Lietuvos oro uostai apžvelgia 2020–uosius: didžiausių iššūkių aviacijai metai

1

Lietuvos oro uostai apžvelgia 2020–uosius: didžiausių iššūkių aviacijai metai

Visuose trijuose Lietuvos oro uostuose 2020 metais keliavo 1,8 mln. žmonių (-72 proc. palyginus su 2019 metais), o aptarnauta 30 tūkst. skrydžių (-52 proc. palyginus su 2019 metais). Lietuvos oro uostų prognozės rodo, kad 2021 metais pavyks atstatyti apie pusę 2019 metais buvusio keleivių srauto.

„Be jokios abejonės praėjusieji metai buvo didžiausių iššūkių laikotarpis aviacijos istorijoje, pandemija tikrai turės įtakos ir šių metų aviacijos rezultatams. Vis dėlto tyrimai rodo, kad paklausa kelionėms yra labai didelė, žmonių noras ir būtinybė keliauti niekur nedingo, tai leidžia prognozuoti pakankamai spartų atsigavimą, kuris, labai tikimės, viršys mūsų prognozes. Vis dėlto aviacija ir toliau išgyvena begalę iššūkių dėl pandemijos įvestų keliavimo ribojimų ir nors judama standartizavimo kryptimi tarpvalstybiniu lygiu – vis dar turėsime išspręsti nemažai klausimų, kad kelionių procesas taptų patogesnis“, – komentuoja Lietuvos oro uostų aviacinių paslaugų skyriaus vadovas Aurimas Stikliūnas.

Anot aviacijos eksperto, šiuo metu šalyse prasidedantis masinis vakcinavimas ir keliavimo ribojimų panaikinimas tarpvalstybiniu lygiu bus vieni iš esminių faktorių keleivinės aviacijos atsigavimui.

„Nors didelė dalis faktorių, kurie lemia situacijos eigą aviacijoje yra globalūs, tačiau Lietuvos oro uostai jau yra pasitvirtinę labai aiškų vidinį veiksmų planą, ko reikia imtis, kad keleivinės aviacijos sugrįžimas vyktų greitai ir sklandžiai. Šiuo metu matome, kad atsigavimas gali prasidėti pavasario viduryje, todėl tam jau dabar aktyviai rengiamės visomis kryptimis, įtraukiant platų savo partnerių ratą“, – tvirtina A.Stikliūnas.

Oro uostų rezultatai

Vilniaus oro uoste per visus 2020 metus aptarnauta 1,3 mln. keleivių (-74 proc.), Kauno oro uoste – 369 tūkst. (-68 proc.), o Palangos oro uoste – 124 tūkst. keleivių (-63 proc.).

Nors pandemija labai sumažino keleivių srautą, tačiau bendras per praėjusius metus siūlytų skirtingų krypčių skaičius Lietuvos oro uostuose mažėjo palyginus nežymiai – 2020 metais keleiviai galėjo rinktis iš 72 krypčių (2019 metais jų buvo 92).

Anot Lietuvos oro uostų atstovų, nors 2020 metais keliavimas tapo ženkliai sudėtingesnis dėl daugelyje šalių įvestų skirtingų ribojimų, siekiant valdyti pandemiją, oro bendrovės stengėsi išlaikyti didelę vietų pasiūlą tam, kad keleiviams suteiktų kuo daugiau keliavimo galimybių. Vidutinis lėktuvo užpildymas (rinkai pasiūlytų ir faktiškai užimtų vietų santykis) praėjusiais metais siekė 55 proc., tai rodo, jog didžioji dalis oro bendrovių deda milžiniškas pastangas, kad keleivinė aviacija atsigautų greičiau.

Dėl visame pasaulyje išaugusio poreikio gabenti tarptautinius krovinius oro transportu, augusių el. prekybos apimčių bei medicininių krovinių – didėjo ir bendras krovinių srautas Lietuvos oro uostuose: krovinių skaičius praėjusiais metais išaugo 16 proc. ir sudarė beveik 20 tūkst. tonų. Didžiausias augimas fiksuotas būtent Kauno oro uoste (+70 proc. krovinių srauto augimas).

Globalios tendencijos 2021 metais

Anot Lietuvos oro uostų aviacinių paslaugų skyriaus vadovo, kol kas tiksliai pasakyti, kokie reikalavimai taps universalūs tarpvalstybiniu lygmeniu – sudėtinga, tačiau, kad kelionės procesas pasipildys tam tikrais reikalavimais – jau galima tvirtai sakyti.

„Tikėtina, kad dalis dabar galiojančių saugumo reikalavimų oro uostuose ir orlaiviuose liks ilgesniam laikui. Tai greičiausiai bus privalomas kaukių dėvėjimas oro uoste ir lėktuve, neigiamo testo, vakcinos gavimo fakto arba persirgimo pažymos turėjimas. Tai, kad dalis reikalavimų liks ilgiau rodo ir esami oro uostų infrastruktūros pasikeitimai, ne išimtis ir Lietuvos oro uostai, kur jau įvyko ir dar vyksta daug prisitaikymo prie naujų keliavimo poreikių projektų“, – teigia A.Stikliūnas.

