„Rail Baltica“ projektui skirtas papildomas finansavimas

„Rail Baltica“ projektui skirtas papildomas finansavimas

Liepos 16 d. Europos infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) komitetas „Rail Baltika“ projektui finansuoti skyrė papildomus 184 mln. eurų, kurie turės būti investuoti iki 2024 m. Kartu su 15% šalių indėliu, ši suma sieks 216 mln. eurų. Įskaitant ir šias dotacijas, iš viso, „Rail Baltica“ projektui iš ES ir nacionalinių biudžetų jau skirta 1,2 mlrd. eurų.

Finansavimas skirtas pagal 2019 CEF transporto kvietimą, kurį administruoja ES Inovacijų ir tinklų programų vykdomoji įstaiga (INEA). Šiuo kvietimui sanglaudos šalims iš viso buvo paskirstyta 1,1 mlrd. eurų, o konkurencija dėl šių lėšų buvo labai didelė. „Rail Baltica“ atiteko didžiausia, net 55% dydžio, paskirstytų lėšų dalis. Finansavimą vystyti „Rail Baltica“ projektą gavo ne tik Baltijos šalys, bet ir Lenkija, kuriai skirta 422 mln. eurų.

CEF komiteto balsavimu 128 mln. eurų skirta „Rail Baltica“ statybos darbams, o 88 mln. – techniniam projektavimui ir planavimo darbams.

„Džiaugiamės „Rail Baltica“ techniniam projektavimui, planavimui ir statyboms skirtu papildomu finansavimu. Šio finansavimo užteks pagrindiniams projekto darbams šiose srityse iki 2024 m. ir statybos etapo brandos pasiekimui. Esame pasiruošę didinti statybos darbų tempą visose šalyse ir teikti paraiškas kitiems CEF kvietimams“,- teigė bendros Baltijos šalių įmonės „RB Rail AS“ vadovas ir valdybos pirmininkas Agnis Driksna.

Anot Estijos Ekonomikos reikalų ir infrastruktūros ministro Taavi Aas, papildomas finansavimas parodo kokia svarbi Europai yra „Rail Baltica“. „Tai, kad gavome daugiau nei pusę viso skiriamo finansavimo, nors varžėmės su tuzinais kitų pareiškėjų, parodo kaip, palyginus su kitais, gerai vystomas šis projektas. Papildomas finansavimas leis priartinti „Rail Baltica“ arčiau žmonių ir pradėti planuoti regionines stotis. Be to, gavome papildomo finansavimo Mūgos ir Ulemistės terminalų bei Muuga-Soodevage geležinkelio pylimo statyboms. Tačiau liko dar daug darbų ir, nors negavome finansavimo Vanasadamos tramvajų linijai, galėsime skirti daugiau laiko projektavimui ir sulaukti daugiau sėkmės ateityje.“

Latvijos Transporto ministras Talis Linkaitis pažymėjo: „Pagal šį CEF kvietimą skirtas finansavimas įrodo, kad „Rail Baltica“ yra daugiau nei geležinkelių infrastruktūra – tai ekonominis koridorius skatinantis regioninį susisiekimą. Suteiktas finansavimas Latvijoje leist pradėti regioninių stočių ir multimodalinių terminalų projektavimą. Tai leis geriau integruoti nacionalinius transporto tinklus, užtikrinti „Rail Baltica“ infrastruktūros atsiperkamumą bei sukurti daugiau sinergijos tarp vietos bendruomenių ir verslo. Artimiausiu metu pradėsime diskusijas su vietos bendruomenėmis dėl regioninių stočių, nes tam reikia įvertinti daugybę aplinkybių.“

Lietuvos Susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič sakė: „Papildomo finansavimo skyrimas yra geriausias įrodymas, kad „Rail Baltica“ yra Europos prioritetinis projektas. Skirtas finansavimas yra labai svarbus projekto įgyvendinimui visose šalyse. Daugiau dėmesio statybos darbams būtų leidę mums anksčiau pradėti linijos iki Latvijos sienos tiesimą. Tačiau neabejoju, kad tai atsispindės ateities kvietimuose.“

Šalių narių ir ES institucijų sprendimas dar kartą patvirtina, kad „Rail Baltica“ yra vienas Europos infrastruktūros projektų flagmanų, kuris visiškai atitinka CEF kriterijus ir prisideda prie ES, sanglaudos, regioninės, nacionalinio transporto ir aplinkosaugos bei inovacijų politikos. 643 km linijos ir tarptautinių keleivinių stočių projektavimo darbai reiškia, kad projektas pasiekė brandos stadiją ir toliau sulaukia stipraus politinio palaikymo. Taigi projektas yra paruoštas įgyvendinti, o norint laiku užbaigti statybas, tam reikės papildomo finansavimo iš kitų CEF transporto kvietimų ir kito ES finansavimo periodo, kuris prasidės 2021 m.

