Seimo narių Kazio Starkevičiaus ir Andriaus Kupčinsko pranešimas po spaudos konferencijos „Rail Baltica: perspektyvos ir Baltijos kryptis po 35 metų“

Seimo narių Kazio Starkevičiaus ir Andriaus Kupčinsko pranešimas po spaudos konferencijos „Rail Baltica: perspektyvos ir Baltijos kryptis po 35 metų“

Liepos 10 d. Seime įvyko Seimo narių Kazio Starkevičiaus ir Andriaus Kupčinsko spaudos konferencija:  „Rail Baltica“: perspektyvos ir Baltijos kryptis po 35 metų. Jos metu parlamentarai pažymėjo, kad geopolitinės situacijos kontekste karinio mobilumo jungčių stiprinimas išlieka tarp prioritetinių Europos, tame tarpe ir Lietuvos, tikslų. Atsižvelgiant į mūsų valstybės geografinę padėtį ir susiformavusią geopolitinę situaciją, „Rail Baltica“ geležinkelio projektas tampa svarbiu ne tik komercine, bet ir karinio mobilumo užtikrinimo prasme, nes karo atveju „Rail Baltica“ geležinkelio bėgiais į dislokacijos vietas būtų skubiai gabenama sunkioji karinė technika ir amunicija, skirta Baltijos šalių gynybai. „Rail Baltica“ geležinkelio projektas turėtų būti finansuojamas ne tik iš Europos Sąjungos (ES), bet ir kariniam mobilumui skirtų lėšų.

Ekonomikos komiteto pirmininkas K. Starkevičius pažymėjo, kad šiuo metu „Rail Baltica“ projektas yra finansuojamas kaip komercinis projektas, tačiau, vykstant rusijos sukeltam brutaliam karui Ukrainoje ir dėl to Lietuvai tapus pafrontės zona, reikia galvoti ir apie finansavimą iš karinio mobilumo paketų. K. Starkevičius patvirtino, kad dėl „Rail Baltica“ pripažinimo karinio mobilumo projektu jis kreipėsi į Vyriausybę ir susisiekimo ministrą Marių Skuodį. Seimo nario teigimu, toks žingsnis padėtų išvengti tolimesnių terminų atidėjimo ir užtikrintų papildomą finansavimą „Rail Baltica“ geležinkelio projektui.

„Rail Baltica“ yra ne tik Lietuvos, bet ir kitų Baltijos šalių pripažintas prioritetiniu projektu. Nors šio projekto įgyvendinimas ne tik vėluoja, bet ir brangsta, tačiau oficialiai žadama, kad „Rail Baltica“ geležinkelio vėžė Baltijos šalių sostines su Varšuva sujungs iki 2030 metų, o šio projekto visiškas įgyvendinimas bus baigtas 2031 metais – tai kainuos apie 15,3 mlrd. eurų.

Ekonomikos komiteto narys, Baltijos Asamblėjos prezidentas A. Kupčinskas spaudos konferencijos metu minėjo, kad „Rail Baltica“ geležinkelio projektas yra viena pagrindinių temų tiek Ekonomikos komiteto, tiek Baltijos Asamblėjos prezidiumo posėdžiuose ir yra itin svarbus dabar, žiūrint į Baltijos šalių geopolitinę situaciją, nes geležinkelis bus pritaikytas ir karinės technikos pervežimams.

A. Kupčinskas palygino „Rail Baltica“ projektą su „Via Baltica“, kuris jau yra finansuojamas iš kariniam mobilumui skirtų lėšų. Pasak Seimo nario, 2025-ais metais pabaigus „Via Baltica“ projektą, papildomos lėšos galėtų būti skiriamos „Rail Baltica“ geležinkelio tiesimo darbams. Kitais metais, balandžio mėnesį, kai bus atverta 2+2 linija „Via Baltica“ –jungtis su Lenkija – dalis lėšų tikrai galėtų būti skiriama ir „Rail Baltica“ geležinkeliui, – pabrėžė A. Kupčinskas.

K. Starkevičius pažymėjo, kad svarbu nepamiršti „Rail Baltica“ geležinkelio jungties ne tik su Vilniaus oro uostu, bet ir su Kauno oro uostu. „Rail Baltica“ geležinkelio jungties su Kauno oro uostu perspektyva yra svarbi ir dėl to, nes Kauno oro uoste yra numatomas naujas terminalas ir, po mažiau nei dešimtmečio, planuojama per metus aptarnauti net 3 mln. keleivių.

„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje: per visą geležinkelio trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną, Rygą iki Talino. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse sieks 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km. Iš visų Baltijos šalių Lietuvoje yra pasiekta didžiausia „Rail Baltica“ geležinkelio darbų pažanga. „Rail Baltica“ yra ekonomiškai perspektyvus projektas, tikimasi, kad projektas Baltijos šalims sugeneruos 6,6 mlrd. eurų tiesioginės naudos. Apskaičiuota, kad netiesioginė nauda turėtų siekti 15,5–23,5 mlrd. eurų.

