„Rail Baltica“ projektui skirtas papildomas finansavimas

„Rail Baltica“ projektui skirtas papildomas finansavimas

Liepos 16 d. Europos infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) komitetas „Rail Baltika“ projektui finansuoti skyrė papildomus 184 mln. eurų, kurie turės būti investuoti iki 2024 m. Kartu su 15% šalių indėliu, ši suma sieks 216 mln. eurų. Įskaitant ir šias dotacijas, iš viso, „Rail Baltica“ projektui iš ES ir nacionalinių biudžetų jau skirta 1,2 mlrd. eurų.

Finansavimas skirtas pagal 2019 CEF transporto kvietimą, kurį administruoja ES Inovacijų ir tinklų programų vykdomoji įstaiga (INEA). Šiuo kvietimui sanglaudos šalims iš viso buvo paskirstyta 1,1 mlrd. eurų, o konkurencija dėl šių lėšų buvo labai didelė. „Rail Baltica“ atiteko didžiausia, net 55% dydžio, paskirstytų lėšų dalis. Finansavimą vystyti „Rail Baltica“ projektą gavo ne tik Baltijos šalys, bet ir Lenkija, kuriai skirta 422 mln. eurų.

CEF komiteto balsavimu 128 mln. eurų skirta „Rail Baltica“ statybos darbams, o 88 mln. – techniniam projektavimui ir planavimo darbams.

„Džiaugiamės „Rail Baltica“ techniniam projektavimui, planavimui ir statyboms skirtu papildomu finansavimu. Šio finansavimo užteks pagrindiniams projekto darbams šiose srityse iki 2024 m. ir statybos etapo brandos pasiekimui. Esame pasiruošę didinti statybos darbų tempą visose šalyse ir teikti paraiškas kitiems CEF kvietimams“,- teigė bendros Baltijos šalių įmonės „RB Rail AS“ vadovas ir valdybos pirmininkas Agnis Driksna.

Anot Estijos Ekonomikos reikalų ir infrastruktūros ministro Taavi Aas, papildomas finansavimas parodo kokia svarbi Europai yra „Rail Baltica“. „Tai, kad gavome daugiau nei pusę viso skiriamo finansavimo, nors varžėmės su tuzinais kitų pareiškėjų, parodo kaip, palyginus su kitais, gerai vystomas šis projektas. Papildomas finansavimas leis priartinti „Rail Baltica“ arčiau žmonių ir pradėti planuoti regionines stotis. Be to, gavome papildomo finansavimo Mūgos ir Ulemistės terminalų bei Muuga-Soodevage geležinkelio pylimo statyboms. Tačiau liko dar daug darbų ir, nors negavome finansavimo Vanasadamos tramvajų linijai, galėsime skirti daugiau laiko projektavimui ir sulaukti daugiau sėkmės ateityje.“

Latvijos Transporto ministras Talis Linkaitis pažymėjo: „Pagal šį CEF kvietimą skirtas finansavimas įrodo, kad „Rail Baltica“ yra daugiau nei geležinkelių infrastruktūra – tai ekonominis koridorius skatinantis regioninį susisiekimą. Suteiktas finansavimas Latvijoje leist pradėti regioninių stočių ir multimodalinių terminalų projektavimą. Tai leis geriau integruoti nacionalinius transporto tinklus, užtikrinti „Rail Baltica“ infrastruktūros atsiperkamumą bei sukurti daugiau sinergijos tarp vietos bendruomenių ir verslo. Artimiausiu metu pradėsime diskusijas su vietos bendruomenėmis dėl regioninių stočių, nes tam reikia įvertinti daugybę aplinkybių.“

Lietuvos Susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič sakė: „Papildomo finansavimo skyrimas yra geriausias įrodymas, kad „Rail Baltica“ yra Europos prioritetinis projektas. Skirtas finansavimas yra labai svarbus projekto įgyvendinimui visose šalyse. Daugiau dėmesio statybos darbams būtų leidę mums anksčiau pradėti linijos iki Latvijos sienos tiesimą. Tačiau neabejoju, kad tai atsispindės ateities kvietimuose.“

Šalių narių ir ES institucijų sprendimas dar kartą patvirtina, kad „Rail Baltica“ yra vienas Europos infrastruktūros projektų flagmanų, kuris visiškai atitinka CEF kriterijus ir prisideda prie ES, sanglaudos, regioninės, nacionalinio transporto ir aplinkosaugos bei inovacijų politikos. 643 km linijos ir tarptautinių keleivinių stočių projektavimo darbai reiškia, kad projektas pasiekė brandos stadiją ir toliau sulaukia stipraus politinio palaikymo. Taigi projektas yra paruoštas įgyvendinti, o norint laiku užbaigti statybas, tam reikės papildomo finansavimo iš kitų CEF transporto kvietimų ir kito ES finansavimo periodo, kuris prasidės 2021 m.

