„Rail Baltica“ projektui skirtas papildomas finansavimas

„Rail Baltica“ projektui skirtas papildomas finansavimas

Liepos 16 d. Europos infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) komitetas „Rail Baltika“ projektui finansuoti skyrė papildomus 184 mln. eurų, kurie turės būti investuoti iki 2024 m. Kartu su 15% šalių indėliu, ši suma sieks 216 mln. eurų. Įskaitant ir šias dotacijas, iš viso, „Rail Baltica“ projektui iš ES ir nacionalinių biudžetų jau skirta 1,2 mlrd. eurų.

Finansavimas skirtas pagal 2019 CEF transporto kvietimą, kurį administruoja ES Inovacijų ir tinklų programų vykdomoji įstaiga (INEA). Šiuo kvietimui sanglaudos šalims iš viso buvo paskirstyta 1,1 mlrd. eurų, o konkurencija dėl šių lėšų buvo labai didelė. „Rail Baltica“ atiteko didžiausia, net 55% dydžio, paskirstytų lėšų dalis. Finansavimą vystyti „Rail Baltica“ projektą gavo ne tik Baltijos šalys, bet ir Lenkija, kuriai skirta 422 mln. eurų.

CEF komiteto balsavimu 128 mln. eurų skirta „Rail Baltica“ statybos darbams, o 88 mln. – techniniam projektavimui ir planavimo darbams.

„Džiaugiamės „Rail Baltica“ techniniam projektavimui, planavimui ir statyboms skirtu papildomu finansavimu. Šio finansavimo užteks pagrindiniams projekto darbams šiose srityse iki 2024 m. ir statybos etapo brandos pasiekimui. Esame pasiruošę didinti statybos darbų tempą visose šalyse ir teikti paraiškas kitiems CEF kvietimams“,- teigė bendros Baltijos šalių įmonės „RB Rail AS“ vadovas ir valdybos pirmininkas Agnis Driksna.

Anot Estijos Ekonomikos reikalų ir infrastruktūros ministro Taavi Aas, papildomas finansavimas parodo kokia svarbi Europai yra „Rail Baltica“. „Tai, kad gavome daugiau nei pusę viso skiriamo finansavimo, nors varžėmės su tuzinais kitų pareiškėjų, parodo kaip, palyginus su kitais, gerai vystomas šis projektas. Papildomas finansavimas leis priartinti „Rail Baltica“ arčiau žmonių ir pradėti planuoti regionines stotis. Be to, gavome papildomo finansavimo Mūgos ir Ulemistės terminalų bei Muuga-Soodevage geležinkelio pylimo statyboms. Tačiau liko dar daug darbų ir, nors negavome finansavimo Vanasadamos tramvajų linijai, galėsime skirti daugiau laiko projektavimui ir sulaukti daugiau sėkmės ateityje.“

Latvijos Transporto ministras Talis Linkaitis pažymėjo: „Pagal šį CEF kvietimą skirtas finansavimas įrodo, kad „Rail Baltica“ yra daugiau nei geležinkelių infrastruktūra – tai ekonominis koridorius skatinantis regioninį susisiekimą. Suteiktas finansavimas Latvijoje leist pradėti regioninių stočių ir multimodalinių terminalų projektavimą. Tai leis geriau integruoti nacionalinius transporto tinklus, užtikrinti „Rail Baltica“ infrastruktūros atsiperkamumą bei sukurti daugiau sinergijos tarp vietos bendruomenių ir verslo. Artimiausiu metu pradėsime diskusijas su vietos bendruomenėmis dėl regioninių stočių, nes tam reikia įvertinti daugybę aplinkybių.“

Lietuvos Susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič sakė: „Papildomo finansavimo skyrimas yra geriausias įrodymas, kad „Rail Baltica“ yra Europos prioritetinis projektas. Skirtas finansavimas yra labai svarbus projekto įgyvendinimui visose šalyse. Daugiau dėmesio statybos darbams būtų leidę mums anksčiau pradėti linijos iki Latvijos sienos tiesimą. Tačiau neabejoju, kad tai atsispindės ateities kvietimuose.“

Šalių narių ir ES institucijų sprendimas dar kartą patvirtina, kad „Rail Baltica“ yra vienas Europos infrastruktūros projektų flagmanų, kuris visiškai atitinka CEF kriterijus ir prisideda prie ES, sanglaudos, regioninės, nacionalinio transporto ir aplinkosaugos bei inovacijų politikos. 643 km linijos ir tarptautinių keleivinių stočių projektavimo darbai reiškia, kad projektas pasiekė brandos stadiją ir toliau sulaukia stipraus politinio palaikymo. Taigi projektas yra paruoštas įgyvendinti, o norint laiku užbaigti statybas, tam reikės papildomo finansavimo iš kitų CEF transporto kvietimų ir kito ES finansavimo periodo, kuris prasidės 2021 m.

