Dėl pandemijos pernai mažėjo eismo įvykių skaičius, tačiau ne vairuotojų patirtos žalos

Dėl pandemijos pernai mažėjo eismo įvykių skaičius, tačiau ne vairuotojų patirtos žalos

Pernai užklupusi koronaviruso pandemija savo pėdsaką paliko daugelyje sričių, tarp jų – ir eismo įvykių statistikoje. Draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas pastebi, kad 2020 metai išsiskyrė mažesniu nei įprasta fiksuotų eismo įvykių skaičiumi. Tai liudija ir kelių policijos statistika. Visgi, net ir galiojant karantino suvaržymams, smulkesnių eismo įvykių miestų gatvėse ir stovėjimo aikštelėse netrūko.

Ryškiausias pokytis – pavasarį 

R. Bieliausko teigimu, nors kiek mažesnį, lyginant su atitinkamu 2019 metų laikotarpiu, eismo įvykių skaičių ERGO pernai fiksavo jau sausio bei vasario mėnesiais, itin reikšmingas pokytis išryškėjo pavasarį, šalį sukausčius pirmajam karantinui. Pernai kovą, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2019 metais, užfiksuota 35 proc., o balandį – beveik perpus mažiau draudžiamųjų eismo įvykių. Ženklus eismo įvykių sumažėjimas buvo juntamas ir gegužę, kuomet registruotas 37 proc. mažesnis eismo įvykių skaičius.

„Dėl karantino gyvenimas šalyje pavasarį iš tiesų stabtelėjo – miestų gatvėse ir keliuose stipriai sumažėjo transporto srautai, o tuo pačiu – ir eismo įvykių skaičius. Tiesa, jau vasaros pradžioje gyventojai suskubo džiaugtis sugrįžtančia laisve, o fiksuojamų eismo įvykių skaičius vėl šoktelėjo į viršų – birželį registruotų žalų skaičius jau buvo kone identiškas tam pačiam 2019 m. mėnesiui. Tai galėjo lemti gyventojų noras „atsigriebti“ po įtemptų mėnesių ir pasimėgauti vasaros teikiamais malonumais dažniau keliaujant“, – sako R. Bieliauskas.

Didesniu nei 2019 metais fiksuotų eismo įvykių skaičiumi, anot R. Bieliausko, pernai išsiskyrė ir rugsėjis, kuomet gyventojai grįžo į darbus ar studijas po vasaros atostogų, o automobilių srautai miestų gatvėse, kaip įprasta rugsėjui, reikšmingai išaugo. Tačiau netrukus atslinkusi antroji koronaviruso banga ir vėl pakoregavo tendencijas.

„Įdomu tai, kad, nors antrojo karantino suvaržymai yra panašūs į galiojusius pavasarį, o keliavimo apribojimų atžvilgiu netgi griežtesni, tačiau lapkričio ir gruodžio mėnesiais eismo įvykių skaičius sumažėjo jau ne taip ženkliai, kaip kovą–gegužę. Lapkritį fiksavome maždaug ketvirtadaliu mažiau eismo įvykių nei tuo pačiu metu užpernai. Atitinkamai gruodį buvo užregistruota 30 proc. mažiau eismo įvykių“, – sako R. Bieliauskas.

Vairuotojų patirtos žalos siekė milijonus

Draudikų atstovas pažymi, kad nors 2020 metais, lyginant su 2019-aisiais, iš viso fiksuota 20 proc. mažesnis žalų skaičius, tačiau vairuotojams išmokėtų draudimo išmokų suma išliko panaši. Iš viso ERGO už praėjusiais metais vairuotojų patirtas transporto žalas išmokėjo 40 mln. eurų. Palyginimui, 2019 metais transporto draudimo išmokos siekė beveik 42 mln. eurų.

„Nepaisant reikšmingai mažėjusio eismo įvykių skaičiaus, vidutinis draudimo išmokos dydis šiemet didėjo. Tai lemia augantis naujų automobilių gatvėse skaičius, taip pat didėjantys transporto priemonių remonto kaštai“, – sako R. Bieliauskas.

Koronaviruso pandemijos įtaka atsispinti ir praėjusių metų Lietuvos kelių policijos tarnybos eismo įvykių suvestinėse. Policijos duomenimis, praėjusių metų balandį eismo įvykių, kuriuose nukentėjo žmonės, skaičius, lyginant su tuo pačiu 2019 metų laikotarpiu, buvo 49 proc. mažesnis. Praėjusių metų lapkritį tokių įvykių fiksuota 25 proc. mažiau, o bendrai sausio–lapkričio mėnesiais – 6 proc. mažiau nei 2019 metais.

R. Bieliauskas pažymi, kad net ir sumažėjus automobilių srautams fiksuojama nemažai smulkesnių eismo įvykių, kurių daugiausiai pasitaiko miestų gatvėse ir stovėjimo aikštelėse.

