„Žalios Lietuvos“ diskusijoje – apie transporto taršos mažinimą

„Žalios Lietuvos“ diskusijoje – apie transporto taršos mažinimą

Ketvirtadienį Prezidento komanda nuotoliniu būdu surengė šalies vadovo Gitano Nausėdos iniciatyvos „Žalia Lietuva“ diskusiją, kurioje kartu su daugiau kaip 20-ties organizacijų ir įmonių atstovais aptarė, kaip Lietuvoje pertvarkyti transporto sistemą siekiant Europos žaliojo kurso tikslų ir įgyvendinant Europos Sąjungos ir Lietuvos bendrą siekį iki 2050 m. pereiti prie klimatui neutralios ekonomikos.

Diskusijoje dalyvavusios privataus verslo ir valstybės valdomos įmonės, verslo asociacijos ir valstybės institucijos buvo kviečiamos dalytis gerąja praktika ir pasiekimais, taip pat jos pristatė ateities planus, kurie prisidėtų prie pagrindinių „Žalios Lietuvos“ iniciatyvos tikslų. Europos žaliasis kursas ir su juo susiję konkretūs veiksmai dėl mobilumo neabejotinai palies transporto, kaip vieno iš labiausiai prisidedančių prie šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijų, politiką. Europos žaliąjį kursą palaiko beprecedentė 20212027 m. ES parama ir Gaivinimo bei prisitaikymo fondas.

Diskusijoje dėl transporto taršos mažinimo dalyviai aptarė, kaip efektyviai ir kokiomis sąlygomis Lietuvoje naudojamas transportas bus keičiamas alternatyviais degalais varomomis priemonėmis – elektromobiliais ir elektrobusais, suskystintų gamtinių dujų ir suslėgtų gamtinių dujų naudojimu krovininiame ir viešajame transporte, taip pat kiti alternatyvūs degalai, tokie kaip vandenilis ir biometanas, kurių naudojimo eksperimentai vykdomi Lietuvoje. Pabrėžta ir alternatyvių automobilių keliams transporto rūšių – geležinkelių ir kitų judėjimo būdų skatinimo svarba.

Diskusijoje pristatytos didžiųjų Lietuvos miestų transporto žalinimo inciatyvos, besiremiantys darnaus judumo planais, klaipėdiečių sukurti ir mieste pagaminti bei Klaipėdoje viešojo transporto keleivius vežantys elektriniai autobusai „Dancer“. Ne viena šalies savivaldybė už ES lėšas perka alternatyviais degalais varomus autobusus. Diskusijoje buvo identifikuotas poreikis keisti visuomenės požiūrį į transporto taršą.

Viena iš svarbių žaliojo perėjimo transporte sudedamųjų dalių – skaitmenizacija. Diskusijos dalyviai pasidalijo konkrečiais projektais, kurie tiesiogiai prisideda prie nereikalingo transporto mažinimo ir geresnio judumo planavimo. Transporto, eismo, judėjimo duomenys taps integralia žaliojo transporto politikos dalimi. Duomenys įgalins ne tik priimti pasvertus sprendimus, bet ir atvers visą ekosistemą naujiems verslams ir verslo bei paslaugų procesų optimizavimui kurti.

Diskusija rengiama įgyvendinant Prezidento 2019 m. rudenį paskelbtą „Žalios Lietuvos“ iniciatyvą. Ja siekiama megzti dialogą ir paskatinti įvairias organizacijas prisiimti savanoriškus įsipareigojimus dėl švaresnės ir žalesnės Lietuvos ateities. Darni ir saugi aplinka, žalia ir tausojanti valstybė yra viena iš šalies vadovo gerovės valstybės vizijos krypčių.

Pranešimą paskelbė: Dovilė Šalkuvienė, Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija

Kiti skelbimai:
 
LORENZO 81-63-01-9 Light Brown 38
 
AUDIMAS Lengvos kelnės SENSITIVE 2111-303 Black 160/XS
 
BIOMECANICS 212226 Blanco/Frutas 25
 
K.therapy Active Prevention Shampoo Šampūnas nuo plaukų slinkimo, 1000 ml
 
Crocs™ Athens II Black/Smoke 36,5

Rekomenduojame

Išorinės reklamos prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengtos tik už kelio apsaugos zonos ribų

Išorinės reklamos prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengtos tik už kelio apsaugos zonos ribų

Išorinė reklama prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengta tik už kelio apsaugos zonos ribų. Norint už kelio apsaugos zonos ribų įrengti reklamą, privaloma derinti veiksmus su sklypų savininkais. Leidimų tokio tipo reklamos įrengimui VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija neišduoda. „Kelio apsaugos zonoje įrengti lauko reklamos stendus visų pirma yra nelegalu. Tačiau svarbiausias aspektas – […]

„Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

„Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

Kelionės tarp Vilniaus ir Kauno truks vos 38 minutes, Varšuvą, Rygą ir Taliną traukiniu pasieksime greičiau nei lėktuvu, o Vilniaus oro uostas bus lengvai pasiekiamas Lenkijos ir Latvijos gyventojams. Tai tik kelios pagrindinės naudos gyventojams ir verslui, įrengus projekto „Rail Baltica“ Kaunas–Vilnius jungtį, aptartos nuotoliniame susitikime „Rail Baltica“ Lietuvai: vertė regionams“ su Vilniaus regiono atstovais. […]

Susisiekimo ministerija apgailestauja dėl neišsamiai išdiskutuoto skaitmeninio radijo projekto

Susisiekimo ministerija apgailestauja dėl neišsamiai išdiskutuoto skaitmeninio radijo projekto

Susisiekimo ministerija atsiprašo dėl visuomenėje ažiotažą sukėlusio skaitmeninio radijo projekto, pasiūlius jį įtraukti į Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą (toliau – RRF). Viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė užtikrina, kad ministerijos politinė komanda dės pastangas, kad suinteresuotoms šalims nekiltų jokių abejonių dėl efektyvaus RRF lėšų panaudojimo ir jomis planuojamų finansuoti susisiekimo ministerijos projektų.  „Ministerija skubotai priėmė sprendimą […]

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

Siekdama pritraukti kuo daugiau pretendentų VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktoriaus pareigoms eiti, Susisiekimo ministerija informuoja, kad atšaukia balandį paskelbtą įstaigos vadovo konkursą ir artimiausiu metu skelbs naują. Balandį skelbtame konkurse dalyvavo trys kandidatai, tačiau tik vienas iš jų atitiko keliamus reikalavimus. „Neatsiradus dideliam kandidatų susidomėjimui pirmuoju konkursu, paskelbtu balandžio mėnesį, VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininkų […]