau veikia 10 greito įkrovimo taškų

Kryžkalnyje startavo naujos „Inbalance grid“ stotelės „Orlen“ degalinėse: jau veikia 10 greito įkrovimo taškų

Elektromobilių įkrovimo tinklo operatorė „Inbalance grid“ pradėjo vasaros plėtros sezoną – startavo nuo Kryžkalnio „Orlen“ degalinių, kur įjungti 8 nauji greitojo įkrovimo taškai A1 kelyje į pajūrį ir iš jo. Iš viso šiais metais „Inbalance grid“ įrengs 54 didelės galios įkrovimo prieigas. Naujose stotelėse – pigiausia kilovatvalandė A1 kelyje „A1 magistralė – tai stuburas, jungiantis […]


EIMIN paskirstė 5 mln. eurų Lietuvos savivaldybių kelių projektams

EIMIN paskirstė 5 mln. eurų Lietuvos savivaldybių kelių projektams

Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) finansuos įvairiose Lietuvos savivaldybėse esančių kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, tvarkymą: 7 projektams įgyvendinti skirta 5 mln. eurų. „Lietuvos regionų konkurencingumo didinimas – vienas svarbiausių EIMIN ekonomikos transformacijos plano „START“ prioritetų. Tad skirdami investicijų regionų kelių infrastruktūrai tobulinti ne tik pagerinsime susisiekimą, bet ir prisidėsime prie darbo […]


„airBaltic“ padvigubins skrydžių iš Vilniaus į Amsterdamą ir Dubajų dažnį

„airBaltic“ padvigubins skrydžių iš Vilniaus į Amsterdamą ir Dubajų dažnį

Pirmaujanti Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ paskelbė planus padidinti skrydžių iš Vilniaus į Amsterdamą (Nyderlandai) ir Dubajų (Jungtiniai Arabų Emyratai) dažnį artėjančiu žiemos sezonu, nuo 2025 m. spalio pabaigos iki 2026 m. kovo pabaigos. „airBaltic“ tarp Vilniaus ir Amsterdamo vykdys net 14 skrydžių per savaitę, dar labiau pagerindama Lietuvos susisiekimą su pasauliu per vieną […]


Per mėnesį Lietuvoje įrengtos dar 23 naujos įkrovimo stotelės

Per mėnesį Lietuvoje įrengtos dar 23 naujos įkrovimo stotelės

Lietuvoje tęsiama elektromobilių viešojo įkrovimo tinklo plėtra. Per gegužės mėnesį žaliųjų energijos sprendimų bendrovė „Enefit“ visoje šalyje įrengė 23 naujas elektromobilių įkrovimo stoteles. Ekspertai sako, kad vis didesnis dėmesys kreipiamas erdvėms už didžiųjų miestų ribų, siekiant, kad infrastruktūra būtų išvystyta tolygiai visoje šalyje. Per gegužę įrengtose 23-ose stotelėse vienu metu jau dabar gali būti įkrauti […]