Dėl kelių ženklinimo konkursų kreipėsi į STT, Viešųjų pirkimų tarnybą ir kitas institucijas

Dėl kelių ženklinimo konkursų kreipėsi į STT, Viešųjų pirkimų tarnybą ir kitas institucijas

Keliai šiemet gali likti nepaženklinti – neperdažytų ištisinių linijų galima tiesiog nepastebėti 
 
Lietuvos automobilių kelių direkcijos rengiami kelių horizontaliojo ženklinimo pirkimai sukėlė abejonių dėl vykdomų procedūrų skaidrumo ir rizikos, kad keliai bent dalyje šalies šiemet gali likti be linijų ir perėjų. Keturios institucijos – Specialiųjų tyrimų, Viešųjų pirkimų tarnybos, Konkurencijos taryba ir Susisiekimo ministerija – paprašytos įvertinti vykdomus net 10 vienodų pirkimų, kurių bendra vertė gali siekti daugiau nei 20 milijonų eurų.
Birželį paskelbtuose dešimtyje konkursų Automobilių kelių direkcija siekia išrinkti įmones, kurios dar šiemet ir ateinančius dvejus metus žymės ir horizontaliai ženklins 70 proc. visų kelių Lietuvoje, suskirstant juos pagal regionus.   
„Didžiausia problema šiuo metu – nenustatyti minimalūs perkamų paslaugų kiekiai. Direkcija ketina atsiskaityti už tiek darbų, kiek konkursus laimėjusios įmonės spės atlikti. Tai didelė problema, nes dalis kelių šiemet gali likti be linijų ir perėjų, vadinasi, nesaugūs – jei ištisinė linija bus nusidėvėjusi, vairuotojai ją gali kirsti ir į avarines situacijas pakliūti visai netyčia. Taip pat ir teismas policijos paskirtos nuobaudos už ištisinės linijos kirtimą negalės patvirtinti, jei ekspertas pripažins, kad linijos baltumas yra nusidėvėjęs ir neatitinka reikalavimų“, – sako Tomas Ignatavičius, bendrovės „Biseris“ generalinis direktorius, neseniai pradėjęs eiti pareigas.
Pasak specialisto, nėra jokio teisinio ar loginio paaiškinimo, kodėl rengiant konkursus nėra nustatoma, kiek darbų realiai reikės atlikti ar bent kokios bus šių darbų apimčių ribos. Kadangi visi konkursai rengiami vienu metu, o visus darbus reikia atlikti iki lapkričio 10 dienos, įmonės negali įvertinti ir dalyvauti konkursuose pagal savo turimus resursus. Gali atsitikti taip, kad maža įmonė turinti nedidelį technikos parką, nenašias mašinas ar mažiau kvalifikuotus darbuotojus ir dėl to galėdama pasiūlyti mažiausią kainą, laimės visus konkursus. Pasitelkti kitų įmonių į pagalbą maža bendrovė negalės, nes tai draudžia konkurso sąlygos.  
„Tai aplaidus ir neatsakingas elgesys gyventojų atžvilgiu. Atėjus rudeniui ir žiemai, nepaženklintas kelias gali tapti avarijų ir mirčių priežastimi, kurių nesunkiai būtų galima išvengti, jei konkursų rengėjai į dokumentus įrašytų 10 skaičių su minimaliais numatomų darbų kiekiais, – sako T. Ignatavičius. – Šiuo metu, kai nėra aišku, kiek iš tiesų darbų reikės atlikti – 0 ar 130000 kvadratinių metrų, skaičiuojant tik vieną iš dešimties konkursų – normalu, kad visos įmonės dalyvaus visuose 10 pirkimų. Jei kuris nors laimėtojas darbų atlikti negalės, jis nepatirs jokių baudų ar sankcijų, kadangi minimalios perkamų darbų apimtys nėra nustatomos“.
Paskelbti horizontaliojo kelių ženklinimo konkursai jau buvo sukėlę įtarimų dėl procedūrų skaidrumo, nes Automobilių kelių direkcija buvo nustačiusi pasiūlymų pateikimo terminus tris dienas kas valandą.       
„Tai buvo akivaizdi landa korupcijai, nes po kiekvieno pasiūlymų vokų atplėšimo kilo milžiniška rizika, kad įmonių pasiūlytos kainos nutekės, ir kai kurios vėliau pasiūlymus teikiančios įmonės turės galimybę pakoreguoti savo siūlymus ir tokiu nesąžiningu būdu laimėti konkursus“, – sako T. Ignatavičius.   
Po kelių pakartotinių kreipimųsi į atsakingas institucijas pasiūlymų pateikimo laikas visuose 10 identiškų konkursų buvo suvienodintas, nors pati Automobilių kelių direkcija iš pradžių buvo atsisakiusi tai padaryti. Lygiai taip pat konkursus rengianti direkcija atsisako nustatyti ir minimalius darbų kiekius, nors yra atsakinga už eismo saugumą Lietuvoje.    
Šiuo metu konkursuose norinčios dalyvauti įmonės pasiūlymus Automobilių kelių direkcijai turi pateikti iki rugpjūčio 2 dienos.
Daugiau informacijos:
Tomas Ignatavičius, UAB „Biseris“ generalinis direktorius, tel. +370 5 260 1960, el. paštas t.ignatavicius@biseris.lt, www.biseris.lt

