Kaune – naujos greito elektromobilių įkrovimo stotelės

2

Kaune – naujos greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kaune važinėjantiems elektromobilių vairuotojams – dar daugiau infrastruktūros įkrauti transporto priemones. „Enefit“ skelbia įrengusi dar 3 stoteles, iš kurių 2 – greito įkrovimo. 

Greito (120 kW) bei lėto (47 kW) įkrovimo stotelės įrengtos judrioje, intensyvaus eismo srautais pasižyminčioje miesto dalyje – Pramonės pr. 8H. Taip pat – netoli išvažiavimo iš miesto, šalia automagistralinio kelio Kaunas-Vilnius. Greito įkrovimo stotelėse vairuotojai, priklausomai nuo elektromobilių specifikacijos, transporto priemones gali įkrauti trumpiau nei per pusvalandį.

Žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo plėtros vadovas Tomas Žilionis sako, kad nors Lietuvos keliuose stotelių kiekis jau pakankamas elektromobilių skaičiui, plėtra ir toliau vykdoma daugiau orientuojantis į greito įkrovimo stoteles.

„Lietuvoje stebime situaciją, kai viešojo elektromobilių įkrovimo tinklas išplėtotas taip, kad juo naudotis vairuotojai jau dabar gali be didesnių problemų. Nors elektromobilių skaičius Lietuvos keliuose neauga taip stipriai, mes ir toliau ieškome būdų, kaip skatinti vairuotojus rinktis žaliąjį transportą. Greito įkrovimo stotelės – vienas tų būdų, kaip keliones elektromobiliais daryti dar patogesnėmis“, – sako T. Žilionis. 

Naujose įkrovimo stotelėse vienu metu bus galima įkrauti dar 6 elektromobilius. Viso Kaune „Enefit“ jau įrengė 12 stotelių, o bendras skaičius Lietuvoje viršija 290.

Konkurencija virsta palankiomis kainomis

T. Žilionis pastebi, kad nors elektromobilių skaičius auga vis sparčiau, visas potencialas dar tikrai nėra išnaudotas, o pokyčiai galėtų būti ir dar greitesni. Nemažai žmonių vis dar nesiryžta pereiti prie ekologiškų transporto priemonių, kadangi vadovaujasi dviem klaidingais mitais.

„Ypač tie vairuotojai, kurie neturi galimybės įkrovimo stotelės įsirengti namuose, dažnai galvoja, kad elektromobilis apsunkins jų kasdienybę, kadangi nuolat reikės ieškoti, kur įkrauti ir gaišti laiką laukiant, kol energijos atsargos bus papildytos. Taip pat neretai manoma, kad elektra viešojo įkrovimo stotelėse yra brangi, todėl elektromobilis netenka ekonominio pranašumo, palyginti su modeliais, turinčiais vidaus degimo variklius. Tačiau abu šie įsitikinimai nėra teisingi, tiesą sakant, šiandien krauti transporto priemonę viešoje stotelėje gali būti pigiau nei namuose“, – sako T. Žilionis.

Jis pažymi, kad gatvėse ir keliuose daugėjant elektromobilių, aštrėja ir įkrovimo infrastruktūros vystytojų konkurencija, verčianti ieškoti būdų, kaip pasiūlyti kuo palankesnes kainas. To rezultatas – net iki 50 proc. siekiančios nuolaidos. Praktiškai tai reiškia, kad 22 kW galios stotelėse įkrovimas gali kainuoti vos 15 ct/kWh, pasirinkus energijos atsargas greičiausiai pildančias 320 kW galios stoteles reikėtų mokėti 24,5 ct/kWh. Tuo metu su kainomis biržoje susietus elektros tiekimo planus turintiems vartotojams, įkraunantiems elektromobilius namuose, rugpjūtį tai vidutiniškai kainavo 21,59 ct/kWh.

„Populiariausi elektromobilių modeliai turi maždaug 80 kWh talpos baterijas. Tad pasinaudojus akcijomis, tokį elektromobilį nuo 0 iki 100 proc. pigiausiose 22 kW galios viešose stotelėse kainuotų apie 12 eurų, greitojo įkrovimo stotelėse – apie 19,6 euro, o namuose – apie 17 eurų. Taigi akivaizdu, kad elektros kainos kriterijus nebėra priežastis nesirinkti elektromobilio“, – situaciją rinkoje analizuoja T. Žilionis.

Tai, jog elektromobiliai ekonomiškumu smarkiai pranoksta tradicines transporto priemones patvirtina ir Lietuvos energetikos agentūros duomenys. Antrąjį šių metų ketvirtį nuvažiuoti 100 kilometrų elektromobiliu vidutiniškai kainavo 4,99 euro, kai dyzeliniu automobiliu – 7,95 euro, o benzininiu – 9,18 euro.

