Padangos elektromobiliams – ką reikia žinoti renkantis?

Padangos elektromobiliams – ką reikia žinoti renkantis?

Vienintelis dalykas, jungiantis automobilį su keliu yra padangos – tai sena, kaip automobilių pramonė, taisyklė, kurios aktualumas išlieka itin svarbus atsižvelgiant į naujausias rinkos tendencijas. Tinkamas padangų pasirinkimas gali nulemti ar vairuodami jausitės komfortiškai, ar bus užtikrintas maksimalus saugumas. Keliuose bei gatvėse daugėjant elektromobilių, padangų gamintojai stengiasi sukurti tokius produktus, kurie užtikrintų šias savybes, atsižvelgiant į elektra varomų automobilių specifiką. Kuo jiems skirtos padangos išskirtinės?

Nematomi, bet reikšmingi skirtumai

Elektra varomi automobiliai gali būti labai panašūs į modelius su vidaus degimo varikliais ir tik tam tikros detalės išduoda, kuris yra kuris. Iš pirmo žvilgsnio, padangos pritaikytos elektromobiliams ir įprastos, skirtos automobiliams su vidaus degimo varikliais, taip pat atrodo identiškai, tačiau esminiai skirtumai tarp jų yra nematomi ir susiję su padangos konstrukcija bei gumos mišiniais. Specialios elektromobiliams pritaikytos padangos kuriamos atsižvelgiant į niuansus, kurie labai svarbūs eksploatacijai.

Palyginus su vidaus degimo variklius turinčiais automobiliais, elektromobiliai gali sverti apie 10-20 proc. daugiau. Taip pat, kuriant tik elektra varomiems modeliams pritaikytas padangas, reikia atsižvelgti ir į elektros variklių dinamiką bei regeneraciją – iš vietos jie pajuda agresyviau, nes elektros varikliai maksimalų sukimo momentą pasiekia iš karto, o ne palaipsniui. Dėl regeneracijos sistemos veikimo stabdymas taip pat yra agresyvesnis. Kadangi elektros varikliai veikia gerokai tyliau, negali būti pamirštas ir komfortas, todėl elektromobiliams pritaikytos padangos kelia mažiau triukšmo. Ne mažiau svarbi savybė – ekonomija. Kuo mažesnis pasipriešinimas riedėjimui, tuo didesnį atstumą viena įkrova gali įveikti elektromobilis. Kaip padangų gamintojams pavyksta suderinti visas savybes?

„Jeigu elektromobilis naudoja įprastas padangas, kurios sukurtos atsižvelgiant į automobilių su vidaus degimo varikliais specifikacijas, jos nusidėvi maždaug 20 proc. greičiau. Elektromobiliams skirtose padangose tai sprendžiama naudojant kietesnio mišinio gumą. Dėl didesnio elektromobilių svorio, skiriasi ir vidinė konstrukcija, naudojamas tvirtesnis metalinis karkasas, tvirtesni, mažesnę deformaciją užtikrinantys šonai, todėl padanga stabilesnė, automobilis efektyviau stabdo. Pasipriešinimas riedėjimui sudaro apie 16 proc. elektromobilio energijos sąnaudų, todėl padangos pritaikytos elektromobiliams užtikrina mažesnį pasipriešinimą riedėjimui. Praktiškai tos pačios padangos charakteristikos atsakingos ir už mažesnį triukšmą“, – paaiškina „Bridgestone“ produktų vadovas Baltijos šalims Eugenijus Marcinkevičius.

Pastebėti skirtumus plika akimi sudėtinga, bet padangų gamintojai, produktus, kurie pritaikyti elektromobiliams, išskiria specialiais žymėjimais. Pavyzdžiui, „Bridgestone“ naudoja „Enlinten“ pavadinimą, kurį galima pastebėti ant padangos šoninės sienelės.