 „RB RAIL AS“

„RB Rail AS“ yra bendra Estijos Respublikos, Latvijos Respublikos ir Lietuvos Respublikos įmonė, įsteigta įgyvendinti „Rail Baltica“ projektą – sukurti greitojo geležinkelio infrastruktūrą nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos sienos. „RB Rail AS“ yra projekto „Rail Baltica“ centrinis koordinatorius, atsakingas už globalaus projekto projektavimą, statybą ir rinkodarą.

Plačiau apie „Rail Baltica“ projektą: www.railbaltica.org

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai“

Kiti skelbimai:
 
REIMA Hopper Melange Grey 110
 
REIMA Parvin Melange Grey 110
 
Crocs™ Bayaband Clog Kid's Lemon 28
 
REIMA Hopper Raspberry Pink 110
 
REIMA Puhuri 510306 Navy 6985 98

Rekomenduojame

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriumi paskirtas Remigijus Lipkevičius

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriumi paskirtas Remigijus Lipkevičius

Gavus kompetentingų institucijų išvadas, šiandien darbą pradeda valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius, paskirtas 5 metų kadencijai. „Vienas svarbiausių valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo tikslų – sėkmingas kelių ūkio valdymo pertvarkos įgyvendinimas ir efektyvus lėšų, skirtų valstybinės reikšmės keliams prižiūrėti ir plėtoti, panaudojimas. Linkiu sėkmės direktoriui einant šias atsakingas pareigas“, […]

Kauno oro uoste svarstoma įrengti saulės jėgainių parką

Kauno oro uoste svarstoma įrengti saulės jėgainių parką

Lietuvos oro uostų tinklui priklausantis Kauno oro uostas paskelbė rinkos konsultacijas ir šiuo metu pradeda svarstyti galimybes įrengti saulės jėgainių parką oro uosto teritorijoje. Oro uosto atstovai teigia, kad saulės jėgainės tiekiama energija ateityje padėtų Kauno oro uostui mažinti išlaidas elektrai, efektyvintų veiklą, o kartu būtų prisidedama prie žaliosios energetikos skatinimo šalyje. Pasak Kauno oro […]

„Aviatic“ su strateginiais partneriais iš Izraelio spręs COVID-19 pandemijos mestus iššūkius: vysto šio ir kitų virusų prevencijai skirtus inovatyvius įrenginius

„Aviatic“ su strateginiais partneriais iš Izraelio spręs COVID-19 pandemijos mestus iššūkius: vysto šio ir kitų virusų prevencijai skirtus inovatyvius įrenginius

Pasaulinė COVID-19 pandemija stipriai sukrėtė aviacijos sritį, kuriai, kaip ir kiekvienam kitam sektoriui, teko ne tik spręsti kilusius iššūkius, bet ir ieškoti būdų kaip prisitaikyti prie naujos kasdienybės. Siekdama prisidėti prie kovos su pandemija, „Aviatic“ Šiaulių regione planuoja gaminti viruso prevencijai skirtus inovatyvius įrenginius – bekontaktę simptomų atpažinimo sistemą „TAMAR“ ir dezinfekavimo tunelį, kurie padės […]

Bus tvarkomas vienas blogiausių krašto kelių Lietuvoje

Bus tvarkomas vienas blogiausių krašto kelių Lietuvoje

Įsigaliojo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir rangovo sutartis dėl krašto kelio Nr. 145 Kėdainiai–Šėta–Ukmergė ruožo nuo 26,80 iki 40,27 km rekonstravimo. Sutarties vertė – 11,97 mln. eurų su PVM. Darbai turi būti atlikti per 9 mėnesius nuo sutarties įsigaliojimo. Į šį terminą kasmetinė 3 mėnesių technologinė pertrauka neįskaičiuota. Sutartis pasirašyta 2020 m. rugsėjo 11 […]