A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

1

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

2022 metais Lietuva prisijungs prie išskirtinio verslo žemėlapio: šalių, kuriose orlaiviai ne tik remontuojami, bet ir pertvarkomi iš keleivinių į šiuo metu ypač paklausius krovininius. Strateginį investuotoją „Aviatic MRO“ pritraukusio Šiaulių oro uosto vadovė Aurelija Kuezada pastebi, kad keleiviai į skrydžius grįžta pakankamai atsargiai, tačiau oro krovinių paklausa jau viršija iki pandemijos buvusį lygį, todėl rinkoje nuolat trūksta krovininių lėktuvų.

„Veržli ir ambicinga mūsų šalis nuolat siekia pritraukti investuotojų, kurie kurtų aukštą pridėtinę vertę bei gerai apmokamas darbo vietas. Orlaivių konversijos yra ypač perspektyvi veikla, todėl nė trupučio neabejoju, kad Lietuva ir Šiauliai, iš kurių ateityje kils ne tik suremontuoti, bet ir iš esmės pakeisti bei naujai veiklai paruošti orlaiviai, atsidurs aviacijos verslo atstovų akiratyje“, – sako A. Kuezada.

Pasak jos, pandemija oro krovinių gabenimo verslą netikėtai atskleidė kaip ypač atsparų virusui, todėl orlaivių konversijos dabar yra „ant bangos“.

Tarptautinės oro transporto asociacijos (angl. International Air Transport Association, IATA) duomenimis, balandį oru gabenamų krovinių apimtys buvo 12 proc. didesnės nei tuo pačiu laikotarpiu 2019 m. Kitaip tariant, viršijo iki pandemijos buvusį lygį. Ši asociacija nutarė šių metų duomenis lyginti ne su atitinkamu laikotarpiu 2020 metais, kuomet aviacijos sektoriui negailestingai smogė koronaviruso COVID-19 pandemija, o su metais prieš tai, kuomet aviacijos paslaugų paklausa buvo įprasto lygmens.

„Atsižvelgiant į tai, kad tarptautinių ekspertų pasirinkta palyginamoji bazė yra aukšta ir čia niekaip neatsispindi pandemijos poveikis, krovinių gabenimo verslą galima laikyti aviacijos sektoriaus brangakmeniu, kuris nepaisant sudėtingo laikotarpio toliau nuosekliai generuoja pajamas ir leidžia planuoti užtikrintą augimą. Puiku yra ir tai, kad krovininių orlaivių paklausa turėtų išlikti ilguoju laikotarpiu, todėl čia darbo tikrai nepritrūks“, – pastebi Šiaulių oro uosto vadovė.

Orlaivių gamybos milžinė „Boeing“ prognozuoja, kad aviacijos krovinių rinka vidutiniškai po 4 proc. kasmet augs artimiausius 20 metų, o krovininių orlaivių parkas padidės apie 60 proc. – nuo 2 tūkst. iki 3,26 tūkst. lėktuvų. Įskaitant ir tai, kad apytiksliai pusė dabar eksploatuojamų orlaivių dėl objektyvių priežasčių bus pakeisti, rinką turėtų pasiekti daugiau kaip 2,4 tūkst. lėktuvų, iš kurių apie 60 proc. bus patyrę konversijas, tai yra, iš keleivinių tapę krovininiais.

A. Kuezados teigimu, krovininių orlaivių paklausą ypač didina ir pandemijos metu antrą kvėpavimą įgavusi elektroninė prekyba, ir įvairūs prekių gabenimo logistikos „užlūžimai“ sausumos bei vandens keliuose.

„Dėl pandemijos gyventojams ėmus daugiau apsipirkti internetu, išaugo ir siuntų pristatymo pajėgumų paklausa. Tokie siuntų vežėjai kaip DHL, „FedEx“ ar mažmeninės prekybos milžinė „Amazon“ jaučia poreikį investuoti į savo orlaivių parkus. Eina jau antrieji pandemijos metai, dėl plintančių agresyvių viruso atmainų atsikvėpti dar anksti, o aviacijos krovinių segmentas dėl pandemijos bene vienintelis išlaiko nuosaikaus augimo kryptį. Su orlaivių konversijos centru Šiauliuose Lietuva bus patraukli aviacijos verslo dalyvė“, – prognozuoja ji.

A. Kuezada taip pat atkreipia dėmesį, kad Tarptautinis Šiaulių oro uostas artimiausiu metu ne tik taps orlaivių konversijos centru, bet ir baigus atnaujinti oro uosto infrastruktūrą yra pasiruošęs priimti įvairius krovinius. „Turime veterinarinį sandėlį, todėl iš mūsų oro uosto gali būti gabenami gyvūnai, taip pat turime ir sandėlį su termoreguliaciniu režimu, kuris būtinas norint gabenti greitai gendančius maisto produktus, gėles“, – vardina direktorė.

Estijos kapitalo bendrovė „Aviatic MRO“ į orlaivių konversijos angarą Šiaulių oro uoste investuos apie 20 mln. eurų. 23 tūkst. kvadratinių metrų angaro statybas numatoma užbaigti 2022 m. antrąjį ketvirtį. Strateginė oro uosto investuotoja yra sutarusi bendradarbiauti su Izraelio bendrove „Israel Aerospace Industries“.