Žiemines rinkitės pagal naudojimo sąlygas

Lietuvos vairuotojai puikiai žino, kad eismas žiemos metu mūsų šalyje gali būti labai kontrastingas. Dideli paros temperatūros bei kritulių kiekio skirtumai, net ir tos pačios kelionės metu gali sukurti skirtingas sąlygas ir iššūkius. Todėl renkantis žiemines padangas, šalia specifinių elektromobilių techninių savybių, reikia atsižvelgti ir į tai, kokiomis oro bei eismo sąlygomis dažniausiai keliaujate.

Šiuo atveju galioja tos pačios taisyklės, kaip ir automobiliams su vidaus degimo varikliais. Kietesnio mišinio padangos efektyvesnės kai temperatūra nukrenta žemiau +7 laipsnių ribos ir yra pritaikytos važiuoti valomais ir barstomais keliais bei gatvėmis, užtikrina efektyvų sukibimą ant sniego, efektyviai šalina vandenį ir pažliugusį, šlapią sniegą.

Tuo metu minkštesnio mišinio padangos geriausiai atsiskleidžia važiuojant slidžia, nevalyta danga, kuri gali būti padengta ne tik sniegu, bet ir ledu. Tokios padangos savo gerąsias savybes išlaiko net ir termometro stulpeliui nukritus iki -20 laipsnių ribos. Bet kokias padangas geriau rinktis elektromobilių vairuotojams?

„Kaip ir vasarinės, žieminės padangos irgi pritaikomos elektrinę pavarą turintiems automobiliams. Pavyzdžiui, naujausios mūsų gamoje kieto mišinio žieminės padangos „Blizzak 6“ yra sukurtos naudojant „Enlinten“ technologiją, todėl puikiai tinka elektromobiliams. Čia, vėl gi, yra tam tikrų skirtumų. Elektromobiliams skirtos padangos turi gilesnius griovelius ir lameles. Tai užtikrina geresnį stabilumą, mažesnę slydimo riziką, atsižvelgiant į didesnį elektromobilių svorį. Tačiau jei važinėjama prastai prižiūrimais, slidžiais keliais, visgi rekomenduočiau rinktis minkšto mišinio padangas. Nors jos turi didesnį pasipriešinimą riedėjimui ir dėl to kiek sumažės elektromobilio viena įkrova įveikiamas atstumas, bet prioritetas turėtų būti saugumas, o esant ekstremalioms sąlygoms, jų savybės tai ir užtikrina“, – pataria E. Marcinkevičius.

Elektromobiliai vis labiau tampa neatsiejama automobilių pramonės ir kasdienio eismo dalimi, tačiau dėl specifinių techninių charakteristikų, jiems reikia ir atitinkamai pritaikytų sprendimų. Vienas to pavyzdžių yra padangos, kurios, norint maksimalaus visapusiško efektyvumo bei saugumo, turi pasižymėti tam tikromis charakteristikomis, kurios, nors ir nėra akivaizdžiai matomos, daro didelę įtaką vairavimui bei eksploatacijai. Todėl elektromobilių vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį, ar rinkdamiesi padangas, jie gauna tai, kas atitinka jų vairuojamų automobilių specifiką. Ir geriausiai tinkamą „apavą“ automobiliui išsirinkti padės kvalifikuoti specialistai.

Pranešimą paskelbė: Ramūnas Fetingis, MB STORM Media LT

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Devyniuose Lietuvos miestuose – „DPD Lietuva“ ir LKL partnerystę žymintys paštomatai

Devyniuose Lietuvos miestuose – „DPD Lietuva“ ir LKL partnerystę žymintys paštomatai

Šią savaitę devyniuose šalies miestuose pasirodo specialaus dizaino „DPD Lietuva“ paštomatai, skirti naujam Lietuvos krepšinio lygos (LKL) sezonui ir kiekvienos komandos gerbėjams. Kiekviename mieste bus išryškintas vietinės komandos kapitonas, todėl specialiai pritaikyti paštomatai taps dar artimesni sirgaliams kasdienėje aplinkoje – nuo didžiųjų miestų iki regionų. Specialaus dizaino „DPD Lietuva“ paštomatai taps ne tik siuntų atsiėmimo […]


