Žvyrkelių priežiūrą sunkina permainingi orai

Žvyrkelių priežiūrą sunkina permainingi orai

Dar nesibaigus žiemos sezonui, žvyrkelių būklė kelia rūpesčių tiek kelininkams, tiek gyventojams. Kelininkų teigimu, ši žiema, kaip tampa įprasta, buvo nepalanki dėl vyravusių permainingų oro sąlygų – gausių ir mišrių kritulių, temperatūros pokyčių. Vis dažniau girdint gyventojų skundus dėl prastos žvyrkelių būklės – AB „Kelių priežiūra“ paaiškino, kaip ir kada jie yra prižiūrimi.

Kad būtų pašalintos pažaidos (duobės, skersinės bangos), esančios kelių su žvyro danga važiuojamojoje dalyje, pastarieji turi būti periodiškai greideriuojami. Svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad tinkamai greideriuoti žvyrkelių nėra galimybės esant tiek per daug sausai, tiek per daug drėgnai ar įšalusiai jų dangai. AB „Kelių priežiūra“ atlieka žvyrkelių dangos tvarkymo darbus prieš tai įvertinusi kelio dangos būklę.

Bendrovės teigimu, didžiojoje dalyje šalies žvyrkelių dar reikia palaukti, kol atsileis dangos medžiagas sukaustęs įšalas – ypač miškingose vietovėse arba ten, kur dominuoja molingi gruntai. Greideriuojant įšalusią ar permirkusią dangą suprofiliuojamas tik viršutinis, vandens prisotintas sluoksnis, todėl pasiekiamas tik trumpalaikis būklės pagerėjimas. Tokiais atvejais mechanizmai negali atlikti darbų visu dangos storiu ir pašalinti esamų nelygumų. Nepaisant to, kai vyravo palankesnės oro sąlygos, per šių metų sausio mėn. „Kelių priežiūros“ specialistai sugreideriavo 416 km, o per vasarį – per 1 100 km šalies žvyrkelių.  

Pagal galiojančią tvarką, atsiradusios didesnės pažaidos turi būti pašalinamos esant tinkamoms oro sąlygoms ne vėliau kaip per 3 dienas. Kaip reglamentuota „Automobilių kelių nuolatinės priežiūros normatyvuose KPV PN 22“, matuojant po 3 m ilgio liniuote skersine ir išilgine kryptimi periodiškai pasikartojančius nelygumus (iškilimus ir įdubimus), šie neturi būti didesni kaip 4 cm.

Bendros patrulinės apžiūros žvyrkeliuose vykdomos ne rečiau kaip kas 21 dieną. Gavus kritinę informaciją, pavyzdžiui, dėl itin didelių pažaidų žvyro dangoje, „Kelių priežiūros“ specialistai vyksta patikrinti ir, jeigu pažaidos viršija reikalavimų ribines reikšmes, nedelsiant organizuoja žvyro dangos profiliavimo darbus, taiko kitus galimus sprendimus.

Vykdant kelių su žvyro danga priežiūrą, papildomų sunkumų kelia ir tai, kad žvyro danga didelėje dalyje kelių labai nudėvėta, suplonėjusi, daug kur nebelikę viršutinio profiliuojamo sluoksnio. Tokiems keliams pirmiausia reikalingas paprastasis remontas, kurio metu iki projektinio storio būtų atstatoma žvyro danga, sutvarkomas vandens nuvedimas, atstatomi kiti kelio parametrai. Dar vienas svarbus žvyrkelių priežiūros aspektas – pažeistų vietų taisymas užtrunka ir dėl tokių defektų gausos.

Nepaisant visų minėtų kelių su žvyro danga priežiūros ypatumų, gyventojų prašoma kantrybės – „Kelių priežiūros“ specialistų teigimu, pasitraukus įšalui ir pradžiūvus dangoms, valstybinės reikšmės žvyrkeliai bus palaipsniui sugreideriuoti bei greideriuojami periodiškai kuomet pažaidos pasieks kritinį lygį.

Šiuo metu Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose yra per 5 600 km rajoninių kelių su žvyro danga, kurie reikalauja nuolatinės priežiūros, o atsiradę defektai šalinami, atsižvelgiant į pažaidų mastą. Primenama, kad gyventojai ir vairuotojai apie pavojingas išdaužas ar kitas kliūtis, keliančias pavojų eismo saugumui kviečiami informuoti trumpuoju tel. nr. 1871 (trumpojo tel. nr. kaina Telia, Tele2 tinkluose – 0,12 Eur/min., Bitė – 0,15 Eur/min.) arba +370 5 232 9600 (kaina pagal mob. operatoriaus planą).

