Prieš rugsėjį saugaus eismo žinias svarbu atnaujinti ne tik į mokyklą grįžtantiems moksleiviams, bet ir transporto priemonių vairuotojams. Vairavimo mokytojas ir saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas atkreipia dėmesį, kad neretai gatvėje elgiasi neapdairiai, todėl atsakomybę dėl jų saugumo gatvėje lygiai taip pat turi prisiimti ir daugiau patirties turintys vairuotojai.
„Kaip vairavimo praktikas galiu pastebėti keletą dalykų: vaikai dar nemoka visų kelių eismo taisyklių reikalavimų ir labiau vadovaujasi savo saugumo supratimais. Tiesa ta, kad jie visur bėga, skuba ir apie saugumą jie tiesiog nepagalvoja, todėl atsakomybę turime prisiimti mes – suaugusieji“, – sako A.Pakėnas.
Jis pažymi, kad vairuotojams būtina ne tik paisyti aplink mokymo įstaigas ar gyvenamuosiuose rajonuose nustatytų greičio ir kitų saugaus eismo priemonių, bet ir būti išskirtinai atidiems.
„Važiuojant šiose zonose reikia ypač sustiprinti dėmesingumą ir mažinti greitį. Sunku kalbėti ir apie tikrai saugų greitį tokiose vietose, nes ten, kur vaikai – sunku nuspėti ar prognozuoti – visada liks tikimybė nelaimei. Todėl tokiose vietose net leistinas greitis gali būti nesugus, jei trūksta atidos“, – sako A.Pakėnas.
Kaip dažniausiai pastebimas vairuotojų ydas kelyje A.Pakėnas įvardija dėmesingumo stoką, vaikų ūgio neįvertinimą ir skubėjimą, besiribojantį su „liguistu mąstymu apie greitį“. Be to, dauguma vairuotojų kritinėse situacijose reaguoja per lėtai.
„Nemažai vairuotojų kritinėse situacijose stabdo per silpnai, todėl neretai jų veiksmai neatitinka situacijos ir poreikio – kritinėje situacijoje visada reikia stabdyti labai stipriai, tiesiog kalti per stabdžius iki visiško jų blokavimo“, – teigia vairavimo mokytojas.
Jis pažymi ir kelis kartus kartoja, kad artėjant rugsėjui, visiems vairuotojams būtina būti itin dėmesingiems bei treniruoti savo įgūdžius, kad avarinėse situacijose pavyktų išvengti nelaimių.
„Reikia daryti tai, ko mūsų vairuotojai nemėgsta daryti – treniruotis. Lietuvoje yra nemažai autodromų, kuriuose galima atgaivinti savo antiavarinio vairavimo įgūdžius arba bent jau šeimoje, darbe pakalbėti apie tai, padiskutuoti, aptarti galimus eismo pasikeitimus ir avarines situacijas“, – teigia A.Pakėnas.
„Deja, daugybė vairuotojų kelyje paskutinį kartą skaitė kelių eismo taisyklių (KET) knygelę dar tada, kai mokėsi vairavimo mokykloje.
Kad trūksta domėjimosi KET pakeitimais rodo pavyzdys, kiek vairuotojų iki šiol dar nepajuda iš vietos sankryžoje prie šviesoforo, kai jiems sukti į dešinę leidžiama – nes jie gal paprasčiausiai nežino jau 7 metus pasikeitusios taisyklės dėl papildomų sekcijų“, – sako vairavimo mokytojas.
Ekspertas kartoja – vaikai eismo aplinkoje neretai elgiasi impulsyviai, jų logika dar nesutampa su suaugusiųjų mąstymu, todėl vairuotojai turi būti ne tik techniškai pasiruošę išvengti avarinių situacijų, bet ir būti itin budrūs bei dėmesingi, juk eismo saugumas – bendras tikslas.
· Vadovaukitės kelio ženklais „Vaikai“, „Mokykla“.
· Mokyklų zonose greitis dažnai ribojamas iki 20–30 km/h – tam tikrose situacijose net didžiausias leistinas greitis gali būti rizikingas.
· Vaikai gali įbėgti netikėtai – prilėtinkite iš anksto.
· Vaikai gali neįvertinti atstumo iki automobilio – būkite pasiruošę staigiam stabdymui.
· Jei prie perėjos sustojo automobilis pirmoje juostoje, privalote sustoti ir kitoje – net jei nematote pėsčiojo.
