Pandemija ir karantinas parodė, koks svarbus ekonomikai ir socialiniam gyvenimui yra susisiekimas. Šiai svarbiai Lietuvos žmonių veiklos sričiai privalo vadovauti Susisiekimo ministerija. Kaip šį darbą ji turi atlikti, išdėstyta Transporto veiklos pagrindų įstatyme ir pačios ministerijos sudarytuose jos veiklos nuostatuose. Visuose šiuose dokumentuose rašoma, kad Susisiekimo ministerija formuoja valstybės transporto politiką, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja jos įgyvendinimą.
Kiekviena nauja Vyriausybė ir į jos vadovaujamos ministerijos pateikia savo būsimos veiklos programą. Tos programos pagrindu planuojamos konkrečios priemonės, kurias įgyvendinus būtų pagerintas šalies ūkis.
Naujos Vyriausybės programos skyriuje „Ateities susisiekimo sistema“ rašoma, kad „pagrindinės iniciatyvos“ bus „skaidrūs ir viešais duomenimis paremti investiciniai sprendimai“. Todėl Lietuvos žmonėms yra aktualu žinoti, kokios naujos iniciatyvos ir kokie investiciniai sprendiniai bus numatyti kuriant naujos vyriausybės planuojamą ateities susisiekimo sistemą.
Specialistai deklaruoja, kad gera susisiekimo sistema yra ekonomikos varomoji jėga. Deja, Lietuvos susisiekimo sistema yra Lietuvos ekonomikos stabdys.
Šiuo metu Lietuvoje susisiekimo sistemos pagrindą sudaro susisiekimas automobiliais. Susisiekimo ministerijos užsakymu VGTU mokslininkų atliktas mokslinis tiriamasis darbas parodė, kad 2007 metais Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje vien tik automobilių spūstyse buvo prarasta daugiau nei 2,0 milijardai eurų. Nors geležinkelių transportas yra kelis kartus efektyvesnis nei automobilių ir jo vystymą visokeriopai skatina bei remia ES struktūros. Susisiekimas Lietuvos geležinkeliais yra paskutinėje vietoje tarp ES šalių. Nuo carinės Rusijos laikų geležinkelio tinklas beveik nepailgėjo. Neskaitant ES Rail Baltica projekto, Lietuvoje vyksta tik senų geležinkelio trasų modernizacija. Keleivių pervežimas Lietuvos geležinkeliais yra kelis kartus mažesnis nei kaimyninėje Latvijoje. Vilniaus mieste geležinkelio stočių yra tik keturios, tuo tarpu Rygoje – 30.
Sukurti Vilniaus miesto geležinkelį – metropoliteną planuojame daugiau nei 50 metų. Nors LR Seimas išleido Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą, politinio sprendimo leisti įgyvendinti Vilniaus metropoliteno projektą Susisiekimo ministerija imtis nesiryžta. Ministerijos vadovybė kas keturi metai keičiasi, o jos neįgalumas priimti politinius sprendimus, leidžiančius vystyti šią svarbią ekonomikos sritį, vis toks pat. Puiki iliustracija – Lietuvos žvyrkelių asfaltavimas. Jis tęsiasi nuo maždaug 1970 m., kai tuo metu priimtas politinis sprendimas išasfaltuoti visas kolūkines gyvenvietes jungiančius žvyrkelius. Šiuo metu pagal kažkada sudarytus planus asfaltuojami tie keliai, kur per dieną pravažiuoja du ar trys šimtai mašinų, o po kelerių metų liks tik vienetai, bet neasfaltuojama ten, kur šiuo metu važiuoja tūkstančiai. Šiuo bergždžiu darbu užsiima Kelių direkcija.
Naujoji Susisiekimo ministerijos vadovybė gauna nepavydėtiną palikimą. Iki šiol jos vadovybės įtakos valstybinei transporto sistemai nesijautė. Nebuvo nei planuojama, nei diegiama kas nors nauja.
„Metro sąjūdžio“ specialistai, per keliolika metų sukaupę daug analitinės medžiagos ir išnagrinėję naujų transporto sistemų įvairiose šalyse įgyvendinimo patirtį, gali patvirtinti tokių sistemų ekonominę ir socialinę naudą, jų įtaką civilinei saugai, užimtumui ir šalies prestižui. Jiems vilčių teikia naujos Vyriausybės programos projektas: „Ateities susisiekimo sistema“ ir naujo ministro vieši pasisakymai, kad ministerijos vadovybė nevengs diskusijų su visuomene ir savo sprendimus priims įvertindama verslo visuomenės nuomonę.