Ilgus metus nuostolingai dirbęs Šiaulių oro uostas savo nišą aviacijos rinkoje atrado būtent per pandemiją, kuomet ilgalaikiam orlaivių parkavimui sėkmingai išnuomojo laisvą 63 tūkst. kv. metrų plotą ir 2020 metus užbaigė pelningai. Su NATO kariškiais erdve besidalinantis Šiaulių oro uostas dar turi apie 3,5 hektarų laisvų sklypų ir ieško jiems investuotojų. A. Kuezada atvirauja, kad galimybėmis jame dirbti domisi įvairūs su aviacija bei logistika susiję verslai.

Pranešimą paskelbė: Saulė Bakšė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
TOMS Geo Lace Women's Alpargata Black 40
 
GEOX Kilwi Girl J02D5B0MABC Pink C8172 32
 
Camper Peu Cami 17665-014 Black 42
 
Crocs™ Crocband™ Black 44,5
 
BIOMECANICS 212164 Blanco/Multi 27

Rekomenduojame

M. Skuodis: pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra – potencialas naujiems kroviniams ir investicijoms pritraukti

M. Skuodis: pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra – potencialas naujiems kroviniams ir investicijoms pritraukti

Lankydamiesi šiandien Klaipėdoje Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė ir susisiekimo ministras Marius Skuodis apžiūrėjo per pastaruosius metus išplėtotą Malkų įlanką bei perspektyvinę pietinę dalį, kurioje artimiausiais metais planuojama dideli darbai. Sėkmingai atliktos investicijos į Malkų įlanką Klaipėdos uostui jau leidžia užsitikrinti dar tvirtesnes pozicijas laivų remonto rinkoje, didinti krovos pajėgumą, o numatoma pietinės uosto dalies plėtra […]

Klaipėdoje Premjerė ir susisiekimo ministras dalyvaus naujo lietuviško kelto vardo suteikimo ceremonijoje ir apžiūrės plėtojamą pietinę uosto dalį

Klaipėdoje Premjerė ir susisiekimo ministras dalyvaus naujo lietuviško kelto vardo suteikimo ceremonijoje ir apžiūrės plėtojamą pietinę uosto dalį

Penktadienį, liepos 23 d., Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė ir susisiekimo ministras Marius Skuodis lankysis Klaipėdoje, kur dalyvaus naujo „Smiltynės perkėlos“ kelto vardo suteikimo ceremonijoje, laivu plauks ir apžiūrės Malkų įlanką bei Klaipėdos uosto pietinę dalį, kurioje artimiausiais metais planuojama didelė plėtra. „Smiltynės perkėlai“ pastatytas 60 m ilgio, 14 m pločio universalus keleivinis-krovininis keltas „Klaipėda“ išskirtinis […]

Pandemija Lietuvos aviacijoje – kada grįšime į įprastas vėžes?

Pandemija Lietuvos aviacijoje – kada grįšime į įprastas vėžes?

Netikėtai pasaulį užklupęs Covid-19 iš esmės sukrėtė aviacijos industriją. Siekiant suvaldyti virusą, lyg tol klestėjusi sfera kone pernakt smuko į dar neregėtas žemumas. Nacionalinės aviacijos asociacijos LAVIA teigimu, prireiks bent dviejų metų, kol sugrįšime į 2019 metais pasiekto aviacijos piko laikus. Asociacijos prielaida remiasi optimistinėmis prognozėmis, laikantis pozicijos, kad pasaulinė pandeminė situacija gerės arba bent […]

Marius Skuodis approved the new Board of Lietuvos geležinkeliai, AB

Marius Skuodis approved the new Board of Lietuvos geležinkeliai, AB

Upon the approval of the Minister of Transport and Communications, the newly formed Board of Lietuvos geležinkeliai, AB (LTG) takes up its duties. It consists of 7 members; i.e. five independent members: Dalia Andrulionienė, Eugenijus Preikša, Bernard Guillelmon, Kęstutis Šliužas, Aurimas Vilkelis; and 2 members delegated by the Ministry of Transport and Communications: Romas Švedas […]

Skelbiami mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai

Skelbiami mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai

Paaiškėjo valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) skelbto mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai. I grupėje, kurioje varžėsi 12-18 metų amžiaus autorių sukurti vaizdo siužetai geriausiais pripažinti vaizdo siužetai „Saugok save“ (autorius Lukas Pacevičius iš Vilniaus) ir „Vairuodamas nesinaudok telefonu!“ (autoriai Benas ir Darius Bačkaičiai iš Kauno). III grupėje, […]

M. Skuodis patvirtino naują „Lietuvos geležinkelių“ valdybą

M. Skuodis patvirtino naują „Lietuvos geležinkelių“ valdybą

Susisiekimo ministrui Mariui Skuodžiui patvirtinus, darbą pradeda naujos sudėties AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) valdyba. Ją sudaro 7 nariai: penki nepriklausomi – Dalia Andrulionienė, Eugenijus Preikša, Bernardas Guillelmonas, Kęstutis Šliužas, Aurimas Vilkelis ir du Susisiekimo ministerijos deleguoti nariai – Romas Švedas ir Agnė Amelija Mikalonė. Nauja LTG valdyba buvo renkama po to, kai sausį susisiekimo ministras […]