Pranešimą paskelbė: Rimantas Zagrebajev, AB „Kelių priežiūra”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
5 svarbiausi dokumentai, norintiems parduoti automobilį greičiau ir brangiau

5 svarbiausi dokumentai, norintiems parduoti automobilį greičiau ir brangiau

Parduodant automobilį svarbu turėti visus su jo eksploatavimu susijusius dokumentus. Tai sumažins abejones dėl pardavėjo sąžiningumo bei transporto priemonės būklės. Tačiau didelė dalis vairuotojų linkę nekaupti remonto sąskaitų, pamesti registracijos liudijimą ar praleisti draudimo poliso galiojimo pabaigą. „Tvarkingai kaupiami automobilio dokumentai padės greičiau ir lengviau jį parduoti. Šių dienų pirkėjai vertina skaidrumą bei yra atsargūs, […]


Ekspertai: transporto taršą Lietuvoje galima sumažinti labiau

Ekspertai: transporto taršą Lietuvoje galima sumažinti labiau

Elektromobilių ir alternatyvių degalų paklausa Lietuvoje pastaraisiais metais auga. Ekspertai teigia, kad Lietuva neatsilieka nuo pasaulinių transporto tendencijų, tačiau priemonių skatinti naudoti švaresnes ir mažiau anglies dvideginiu (CO2) aplinką teršiančias alternatyvas vis dar yra. Skaičiuojama, kad kelių transporto priemonės išskiria apie penktadalį Europos Sąjungoje išmetamo CO2. Už daugiau nei pusę šių teršalų yra atsakingi lengvieji […]


„Volkswagen Golf“ 50-mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu

„Volkswagen Golf“ 50-mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu

Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio proga įgyvendinęs vieną smagiausių savo pastarųjų metų kelionių. Automobilių entuziastas, įveikęs daugiau nei 3000 km maršrutą iki Eseno (Vokietija) ir atgal 1989 metais pagamintu „Golf“, sako, kad […]


„Moterų ralyje“ važiuojantys elektromobiliai meta iššūkį mitams

„Moterų ralyje“ važiuojantys elektromobiliai meta iššūkį mitams

Didžiausias Lietuvoje „Moterų ralis“ jau trejus metus iš eilės siūlo dalyvėms važiuoti ir elektromobiliais. „Elektromobilių įskaitoje“ besiregistruojančios moterys drąsiai priima ralio mestą iššūkį ir lygiomis sąlygomis varžosi su bendros įskaitos dalyvėmis. „Nesame vienintelis ralis, kuriame dalyvauja elektromobiliai. Tiesiog mes visus automobilius traktuojame kaip lygius. Tarkime, sudarydami kelio knygą, nerenkame specialaus kelio, kuriame būtų įkrovimo stotelių, […]


Vairuotojai dažnai daro didelę klaidą: kodėl nevalia pavasarį pamiršti automobilio stiklų

Vairuotojai dažnai daro didelę klaidą: kodėl nevalia pavasarį pamiršti automobilio stiklų

Pavasarį vairuotojai ypatingą dėmesį turėtų skirti automobilių stiklų būklei ir jų švarai. Draudikai atkreipia dėmesį, kad šviečiant skaisčiai pavasario saulei geras matomumas kelyje yra itin svarbus. Vairavimo sąlygos, kai spigina saulė, kelyje yra kur kas pavojingesnės nei akinančios kitų transporto priemonių šviesos ar šlapia kelio danga. Dar viena sezoninė problema – stiklo įdaužos, kurios, pasak […]


Vis dar sergame greičio liga: skubame, rizikuojame, tačiau laiko nesutaupome

Vis dar sergame greičio liga: skubame, rizikuojame, tačiau laiko nesutaupome

Ryte ramiai išgėrę kavos sėdate į savo automobilį, saugiai prisegate vaikus, puikiai žinote, kiek laiko truks kelionė iki darželio ar mokyklos, kada atsidursite darbe. Deja, kasdienė šeimos kelione retai atrodo taip idiliškai: ramiai pradėti dieną neleidžia nuolat tarp eismo juostų nardantys, greitį viršijantys, agresyviai kelyje besielgiantys vairuotojai. Specialistai sako, kad vis dar sergame savotiška greičio […]