Pranešimą paskelbė: Rūta Pastarnokienė, Fabula Rud Pedersen Group

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Priminimas vairuotojams: kur senas padangas palikti be rūpesčių ir baudų

Priminimas vairuotojams: kur senas padangas palikti be rūpesčių ir baudų

Padangų keitimo sezonas kai kuriems vairuotojams taip susuka galvas, kad jie pradeda elgtis neracionaliai ir senas bei naudoti netinkamas meta bet kur, tik ne ten, kur reikia. Artėjančiam žieminių padangų sezonui besiruošiantys padangų atliekų tvarkytojai vairuotojams primena ką daryti su senomis padangomis, kad jos netaptų gamtą teršiančia atlieka ir dėl ne vietoje paliktų senų padangų […]


Stiklo įdaužos, akumuliatorių kaprizai ir lapų pinklės: kodėl ruduo – išbandymas automobiliams?

Stiklo įdaužos, akumuliatorių kaprizai ir lapų pinklės: kodėl ruduo – išbandymas automobiliams?

Ruduo įprastai asocijuojasi su jaukumu, ramybe ir gamtos grožiu, tačiau vairuotojams šis sezonas neretai tampa rimtu išbandymu. Kasdienėse kelionėse slypi pavojai, kurie gali atnešti neplanuotų išlaidų. Nuo priekinio stiklo įdaužų iki netikėtų susidūrimų su gyvūnais ar nuo lapų užsikimšusių vandens nutekėjimo latakų – rudens iššūkiams verta pasiruošti iš anksto. Pasak draudimo bendrovės BTA Transporto draudimo […]


Kaune – naujos greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kaune – naujos greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kaune važinėjantiems elektromobilių vairuotojams – dar daugiau infrastruktūros įkrauti transporto priemones. „Enefit“ skelbia įrengusi dar 3 stoteles, iš kurių 2 – greito įkrovimo. Greito (120 kW) bei lėto (47 kW) įkrovimo stotelės įrengtos judrioje, intensyvaus eismo srautais pasižyminčioje miesto dalyje – Pramonės pr. 8H. Taip pat – netoli išvažiavimo iš miesto, šalia automagistralinio kelio Kaunas-Vilnius. […]


Stiklo įdaužos, akumuliatorių kaprizai ir lapų pinklės: kodėl ruduo – išbandymas automobiliams?

Stiklo įdaužos, akumuliatorių kaprizai ir lapų pinklės: kodėl ruduo – išbandymas automobiliams?

Ruduo įprastai asocijuojasi su jaukumu, ramybe ir gamtos grožiu, tačiau vairuotojams šis sezonas neretai tampa rimtu išbandymu. Kasdienėse kelionėse slypi pavojai, kurie gali atnešti neplanuotų išlaidų. Nuo priekinio stiklo įdaužų iki netikėtų susidūrimų su gyvūnais ar nuo lapų užsikimšusių vandens nutekėjimo latakų – rudens iššūkiams verta pasiruošti iš anksto. Pasak draudimo bendrovės BTA Transporto draudimo […]


„Kelių priežiūra“ žvyrkeliuose išbando dulkėjimo mažinimo technologijas

„Kelių priežiūra“ žvyrkeliuose išbando dulkėjimo mažinimo technologijas

AB „Kelių priežiūra“ pradėjo vykdyti bandomąjį projektą, kuriuo sistemingai vertinami skirtingi žvyrkelių dulkėjimo mažinimo tirpalai realiomis eismo sąlygomis. Nors žvyrkelių laistymas dažnai suvokiamas kaip laikina priemonė nuo dulkių, kelių priežiūros specialistai siekia įvertinti, ar šios priemonės gali atlikti ne tik vizualinę, bet ir konstrukcinę funkciją. Bandymų metu vertinama, kiek tokia technologija realiai gali padėti dangai […]


Padangos elektromobiliams – ką reikia žinoti renkantis?

Padangos elektromobiliams – ką reikia žinoti renkantis?

Vienintelis dalykas, jungiantis automobilį su keliu yra padangos – tai sena, kaip automobilių pramonė, taisyklė, kurios aktualumas išlieka itin svarbus atsižvelgiant į naujausias rinkos tendencijas. Tinkamas padangų pasirinkimas gali nulemti ar vairuodami jausitės komfortiškai, ar bus užtikrintas maksimalus saugumas. Keliuose bei gatvėse daugėjant elektromobilių, padangų gamintojai stengiasi sukurti tokius produktus, kurie užtikrintų šias savybes, atsižvelgiant […]