 „RB RAIL AS“

„RB Rail AS“ yra bendra Estijos Respublikos, Latvijos Respublikos ir Lietuvos Respublikos įmonė, įsteigta įgyvendinti „Rail Baltica“ projektą – sukurti greitojo geležinkelio infrastruktūrą nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos sienos. „RB Rail AS“ yra projekto „Rail Baltica“ centrinis koordinatorius, atsakingas už globalaus projekto projektavimą, statybą ir rinkodarą.

Plačiau apie „Rail Baltica“ projektą: www.railbaltica.org

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
M. Skuodis su naujai paskirtu Ispanijos transporto ministru aptars oro susisiekimo klausimus, bendrus šalių įgyvendinamus strateginius transporto projektus

M. Skuodis su naujai paskirtu Ispanijos transporto ministru aptars oro susisiekimo klausimus, bendrus šalių įgyvendinamus strateginius transporto projektus

Susisiekimo ministras Marius Skuodis penktadienį susitiks su vizito į Lietuvą atvykstančiu naujuoju Ispanijos transporto ir darnaus judumo ministru Óscaru Puente Santiago. Ministrai aptars Lietuvos ir Ispanijos tiesioginio susisiekimo oru klausimus, strateginių transporto infrastruktūros projektų Baltijos regione įgyvendinimą ir kitus aktualius tarptautinės darbotvarkės punktus. Lietuvos ir Ispanijos transporto ministrai taip pat kalbėsis apie europinės geležinkelio vėžės […]


Minister Skuodis to discuss air connectivity and strategic projects with newly appointed Spanish counterpart

Minister Skuodis to discuss air connectivity and strategic projects with newly appointed Spanish counterpart

On Friday, the Lithuanian Minister of Transport and Communications, Mr Marius Skuodis, will meet the Spanish Minister of Transport and Sustainable Mobility, Mr Óscar Puente Santiago, who is visiting Lithuania. The Ministers will discuss direct flights between Lithuania and Spain, the implementation of strategic transport infrastructure projects in the Baltic region and other topical items […]


Kokie naudoti automobiliai labiausiai domino pirkėjus 2023-aisiais?

Kokie naudoti automobiliai labiausiai domino pirkėjus 2023-aisiais?

Naudotų automobilių rinka nėra vis dar nėra skaidri ir prireiks daug laiko pokyčiams, todėl automobilių defektai vis dar slepiami, o rida ir toliau klastojama. Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ atliktas tyrimas atskleidė, kad pusė visų platformoje tikrintų „BMW“ markės automobilių praeityje buvo apgadinti. „BMW“ taip pat buvo viena labiausiai vagiamų markių – 17,7 proc. […]


2023 metais Lietuvoje įregistruota daugiausiai naujų automobilių Baltijos šalyse

2023 metais Lietuvoje įregistruota daugiausiai naujų automobilių Baltijos šalyse

Praeitais metais Lietuvoje įregistruota 30,8 tūkst. naujų automobilių, rodo Lietuvos naujų automobilių rinkos analizė. Nors tai didžiausias įregistruotų naujų lengvųjų transporto priemonių skaičius Baltijos šalyse, Lietuvos rinka per metus augo mažiausiai – 6,2 proc. Latvijoje ir Estijoje augimas siekė po 11 proc. Tačiau anot bendrovės „Citadele Leasing“ filialo Lietuvoje vadovo Vaidoto Gursko, šalies rinka pradeda […]


Vilniuje lankysis didžiausių Turkijos įmonių atstovai

Vilniuje lankysis didžiausių Turkijos įmonių atstovai

Vasario 29 – kovo 1 d. Lietuvoje vyks Turkijos ir Lietuvos verslo forumas, kurį organizuoja finansų konsultantų įmonės „iFuture INVESTMENTS“. Renginyje įžvalgomis dalinsis verslininkai iš didžiausio pramonės centro Turkijoje, Bursos regione, Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Vidmantas Janulevičius, Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas Andrius Romanovskis, Lietuvos darbdavių konfederacijos prezidentas Danas Arlauskas, Lietuvos Respublikos Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas […]


Žvyrkelių priežiūrą sunkina permainingi orai

Žvyrkelių priežiūrą sunkina permainingi orai

Dar nesibaigus žiemos sezonui, žvyrkelių būklė kelia rūpesčių tiek kelininkams, tiek gyventojams. Kelininkų teigimu, ši žiema, kaip tampa įprasta, buvo nepalanki dėl vyravusių permainingų oro sąlygų – gausių ir mišrių kritulių, temperatūros pokyčių. Vis dažniau girdint gyventojų skundus dėl prastos žvyrkelių būklės – AB „Kelių priežiūra“ paaiškino, kaip ir kada jie yra prižiūrimi. Kad būtų […]