Ministras J. Taminskas: „Nepamirškite pasikeisti vasarines padangas į žiemines“

Ministras J. Taminskas: „Nepamirškite pasikeisti vasarines padangas į žiemines“

Nuo šiandien, lapkričio 10-osios, Lietuvoje įsigalioja privalomas žieminių padangų naudojimo laikotarpis, kuris truks iki kovo 31 dienos. Pagal Kelių eismo taisykles, visi lengvieji automobiliai, mikroautobusai ir kitos keleivinės transporto priemonės šiuo metu turi būti aprūpintos žieminėmis arba visų sezonų padangomis, tinkamomis važiuoti žiemos sąlygomis. „Tinkamos padangos reiškia daugiau nei tik taisyklių laikymąsi – jos reiškia […]


Strateginė investicija į TOKS: Izraelio „Egged Group“ perka 51 procentą keleivių vežėjo akcijų

Strateginė investicija į TOKS: Izraelio „Egged Group“ perka 51 procentą keleivių vežėjo akcijų

Didžiausia Izraelio viešojo transporto bendrovė „Egged Group“ perka 51 proc. keleivių vežimo autobusais bendrovės „Tolimojo keleivinio transporto kompanija“ (TOKS) akcijų.Dabartiniai įmonės savininkai – investicijų grupė „Žabolis ir partneriai“ bei investuotojas Nemunas Dagilis – pardavimo procesą užbaigus valdys likusius 49 proc. TOKS akcijų. Sandoriui dar reikės Konkurencijos tarybos leidimo. „Egged“ skelbia tokiu būdu stiprinanti savo kaip […]


Šykštus moka du kartus – padangų keitimo klaidos, kurios gali brangiai kainuoti

Šykštus moka du kartus – padangų keitimo klaidos, kurios gali brangiai kainuoti

Pirmadienis – paskutinė diena, kai vairuotojai dar gali pasikeisti vasarines padangas į žiemines. Ekspertai įspėja – net jei padangas jau pakeitėte, verta pasitikrinti, ar tai atlikta tinkamai – netikėtų avarijų priežastimi gali tapti būtent netinkamai pritvirtinti ratai. BTA Ekspertizių skyriaus vadovo Andriaus Žiukelio teigimu, avarijos, kai nuo automobilių nukrenta ratai, ypač šiuo sezonu, nėra retenybė. […]


Kad netektų mokėti už kitų sukeltus eismo įvykius: ko nepamiršti parduodant automobilį

Kad netektų mokėti už kitų sukeltus eismo įvykius: ko nepamiršti parduodant automobilį

Automobilio pardavimas – ne tik raktelių ir dokumentų perdavimas naujajam jo savininkui. Kartu su sandoriu vairuotojams reikia pasirūpinti ir kitais niuansais, pavyzdžiui – transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės (TPVCA) draudimo sutartimi. Nedidelis neapsižiūrėjimas šiame procese gali sukelti rimtų pasekmių – nuo galimų teisinių ginčų iki netikėtai priskirtos atsakomybės už kito asmens padarytus eismo įvykius. Kaip […]


Oro erdvės ribojimai Vilniaus oro uoste atšaukti per rekordiškai trumpą laiką

Oro erdvės ribojimai Vilniaus oro uoste atšaukti per rekordiškai trumpą laiką

Susisiekimo ministro atstovas Lukas Paškevičius informuoja, kad šeštadienio vakarą laikinai sustabdžius orlaivių eismą Vilniaus oro uoste, ribojimai atšaukti rekordiškai greitai.Anot L. Paškevičiaus, šįvakar (šeštadienį) nuo 20:45 val. buvo laikinai sustabdytas orlaivių eismas Vilniaus oro uoste. Sprendimą dėl oro erdvės ribojimų lėmė balionai, skrendantys oro uosto kryptimi. Tarnybos pranešė, kad prireiks 3 valandų situacijai normalizuoti – ribojimai […]