Baltijos šalių transporto ministrai ragina didinti ES investicijas į saugumui svarbius tarpvalstybinių jungčių projektus

2

Baltijos šalių transporto ministrai ragina didinti ES investicijas į saugumui svarbius tarpvalstybinių jungčių projektus

Penktadienį Palangoje susitikę Lietuvos, Latvijos ir Estijos transporto ministrai bendrai pasirašytu dokumentu išreiškė siekį išlaikyti ir toliau didinti europinį finansavimą strateginiams transporto infrastruktūros projektams, gerinantiems karinio mobilumo jungtis su Europa.

Bendrame dokumente „CEF III – kryptingas požiūris į ES susitelkimą“, susisiekimo ministras Marius Skuodis, Latvijos transporto ministras Kasparas Briškensas ir Estijos infrastruktūros ministras Vladimiras Svetas pabrėžė būtinybė išlaikyti ir reikšmingai sustiprinti Europos infrastruktūros tinklų priemonę (angl. Connecting Europe Facility, CEF) ateinančioje Europos Sąjungos (ES) finansinėje perspektyvoje.

Ministrų teigimu, planuojant būsimą ilgalaikį ES biudžetą po 2028 m., didesnis europinis finansavimas bus ypač svarbus siekiant toliau plėtoti trūkstamas tarpvalstybines transporto jungtis, spartinti europinės vėžės „Rail Baltica“ projektą ir integruoti Baltijos šalis į Europos transporto sistemą. Taip pat atkreipiamas dėmesys į būtinybę numatyti daugiau lėšų kariniam mobilumui. 

„Esama geopolitinė situacija skatina daug sparčiau integruotis į Europos geležinkelių tinklą, didinti mūsų regiono susisiekimo infrastruktūros kokybę ir pajėgumus. Europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ tiesimas, europinio geležinkelio jungtis su Klaipėda ir kitų svarbių strateginių projektų, kartu gerinančių karinio mobilumo galimybes, įgyvendinimas – tai sritys, kuriose Lietuvai itin svarbi tęstinė ES parama“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Europos infrastruktūros tinklų priemonė yra vienas svarbiausių ES transporto infrastruktūros plėtros, taip pat europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ finansavimo šaltinių.

Europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ plėtrai Baltijos šalyse Europos Komisija šiemet papildomai skyrė apie 1,2 mlrd. eurų, iš kurių Lietuvos dalis – apie 458 mln. eurų. Tai – didžiausias finansavimas, kokį kada nors yra gavusi Lietuva iš Europos infrastruktūros tinklų priemonės.

Visą „Rail Balticos“ projektą, sujungiant Baltijos šalis su Europa, numatyta užbaigti 2030 metais, sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes – 2028 metais.

Būtinybė stiprinti CEF, taip pat numatyti daugiau lėšų kariniam mobilumui europiniu mastu pažymėta ir šiemet Čekijoje pasirašytoje Vidurio Europos ir Baltijos šalių transporto ministrų deklaracijoje.

 

Pranešimą paskelbė: Žydrūnė Tursaitė, LR Susisiekimo ministerija

Baltijos šalių transporto ministrai ragina didinti ES investicijas į saugumui svarbius tarpvalstybinių jungčių projektus

Penktadienį Palangoje susitikę Lietuvos, Latvijos ir Estijos transporto ministrai bendrai pasirašytu dokumentu išreiškė siekį išlaikyti ir toliau didinti europinį finansavimą strateginiams transporto infrastruktūros projektams, gerinantiems karinio mobilumo jungtis su Europa.

Bendrame dokumente „CEF III – kryptingas požiūris į ES susitelkimą“, susisiekimo ministras Marius Skuodis, Latvijos transporto ministras Kasparas Briškensas ir Estijos infrastruktūros ministras Vladimiras Svetas pabrėžė būtinybė išlaikyti ir reikšmingai sustiprinti Europos infrastruktūros tinklų priemonę (angl. Connecting Europe Facility, CEF) ateinančioje Europos Sąjungos (ES) finansinėje perspektyvoje.

Ministrų teigimu, planuojant būsimą ilgalaikį ES biudžetą po 2028 m., didesnis europinis finansavimas bus ypač svarbus siekiant toliau plėtoti trūkstamas tarpvalstybines transporto jungtis, spartinti europinės vėžės „Rail Baltica“ projektą ir integruoti Baltijos šalis į Europos transporto sistemą. Taip pat atkreipiamas dėmesys į būtinybę numatyti daugiau lėšų kariniam mobilumui. 

„Esama geopolitinė situacija skatina daug sparčiau integruotis į Europos geležinkelių tinklą, didinti mūsų regiono susisiekimo infrastruktūros kokybę ir pajėgumus. Europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ tiesimas, europinio geležinkelio jungtis su Klaipėda ir kitų svarbių strateginių projektų, kartu gerinančių karinio mobilumo galimybes, įgyvendinimas – tai sritys, kuriose Lietuvai itin svarbi tęstinė ES parama“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Europos infrastruktūros tinklų priemonė yra vienas svarbiausių ES transporto infrastruktūros plėtros, taip pat europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ finansavimo šaltinių.

Europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ plėtrai Baltijos šalyse Europos Komisija šiemet papildomai skyrė apie 1,2 mlrd. eurų, iš kurių Lietuvos dalis – apie 458 mln. eurų. Tai – didžiausias finansavimas, kokį kada nors yra gavusi Lietuva iš Europos infrastruktūros tinklų priemonės.

Visą „Rail Balticos“ projektą, sujungiant Baltijos šalis su Europa, numatyta užbaigti 2030 metais, sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes – 2028 metais.

Būtinybė stiprinti CEF, taip pat numatyti daugiau lėšų kariniam mobilumui europiniu mastu pažymėta ir šiemet Čekijoje pasirašytoje Vidurio Europos ir Baltijos šalių transporto ministrų deklaracijoje.

 

Pranešimą paskelbė: Žydrūnė Tursaitė, LR Susisiekimo ministerija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Dažniausios klaidos naudojant poliravimo pastą ir kaip jų išvengti

Dažniausios klaidos naudojant poliravimo pastą ir kaip jų išvengti

Automobilio priežiūra – tai ne tik techninė būklė, bet ir estetinė išvaizda. Vienas iš svarbiausių žingsnių siekiant išlaikyti automobilio dažus spindinčius ir apsaugotus – teisingas poliravimas. Tačiau net ir turint geriausią poliravimo pastą, neteisingas jos naudojimas gali ne tik neduoti norimo rezultato, bet ir pakenkti automobilio dažų dangai. Šiame straipsnyje aptarsime dažniausiai daromas klaidas naudojant […]


Vilniaus oro uosto atvykimo terminalo architektūrinės idėjos konkurse gauta 12 pasiūlymų

Vilniaus oro uosto atvykimo terminalo architektūrinės idėjos konkurse gauta 12 pasiūlymų

2024 metų pabaigoje Lietuvos oro uostų (LTOU) skelbtame tarptautiniame konkurse Vilniaus oro uosto naujo atvykimo terminalo architektūrinei idėjai atrinkti sulaukta dvylika pasiūlymų. Visos konkursui pateiktos architektūrinės idėjos, kurios atitiks konkurso pateikimo reikalavimus ir dar bus patikrintos, nuo šios savaitės bus skelbiamos viešai oficialiame konkurso puslapyje www.vnocompetition.lt bei eksponuojamos Lietuvos architektų sąjungos (LAS) patalpose. „Šiandien žengiame […]


Elektriniam sunkiajam transportui paskatinti – reikšminga valstybės parama

Elektriniam sunkiajam transportui paskatinti – reikšminga valstybės parama

Transporto sektorius Lietuvoje – vienas didžiausių aplinkos teršėjų. Žmonių ir prekių judėjimas generuoja daugiau nei trečdalį visų šalies šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisijų. Tiek lengvųjų automobilių, tiek sunkiojo transporto sektoriuose viena iš veiksmingiausių priemonių mažinti transporto sukeliamą aplinkos taršą – iškastinio kuro keitimas alternatyviuoju kuru, pavyzdžiui elektra. Šį sprendimą reikšmingai remia ir valstybė. Nepraleisti […]


Ties Lietuvos pasieniu „Via Lietuva“ sieks užtikrinti nepertraukiamą 5G interneto ryšį

Ties Lietuvos pasieniu „Via Lietuva“ sieks užtikrinti nepertraukiamą 5G interneto ryšį

„Via Lietuva“ su kitomis Baltijos šalių kelių infrastruktūros bendrovėmis iki 2027 metų pabaigos planuoja įgyvendinti projektą, kuris užtikrins nepertraukiamą 5G interneto ryšį visame „Via Baltica“ kelyje. Talino universiteto pasiūlytas projektas garantuos, jog šiuo metu stringantis 5G ryšys būtų pasiekiamas Baltijos šalių pasienio ruožuose. Tai reikšmingai pagerins ne tik vairuotojų bei keliautojų patirtį, bet ir sudarys […]


Logistikos ir sandėliavimo įmonių elektrifikacija: kiek leidžia sutaupyti?

Logistikos ir sandėliavimo įmonių elektrifikacija: kiek leidžia sutaupyti?

Elektriniai krautuvai tapo neatsiejama logistikos, sandėliavimo ir gamybos procesų dalimi. Kaip nurodoma tarptautiniame 2024 metų naudotų krautuvų reitinge, šios technikos gamintojų tarpe lyderio pozicijas užsitikrino Vokietijos įmonė „Linde“. Statistika kalba pati už save: šio gamintojo elektriniai krautuvai užėmė beveik 26 proc. naudotų krautuvų rinkos ir gerokai pralenkė konkurentus. Kuo šio gamintojo technika išsiskiria iš kitų […]


Elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojus numatoma įpareigoti dėvėti šalmus

Elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojus numatoma įpareigoti dėvėti šalmus

2025 m. kovo 20 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimas po svarstymo pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis siekiama patikslinti važiavimo su elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis tvarką. Šiuo metu įstatyme nustatyta, kad jaunesni kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, važiuodami keliu, privalo būti užsidėję […]