 

Pranešimą paskelbė : Aušra Pilkienė, Agentūra 1323 (UAB Trylika-dvidešimt trys)

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
„Ignitis ON“ atnaujino elektromobilių įkrovimo parką Palangoje: visos stotelės po 200 kW

„Ignitis ON“ atnaujino elektromobilių įkrovimo parką Palangoje: visos stotelės po 200 kW

Lyderiaujantis greito elektromobilių įkrovimo tinklas Baltijos šalyse „Ignitis ON“ atnaujino elektromobilių įkrovimo parką Palangoje. Šiuo metu parke veikia 10 itin greito įkrovimo stotelių, kurių galia po 200 kW. Vienu metu čia įsikrauti gali 20 elektromobilių, nes kiekviena stotelė turi po dvi įkrovimo prieigas. Išgirdęs poreikį „Ignitis ON“ parke įrengė ir CHAdeMO jungtį. „Vienas iš „Ignitis […]


VU studentų komanda triumfavo kvantinių skaičiavimų hakatone: sukūrė tvarų elektromobilių krovimo sprendimą

VU studentų komanda triumfavo kvantinių skaičiavimų hakatone: sukūrė tvarų elektromobilių krovimo sprendimą

Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakulteto (VU MIF) studentai iškovojo pirmąją vietą tarptautiniame kvantinių technologijų hakatone, kuriame pasiūlė vieno iš aktualiausių šių dienų klausimų – kaip tvariai krauti elektromobilius – sprendimą. Balandžio 12–13 d. Poznanėje (Lenkija) vykusiame „Quantum QL Future Hackathon“ VU MIF studentai Liudas Kasperavičius, Rugilė Vasaitytė ir Agnė Petkevičiūtė, vadovaujami doc. Lino Petkevičiaus, […]


Analizė: Lietuva diktuoja tempą Baltijos elektromobilumo lenktynėse

Analizė: Lietuva diktuoja tempą Baltijos elektromobilumo lenktynėse

Lietuvoje transporto sektoriaus elektrifikacija vyksta gerokai sparčiau nei kitose Baltijos šalyse. Remiantis atsinaujinančios energijos technologijų bendrovės „GridX“ 2025 m. vasario duomenimis grįsta ataskaita, mūsų šalyje tūkstančiui gyventojų tenka 5,8 elektromobilio ir 1,03 viešojo įkrovimo stotelės. Tuo metu Estijoje šie rodikliai siekia atitinkamai 4,4 ir 0,77, o Latvijoje – 3,5 elektromobilio ir 0,62 stotelės tūkstančiui gyventojų. […]


„Via Lietuva“ atskleidė, kokie gyvūnai jau naudojasi „Via Baltica“ magistralėje esančiu žaliuoju tiltu

„Via Lietuva“ atskleidė, kokie gyvūnai jau naudojasi „Via Baltica“ magistralėje esančiu žaliuoju tiltu

Nors automagistralėje „Via Baltica“ žaliasis tiltas gyvūnams pastatytas tik 2023-ųjų pabaigoje, jis jau prisideda prie biologinės įvairovės išsaugojimo – vos prieš mėnesį sumontuota vaizdo stebėjimo kamera spėjo užfiksuoti, kad tiltu aktyviai naudojasi gyvūnai – lapės, stirnos, pilkieji kiškiai bei kiti žinduoliai. AB „Via Lietuva“ primena, jog laukiniai gyvūnai kelyje gali atsirasti ištisus metus, tačiau vėlyvą […]


9 priežastys, kodėl Hamburgas vilioja turistus iš viso pasaulio

9 priežastys, kodėl Hamburgas vilioja turistus iš viso pasaulio

Vokietijos svarba Lietuvai tik auga, tačiau dažnas dar nėra gerai pažinęs šios vienos didžiausių Europos šalių. Pavyzdžiui, ar žinojote, kad daugiausiai tiltų mieste yra visai ne Venecijoje ir ne Londone, o Hamburge? Šis kitoje gatvės – tiksliau, Baltijos jūros – pusėje nuo Lietuvos esantis miestas gali nustebinti ne tik šiuo faktu. Jame įkurtas muziejus išrinktas […]


„Buhalteria.lt“ tampa „Baulera“: atsinaujinimas, gimęs iš ryšio su klientu

„Buhalteria.lt“ tampa „Baulera“: atsinaujinimas, gimęs iš ryšio su klientu

Po daugiau nei dešimtmečio veiklos viena iš gerai žinomų buhalterinės apskaitos įmonių Lietuvoje – Buhalteria.lt – keičia savo vardą ir vizualinį identitetą. Nuo šiol įmonė veiks nauju pavadinimu – Baulera. Pasak įmonės atstovų, šis pokytis – natūralus žingsnis įmonės augimo kelyje, leidžiantis dar aiškiau iškomunikuoti tai, kas Baulera yra iš tiesų – artimas, profesionalus partneris, […]