Žiema pravėrė kelių žaizdas: duobėse ratus sugadinę vairuotojai nuostolius skaičiuoja ir tūkstančiais eurų

1

Žiema pravėrė kelių žaizdas: duobėse ratus sugadinę vairuotojai nuostolius skaičiuoja ir tūkstančiais eurų

Atėjus atlydžiui, pastarosiomis dienomis pasipylė pranešimai apie keliuose atsivėrusias duobes. Vairuotojai socialiniuose tinkluose dalinasi prakirstų padangų bei aplamdytų ratlankių nuotraukomis ir įspėjimais apie pavojingas vietas. Draudikai taipogi pastebi tokių žalų pagausėjimą.

Vien draudimo bendrovė BTA šiemet jau registravo mažiausiai pusantro šimto įvykių, kai vairuotojas įvažiavo į duobę ir prakirto padangą ar pažeidė ratlankį. Fiksuojama ir įvykių, kai į duobę įvažiavęs arba jos vengdamas vairuotojas nesuvaldė automobilio ir atsitrenkė į kelio atitvarus ar kitas kliūtis.

Kol kas didžiausia šiais metais fiksuota žala siekia 7 tūkst. eurų. Tokį nuostolį patyrė BMW vairuotojas Vilniuje.

Pavojingiausi – žiema ir pavasaris

„Pernai iš viso fiksavome maždaug pusantro tūkstančio žalų, kurių metu buvo sugadinti transporto priemonių ratlankiai ar padangos. Daugiausia incidentų, be abejo, būna žiemą, svyruojant temperatūrai  tarp teigiamos ir neigiamos bei pavasarį, kai duobės dar nėra gerai matomos. Nutirpus sniegui, kol kelininkai nepašalina opiausių trūkumų, fiksuojame maždaug 2,5 karto daugiau  pranešimų apie automobilių patirtą žalą dėl kelio dangos, nei likusią metų dalį. Duobės gali ne tik prakirsti padangas, bet ir apgadinti ratlankius ar net automobilio važiuoklę, o žala transporto priemonei gali būti skaičiuojama ir tūkstančiais eurų, priklausomai nuo automobilio“, – sako Andrius Žiukelis, BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.

Draudimo ekspertas primena, kad automobilio savininkas turi teisę reikalauti kelio nelygumų padarytos žalos atlyginimo nepriklausomai nuo to, ar automobilį draudė tik privalomuoju draudimu, ar ir KASKO. Abiem atvejais įvykiui užfiksuoti teks kviesti policijos pareigūnus. Tačiau neturint KASKO draudimo, žalos atlyginimo pačiam vairuotojui teks reikalauti iš kelio savininko ar už priežiūrą atsakingos įmonės, o tai nėra paprasta. Juolab, kad toli gražu ne visais atvejais automobiliai apgadinami vien dėl kelių būklės.

Prašo atidumo

Gatvių priežiūros specialistai sako, kad duobės mūsų klimato sąlygomis yra iš esmės neišvengiamos, tad keičiantis temperatūrai vairuotojų prašoma ypatingo atidumo. Vairuojant nesinaudoti telefonais ir nesiblaškyti. Taip pat – rinktis saugų, o ne maksimalų leistiną greitį.

„Po kiekvieno užšalimo-atšilimo ciklo šalčio ir intensyvaus transporto veikiamas asfaltas eižėja ir trūkinėja. Plyšiuose kaupiasi vanduo. Šąlant jis virsta ledu ir didina tarpus. Nedideli beveik neįžiūrimi mikroįtrūkimai netrukus tampa matomais plyšiais, o dar po kelių ciklų – jau giliomis pažaidomis. Sunkiasvoris transportas asfaltą sutrupina – ir taip vos per kelias paras atsiveria duobės, neretai keliančios pavojų eismo saugumui“, – aiškina Egidijus Steponavičius, sostinės infrastruktūros priežiūros bendrovės „Grinda“ Komunikacijos skyriaus vadovas.

Anot jo, tipiškai daugiausia duobių randasi tose gatvėse, kurios buvo remontuotos seniai ir kur jau yra susidėvėjusios asfalto rišančiosios medžiagos. Taip pat ten, kur jau buvo atliktas remontas, nes net ir imantis visų priemonių užsandarinti asfalto siūles, vanduo pro jas prasiskverbia. Neretai duobės atsiranda ties šulinių dangčiais ir kelkraščiuose, ypač tose gatvėse, kuriose nėra įrengtas kelio bortas.

Didesni darbai – kai atšils

„Pastebėję ar gavę pranešimų iš gyventojų apie duobes, jas pažymime, pastatome signalinę gairelę ir informuojame bendroves, kurios atsakingos už konkrečių gatvių tvarkymą“, – teigia E. Steponavičius.

Grindos atstovo teigimu, žiemos laikotarpiu, kai temperatūra svyruoja, avarinės būklės duobės laikinai užtaisomos šaltu arba regeneruotu asfaltu. Esant žemai oro temperatūrai ar stipriam lietui sunku išlaikyti darbinę regeneruoto asfalto temperatūrą, dėl šios priežasties pagrindiniai gatvių remonto darbai prasidės pavasarį – nusistovėjus teigiamai temperatūrai, išėjus įšalui ir kovo mėnesio antroje pusėje pradėjus dirbti asfalto gamykloms.