Susisiekimo ministerijos vadovybė netiesia kelių, nestato tiltų, nekasa tunelių ir nekuria geležinkelių transporto sistemų. Tai daro verslo struktūros. Tačiau, kad verslo struktūrų veikla būtų prasminga, o jų sukurtos susisiekimo sistemos duotų naudą visuomenei, reikia, kad ministerijos vadovybė priimtų racionalius sprendimus ir siektų, kad šie sprendimai būtų įgyvendinti.
Turėkime vilties, kad tie sprendimai atsispindės ministerijos kuriamuose ateities susisiekimo sistemos priemonių plane.
Pranešimą paskelbė: Juozas Zykus, Viešoji įstaiga „Vilniaus metro”
Susisiekimo ministerija nesutinka su šiandien paskelbtu Konkurencijos tarybos nutarimu bei skirta bauda dėl prieigos prie perpildytos viešosios geležinkelių infrastruktūros suteikimo reguliavimo ir neva ribojamos konkurencijos pagal 2020 m. tuometinio ministro įsakymą šalies geležinkelių transporto rinkoje. Ministerija ketina Vilniaus apygardos administraciniam teismui skųsti šį tarybos sprendimą. „Visų pirma, sprendimai, susiję su viešosios geležinkelių sistemos infrastruktūros naudojimu, […]
„Avia Solutions Group“, didžiausia pasaulyje ACMI (orlaivių nuoma su įgula, technine priežiūra ir draudimu) paslaugas teikianti įmonių grupė, skelbia trečiojo šių m. ketvirčio finansinius rezultatus. Įmonės koreguota EBITDA palyginamuoju laikotarpiu augo 31% ir siekė 316 mln. Eur, kai pernai tuo pačiu laikotarpiu ji buvo 242 mln. Eur. Grupės pajamos augo 22 proc. iki 1,64 mlrd. […]
Mercedes Benz“ E klasės įkraunamas hibridas savyje talpina dešimtmečius vokiškos mechanikos raidos ir net IV kartos aukštąsias elektrinės pavaros technologijas. Tai automobilis, susirinkęs iš praeities ir dabarties viską, ką geriausią gali pasiūlyti „Mercedes-Benz“ inžinierinė išmintis. Nauja E klasė tiks dvejojantiems dėl visiško tradicinio kuro naudų atsisakymo ir tuo pačiu norintiems gyventi tvariai ir ekonomiškai. Jau […]
Vilnius. Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ šiandien paskelbė dizaino konkursą ir kviečia asmenis iš viso pasaulio dalyvauti kuriant 50-ojo orlaivio „Airbus A220-300“ apipavidalinimą. „Augantis mūsų „Airbus A220-300“ orlaivių parkas aiškiai atpažįstamas iš žalių uodegų – firminio „airBaltic“ bruožo. Svarbių pasiekimų ir reikšmingų įvykių pažymėjimas unikaliomis spalvomis yra sena aviacijos tradicija, kurią jau matome ant keturių […]
„Volkswagen“ oficialiai pradėjo išankstinę ilgai laukto naujos kartos „Tiguan“ prekybą Lietuvoje. Patobulintas vienas populiariausių prekės ženklo modelių išsiskiria pažangiomis naujomis technologijomis ir charizmatišku dizainu. Trečios kartos „Tiguan“ miesto visureigį jau galima užsisakyti visose „Volkswagen“ gamintojo atstovybėse. Bazinės komplektacijos modelio kaina prasideda nuo 31 300 eurų. „Nuo pat modelio debiuto akimirkos tikėjome, kad „Tiguan“ gali tapti […]
Šalies gatvėse jau galima pamatyti naujus prabangius visureigius „Audi Q8“ – atnaujintas ir dar pažangesnis modelis jau pasiekė Lietuvą. Visapusiškai patobulintas Q8 modelis „Audi“ visureigių šeimos hierarchijoje užima aukščiausią poziciją. Sportiškas kupė silueto SUV modelis išlaikė charakteringą ir visur atpažįstamą išvaizdą, o atnaujintas dizainas ir pakeisti priekiniai bei galiniai žibintai išryškino jo šiuolaikiškumą. Q8 pirkėjams […]