 „RB RAIL AS“

„RB Rail AS“ yra bendra Estijos Respublikos, Latvijos Respublikos ir Lietuvos Respublikos įmonė, įsteigta įgyvendinti „Rail Baltica“ projektą – sukurti greitojo geležinkelio infrastruktūrą nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos sienos. „RB Rail AS“ yra projekto „Rail Baltica“ centrinis koordinatorius, atsakingas už globalaus projekto projektavimą, statybą ir rinkodarą.

Plačiau apie „Rail Baltica“ projektą: www.railbaltica.org

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai“

Kiti skelbimai:
 
Forever Young Dual Action Makeup Remover Dvigubo poveikio makiažo valiklis, 100 ml
 
Divine Curls Conditioner Garbanotų plaukų kondicionierius, 240 ml
 
Green Line Shaving Foam Gaivinančios skutimosi putos, 50ml
 
Eight Hour Miracle Hydrating Mist Drėkinamoji veido dulksna, 100 ml
 
Plaukų dažų skiedimo Emulsija 1000 ml

Rekomenduojame

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas: Vyriausybė diskriminuoja savivaldybių vežėjus

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas: Vyriausybė diskriminuoja savivaldybių vežėjus

2021 m. balandžio 22 d. pranešimas žiniasklaidai    Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas (VVSK) balandžio 21 d. posėdyje konstatavo, kad savivaldybių vežėjai yra diskriminuojami negalėdami pretenduoti į Vyriausybės pagalbos įmonėms, nukentėjusioms nuo COVID-19 pandemijos, priemones. Ši išvada padaryta išklausius Lietuvos savivaldybių asociacijos, Finansų, Ekonomikos ir inovacijų bei Susisiekimo ministerijų atstovus. Nustatyta, kad 33 savivaldybių autobusų […]

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas: Vyriausybė diskriminuoja savivaldybių vežėjus

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas: Vyriausybė diskriminuoja savivaldybių vežėjus

2021 m. balandžio 22 d. pranešimas žiniasklaidai    Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas (VVSK) balandžio 21 d. posėdyje konstatavo, kad savivaldybių vežėjai yra diskriminuojami negalėdami pretenduoti į Vyriausybės pagalbos įmonėms, nukentėjusioms nuo COVID-19 pandemijos, priemones. Ši išvada padaryta išklausius Lietuvos savivaldybių asociacijos, Finansų, Ekonomikos ir inovacijų bei Susisiekimo ministerijų atstovus. Nustatyta, kad 33 savivaldybių autobusų […]

Seimas sugriežtino atsakomybę už neeksploatuojamų automobilių laikymą bendrojo naudojimo kiemuose

Seimas sugriežtino atsakomybę už neeksploatuojamų automobilių laikymą bendrojo naudojimo kiemuose

Seimas pritarė Administracinių nusižengimų kodekso pataisoms (projektas Nr. XIIIP-4532(2), reglamentuodamas ne tik neeksploatuojamų, bet ir negalimų eksploatuoti transporto priemonių laikymą bendrojo naudojimo vietose. Pasak projekto iniciatoriaus Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininko Mykolo Majausko, šiuo įstatymu būtų priimtas labai svarbus sprendimas, kuris padėtų atlaisvinti kiemus, nes, kaip rodo tyrimai, kiemuose kartais būna net iki 20 […]

State-owned transport sector companies to become companies limited by shares

State-owned transport sector companies to become companies limited by shares

In order to boost faster transport sector development and apply the best corporate management practices, there is a plan in place to reorganise state-owned transport companies into companies limited by shares. The Government approved the conclusions submitted by the Ministry of Transport and Communications with regard to the draft legislation brought forward, albeit not adopted, […]