Pamačius pavojingą duobę pranešti avarinei tarnybai galima numeriu 1355 arba per programėlę „Tvarkau miestą“.

Apie BTA:               

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2022 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2022 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 400 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta apie 1,1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 80 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Andrius Baranauskas, Winning Reputation

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
2025 m. pirmąjį ketvirtį Baltijos šalyse daugiausia naujų automobilių įregistruota Lietuvoje

2025 m. pirmąjį ketvirtį Baltijos šalyse daugiausia naujų automobilių įregistruota Lietuvoje

Remiantis transporto rinkos statistika, 2025 metų pirmąjį ketvirtį Lietuvoje įregistruotų automobilių skaičius siekė 10 046. Lyginant su praėjusių, 2024 metų pirmuoju ketvirčiu, naujų automobilių registracijų skaičius Lietuvoje išaugo daugiau nei 35 proc. Vaidas Žagūnis, „Citadele leasing“ valdybos narys, teigia, kad šiemet, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2024 metais, automobilių pirkėjų aktyvumas Lietuvoje auga, tačiau, atsižvelgiant į […]


Kad mieste tilptume visi: „Wolt“ pradeda saugaus eismo kampaniją

Kad mieste tilptume visi: „Wolt“ pradeda saugaus eismo kampaniją

Miesto eismas – tai ne tik judėjimas. Tai bendras srautas, kuriame kasdien susitinka skirtingi eismo dalyviai: pėstieji, dviratininkai, vairuotojai, kurjeriai, kurių maršrutai kertasi tose pačiose gatvėse. Šiltuoju metų laiku – pavasarį ir vasarą – šis judėjimas tampa dar intensyvesnis: miestuose padaugėja mikro-judumo priemonių – dviračių, elektrinių paspirtukų, e-dviračių. Siekiant prisidėti prie saugaus eismo kultūros Lietuvoje […]


50 proc. per metus augantis elektromobilių skaičius diktuoja infrastruktūros pokyčius: nuo kiekybės pereinama prie kokybės

50 proc. per metus augantis elektromobilių skaičius diktuoja infrastruktūros pokyčius: nuo kiekybės pereinama prie kokybės

Elektromobilių įkrovimo infrastruktūra Lietuvoje žengia į naują etapą – nuo paprastos įkrovimo stotelių plėtros pereinama prie patogesnių atsiskaitymo sprendimų ir vartotojų gyvenimą lengvinančių integruotų sistemų diegimo. Lietuvoje jau važinėja per 17 tūkst. grynųjų elektromobilių, o juos naudojantys verslai vis aktyviau ieško būdų, kaip efektyviai išnaudoti augančias galimybes. Žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo […]


Dažnai tenka naudotis kurjerio paslaugomis? 6 faktai, kurių nežinojote apie šią profesiją

Dažnai tenka naudotis kurjerio paslaugomis? 6 faktai, kurių nežinojote apie šią profesiją

Nors šiandien kurjerio paslaugomis kasdien naudojasi tūkstančiai lietuvių, visgi apie šią profesiją sklando daugybė mitų. Ar kurjeris privalo užnešti sunkią siuntą iki pat mūsų durų? O gali jis turi palaukti, kol grįšime iš parduotuvės ir galėsime priimti savo užsakymą?  „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila atskleidžia, ko dažnas vis dar nežinome apie kurjerio paslaugas ir […]


Nuo vilkiko kabinos iki VR akinių: „Baltic transline“ testuoja modernų vairuotojų mokymų sprendimą

Nuo vilkiko kabinos iki VR akinių: „Baltic transline“ testuoja modernų vairuotojų mokymų sprendimą

Technologijų startuolis „RoadMaster VR“ kartu su viena didžiausių transporto įmonių Lietuvoje „Baltic transline“ pradeda bendradarbiavimą, kuriuo siekiama praktiškai įvertinti ir pritaikyti virtualios realybės (VR) sprendimus vairuotojų mokymuose. Pirmasis VR simuliatorius jau veikia „Baltic transline“ mokymų centre – šiuo metu jį testuoja instruktoriai, o artimiausiu metu naują mokymosi būdą išbandys ir įmonės vairuotojai. „Tai ne vien […]


Lietuvoje jau vienuoliktą kartą vyksta „Moterų ralis“

Lietuvoje jau vienuoliktą kartą vyksta „Moterų ralis“

Vilniaus Gedimino prospekte susirinkusios „Moterų ralio“ dalyvės ruošiasi startui. Ekipažų automobiliai išsirikiavę laukia savo starto eilės, pirmieji jų – jau pajudėjo. Per keletą valandų iš čia išvyks kone 200 ekipažų, beveik 700 moterų, kurios leisis į jaudinančią kelionę po Lietuvą. „Oras gaivus, diena tik prasideda, o dalyvėms prieš akis – daugybė nuotykių ir išbandymų. Startas […]