Anot eksperto, aviacijos rinkoje ir ją reguliuojančiose institucijose jau kalbama ir apie tam tikrą „kelionių paso“ su reikalinga informacija apie keliautoją idėją, tačiau standartizuotas sprendimas yra dar tik pakeliui, vis dar vyksta diskusijos, todėl ankstoka sakyti, kad toks sprendimas tikrai taps keliautojų kasdienybe.

Apie Lietuvos oro uostus  

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. 2020 metais Lietuvos oro uostuose aptarnauta 1,8 mlnkeleivių ir 30 tūkst. skrydžių. 

Daugiau naujienų apie Lietuvos oro uostus rasite adresu: https://www.ltou.lt/lt/ziniasklaidai  

Pranešimą paskelbė: Tadas Vasiliauskas, VĮ Lietuvos oro uostai

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Minister Sabutis Calls for Strengthening Military Mobility Links and EU-NATO Cooperation

Minister Sabutis Calls for Strengthening Military Mobility Links and EU-NATO Cooperation

Lithuanian Minister of Transport and Communications Eugenijus Sabutis emphasizes the need to strengthen transport resilience in response to current challenges. He advocates for securing additional European funding for military mobility projects, while reducing bureaucratic barriers and procedures between the European Union (EU) and NATO. During the informal meeting of EU transport ministers in Warsaw, Minister […]


Kelių infrastruktūros finansavimo sistemos reforma: kuriamas Kelių fondas

Kelių infrastruktūros finansavimo sistemos reforma: kuriamas Kelių fondas

Sparčiai blogėjant susisiekimo infrastruktūros – kelių, tiltų ir viadukų – būklei bei sprendžiant nepakankamo finansavimo problemą, nuo kitų metų Lietuvoje turėtų pradėti veikti valstybinis Kelių fondas. Fondo lėšos padės mažinti šalies kelių degradaciją ir užtikrins susisiekimo infrastruktūros saugą. Skaičiuojama, kad jau kitąmet finansavimas šalies keliams, įskaitant šio fondo lėšas, turėtų siekti beveik 1 milijardą eurų.  […]


„Via Lietuva“: prasideda darbų keliuose sezonas – tęsiama Krunos tilto rekonstrukcija, įgyvendinami kiti svarbūs projektai

„Via Lietuva“: prasideda darbų keliuose sezonas – tęsiama Krunos tilto rekonstrukcija, įgyvendinami kiti svarbūs projektai

Pirmadienį, kovo 17 dieną, atnaujinamas darbų keliuose sezonas. Tęsiami intensyvūs Kauno ir Kaišiadorių rajonuose esančio Krunos tilto rekonstrukcijos darbai. Renginyje prie Krunos tilto visuomenei buvo pristatyti tiek šio tilto rekonstrukcijos, tiek kiti didžiausi šiemet suplanuoti įgyvendinti projektai. Tarp jų – Tarandės tunelio statybos, tolesnė „Via Baltica“ ir kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija, kiti numatyti įgyvendinti svarbūs darbai. […]


E. Sabutis dalyvaus neformaliame ES transporto ministrų susitikime

E. Sabutis dalyvaus neformaliame ES transporto ministrų susitikime

Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis kovo 17–18 dienomis dalyvaus Varšuvoje vyksiančiame neformaliame Europos Sąjungos (ES) transporto ministrų susitikime, kurį rengia šį pusmetį ES Tarybai pirmininkaujanti Lenkija. Susitikimo metu ministrai aptars būtinybę didinti transporto sektoriaus atsparumą, numatant papildomas ES investicijas dvejopos paskirties – civilinės ir karinės – infrastruktūros projektams plėtoti. Taip pat daug dėmesio bus skiriama ES […]


Netaršioms vidaus vandenų transporto priemonėms skirta 11 mln. eurų

Netaršioms vidaus vandenų transporto priemonėms skirta 11 mln. eurų

Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis įsakymu skyrė 11 mln. Eur. (iš kurių 9 mln. Eur. sudaro Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ lėšos) finansavimą netaršių vidaus vandens transporto priemonių įsigijimui: nesavaeigei baržai, 100 proc. elektriniam kranui, elektra varomam laivui stūmikui. „Vidaus vandenų susisiekimo plėtra teigiamai paveiks ne tik šalies miestus, bet ir regionus. […]


Seimas svarstys siūlymą tobulinti eismo dalyvių pareigas įvykus eismo įvykiui

Seimas svarstys siūlymą tobulinti eismo dalyvių pareigas įvykus eismo įvykiui

Seimas svarstys Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis tikimasi mažinti transporto grūstis didžiuosiuose šalies miestuose. „Visi susiduriame su tokiu reiškiniu, kaip spūstys ir galiu drąsiai sakyti, kad visa Lietuva kenčia nuo Vilniaus spūsčių, nes visa Lietuva lankosi Vilniuje. Kartais čia susidaro tokios spūstys, kad tenka ir 40 minučių, ir 50 minučių stovėti“, – sakė […]