Pranešimą paskelbė: Saulė Eglė Trembo, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Vasaros kelionės elektromobiliu Lietuvoje: kur patogiausia važiuoti atostogoms?

Vasaros kelionės elektromobiliu Lietuvoje: kur patogiausia važiuoti atostogoms?

Vis daugiau Lietuvos gyventojų renkasi keliones elektromobiliais, siekdami ne tik išvengti taršos, bet ir mėgautis komfortišku bei tylesniu važiavimu. Nors ilgesnės kelionės elektromobiliu jau nebėra retenybė, dalis vairuotojų vis dar svarsto ar patogu būtų leistis į tolimesnes keliones po Lietuvą. „Elektrum Lietuva“ elektromobilių produktų vystymo vadovė Laura Doraitė-Gudavičienė pasidalino įžvalgomis apie patogiausias kryptis Lietuvoje vasarą […]


Susisiekimo ministras M. Skuodis apdovanos jubiliejinių „Aurum 1006 km“ lenktynių kvalifikacijos nugalėtojus

Susisiekimo ministras M. Skuodis apdovanos jubiliejinių „Aurum 1006 km“ lenktynių kvalifikacijos nugalėtojus

Penktadienį, liepos 19 d., Palangoje susisiekimo ministras Marius Skuodis apdovanos jubiliejinių, 25-ąjį kartą vykstančių automobilių lenktynių „Aurum 1006 km“ kvalifikacijos nugalėtojus. Šios jau ketvirtį amžiaus vykstančios lenktynės pritraukia automobilių sporto mėgėjus ne tik iš visos šalies, bet ir iš užsienio. M. Skuodis apdovanos automobilių lenktynių „Aurum 1006 km“ kvalifikacijos nugalėtojus. Kvalifikacijos lenktynių metu dalyviai varžosi dėl […]


Elektromobilių įkrovimo stotelių kūrėja „Elinta Charge“ turi naują vadovą

Elektromobilių įkrovimo stotelių kūrėja „Elinta Charge“ turi naują vadovą

Į kitą plėtros etapą elektromobilių įkrovimo stotelių kūrėja ir gamintoja „Elinta Charge“ žengia su nauju vadovu. Įmonės generaliniu direktoriumi paskirtas Vaidas Bielinis, kurio pagrindiniai tikslai bus orientuoti į tvarų bei nuoseklų įmonės augimą, patikimiausių ir technologiškai pažangiausių produktų kūrimą ir kryptingą komandos darbą. Daugiau nei 20 metų verslo plėtros patirtį technologijų ir telekomunikacijų srityse sukaupęs […]


Profesinio mokymo privalumai ir dar vis jį supantys mitai

Profesinio mokymo privalumai ir dar vis jį supantys mitai

Nors profesinis mokymas Lietuvoje sparčiai populiarėja, visuomenėje dar vis vyrauja jį supantys mitai. O tai neretai jauną žmogų nukreipia ne tuo keliu, kurį jis iš tiesų norėtų pasirinkti. „Planuojantys dar šiais metais įstoti į profesinio mokymo įstaigą, tai gali padaryti iki rugpjūčio 5 d. LAMA BPO sistemoje. Tačiau neretai susiduriama su situacijomis, kuomet artimieji bando […]


„Via Baltica“, jūrų ir oro uostų bei kitiems strateginiams transporto projektams Lietuvoje – reikšminga ES parama

„Via Baltica“, jūrų ir oro uostų bei kitiems strateginiams transporto projektams Lietuvoje – reikšminga ES parama

Lietuvos ir tarptautiniam susisiekimui strategiškai svarbaus magistralinio kelio „Via Baltica“ paskutinės atkarpos nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos rekonstrukcijai Europos Komisija (EK) šią savaitę papildomai skyrė 48 mln. eurų Europos infrastruktūros tinklų priemonės (Connecting Europe Facility, CEF) lėšų. Užbaigus šią 12 kilometrų ilgio atkarpą, planuojama, kad automagistralė nuo Kauno iki Varšuvos bus visiškai užbaigta jau 2025 […]


Lietuva steigs transporto atašė pareigybę Ukrainoje

Lietuva steigs transporto atašė pareigybę Ukrainoje

Lietuva steigs transporto atašė pareigybę Ukrainoje. Darbą Kyjive esančioje Lietuvos ambasadoje transporto atašė pradės spalio 1 d. Šiam Susisiekimo ministerijos siūlytam nutarimo projektui šiandien pritarė Vyriausybė. Naujoji pareigybė kuriama siekiant stiprinti atstovavimą Lietuvos ekonominiams interesams užsienyje, kurie vis aktualesni vykstant transporto paslaugų eksporto rinkų diversifikacijai, transporto ir logistikos sektoriaus įmonėms ieškant naujų partnerysčių, tiekėjų, žaliavų […]