„Agrokoncerno“ įmonių grupė pradėjo pirmojo Lietuvoje tokio tipo žemės ūkio darbams skirto roboto testavimą ir darbuotojų mokymus. Įmonė „Agrokoncernas“ pernai rudenį pasirašė atstovavimo sutartį su šias autonomines mašinas gaminančia Olandijos bendrove „AgXeed“. Šią savaitę į Lietuvą atvykę gamintojo atstovai demonstravo roboto galimybes, mokė kaip jį valdyti ir teikti serviso paslaugas.
Pasak „Agrokoncerno“ komercijos direktoriaus Arno Radzevičiaus, kurio iniciatyva buvo užmegzta partnerystė, tai yra neabejotinai naujas žingsnis šalies žemės ūkio sektoriaus istorijoje.
„Praktinių mokymų metu testavome, kaip „AgXeed“ dirba realiomis sąlygomis. Įsitikinome, kad šio roboto valdymas yra beveik toks pat paprastas, kaip valdyti žaislinę mašinėlę su pulteliu. Kaip ir žadėjo gamintojas, robotas pasižymi precizišku tikslumu, pavyzdžiui, pats apskaičiuoja optimaliausią maršrutą ir iš anksto numato laiką, kiek truks darbas“, – pirmaisiais įspūdžiais dalijosi A. Radzevičius.
Mokymų metu pirmiausiai buvo išmatuota bandomoji teritorija ir suvestos tikslios jos ribų koordinatės. „AgXeed“ svetainėje, užpildžius visus reikalingus duomenis, buvo sukurta užduotis, kurią ir turėjo atlikti robotas.
Įmonės „Agrokoncernas“ projektų vadybininkas Žydrūnas Motiekaitis sako, kad šią autonominę mašiną labiausiai tinka naudoti tokiems žemės ūkio darbams kaip šienavimas, mulčiavimas, žemės dirbimas, sėja. Prie jo tvirtinasi įvairaus tipo žemės ūkio padargai, o roboto darbą galima stebėti sėdint namuose ant sofos.
„Gamintojai daug dėmesio skyrė šios autonominės mašinos saugumui. Pavyzdžiui, užkurti variklį ir pradėti darbą galima tik būnant šalia roboto. Tačiau jį sustabdyti galima nuotoliniu būdu – iš bet kurios vietos. Jame įtaisyti sensoriai, kurie nuolat skenuoja aplinką. Užfiksavusi kliūtį mašina ima lėtinti greitį, prireikus – sustoja. Jos savininkas, per priekines ir galines kameras gali pats stebėti ir įvertinti ar mašina gali tęsti darbą. Jeigu kliūtis dingsta, robotas vėl įjungia darbinį režimą“, – pasakoja Ž. Motiekaitis.
Mokymų dalyviai patys išbandė, kaip elgiasi robotas, jeigu prieš jį netikėtai kas nors išpuola. Tai aktualu, nes laukuose pasitaiko įvairių laukinių gyvūnų, taip pat tokių kliūčių kaip dideli akmenys ir pan. „AgXeed“ reaguoja į aplinkoje esančius objektus, taip pat fiksuoja judesius, todėl geba reguliuoti savo greitį ir, esant netikėtoms situacijoms, sustoti.
Bandymų metu robotas dirbo be padargo, tačiau vos tik orai leis, jis bus nugabentas į Agrokoncerno „Ateities ūkį“ ir ten bus toliau testuojamas atliekant įvairius žemės ūkio darbus. Įmonės planuose ir individualios konsultacijos – suinteresuoti ūkininkai robotą galės išbandyti ir savo laukuose.
„AgXeed“ roboto didžiausias teikiamas privalumas, kad monotoninius žemės ūkio darbus jis gali atlikti be sustojimo. Jam nereikia poilsio pertraukėlių, mašina yra valdoma dirbtinio intelekto. Roboto operatorius gali stebėti jo darbą per specialią programėlę, taip pat žemėlapyje matyti visą maršrutą.
Artimiausiu metu pamatyti šią autonominę mašiną ir daugiau sužinoti apie jos veikimo principus bus galima „Agrokoncerno“ įmonių grupės stende tarptautinėje žemės ūkio parodoje „Ką pasėsi…2023“, kuri vyks kovo 30-balandžio 1 dienomis Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijoje.
Pranešimą paskelbė: Viktorija Žižiūnienė, UAB Agrokoncernas
Susisiekimo infrastruktūra, jos sauga ir patikimumas – vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių kiekvienos šalies ekonomikos plėtrą. Įvairių pramonės šakų vystymasis neįsivaizduojamas be kelių ir tiltų infrastruktūros plėtros bei esamų statinių saugaus naudojimo. Didėjantys transporto srautai, jų intensyvumas, svoriai ir kiti parametrai tampa nauju iššūkiu tiek projektuojant, tiek ir eksploatuojant bei prižiūrint transporto infrastruktūros statinius. Pasak Vilniaus […]
Išsirinkti naują automobilį nėra lengva, dar sunkiau, kai jis naudotas. Naudotų automobilių pardavėjų teigimu, norimo pirkinio paieškos gali užtrukti ir 3 mėn. – nors naudotų automobilių pasiūla, palyginti su praėjusių metų rudeniu, atsigauna, vis dėlto rinka dar nepasiekė priešpandeminio lygio. Dėl šios priežasties ieškantys naudoto automobilio turi kur kas atidžiau rinktis ir saugotis sukčių kabliuko. […]
Remiantis reprezentatyvia vasario mėnesį „Norstat“ atlikta apklausa, beveik pusę (44 proc.) vairuotojų labiausiai erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą. Bendrovės „Moller Auto“ užsakymu atlikta apklausa atskleidė, kad penktadalį (21 proc.) vairuotojų erzina, kai šalia sėdintis keleivis staiga išblaško dėmesį ir tenka atitraukti akis nuo kelio. 7 proc. apklausoje dalyvavusių vairuotojų taip pat […]
Seimas pritarė Alternatyviųjų degalų įstatymo pataisoms (projektas Nr. XIVP-2305(2), patikslindamas, kuriems miestams reikalinga nustatyti ir įgyvendinti mažos taršos zonas. Įstatyme nustatyta, kad mažos taršos zonų nustatymo rekomendacijas tvirtins Susisiekimo ministerija. Taip pat patikslinta, kokiuose miestuose savivaldybių tarybos nustatys ar atnaujins mažos taršos transporto zonas. Tai bus daroma miestuose, turinčiuose kurorto arba kurortinės teritorijos statusą ar […]
2023 m. kovo 23 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimas priėmė Kelių transporto kodekso pakeitimus, kuriais nutarta Lietuvoje nuo liepos 1 d. įtvirtinti liberalų verslo modelį vežėjams, vežantiems keleivius tarpmiestiniais autobusais. Kodekso pakeitimais siekiama užtikrinti vežėjų konkurenciją ir galimybę naujoms įmonėms netrukdomai ateiti į šių paslaugų […]
Wizz Air oro transporto industrijos apdovanojimuose „Air Transport Awards“ įvertinta kaip geriausia oro linijų bendrovė. Apdovanojimą per iškilmes, vykusias Monrealyje „Oro transporto simpoziumo 2023” metu, atsiėmė Jozsefas Varadi, Wizz Air grupės vadovas. „Air Transport Awards“ yra tarptautiniai oro transporto pramonės apdovanojimai, kasmet skiriami už išskirtinius pasiekimus aviacijos sektoriaus organizacijoms, bendrovėms ir lyderiams. J. Varadi džiaugėsi […]