· Vaikai, deja, dažnai kerta gatvę išlipę iš autobuso.
· Sulėtinkite ir įsitikinkite, kad kelias saugus.
· Net sekundės dėmesio nukreipimas gali kainuoti gyvybę.
· Vaikus iki 135 cm ūgio vežkite specialioje kėdutėje ar ant paaukštinimo pagalvėlės, segant saugos diržą.
· Iš automobilio vaikas turi išlipti šaligatvio pusėje, niekada – į važiuojamąją dalį.
Pastaba: Šis tekstas parengtas bendradarbiaujant su AB „VIA Lietuva“, kuriant saugaus eismo skiltį „Saugi kelionė – bendras tikslas“. Jūs turite teisę neatlygintinai publikuoti šį tekstą. Publikuojant tekstą žiniasklaidos kanaluose būtina nurodyti – Šaltinis 15min.
Pranešimą paskelbė: Donatas Večerskis, UAB „15min”
Elektrinių transporto priemonių integracija į miesto logistiką tampa vis aktualesnė ir populiaresnė – tai patvirtina tiek rinkos tendencijos, tiek surinkti duomenys. Rugsėjo 9 d. minimos Pasaulinės elektromobilių dienos proga „Wolt“ pristato naujausius duomenis, kaip per pastaruosius metus keitėsi pristatymų tvarumas Lietuvoje ir kokią gyventojų užsakymų dalį kurjeriai pristato elektra varomomis transporto priemonėmis. Per pastaruosius dvylika […]
Antradienį europarlamentarai pritarė Pauliaus Saudargo (Europos liaudies partija) parengtai Europos Parlamento pozicijai dėl naujų taisyklių, kuriomis nustatomi griežtesni automobilių gamybos ir utilizavimo reikalavimai. Siūlymu siekiama paspartinti automobilių pramonės perėjimą prie žiedinės ekonomikos modelio, sumažinti automobilių gamybos ir utilizavimo poveikį aplinkai ir padidinti pramonės tvarumą. Europarlamentarai naujuosius reikalavimus siūlo taikyti visoms transporto priemonėms, išskyrus specialiosios paskirties, karinių […]
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT), įgyvendindama vieną iš strateginių tikslų – gerinti prieigos prie geležinkelių infrastruktūros ir paslaugų įrenginių sąlygas, parengė metodiką, kuri padės vertinti, kaip įgyvendinami teisės aktų reikalavimai dėl prieigos sąlygų nustatymo ir viešinimo bei kokiu mastu susiduriama su jų praktinio užtikrinimo problemomis. „Atvira ir skaidri prieiga yra būtina prielaida siekiant didinti […]
Nors vasara baigėsi, parkuose, miškuose bei miestų gatvėse vis dar gausu dviračių entuziastų. Visgi šiltojo sezono pabaiga pažeria nemažai netikėtų grėsmių aktyvaus laisvalaikio gerbėjams. Dviračio vagystė – ne vienintelis pavojus, mat permainingi orai, šlapi keliai, prastėjantis matomumas ir netikėti techniniai gedimai vis dažniau tampa nelaimių priežastimis. Pasak draudimo bendrovės BTA draudimo produkto vadovo Ramūno Juso, […]
„Volkswagen“, 2025 m. pirmaujantis elektromobilių prekės ženklas Europoje, rugsėjo 8–14 d. Miunchene vyksiančioje „IAA Mobility“ parodoje pristatys savo naujausią kompaktišką elektrinį SUV – „ID. CROSS Concept“. Po „ID.2all“ ir „ID.1 EVERY“, „ID. CROSS Concept“ žymi kitą žingsnį „Volkswagen“ mažų EV modelių serijoje. Šių modelių serijinės versijos bus pradėtos gaminti nuo 2026 m., o „ID. Polo“ […]
Po paskutinio atvejo, kuomet dėl pranešimo apie droną buvo trumpam sutrikdytas orlaivių eismas, „Oro navigacija“ imasi procesų papildymo. Ateityje tokių situacijų turėtų mažėti dėl dabar diegiamos skaitmeninės dronų eismo valdymo sistemos. Įvykis fiksuotas antradienį, kuomet orlaivių eismą sutrikdė pastatų ir teritorijų filmavime besispecializuojančios bendrovės pakeltas dronas, kuris filmavo „Teltonikos“ technologijų parką. „Oro navigacijos“ vadovas Saulius […]