ERGO Baltijos šalyse

ERGO yra viena pirmaujančių draudimo grupių Baltijos šalyse, siūlanti ne gyvybės, gyvybės bei sveikatos draudimą. Metinė įmokų suma ERGO Baltijos šalyse sudaro 242 mln. eurų. Per metus ERGO Baltijos šalyse klientams apmoka žalų už beveik 143 mln. eurų. Daugiau nei 650 tūkst. klientų Baltijos šalyse pasitiki ERGO grupės paslaugomis, patirtimi bei finansiniu stabilumu.

Baltijos šalyse veikiančios ERGO bendrovės yra tarptautinės ERGO grupės dalis. Tai viena didžiausių draudimo grupių Europoje. ERGO atstovaujama daugiau nei 30 šalių Europoje bei Azijoje. Pagrindinis ERGO akcininkas yra viena didžiausių pasaulyje perdraudimo grupių „Munich Re“. Plačiau: www.ergo.lt

Daugiau informacijos teirautis: Jolanta Karpuškienė, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje komunikacijos projektų vadovė, tel. 8 616 09090, 8 5 268 3606.

Pranešimą paskelbė: Virginija Sližauskaitė, UAB „INK agency“

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Vairuotojų išbandymas duobėtais keliais ir gatvėmis: nuostoliai siekia tūkstančius

Vairuotojų išbandymas duobėtais keliais ir gatvėmis: nuostoliai siekia tūkstančius

Atėjus pavasariui vairuotojų gyvenimą kartina duobės mūsų šalies gatvėse ir keliuose. Pataikius į duobę kartais pakanka pakeisti padangą, tačiau dažnai transporto priemonę, deja, tenka gabenti į remonto dirbtuves. Draudikų duomenimis, po tokių įvykių automobilių savininkams yra atlyginami nuo kelis šimtus iki septynis tūkstančius eurų siekiantys nuostoliai. „Šių įvykių padaugėja pavasarį, kai, šylant orui, atsiranda daug […]


Planuojate pirkti elektrinį automobilį? Štai ką turite žinoti apie jo įkrovimą namuose

Planuojate pirkti elektrinį automobilį? Štai ką turite žinoti apie jo įkrovimą namuose

Komentaro autorius: Aurimas Tamašauskas, BMW atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ vadovas Pasauliui bandant prisitaikyti prie klimato pokyčių, elektrinių automobilių paklausa didėja sulig kiekvienais metais. Remiantis duomenimis, vien Jungtinėje Karalystėje praėjusių metų spalio pabaigoje keliuose buvo skaičiuojama beveik 1 mln. elektrinių automobilių. Nors Lietuvos statistika šiandien yra gerokai kuklesnė, tačiau tokių automobilių paklausa taip pat sparčiai auga. […]


Transporto sektoriaus apžvalga: 2023 m. sparčiai augo krovinių vežimas keliais, vežta daugiau keleivių

Transporto sektoriaus apžvalga: 2023 m. sparčiai augo krovinių vežimas keliais, vežta daugiau keleivių

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 metais išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai taip pat išaugo keleivių vežimas – visų rūšių transportu vežta beveik 7 proc. daugiau keleivių. „Nors 2023-ųjų pradžioje vyravo ekonominio neapibrėžtumo nuotaikos, Lietuvos transporto bei logistikos sektorius išlieka konkurencingas. Labiausiai tam įtakos turėjo padidėję tiek tarptautinių, tiek vidaus […]


Seimo nario A. Bagdono pranešimas: „Pabandom iš naujo – Seimas vėl turės spręsti, ar liberalizuoti techninės apžiūros rinką“

Seimo nario A. Bagdono pranešimas: „Pabandom iš naujo – Seimas vėl turės spręsti, ar liberalizuoti techninės apžiūros rinką“

2024 m. kovo 13 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimo pavasario sesijoje registruotas įstatymų paketas, kuriuo naikinami automobilių techninę apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ir paplitimo šalyje ribojimai. Iš Transporto veiklos pagrindų įstatymo siūloma išbraukti apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ir jų išdėstymo šalies teritorijoje nuostatas. Šį ribojimą […]


5 naudingi patarimai: kaip paruošti automobilį šiltajam sezonui?

5 naudingi patarimai: kaip paruošti automobilį šiltajam sezonui?

Žiema automobilių vairuotojams atneša nemažai iššūkių, todėl jai pasibaigus itin svarbu nuodugniai įvertinti savo automobilio būklę ir paruošti jį artėjantiems šiltesniems orams. Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ ekspertai dalinasi patarimais, kaip pasirūpinti automobiliu po žiemos ir užtikrinti, kad šiltuoju metų laiku jis veiktų be priekaištų. Dažniau plaunamas automobilis rūdija lėčiau Nors automobilį patariama plauti […]


Gatvėse nuovažos galės būti dažnesnės

Gatvėse nuovažos galės būti dažnesnės

Nuo šiol kai kuriais atvejais B kategorijų gatvėse išvažiavimai ir įvažiavimai dešiniaisiais posūkiais galės būti įrengiami ne kas 150 metrų, kai buvo numatyta iki šiol, o kas 100 metrų. Tai įteisinta statybų techninio reglamento (STR) „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“ pataisose. STR numatyta, kad jeigu B kategorijų gatvėse nėra galimybių išlaikyti 150 metrų […]